Ccyclist
Well-known member
האתם הזה כולל את שלי יחימוביץ' ולצערי אף את הרוכב לאוטובוסים
לטעמי כל אדם שלא חווה במשך מספר חודשים לפחות מצב נורמאלי בו ישנה תחבורה ציבורית בסופי שבוע שייך לצערי הרב ל"אתם" הזה, וזה גורם לאי הבנה קיצונית של המצב הנורמאלי לא רק בצד המתנגד לכך מטעמי דת אלא (ולדעתי - בצורה מזיקה יותר) גם בצד החילוני או מסורתי התומך בכך.
 
כאשר שלי יחימוביץ מדברת על יום המנוחה של הנהגים (שחלק גדול מהם מוסלמים סונים) כסיבה "סוציאלית" להשבתת התח"צ בשבת היא חוטאת לטובה הסוציאלית הגדולה יותר של חופש תנועה למאות אלפי ישראלים. היא גם חוטאת באי הבנה של המציאות במדינות המערביות המתקדמות ביותר שם לא רק שלנהגים יש יומיים מנוחה - התח"צ פועל 7 ימים בשבוע. זהו ניסיון טיוח מהסוג הגרוע ביותר שבו במקום לדבר על הסיבה האמיתית (איסור דתי) מעמידים סיבות שונות ומשונות שאין להן אחיזה באף מציאות מערבית מודרנית - לא בארה"ב הקפיטליסטית ולא בסוציאל-דמוקרטיות הסקנדינביות.
 
כאשר הרוכב לאוטובוסים (שעוסק בנושא התח"צ בצורה מאד מפורטת) מדבר על מערכת שתעסיק רק 5% מהנהגים, ולצערי הרב מדבר מתוך חוסר היכרות עם קנה המידה של לוחות הזמנים בימי א' או על רמת הכיסוי הפרברי - זה אומר לצערי שמומחים ישראלים חושבים שהתח"צ ביום א' הוא במקרה הטוב קווי לילה, וזה מה שהם יציעו לציבור הישראלי כפתרון לטווח ארוך אם וכאשר יוסכם אי פעם על הפעלת תח"צ הכלול בכירטוס הרגיל בשבתות. אחד האיומים הגדולים על תח"צ בשבת היא תדירות נמוכה של פעם בשעה ומטה בקווים תדירים ועמוסים ביום חול שלפי הנוסחה שגם אלן גיבה מקבלים בחו"ל תדירות של חצי / שני שליש / או שלושת-רבעי בימי א'. אי הנוחות של המתנה ארוכה מדי אם מפספסים את האוטובוס מכל סיבה שהיא תביא לכך שנוסעים ידירו את רגליהם מהרשת (שלא תוכל לתפקד ככזו) ומתנגדי התח"צ בשבת יוכלו לטעון ש"אין דרישה". יש לציין שגם תומכי התח"צ בפורום מדברים על מערכות שלד ותדירות שעתית.
 
לו"ז קו 1 של המטרונית מראה מפרקית פעם בעשרים דקות בערבי שישי, פעם בחצי שעה אחרי חצות בלילה שבין שישי לשבת, ופעם ב20 דקות במהלך היום עצמו אחרי 10 בבוקר. בסביבות 17:00 יש תיגבור לתדירות של כל 10 דקות עד ל18:30 ואז אוטובוס כל 7 דקות. http://www.bus.co.il/otobusimmvc/(X(1)S(qafi32incg0evoerq01xrtry))/Line_Travels/1010/1_12_1585601922?TravelDate=2015-4-25 זוהי לדעתי תדירות ראויה ללו"ז יום א' או שבת במקרה הישראלי בכלי תחבורה עיקרי שהתדירות שלו בימי חול גבוהה והוא נוסע 24 שעות ביממה. אם היינו עוסקים בקו שאינו קו לילה הנוסחה היתה צריכה להיות דומה מפתיחת הקו ועד סגירתו, אם כי יתכן שניתן לקבל פתיחה מאוחרת בשעה וסגירה מוקדמת בשעה בלו"ז קבוע. ממה שקראתי בפורום המטרוניות נוסעות עמוסות ולכן במדינה נורמאלית היו מגבירים את תדירותן גם בלו"ז א' כדי לענות על הדרישה - במקום 30 / 20 / 10 / 7 דקות לפי השעה אולי 20 / 15 / 8 / 5. לצערי בישראל הכל מעוגן בסטטוס קוו וגם אם תהיה דרישה מובהקת ומטרוניות שנאלצות להשאיר נוסעים בתחנות - יהיה קשה עד בלתי אפשרי לתגבר את המערכת.
 
והאתם הזה מקבל לפעמים צימצומים בשירות גם בימים שאין בהם איסור דתי כלשהו - יום הבחירות, יום העצמאות, חול המועד - כי ממילא הציבור רגיל שיד משרד התחבורה קלה על ההדק. האתם הזה חושש גם מ"האם תהיה תחבורה ציבורית בחול המועד חנוכה ?" (שאלה אמיתית שנשאלה פעם בפורום).
 
