תחרות הפרסומת הגרועה ביותר

inbardaf

New member
חשבתי שתגיבי ככה..

שתגידי שזה חוק... זה עצוב שצריך חוק בשביל דבר כזה, אבל לזה בדיוק הוא נועד. הם פטרו אותי בתחילת ההריון - עוד לא הייתי החופשת לידה. ותמיד אפשר למצוא פרצות בחוק. כמו למשל, להגיש בקשה מיוחדת לפיטורין של אישה בהריון ולמצוא 'צידוק' שלא קשור לזה שהיא בהריון. במקרה שלי הם נתלו על העובדה שעבדתי לפי שעות (זה היה בתקופה של פיצוץ הבועה בהייטק) ולא הייתי מוגדרת כעובדת מן המניין. כדי להיות בטוחים שאני לא יעשה רעש הם גם החתימו אותי על טפסים של וויתור וכאלה ונתנו לי מענק פיטורין גדול. בסופו של דבר, זה היה לטובה. זו היתה חברת הזנק (סטארט אפ) וכשילדתי, חברה שלי שעבדה איתי שם, הגיעה לבקר וספרה לי שסגרו את המקום. מה שהכי היה משעשע בספור, היה העובדה שאותה אחת מכוח אדם שהגיע כדי להודיע לי על הפיטורין, היתה בהריון כשסגרו את המקום. על זה נאמר, 'איך שגלגל מסתובב לו'
הלואי היה כאן חופשה של שנה בתשלום. אני מאמינה שככה זה צריך להיות (ולא בהכרח שאמא נשארת בבית.) פה בקושי נותנים שלך 12 שבועות. זה אפילו לא שלושה חודשים.
ובלי להעליב אף אחד או אחת, למצוא מחליף/ה למהנדס פיתוח, זה לא דבר פשוט בכלל. אתה לא עוסק בפיתוח של משהו, עוזב אותו לשנה וחוזר. זו לא עבודה משרדית שבגדול חוזרת על עצמה. זו עבודה תהליכית. במובן הזה אני יכולה להבין אותם. אבל עדיין יש הרבה באמצע...
 

snoopytush

New member
זה נקרא תקרת הזכוכית

מושג סוציולוגי ( אני כל הזמן מצטטת לכם מהמורה שלי חחחחחח.....): כשתחום עבודה נשלט בידי גברים יש לו יוקרה וכסף כשלתחום מגיעים גם הנשים הוא מאבד מיוקרתו וזה כרוך באיבוד במספר המרשרשים. נשים גם אילו שמרויחות טוב ירויחו עד גג מסויים וזה נקרא תקרת הזכוכית , אותה גברים יוכלו לעבור כי אנו חיים עדיין בחברה פטריאכלית.
 

inbardaf

New member
ת'שמעי קטע מצחיק...

אתמול כל הבנות בעבודה שלי קבעו להפגש בבית קפה ביחד. החברה שלנו מפוצלת לשתי קומות. קומה ראשונה: הנהלה וייצור. קומה שניה: מהנדסים. אני הבת היחידה בקומה למעלה, אז הם שכחו אותי..... כשירדתי למטה לסדר משהו מנהלי, הם נזכרו שהם שכחו אותי. זה היה לפני שהן הלכו, אז הספקתי להצטרף גם. היה נחמד לחוות לשם שינוי קצת אנגיות נשיות. במיוחד ששתי בנות שם בהריון
לא נראה לי שאני צריכה קורס בסוציולוגיה בשביל להבין מה זה 'תקרת הזכוכית'
אחת בהתחלה ואחת בסוף.
 

snoopytush

New member
צודקת היהי

אין תחליף ללחוות זאת על בשרך ואני הרי בנתיים מובטלת גאה ללא ילדים....חח המבחן עבר בשלום..... אבל היה לי חוק מרפי יום לפני המבחן תקפו אותי כאבי גב, התעלפתי ולא יכולתי ללמוד אבל נגמר תודה לאל!
 

inbardaf

New member
../images/Emo201.gif

התעלפת? מרוב כאב? או שהיה לזה סיבה אחרת? נשמע לא סימפטי... אני גם סובלת המון מהגב. וכבר מצאתי את עצמי יותר מפעם מרותקת למיטה מרוב כאבים. אם היית בצפון, הייתי ממליצה לך על כירופרקט מצויין. בטוחה שתוכלי למצוא משהוא טוב גם במרכז. טוב, לפחות המבחן עבר בשלום.
 

