תזונה לילדה בת שנה ושלושה

anaztazia

New member
תזונה לילדה בת שנה ושלושה

ביתי בת שנה ושלושה חודשים. לאחרונה מסרבת לאכול אוכל מבושל: ירקות מבושלים, אורז ושאר מנות שמתאימות לארוחת צהריים. הדבר נמשך כבר כמעט חודש ואני די מודאגת מהעניין מכיוון שלדעתי היא לא מקבלת את מנת הקלוריות שהיא זקוקה לה ובמקביל הערך התזונתי של המזונות שהיא צורכת אינו מושלם מבחינת מרכיביו. לפעמים היא אוכלת ביצה (אם היא לא מסרבת) רוב התזונה שלה מבוססת על מוצרי חלב: יוגורט, קוטג'. אוהבת פירות, מסרבת לקבל סימילאק כהשלמה בערב, ומקבלת בקבוק יוגורט עם גבינה במקום. אני משתדלת להשלים לה את צריכת החלבונים עם טונה, סרדינים ירקות טריים, אך זה לא מספיק לדעתי, חסרים לה פחמימות שאותם היא כמעט ולא מקבלת. יש לציין כי הילדה נראת קטנה לגילה לתשובתכם אודה
 

גילור

New member
../images/Emo207.gifמטטרפת לשאלה על ילד בן

שנה וחודשיים (כמעט) שמסרב קרוב לחודש לאכול אוכל מבושל. ז"א- לא ירקות מבושלים, כמעט ולא עוף או הודו. וגם ירקות טריים עושה טובה גדולה מאוד שאוכל. אצלי הוא מקבל פעמיים ביום סימילאק (בבוקר ובערב לפני השינה). רוב התזונה שלו מבוססת על מוצרי חלב ומדי פעם ביצים (כשהוא לא מתנגד).והוא גם אוהב מאוד פירות. מה עושים איתו? האם זה מספק תזונתית? חשוב לציין שהילד אנמי ומקבל תוסף ברזל (20 טיפות פריפל3) ליום.
 
מידע מאוד כללי

קשה בדיוק לדעת אם חסר לו משהו או לא. גם לך אני מציעה לבצע רישום מדויק של מספר ימים ולגשת לדיאטנית ילדים שתיעץ לך באופן אישי.
 
פחמימות לא מבושלות?

האם היא מוכנה לאכול לחם, קרקרים,חומוס, הם יכולים להוות תחליף לפחמימות מבושלות. בכל מקרה זו תשובה כללית צריך לבדוק יותר לעומק את התפריט של בתך בהשוואה לנתוני גדילתה ולהדריך אותך באופן יותר מדויק.
 

anaztazia

New member
אין לה בעיה

עם האורז המבושל או הפסטה שאני לרוב נמנעת מלתת לה אותה בשל היותה פחמימה ריקה. הסרבנות שלה באה לידי ביטוי באי רצון לאכול ירקות מבושלים המתלווים לאורז כגון קישואים ברוטב אפונה ירוקה שעועית ירוקה וכו'. לגבי לחם ושאר דברי מאפה, היא לרוב טועמת כמה ביסים ומזניחה את הפרוסה. ברור לי שיש לה העדפה חד משמעית לחלבונים מכל סוג: דגים, גבינות ביצים אורז עם עדשים (מג'דרה)וכו' השאלה אם זה מספיק לתפקוד תקין של הגוף, ואם לא אייך ניתן לשפר את המצב? תודה מראש: אנה.
 
אורז ופסטה אינם פחמימה ריקה

אם זה מטריד אותך, תעשי רישום של מספר ימים מה אוכלת ותתיעצי עם דיאטנית ילדים שתעריך בדיוק אם יש בעיה.
 
אורז ופסטה גם אם אינם מלאים

אינם פחמימה ריקה. הפחמימות שבפסטה ובאורז הם מקור אנרגיה חיוני לילדנו. אם הפסטה והאורז הינם מגרעינים מלאים זה טוב יותר אבל עדיין אין לפסול פסטה ואורז גם אם אינם מלאים
 
למעלה