תוכניות מתוכננות

DanBus43Maalit72

Active member
מסכימה איתך ב-100%.
אם כי שמתי לב שמהשעה 14 יש כל 20 דקות אוטובוס בקו 470 מירושלים לבאר שבע. אין לי מושג אם גם בכיוון ההפוך.
הקווים של מטרופולין לתל אביב 370 בעיקר, ו-380 בתדירות של כמה ימים בסופ"ש , יוצאים בתדירות לא מספיקה. במיוחד מאז שביטלו את 380 בימי השבוע. 370 כל חצי שעה- זו "בדיחה", במיוחד בהתחשב בעובדה שרכבת יש אחת בשעה (פרט לשעות הבוקר ואחה"צ).
יש רכבת בין באר שבע לת"א ולדעתי אין ממש הגיון בקו ישיר מקביל לה. אין שום צורך בתגבור 370 ו 380.
את הקווים המאספים של מטרופולין צריך לתגבר עקב השירות שהם נותנים מקריית גת לבאר שבע ושירות מאסף מקריית גת לישובים צפונה לה.
 

Ccyclist

Well-known member
היו כבר - קווי הלילה באילת פעלו עד 2020 גם בלילות שישי. ואז הגיעה הקורונה ואחריה העלימו את הקווים מלילות שישי וגם הורידו להם באופן כללי את התדירות.
השמועות אומרות שזה בגלל לחץ כבד של נהגי המוניות בעיר.
ככה שאתה יכול לשכוח מזה לצערי...

השאלה אם הם רוצים אותי בתח"צ או באוטו.

הרעיון שלנהגי המוניות יש מונופול על הציבור בזמנים מסויימים אינו נכון.

מי שרוצים לפתור בעיות תחבורה כולל העברת נהגים לתח"צ חייבים לספק תח"צ שאפשר לעבור אליה בזמני הדרישה.
יש רכבת בין באר שבע לת"א ולדעתי אין ממש הגיון בקו ישיר מקביל לה. אין שום צורך בתגבור 370 ו 380.
את הקווים המאספים של מטרופולין צריך לתגבר עקב השירות שהם נותנים מקריית גת לבאר שבע ושירות מאסף מקריית גת לישובים צפונה לה.

בגלל התדירות הנמוכה של הרכבת לבאר שבע יש נוסעים שמשתמשים בקווים האלו. כדי שהרכבת תביא לסגירת קווי האוטובוסים היא צריכה לפעול בתדירות דומה לקווי תל-אביב - חיפה או תל-אביב - ירושלים.

במדיניות התימחור הנוכחית שבה האוטובוסים זולים יותר מהרכבת (כמקובל בעולם) יש גם סיבה כלכלית להפעיל את האוטובוסים עבור נוסעים שאינם יכולים לאפשר לעצמם לנסוע ברכבת. באר שבע נמצאת 90-95 ק"מ מתחנות האיילון, כלומר בתעריף ה "רכבת מעל 75 ק"מ". יומם מבאר שבע שעובד בתל אביב ישלם או ₪225 לחודשי אוטובוסים או ₪610 לחודשי כולל רכבת. בנסיעות תדירות פחות תושב באר שבע עם חודשי כל הארץ ב ₪225 (כלומר מי שמתכנן נסיעות מרובות למרכז, החופשי הרגיל של באר שבע הוא הפריפרחאלי ב ₪99) יסע באוטובוס בחינם בעוד שיומי כולל רכבת עד 120 ק"מ עולה ₪42 ליום אחד. יומי 120 ללא רכבת עולה ₪32. לתושב באר שבע שנוסע לתל אביב 4 פעמים בחודש עדיף לקנות חודשי כל הארץ אוטובוסים ולכן מערכת המחירים מתעדפת את קווי האוטובוס 370 ו 380.

לטעמי הבדל מחירים הוגן יותר, אולי תוספת 50% לתעריף המסילתי, היה מאפשר לצמצם את קווי האוטובוס במקביל לתיגבור הרכבות לבאר שבע דרך לוד לפעם בחצי שעה לפחות, אם לא יותר.
 
נערך לאחרונה ב:

raya

Well-known member
יש רכבת בין באר שבע לת"א ולדעתי אין ממש הגיון בקו ישיר מקביל לה. אין שום צורך בתגבור 370 ו 380.
את הקווים המאספים של מטרופולין צריך לתגבר עקב השירות שהם נותנים מקריית גת לבאר שבע ושירות מאסף מקריית גת לישובים צפונה לה.
רכבת פעם בשעה? נראה לך הגיוני?
נכון שמאז הקורונה אני נוסעת ברכבת ולא באוטובוס, אבל אם פספסתי את הרכבת אקח כמובן אוטובוס ולא אחכה שעה שלמה.(קרה לי פעם אחת לפחות).
 