וזה מה שחורה לי ב"אתם" הזה - לא רק שהוא רגיל למצב כיום, גם המטרה שהוא מציב בפני עצמו גם כשהוא נלחם עבור תח"צ בשבת לא עומדת באף קריטריון של לו"ז יום א' וחגים נורמאלי.
האתם הזה כולל את שלי יחימוביץ' ולצערי אף את הרוכב לאוטובוסיםלא יודעת מי זה "אתם" שאתה מדבר עליו... (אני לא)
לטעמי כל אדם שלא חווה במשך מספר חודשים לפחות מצב נורמאלי בו ישנה תחבורה ציבורית בסופי שבוע שייך לצערי הרב ל"אתם" הזה, וזה גורם לאי הבנה קיצונית של המצב הנורמאלי לא רק בצד המתנגד לכך מטעמי דת אלא (ולדעתי - בצורה מזיקה יותר) גם בצד החילוני או מסורתי התומך בכך.
 
כאשר שלי יחימוביץ מדברת על יום המנוחה של הנהגים (שחלק גדול מהם מוסלמים סונים) כסיבה "סוציאלית" להשבתת התח"צ בשבת היא חוטאת לטובה הסוציאלית הגדולה יותר של חופש תנועה למאות אלפי ישראלים. היא גם חוטאת באי הבנה של המציאות במדינות המערביות המתקדמות ביותר שם לא רק שלנהגים יש יומיים מנוחה - התח"צ פועל 7 ימים בשבוע. זהו ניסיון טיוח מהסוג הגרוע ביותר שבו במקום לדבר על הסיבה האמיתית (איסור דתי) מעמידים סיבות שונות ומשונות שאין להן אחיזה באף מציאות מערבית מודרנית - לא בארה"ב הקפיטליסטית ולא בסוציאל-דמוקרטיות הסקנדינביות.
 
כאשר הרוכב לאוטובוסים (שעוסק בנושא התח"צ בצורה מאד מפורטת) מדבר על מערכת שתעסיק רק 5% מהנהגים, ולצערי הרב מדבר מתוך חוסר היכרות עם קנה המידה של לוחות הזמנים בימי א' או על רמת הכיסוי הפרברי - זה אומר לצערי שמומחים ישראלים חושבים שהתח"צ ביום א' הוא במקרה הטוב קווי לילה, וזה מה שהם יציעו לציבור הישראלי כפתרון לטווח ארוך אם וכאשר יוסכם אי פעם על הפעלת תח"צ הכלול בכירטוס הרגיל בשבתות. אחד האיומים הגדולים על תח"צ בשבת היא תדירות נמוכה של פעם בשעה ומטה בקווים תדירים ועמוסים ביום חול שלפי הנוסחה שגם אלן גיבה מקבלים בחו"ל תדירות של חצי / שני שליש / או שלושת-רבעי בימי א'. אי הנוחות של המתנה ארוכה מדי אם מפספסים את האוטובוס מכל סיבה שהיא תביא לכך שנוסעים ידירו את רגליהם מהרשת (שלא תוכל לתפקד ככזו) ומתנגדי התח"צ בשבת יוכלו לטעון ש"אין דרישה". יש לציין שגם תומכי התח"צ בפורום מדברים על מערכות שלד ותדירות שעתית.
 
לו"ז קו 1 של המטרונית מראה מפרקית פעם בעשרים דקות בערבי שישי, פעם בחצי שעה אחרי חצות בלילה שבין שישי לשבת, ופעם ב20 דקות במהלך היום עצמו אחרי 10 בבוקר. בסביבות 17:00 יש תיגבור לתדירות של כל 10 דקות עד ל18:30 ואז אוטובוס כל 7 דקות. http://www.bus.co.il/otobusimmvc/(X(1)S(qafi32incg0evoerq01xrtry))/Line_Travels/1010/1_12_1585601922?TravelDate=2015-4-25 זוהי לדעתי תדירות ראויה ללו"ז יום א' או שבת במקרה הישראלי בכלי תחבורה עיקרי שהתדירות שלו בימי חול גבוהה והוא נוסע 24 שעות ביממה. אם היינו עוסקים בקו שאינו קו לילה הנוסחה היתה צריכה להיות דומה מפתיחת הקו ועד סגירתו, אם כי יתכן שניתן לקבל פתיחה מאוחרת בשעה וסגירה מוקדמת בשעה בלו"ז קבוע. ממה שקראתי בפורום המטרוניות נוסעות עמוסות ולכן במדינה נורמאלית היו מגבירים את תדירותן גם בלו"ז א' כדי לענות על הדרישה - במקום 30 / 20 / 10 / 7 דקות לפי השעה אולי 20 / 15 / 8 / 5. לצערי בישראל הכל מעוגן בסטטוס קוו וגם אם תהיה דרישה מובהקת ומטרוניות שנאלצות להשאיר נוסעים בתחנות - יהיה קשה עד בלתי אפשרי לתגבר את המערכת.
 
והאתם הזה מקבל לפעמים צימצומים בשירות גם בימים שאין בהם איסור דתי כלשהו - יום הבחירות, יום העצמאות, חול המועד - כי ממילא הציבור רגיל שיד משרד התחבורה קלה על ההדק. האתם הזה חושש גם מ"האם תהיה תחבורה ציבורית בחול המועד חנוכה ?" (שאלה אמיתית שנשאלה פעם בפורום).
 
וזה מה שחורה לי ב"אתם" הזה - לא רק שהוא רגיל למצב כיום, גם המטרה שהוא מציב בפני עצמו גם כשהוא נלחם עבור תח"צ בשבת לא עומדת באף קריטריון של לו"ז יום א' וחגים נורמאלי.