חיוג רכבות
דבריך אמת הם - עקרונית מספיק שיעמוד נהג במקום בו נמצא תא הניהוג האחורי בתחנה האחרונה בשביל לקצר משמעותית את זמן החיוג (אלא אם כן יש צורך לנקות ולעשות בדיקה בטחונית, כמובן). גם הקרונועים (אין אצלנו ´מערכים פרבריים´ כיום) ורכבות הקומותיים שלנו מכילות תאי נהג בשני הקצוות, כך שהפטנט הזה רלוונטי גם אליהן. עקרונית, פעולת החיוג במערכים דו-כיווניים היא בדרך פשוטה וכוללת בעיקר את ´העברת הפיקוד´ הטכנית שנעשית ברכבות מודרניות ע"י הפעלת מספר מתגים (או פקודות במחשב).
חיוג רכבותתחנת ראש העין
חן, כמובן שאיני מחמיץ דבר המופיע ב "חדשות הרכבת". במקרה זה יוצא לי לעבור בסמוך לאתר הבניה מספר פעמים בשבוע ולהתרשם מקצב ההתקדמות. מה שלא ברור לי זה מדוע יהיה צורך להפעיל בעתיד את שתי התחנות: הלא הקו "המזרחי" שיצא מכ"ס וימשיך דרומה ללוד יוכל לעצור הן בראש העין צפון והן בראש העין דרום והגיוני יותר שתהיה תחנה יחידה (הצפונית). בעיה עלולה להתעורר רק אם יופעל קו דרך לוד-ראש העין-בני ברק. לא ידוע לי על קו מוצע כזה. אגב, מדוע אתה מניח שהקו "המזרחי" יהיה כ"ס-ראשל"צ ולא נניח כ"ס-אשדוד? לגבי הפיכת כיוון הנסיעה - קטונתי מלחלוק על ידיעותיך הטכניות. ידוע לי שהדבר מתבצע במהירות רבה בתחנות קצה של רכבות תחתיות. בתחנות מסוימות (למשל בקו ויקטוריה בלונדון) מאיצים את התהליך בעזרת נהג נוסף הממתין על הרציף ומיד עם עצירת הרכבת נכנס לקרון הנגדי וכך חוסכים את זמן הצעידה של הנהג הקודם לאורך הרכבת הארוכה. ספק אם יש בכך צורך במערך דו קומתי או פרברי המקובל אצלנו. בכל אופן, אשמח אם תשכילנו מעט על מה שכרוך בפעולת החיוג. תודה מראש, יובל
דבריך אמת הם - עקרונית מספיק שיעמוד נהג במקום בו נמצא תא הניהוג האחורי בתחנה האחרונה בשביל לקצר משמעותית את זמן החיוג (אלא אם כן יש צורך לנקות ולעשות בדיקה בטחונית, כמובן). גם הקרונועים (אין אצלנו ´מערכים פרבריים´ כיום) ורכבות הקומותיים שלנו מכילות תאי נהג בשני הקצוות, כך שהפטנט הזה רלוונטי גם אליהן. עקרונית, פעולת החיוג במערכים דו-כיווניים היא בדרך פשוטה וכוללת בעיקר את ´העברת הפיקוד´ הטכנית שנעשית ברכבות מודרניות ע"י הפעלת מספר מתגים (או פקודות במחשב).