תיבת הילוכים רציפה CVT

פנומן 72

New member
תיבת הילוכים רציפה CVT

שמעתי לאחרונה שמדובר בפלופ רציני, טכנולוגיה לא אמינה שעלות הכשל בה הוא אסטרונומי. איך אני יכול לדעת אם הרכב שברשותי הינו בעל CVT או כל רכב אחר שארצה לקנות בעתיד ?
 

ANZ1

New member
תשובה

קודם כל זה ממש לא נכון, אם כבר הפוך,
אם תסתכל לאיזה תיבות הילוכים היו בעיות בשנים האחרונות,
אז היה סקנדל ענקי עם תיבות ההילוכים של פוולסווגן (והם לא רציפות)
והיו בעיות עצומות עם תיבות ההילוכים של פורד (והם לא היו רציפות)
והיו בעיות עם תיבות של טויטה, עד כדי כך שאפילו הישראלים הפסיקו לקנות קורולות, והם לא היו רציפות,
והיו בעיות עם הגירים של גיפ/קרייזלר וגם הם לא רציפות,
לא היו בעיות עם תיבות הילוכים רציפות בשנים האחרונות,

מרבית התלונות נגד תיבות הילוכים רציפות זאת ההתנהגות, נהגים לא אהבו לנהוג עם התיבות הישנות,
ורבים חוזרים על המנטרה הזאת בלי לדעת במה מדובר,
אבל מאז חלפו דורות וטכנולוגיות, והיום אף אחד לא יכול לדעת לפי נהיגה והתנהגות אם מדובר על גיר רציף או טכנולוגיה אחרת, אפילו הגירים הרציפים החדשים מדמים החלפת הילוכים,

הדבר השלישי זה יעילות וצריכת דלק, ותיבות הילוכים רציפות יותר יעילות.

אבל, לשאלתך, בכל מפרט רכב, יהיה כתוב איזה סוג תיבת הילוכים זאת,
ובגדול חברות רכב משתמשות בדרך כלל באותה טכנולוגיה,
אם תכתוב על איזה רכב מדובר, אפשר בקלות להגיד לך איזה תיבת הילוכים זאת.

בגדול מכוניות סובארו, ניסאן, מיצובישי, הם עם גירים רציפים,
ואלו מכוניות מאד אמינות
ובעתיד כנראה גם טויוטה , מזדה וסוזוקי יעברו לגירים רציפים, כי כרגע מפתחים גירים כאלו,
שים לב שמדובר על מכוניות יפניות, והם ידועות כאמינות.
 

enigo

New member
בדוק את עצמך - היו לא מעט תלונות

על תיבות רציפות בשנים האחרונות. על התיבה הרציפה בניסן (ג'וק, קשקאי דור קודם ומיקרה) ויש לחשושים שגם התיבה הרציפה בסוזוקי קרוסאובר לא היתה מופת של אמינות ועמידות (כן, לסוזוקי יש כבר תיבות רציפות. גם ל טויוטה. כבר שנים ובכמה דגמים).
אבל אני מסכים עם הטענה העיקרית - אין בעית אמינות מובנית בטכנולוגיה של תיבה רציפה. אם כי בעית ההתנהגות המוזרה (למי שלא רגיל) לא נפתרה באופן גורף. רוב התיבות עדיין מתנהגות כמו... תיבה רציפה.
 

צלמת7

New member
אפשר לדעת מה רציף ומה לא

למשל הנהיגה בטויוטה יאריס
בסוזוקי סוויפט



וכן זה יכול בהחלט לעצבן.. אולי מתרגלים קצת אחרי זמן .. אבל יש תחושה של עצבנות של הרכב. יש הבדל בין רכב לרכב ןבין גיר לגיר בכמה זה בולט
 

ANZ1

New member
את מסיקה מסקנות על סמך דוגמא אחת ?

אם כך אפשר להגיד שרכבים יפנים מחורבנים,
כי יש כמה דוגמאות כאלו.
וכל הבחורות מעצבנות.
אין שום משמעות למה שכתבת.
 

enigo

New member
מכיוון שאתה טענת שהיום כבר אי אפשר להבדיל, מספיקה דוגמא

הפוכה אחת כדי להפריך את הטענה שלך.
הצלמת הזכירה שני כלי רכב שהיא נסעה בהם (של יצרנים שאתה טענת שאין להם עדיין תיבה רציפה, אם כבר מדברים), אבל יש עוד הרבה שבהם התיבה הרציפה עדיין מציגה התנהגות "קלאסית".
יש כאלו שבהם התיבה הרציפה מחקה התנהגות של תיבה לא רציפה - על חשבון פגיעה קלה בביצועים ובצריכת הדלק. לסובארו יש תיבה שעושה חיקוי לא רע בדרך כלל, אם כי גם בה יש מצבים ש"מחליק" לה האופי הרציף.
 

motior

Member
בטויוטה יאריס שלי (שנת 2013) גיר רציף

וכך גם באוריס ובפריוס
&nbsp
 

אלעד.

New member
נהגתי לפחות 15 שנים על פיאט פונטו (4 רכבים)

עם גיר רציף (טיפטרוניק). אפס תקלות (גם לאחר שש שנים), מתרגלים אחרי שבוע. העיתונאים "המומחים" כתבו לגבי הדגם הראשון שהובא לארץ שהתחושה היא של "פול גז בניוטראל", אבל זה שטויות. נהנתי מאוד, ועזבתי את הפונטו כי החליפו את התיבה לרובוטית לא כפולה. מבחינת התחושה - כמו אוטומט ללא שמץ תחושה של החלפת הילוכים (כי אין), ואפשרות לעבור לידני עם 6 הילוכים, החלפה ע"י הסטת הידית שמאלה ודחיפה קדימה/אחורה).
 

פנומן 72

New member
יש לי ניסאן מיקרה 2011

חבר לעבודה שיודע שיש לי את הרכב הזה אמר לי שלאחרונה הוא מתמודד עם גיר הרוס בניסאן מיקרה שלו שהלך אחרי 80 אלף ק"מ בלבד. לפני שבאתי לשאול חרשתי את האינטרנט ואני קורא בעיקר תלונות של אנשים. עזבו את הקטע של להתרגל, אני התרגלתי לגיר הזה אחרי נסיעה של 5 דקות ואני אוהב את התחושה של התיבה הרציפה, אבל אם זה כרוך בזה שאני בקרוב נכנס ל Death-Zone אז אולי כדאי למכור אותו - אין לי את הרצון להתמודד עם תיקון גיר רציף ב-15 אלף ש"ח....
 

enigo

New member
שמעתי על עוד מקרים חוץ מהחבר שלך

והרבה מהם באמת באזור 80 אלף ק"מ.
 

פנומן 72

New member
איזה ביעוס.

מה שאני יכול לקנות בתקציב שלי בשנים האלה והלאה זה סוזוקי סוויפט או סיאט איביזה. איך אני יכול לדעת אם זו תיבה רציפה ? לא רוצה ליפול עם כשל במערכת הזו.
&nbsp
 

enigo

New member
אני אגיד את זה שוב - אין בעיה עקרונית עם הטכנולוגיה. יש

תיבות ספציפיות שהן בעיתיות. זה שתיבה רציפה אחת בעייתית, לא אומר שכולן בעייתיות. לאורך השנים היו בעיות עם כל סוגי תיבות ההילוכים - ידניות, פלנטריות, רובוטיות ורציפות. אז אלא אם תחליט לחפש כלי רכב ללא תיבת הילוכים (יש גם כאלו היום, בעיקר חשמליים), אז תצטרך להבין שמה שמעניין אותך הוא מה קורה עם הדגם הספציפי שבו אתה מעוניין.
למיטב ידיעתי אין בעיות אמינות כלשהן עם הסוויפט והאיביזה, אבל מדובר בדגמים חדשים יחסית, ואין ערובה שלא יצוצו דברים בהמשך.
 

ANZ1

New member
אתה בבעיה

לפי ההגדרות שלך,
סוזוקי סוויפט נופלת, כי יש לה גיר רציף,
אז אתה נשאר עם האיביזה, שלפי ההגדרות שלך היא בסדר,
אבל אני מציע לך לשאול אנשים שנוסעים או נסעו עם איביזה מודל 2011 כמו השנה שלך, ואז תראה מה זה בעיה בגיר,
כי באיביזה בשנים האלו היו בעיות בגיר, בניגוד לגיר של הניסאן שהוא לא היה מוצלח ולא הכי אמין ,אבל לא בעיתי כמו זה שבאיביזה.
 

ANZ1

New member
אגב ניסיון של לקוחות

הנה 335 תגובות של נהגים ישראלים לבעיות בגירים של פוולסווגן,
המצחיק שרובם אומרים , לא פוולסווגן רק יפניות,
אבל רוב היפניות הם גירים רציפים.
בקיצור, אין טעם להצהיר הצהרות כוללניות לגבי כלום,
וגם אחרי בדיקה ושאלות, נשארים רק עם המזל

https://www.ynet.co.il/Ext/App/TalkBack/CdaViewOpenTalkBack/0,11382,L-4177876-4,00.html
 

ANZ1

New member
אם נשאר עם סיסמאות ואמינות

ונחפש רכב אוטומטי קטן + בלי גיר רציף + רכב יפני (אמינות)
אנחנו נשארים לדעתי רק עם המזדה 2
לניסאן, מיצובישי, הונדה, סוזוקי, טויוטה יש גירים רציפים.
 

ANZ1

New member
אז אל תקנה עוד ניסאן מיקרה

אבל אין קשר לתיבת הילוכים רציפה.
מיליוני אנשים לא מוכנים לשמוע את השם פוולסווגן
וכל פעם שהם שומעים את המילה dsg הם מקללים
וזה לא גיר רציף.
 

The S t i g

New member
ועל AL4 אוטומטית לא היו תלונות? כמו שאמרו, יש גירים דפוקים

 

ANZ1

New member
והיא מצאה את מקומה בפח

התגובות היו כל כך גרועות, שפיגו-סיטרואן כל כך פחדו מעוד גיר כזה שהפסיקו את הפיתוח העצמאי של גירים והלכו וקנו גיר של חברת אייסין רק לא לפול עוד פעם.
 
למעלה