תהיי יפה ותמותי

lala897

New member
עכשיו את שואלת שאלה אחרת-

מדוע ה' ברא אותה יפה כ"כ אם זה גרם לכך שהיא העדיפה למות-אין לי חתיכת מושג מהם חשבונות שמים. המוסר השכל איך שאני הבנתי אותו - הוא העוצמה האדירה שהם ייחסו לחטא. המשמעות של חטא. בשבילי זה מוסר השכל גדול מאד.
 

גוססי

New member
"הם חטאו והם יתנו את הדין"

בינתיים, מי שנתן את הדין הוא אותה גברת צעירה שלא חטאה במאום. אם לנסות ולהשליך את הענין לתקופתנו, אנו רואים דמיון מובהק בין סיפור זה לבין הקובלנה החרדית החוזרת ונישנית על "פגיעה ברגשות" הנגרמת להם ע"י שלטי חוצות. תגובה חרדית טיפוסית היא הטחת האשמות ואיומים במפרסם או בכרזה (לעיתים תוך השמדתה, כפי שהושמדה בת הרב) מתוך ציפיה שכל העולם יתכופף ע"פ רצונם ובלבד ש*הם* לא יחטאו.
 

lala897

New member
זה שאתה מתיימר לדעת מי נתן את הדין

ומי לא זה בעיה שלך ולא שלי. לא מכירה את הסיפור עם בת הרב. ואין שום מצב שאתה יכול להשליך את הסיפור לתקופתינו כי מדובר בדור שונה, רמה שונה, אנשים שונים.
 

גוססי

New member
אני יודע מה כתוב

וע"פ הכתוב נענש מי שאינו אשם. "ואין שום מצב שאתה יכול להשליך את הסיפור לתקופתינו כי מדובר בדור שונה, רמה שונה, אנשים שונים" אכן, הכל היה שונה לפני 2000 שנה, ולכן כיום אנו יכולים - וחייבים - להתנער ללא היסוס מאמות המידה המוסריות העומדות בבסיסו של סיפור מחריד זה.
 

lala897

New member
לא. אתה לא יודע מה כתוב..

כי כתוב גם שכל מי שחוטא נענש. כתוב שעל כל פיפס שאדם עושה בעוה"ז הוא נותן את הדין. כתוב שכל בנאדם נשפט בצדק המקסימלי ללא שום עיוותים. הכל היה שונה בזמן הגמרא מבחינת רמת האנשים, ההבנה שלהם היתה עמוקה יותר וגדולה יותר בדרכי העולם. ולכן אמות המוסר גדולים יותר. גדולים כל כך שאפילו לא דורשים מאנשים כמונו להגיע לרמה הזאת. צריך ללמוד מאמות המידה המוסריות האלה מה זה מוסר אמיתי.
 

גוססי

New member
"כתוב גם שכל מי שחוטא נענש"

את מתכוונת בעולם הבא? הרי בדיוק על כך נאמר "הרוצה לשקר ירחיק עדותו". משראו חז"ל שהצדיקים אינם זוכים בגמול והרשעים אינם נענשים הלכו והרחיקו עדותם לעוה"ב, מקום ממנו איש לא חזר כדי למסור עדותו. זה עד כדי כך פשוט. "הכל היה שונה בזמן הגמרא מבחינת רמת האנשים, ההבנה שלהם היתה עמוקה יותר וגדולה יותר בדרכי העולם. ולכן אמות המוסר גדולים יותר" לכל הדברים האלה אין שום בסיס והם אינם אלא אגדה שנועדה לצורך אחד ויחיד - להצדיק את הכמות הבלתי סבירה של האיסורים, הגדרות והסייגים שהיהדות הולכת ומטילה על מאמיניה.
 

lala897

New member
תראה, התיאוריה שלך על רמת אמיתות

הדברים לא קשורה.. אנחנו לא נתחיל להתווכח פה למה אני יודעת שהכל אמת כי זה חסר טעם. אנחנו דנו במשמעות הסיפור מנקודת מבט של אדם מאמין. כי מי שלא מאמין זה לא רלוונטי לגביו בכלל. נכון? ואת משמעות הסיפור מנקודת מבט של אדם מאמין הסברתי טוב לא? נו.. תפרגן לי..
הפעם הצלחתי
 

גוססי

New member
רלוונטי באבוה

"מי שלא מאמין זה לא רלוונטי לגביו בכלל. נכון?" אז זהו שלא. כל עוד היהדות טוענת שגם אני, עקב יהדותי ולמרות כפירתי, צריך להיות כפוף לכללי המוסר שלה, אין לי ברירה אלא להעמידה למשפט מתמיד בהתאם לכללי המוסר המקובלים עלי.
 

lala897

New member
אויש באמת..