נערך לאחרונה ב:

DanBus43Maalit72

Active member
רכבת פעם בשעה? נראה לך הגיוני?
נכון שמאז הקומונה אני נוסעת ברכבת ולאבאוטובוס, אבל אם פספסתי את הרכבת אקח כמובן אוטובוסולא אחכה שעה שלמה.(קרה לי פעם אחת לפחות).
רכבת פעם בשעה זה מגוחך לגמרי אך צריך לתגבר כך שיהיו מינימום שתי רכבות בשעה מבאר שבע לת"א דרך הקו הראשי.
 

raya

Well-known member
יש רכבת בין באר שבע לת"א ולדעתי אין ממש הגיון בקו ישיר מקביל לה. אין שום צורך בתגבור 370 ו 380.
את הקווים המאספים של מטרופולין צריך לתגבר עקב השירות שהם נותנים מקריית גת לבאר שבע ושירות מאסף מקריית גת לישובים צפונה לה.
רכבת פעם בשעה? נראה לך הגיוני?
נכון שמאז הקומונה אני נוסעת ברכבת ולאבאוטובוס, אבל אם פספסתי את הרכבת אקח כמובן אוטובוסולא אחכה שעה שלמה.(קרה לי פעם אחת לפחות).
 
לא ברור לי.
אם 446 יתחיל את המסלול בקריית גת, אז מבאר שבע לירושלים יישאר רק קו 470?
בתור מי שנוסעת תדיר לירושלים בקו 470, אני חוששת מעומס גדול יותר על הקו המצויין הזה.
למה את חושבת כך נראה לך שאנשים ינסעו את כל המסלול הארוך עד לירשולם בקו 446 שיש להם את קו 470 לא נראה לי שאף אחד לא עולה בבאר שבע לנסוע לירושלים שיש להם את קו 470 ממה שכן לפי דעתי צריך לפחד זה על העמוס של קווי המאספים לתל אביב, אשדוד של מטרופולין לדוגמא: 369, 348
 

DanBus43Maalit72

Active member
למה את חושבת כך נראה לך שאנשים ינסעו את כל המסלול הארוך עד לירשולם בקו 446 שיש להם את קו 470 לא נראה לי שאף אחד לא עולה בבאר שבע לנסוע לירושלים שיש להם את קו 470 ממה שכן לפי דעתי צריך לפחד זה על העמוס של קווי המאספים לתל אביב, אשדוד של מטרופולין לדוגמא: 369, 348
העומס בקווים 348, 367, 368, 369 ו 371 של מטרופולין יעלה משמעותית עם קיצור קו 446 לקריית גת.
אני בעד קיצור 446 לקריית גת ותגבור התדירות בקווי שציינתי קודם לצד פתיחת קו חדש מקריית גת לבאר שבע בתדירות של אחת לשעה שיתן שירות גם לשכונת כרמי גת ושירות מורחב בב"ש דרך אוניברסיטת בן גוריון.
 

מנכל אחד

Active member
העומס בקווים 348, 367, 368, 369 ו 371 של מטרופולין יעלה משמעותית עם קיצור קו 446 לקריית גת.
אני בעד קיצור 446 לקריית גת ותגבור התדירות בקווי שציינתי קודם לצד פתיחת קו חדש מקריית גת לבאר שבע בתדירות של אחת לשעה שיתן שירות גם לשכונת כרמי גת ושירות מורחב בב"ש דרך אוניברסיטת בן גוריון.
יש מספיק שירות בין באר שבע לקרית גת גם בלי 446, חוץ מהאוטובוסים יש גם 2 רכבות לשעה
הבעיה היא שכל השירות בין קרית גת לבאר שבע מבוסס על קווים מאספים, ולכן מקרית גת קשה לדעת מתי בדיוק יגיע הקו, רק שבגלל כמות האוטובוסים זה לא ממש משנה.
בין נתיבות לקרית גת יש קו ישיר, ואילו לבאר שבע הקישור מבוסס על מאספים.

סביר גם שאין הרבה נוסעים 446 מירושלים ועד באר שבע ולכן הביקוש ל470 לא ישתנה בעקבות המהלך הזה.
הקישור בין באר שבע לבית שמש יפגע, אבל לא נראה שיש לו יותר מידי ביקוש.