p019

New member
וזה אפילו לא באמת מוכר

החלק המגוכך הוא שרוב האנשים חושבים שהפירסומות האלו פשוט לא עובדות. הפירסומיים משתמשים במין כי הם עצלנים ולא מישום סיבה אחרת. כשהם שמים אשה חצי ערומה בפרסומת זה לא גורם לאנשים לזכור מה המוצר שפירסומת אמורה למכור, או ליגרום להם ללכת לקנות. אבל זה מקובל וחוסך להם צורך ממש להתעמץ. הבעיה עם תחרות הפירסומת הגרועה ביותר בייצוג נשים - זה שזה עלול לגרום בדיוק את ההפך. לשים זרקור על הרע שאולי רבים בכלל לא ראו. לפני כמה שנים היתה פרסומת לטלפון סלולרי escap- או משהו כזה. היא דווקא לא היתה מינית עד כמה שאני זוכרת, אבל היא היתה דוכה (אני אפילו לא זוכרת מה היה בה כל כך נורא, רק שהיא היתה כזו) אני זוכרת שזה גרם לי להחליט שאין שום סיכוי בעולם שאני יקנה את הטלפון הזה. לפעמים הפרסומות הללו פוגעות במוצר יותר ממה שהם עוזרת לו להימכר.
 

inbardaf

New member
מוכר, בטח שמוכר

זה ידוע ומוכח - סקס מוכר. זה שאנחנו כא-מיניים, לא מושפעים מזה (או מושפעים לכיוון ההפוך..), זה רק מפני שאי-אפשר להפעיל עלינו את המניפולציה הזו, כי חסר לנו בדיוק מה שהופך אותה ליעילה. עדיין, אנחנו מיעוט קטן, כך שאף פרסומאי לא יעשה לנו חשבון. וזה בהחלט הדרך הכי רדודה ועם הכי פחות מאמץ - בזה אני מסכימה איתך. "הבעיה עם תחרות הפירסומת הגרועה ביותר בייצוג נשים - זה שזה עלול לגרום בדיוק את ההפך. לשים זרקור על הרע שאולי רבים בכלל לא ראו." - צודקת. זה באמת בעיה. אבל צריך איכשהו להעלות את הנושא למודעות. אולי בדרך אחרת. לא יודעת...
 

snoopytush

New member
סקס מוכר

בעיקר בקרב המין הגברי זה באמת ידוע, אני לא יודעת איך ההשפעה על נשים כי נראה לי שהן פחות מיניות או משחקות אותה כאילו אבל אם זה לא היה עובד הם לא היו עושים את זה כי הרי פרסומת זוהי הוצאה כספית, והיום כפי שכבר ציינתי בעבר עובד כמעט רק על שיקולים קרים של משתלם או לא.
 

p019

New member
למה את חושבת שזה מוכר?

מתי בפעם האחרונה ראית מישהו שקנה משהו בגלל סקס? (משהו שלא קשור לסקס כמובן).
 

inbardaf

New member
כל הזמן אני רואה

נראה לי שגם את (ואני לא אומרת את זה ממקום מתנשא) מתוך הא-מיניות שלך, לא מודעת ממש למה שקורה סביבך. משום שאת לא מתחברת לנושא הזה, קשה לך לראות איך זה עובד על אחרים. ככה לפחות נראה לי. זה עובד ועוד איך. בעיקר על גברים. ועל תשכחי, שהרעיון בפרסומות הוא לעבוד בעיקר על התת מודע. וכמו ש-snoopytush ציינה - אם זה לא היה מוכר, לא היו משתמשים בזה. בסופו של דבר, חברות פרסום עובדות על מה שיעיל. והם עושות סקרים בנושא ובודקות את אחוז המכירות אחרי פרסומת וכאלה. היה תקופה שהתעניינתי הרבה בפרסומות (איך הם עובדות וכו') בין השאר, צפיתי בתחרויות של פרסומות שנעשות פעם בשנה. דיברו שם הרבה על סקס... ועל כוח המכירה שלו. זו עובדה שאין טעם להתווכח עליה. זה לא - 'אני חושבת ככה'. זו המציאות. וכל איש מקצוע מהתחום יאשר לך את זה.
 
למעלה