תזונה בזמן חופשת הסקי

in bal1

Well-known member
תזונה בזמן חופשת הסקי

למה אנו יוצאים לחופשת סקי? אני רואה מס סיבות:
1)הנאה
2) אנדרנלין
3) חיזוק השרירים
4)שיפור סיבולת לב ריאה
ולכן מאד חשוב בחופשת הסקי שלנו להקפיד לאכול ארוחת בוקר מזינה שמכילה ירקות ביצים לחם.איך זה מתקשר לסעיפים שציינתי למעלה? אם נאכל ארוחת בוקר אחרי הצום של הלילה בשלב מסוים בגלישה נתחיל להרגיש רעב ואיזו הנאהבזה אנו עסוקים ברעב שלנו ולא בגלישה
חיזוק השרירים שריר לא נבנה בלי אנרגיה לא רק שלא נבנה אפילו עושה פעולת פירוק.
 

in bal1

Well-known member
הבטים פיזילוגים

אם תירצו שארחיב בנושא כיתבו
 

in bal1

Well-known member
תזונה

יש דבר שנקרא ערך גליקמי.זה ערך האומר לנו כמה מהר או לאט הפחיממות נספגות בגוף. כלומר אם נאכל מאכלים עם ערך גליקימי נמוך כמו לחם מלא זה מתפרק יותר לאט בגוף וכך אנו שבעים לאורך יותר זמן.כנ"ל פסטות ואורז מלא.
אם נאכל משהו עם ערך גליקימי גבוהה כמו למשל שוקולד אמנם נהנה מזה באותו רגע אבל אחרי זמן קצר ניהיה רעבים כי שוקלד כמו שהוא מקפיץ את הסוכר מהר כך הוא מוריד אותו מהר.ומה שחשוב באורחה זה לשלב גם חלבונים היכולים להיות ביצה גבינה לבנה וטונה על מנת לבנות את השריר הפחיממות נספגות בשרירים ובכבד ואם אנו לא מקפידים לאכול נכון לא רק שאנו לא בונים שרירים אנו גם עלולים לבצע פעולה של פירוק (קטבולי) בנייה (אנבולי) ולא רק זה אנו עלולים לפגוע לעצמנו בכבד ובשרירים.כמובן שכל אדם בבית עם ההרגלים שלו מתי הוא קם בבוקר.אך בחופשת הסקי כולם קמים בשעה יחסית מוקדמת.
 

yo12

New member
"בחופשת הסקי כולנו קמים בשעה יחסית מוקדמת"????

ממש הפוך גוטה!
ביום יום רובינו קמים מוקדם כדי להגיע בזמן לעבודה, להכין ילדים ליציאה לגן\ביס ולנסות להקדים את הפקק. כלומר קמים לפני שבע. בחופשת הסקי לעומת זאת, אני ורבים שכמותי, מרשים לעצמם לקום מאוחר יותר. לאכול ברגוע ולהתכונן ליום הסקי. כבר שנים לא זכור לי שיצאתי מהדירה לסקי לפני תשע וחצי.
 


 

yo12

New member
למה אנחנו יוצאים לחופשת סקי?

בטח לא לחיזוק שרירים או שיפור יכולת אירובית.
את הנתונים הללו לא ניתן לשפר בשבוע-שבועיים בשנה.
 
למעלה