אם זה היה תלוי בי, הייתי מקצץ גם את 470 ל2 נסיעות לשעה ומפנה תשומות לקו חדש שיגיע לתחנה המרכזית של מודיעין.
מצומת חטיבה שבע יש שפע של קווים לירושלים, ואילו למודיעין קשה להגיע מצומת חטיבה 7.
 

DanBus43Maalit72

Active member
יש מספיק שירות בין באר שבע לקרית גת גם בלי 446, חוץ מהאוטובוסים יש גם 2 רכבות לשעה
הבעיה היא שכל השירות בין קרית גת לבאר שבע מבוסס על קווים מאספים, ולכן מקרית גת קשה לדעת מתי בדיוק יגיע הקו, רק שבגלל כמות האוטובוסים זה לא ממש משנה.
בין נתיבות לקרית גת יש קו ישיר, ואילו לבאר שבע הקישור מבוסס על מאספים.

סביר גם שאין הרבה נוסעים 446 מירושלים ועד באר שבע ולכן הביקוש ל470 לא ישתנה בעקבות המהלך הזה.
הקישור בין באר שבע לבית שמש יפגע, אבל לא נראה שיש לו יותר מידי ביקוש.

אם זה היה תלוי בי, הייתי מקצץ גם את 470 ל2 נסיעות לשעה ומפנה תשומות לקו חדש שיגיע לתחנה המרכזית של מודיעין.
מצומת חטיבה שבע יש שפע של קווים לירושלים, ואילו למודיעין קשה להגיע מצומת חטיבה 7.
קישור בין באר שבע למודיעין מיותר בעיני. צריך קו אחר שיתן את השירות מצומת חטיבה שבע למודיעין.

הקישור בין באר שבע לבית שמש גם אין טעם בו. קו 470 הכרחי כל עוד אין רכבת ישירה בין ב״ש לירושלים ואין לקצץ בתדירות קו זה.

השירות בין קריית גת לבאר שבע מבוסס על קווים מאספים אך כמות התחנות בין קריית גת לב״ש אינה רבה למעט קו 371. אפשרי לפתוח קו ישיר אך לא תדיר מב״ש לקריית גת שיתן שירות גם לכרמי גת ושירות מורחב בב״ש דרך אוניברסיטת בן גוריון.
 

מנכל אחד

Active member
השירות בין קריית גת לבאר שבע מבוסס על קווים מאספים אך כמות התחנות בין קריית גת לב״ש אינה רבה למעט קו 371. אפשרי לפתוח קו ישיר אך לא תדיר מב״ש לקריית גת שיתן שירות גם לכרמי גת ושירות מורחב בב״ש דרך אוניברסיטת בן גוריון.
זמן ההגעה של הקווים לק"ג לכיון באר שבע הם תמיד משוערים, וזה פוגע ביכולת לתכנן בזמן במדוייק צריך להתייצב בקרית גת
 
קישור בין באר שבע למודיעין מיותר בעיני. צריך קו אחר שיתן את השירות מצומת חטיבה שבע למודיעין.

הקישור בין באר שבע לבית שמש גם אין טעם בו. קו 470 הכרחי כל עוד אין רכבת ישירה בין ב״ש לירושלים ואין לקצץ בתדירות קו זה.

השירות בין קריית גת לבאר שבע מבוסס על קווים מאספים אך כמות התחנות בין קריית גת לב״ש אינה רבה למעט קו 371. אפשרי לפתוח קו ישיר אך לא תדיר מב״ש לקריית גת שיתן שירות גם לכרמי גת ושירות מורחב בב״ש דרך אוניברסיטת בן גוריון.
אנשים בתור נוסע של הרבה אנשים משתמשים בקו הזה לקרית מלאכי מבאר שבע
 

מנכל אחד

Active member
הקישור בין באר שבע לבית שמש גם אין טעם בו. קו 470 הכרחי כל עוד אין רכבת ישירה בין ב״ש לירושלים ואין לקצץ בתדירות קו זה.
נסיעה כל 20 דקות זאת תדירות לקו עירוני, לא לקו בינעירוני שאורכו שעה וחצי.
אני חושב שמספיק להפעיל את קו כל 30 דקות, לתגבר אותו כאשר הביקושים עולים, ואם יש תשומות מיותרות אז להאריך את שעות פעילות הקו.
הפעלה של הקו כל 20 דקות יוצרת עומס מיותר על התחנה המרכזית, ועדיף להשתמש בתשומות למקומות שזקוקים לזה כמו הקו לדימונה, או אפילו קו חדש למודיעין, קו שלדעתי יש לו ביקוש גבוה בקרב סטודנטים וחיילים.
 