תעשה טובה. מי אתה חושב שאני? לא מעניין אותך בגרוש מה ערכי המוסר של היהדות ואם היהדות מחייבת אותך בהם או לא. זה לא רלוונטי לחיים שלך בכלל.
 

גוססי

New member
שוב טעות

"זה לא רלוונטי לחיים שלך בכלל" כל עוד מדינת ישראל מעניקה לממסד הדתי סמכויות חוקיות של ממש (דרך מוסד הרבנות) זה רלוונטי גם לחיים שלי.
 

lala897

New member
מסכן..

אני מבינה שחיים שלך די מסובכים.. אבל זה לא נושא הדיון!! נושא הדיון היתה משמעות הגמרא הזאת. ואני עדיין מחכה לפירגון..
 

גוססי

New member
"כתוב גם שכל מי שחוטא נענש"

את מתכוונת בעולם הבא? הרי בדיוק על כך נאמר "הרוצה לשקר ירחיק עדותו". משראו חז"ל שהצדיקים אינם זוכים בגמול והרשעים אינם נענשים הלכו והרחיקו עדותם לעוה"ב, מקום ממנו איש לא חזר כדי למסור עדותו. זה עד כדי כך פשוט. "הכל היה שונה בזמן הגמרא מבחינת רמת האנשים, ההבנה שלהם היתה עמוקה יותר וגדולה יותר בדרכי העולם. ולכן אמות המוסר גדולים יותר" לכל הדברים האלה אין שום בסיס והם אינם אלא אגדה שנועדה לצורך אחד ויחיד - להצדיק את הכמות הבלתי סבירה של האיסורים, הגדרות והסייגים שהיהדות הולכת ומטילה על מאמיניה.
 

פלסטיק

New member
כנראה יש שתי קהילות שונות לחלוטין

אחת מהשניה ובאופן הבסיסי ביותר. יש את הקהילה שפורום "חוזרים בתשובה" מייצג אותה. זוהי קהילה שמציגה דעות מאוד מקוממות או מבדחות (כמו המקרה של הדג המדבר). כמו שאני מכיר את היהדות אין קשר בין הדעות הללו לבין היהדות. אני רואה שדתיים וחרדים רבים גם כן מתקשים למצוא את הקשר בין דעות הקהילה הזו (ופסקים של רבניה) לבין היהדות. מה ההבדל בינם וביני? שאני רואה מערכת כללית של אי הסכמות, אני רואה סתירה בין דרכם לבין היהדות. דתיים וחרדים מקהילות שפויות יותר לא מתייחסים לדרכם בכללותה אלא לפסק זה או אחר ושוללים אותו ספציפית. לכן נגרם עוול לשאר הקהילות הדתיות והחרדיות, מזהים אותן עם התמהונים האלה. מי אשם בעוול? נראה לי שהאשמה מתחלקת. קצת בגלל אותם דתיים וחרדים שאינם מנסים ליצור אבחנה בינם לבין התמהונים (אפילו להיפך) וקצת האנשים מבחוץ (כמוני) שמתקשים ליצור אבחנה כזו בעצמם. נראה לי שזה יפתר מעצמו. כמו שלמפד"ל נמאס שרוכבים על גבה כך לטיפוסים השפויים ימאס מלסחוב על גבם את גיבנת התמהונים האלו. וגם נראה לי שאני צריך לפשט את הניסוח שלי. ההודעה שלי יצאה מעט לא בהירה
.
 

lala897

New member
וואי איך היית חסר פה..

היה חסר פה חילוני ששואל לא בשביל לקנטר. בקיצור אתה מוכתר בשם ללה, תמר, מתנדב וכל מי שחושב כך- כגולש החילוני המוצלח ביותר!!!!!!!!!!
 

tamarhp

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

וגם טיפטיפ וטל (בייבי משו)
 

פלסטיק

New member
חס ושלום לה../images/Emo47.gif אותי

פתאום יהיו לי כל מיני מחויבויות.... אבל תודה על המחמאה
ותודה להורי שהביאוני עד הלום
 
למעלה