תיכון ההזדמנות האחרונה למי שצפה אתמול

sombol1

New member
תיכון ההזדמנות האחרונה למי שצפה אתמול

אתמול שודר בערוץ 2 תכנית על בית ספר תיכון ברנקו וייס ברמלה - תיכון ההזדמנות האחרונה שמקבל את התלמידים הגרועים ביותר בארץ הכי מופרעים ואלימים שיש תלמידים שנשרו מכמה וכמה בתי ספר ושאין להם שום פתרון אחר מלבד להיות זרוקים ברחוב או לנסות את ההזדמנות האחרונה והקלושה בבית ספר ברנקו וייס ברמלה. וראו בתכנית איך המנהל המסור יחד עם צוות המורים שלכולם אגב אין עבר מקצועי בהוראה בכלל אבל המון חום אהבה אמונה ותמיכה והם מצליחים לעזור לתלמידים לשבת וללמוד ולגשת למבחנים ואפילו לסיים עם בגרות ! http://www.mako.co.il/tv-for-childr...b21006.htm&sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=731294849 הרבה שאלות אפשר לשאול על זה כמו האם אין תלמיד רע רק מורה רע ? האם אפשר שכל בית ספר בארץ ובעולם יהיה כמו הבית ספר הזה ? .....?
 

Rinat 789

New member
זה בהחלט תלוי במורים

אי אפשר לגשת בהאשמות לתלמידים הכל תלוי בחינוך
 
תודה, חבל שאין את הכתבה המלאה

מדהים לראות איך כשנותנים לך בחירה אתה הופך להיות אחראי
 

keren kr

New member
על כל הפשעים תכסה האהבה

מדהים לראות , כשיש למורה רצון טוב לגרום לתלמיד להצליח, אז הוא לא מחפש את כל המגרעות של התלמיד ולא מחפש לשפוט אותו לכף חובה. אלא מקבל החלטה שהוא ייתן תמיכה לתלמיד ושופט אותו לכף זכות , רואים שנקודה כזאת היא כבר נקודה של צמיחה...
 

ריטה1

New member
לפני 20 שנה למדתי במקום מדהים, הכפר הירוק

עם המורים הכי מדהימים שיש. מחנכת שהתגוררה עם משפחתה באזור הפנימיה, ופשוט ישבנו ולמדנו אצלה בבית בערבים. עם מורה למתמטיקה, שהיה מגיע ללמד בשבת ב 7:00 בבוקר, שהיה משלם מכיסו לסטודנטים שילמדו אותנו אצלו בבית. עם מורים ומדריכים שידעו לזהות את הפוטנציאל בכל אחד מאיתנו ולטפח אותו. נכון שלא כולם יצאו משם עם בגרות, אבל כולם יצאו עם אופי, אהבת הארץ וערכים. אני מקוה ומאמינה שההכפר עדיין דוגל בערכים האלו, אמנם הוא גדל מאוד מאז והתמסחר כמו כולם, אבל אני מקווה שיש עוד ילדים שזוכים לקבל את מה אני קיבלתי בזמנו.
 

ריטה1

New member
כמו הרבה דברים אחרים, הכל מתמסחר

ונעלמים הערכים למרות שאני רואה שבבה"ס והגנים של ילדי עדיין יש חינוך לערכים, אהבת המולדת, בהחלט משקיעים בהם לא מעט. אבל אולי כי זכיתי לחיות ביישוב כפרי, שהערכים עוד לא ננטשו בו לגמרי. נראה מה יהיה כשיגיעו לתיכון.
 

sombol1

New member
והרי כשיגיעו לתיכון המצב ישתפר ?

לפי סטטיסטיקות ועובדות המצב הולך ומידרדר ומתמסחר..... אם לא בתיכון שלהם אז בגן של ילדיהם.... יש מצב לשינוי ?!
 

ריטה1

New member
לא לחינם אני גרה, במקום שבו אני גרה

בחרתי לחנך את הילדים שלי לפי הערכים שלנו. בחרתי לגור במקום בו החינוך הוא נושא חשוב, הכיתות קטנות, כי ההורים דרשו. לצערי ברב הערים בארץ זה לא כך.
 

ריטה1

New member
לא כתבתי כזה דבר.

כתבתי נראה מה יהיה בתיכון? עוד לא הגענו לשם אני לא יודעת. כתבתי שבכפר הירוק אכן עברו שינוי של מסחור וחלקים נכבדים מהמקום מושכרים לדברים פרטיים, אבל אני מקווה שלא אבדו להם הערכים. גם את זה אני לא יודעת ויכולה רק לקוות
 

לילך 101

New member
השיטה בה עובדים בברנקו וויס

היא אישית, למורה יש עד חמישה תלמידים, אין כפייה, כלומר, הילד יכול לעזוב כאשר הוא מרגיש לא מסוגל, או לא מרוכז, השעות הן גמישות, בעזרת רצון טוב, יחס אישי ואוירה נעימה המורים מצליחים במקום בו נכשל מורה בבית הספר שיש לו 30 תלמידים בממוצע וחלקם בעיות התנהגותיות שלא מאפשרות למידה או יחס אישי וכו'. בברנקו וויס מגיעים תלמידים שרוצים לעבור בגרויות נקודה! אף אחד שם אינו מתיימר "לחנך" והתלמידים בשלים ללמוד משום שעברו תהליכים של תסכולים ומסרים מההורים והמורים כי זוהי התחנה האחרונה שלהם, כל זה מוביל באמת להצלחה. אגב, גם בעיר מגוריי יש בית ספר של ברנקו וייס והוא זוכה לאהדה בקרב תלמידים שלא התאימו לתנאים הקשים של למידה בבית ספר של המאה ה-21.
 
למעלה