DanBus43Maalit72

Active member
נסיעה כל 20 דקות זאת תדירות לקו עירוני, לא לקו בינעירוני שאורכו שעה וחצי.
אני חושב שמספיק להפעיל את קו כל 30 דקות, לתגבר אותו כאשר הביקושים עולים, ואם יש תשומות מיותרות אז להאריך את שעות פעילות הקו.
הפעלה של הקו כל 20 דקות יוצרת עומס מיותר על התחנה המרכזית, ועדיף להשתמש בתשומות למקומות שזקוקים לזה כמו הקו לדימונה, או אפילו קו חדש למודיעין, קו שלדעתי יש לו ביקוש גבוה בקרב סטודנטים וחיילים.
קו מבאר שבע למודיעין לא על חשבון קן 470.
כל עוד אין רכבת ישירה מב"ש לי-ם אין בשום אופן לקצץ בקו 470 שגם ככה מאוד עמוס וקיצור 446 לקריית גת קצת יותר יעלה את העומס.
 

raya

Well-known member
יש מספיק שירות בין באר שבע לקרית גת גם בלי 446, חוץ מהאוטובוסים יש גם 2 רכבות לשעה
הבעיה היא שכל השירות בין קרית גת לבאר שבע מבוסס על קווים מאספים, ולכן מקרית גת קשה לדעת מתי בדיוק יגיע הקו, רק שבגלל כמות האוטובוסים זה לא ממש משנה.
בין נתיבות לקרית גת יש קו ישיר, ואילו לבאר שבע הקישור מבוסס על מאספים.

סביר גם שאין הרבה נוסעים 446 מירושלים ועד באר שבע ולכן הביקוש ל470 לא ישתנה בעקבות המהלך הזה.
הקישור בין באר שבע לבית שמש יפגע, אבל לא נראה שיש לו יותר מידי ביקוש.

אם זה היה תלוי בי, הייתי מקצץ גם את 470 ל2 נסיעות לשעה ומפנה תשומות לקו חדש שיגיע לתחנה המרכזית של מודיעין.
מצומת חטיבה שבע יש שפע של קווים לירושלים, ואילו למודיעין קשה להגיע מצומת חטיבה 7.

יש מספיק שירות בין באר שבע לקרית גת גם בלי 446, חוץ מהאוטובוסים יש גם 2 רכבות לשעה
הבעיה היא שכל השירות בין קרית גת לבאר שבע מבוסס על קווים מאספים, ולכן מקרית גת קשה לדעת מתי בדיוק יגיע הקו, רק שבגלל כמות האוטובוסים זה לא ממש משנה.
בין נתיבות לקרית גת יש קו ישיר, ואילו לבאר שבע הקישור מבוסס על מאספים.

סביר גם שאין הרבה נוסעים 446 מירושלים ועד באר שבע ולכן הביקוש ל470 לא ישתנה בעקבות המהלך הזה.
הקישור בין באר שבע לבית שמש יפגע, אבל לא נראה שיש לו יותר מידי ביקוש.

אם זה היה תלוי בי, הייתי מקצץ גם את 470 ל2 נסיעות לשעה ומפנה תשומות לקו חדש שיגיע לתחנה המרכזית של מודיעין.
מצומת חטיבה שבע יש שפע של קווים לירושלים, ואילו למודיעין קשה להגיע מצומת חטיבה 7.
אין 2 רכבות בשעה לתל אביב, פרט לכמה רכבות בבוקר וכמה אחה"צ.
להקטין את התדירות של 470? למה?
נסעתי ביום שלישי וחזרתי אתמול, האוטובוס היה די מלא. נוספה תחנת עליה/ירידה במחנה שורק.
נראה לי שיש כותבים שלא ערים לאיכות התח"צ בדרום.
 

ITZIK96IL

New member
נראה שרק לרחובות לא יגיעו בקרוב. הרשת נשארה כמו שהייתה לפני עשור ויותר
 
את האמת שהרכבת פשוט נותנת שירות גרוע יותר מהאוטובוסים בחלק משעות היום בין באר שבע לתל אביב ולכן יש בהם צורך, כאחד שנוסע תל אביב באר שבע מדי סופש, לא יצא לי להשתמש ברכבת כבר תקופה ארוכה. האוטובוס זול יותר, קרוב יותר, תדיר יותר ומהיר יותר בשבילי.
 
שימו לב החל מתאריך 08/03/2024 קו 446 יבוטל יופעל רק בשישי ומוצש ובמוקם
קו חדש 449 קרית גת - ירושלים, קו 470 חלופה יוצאת ממעלה אדומים תבוטל
יתכנו שינויים בהמשך
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה