תינוק בן חצי שנה סובל מבטן

idanbenya

New member
תינוק בן חצי שנה סובל מבטן

שלום לכולם
בננו נועם סובל מכאבי בטן ופעולות מעיים נמרצות מיום היוולדו. בחודשים הראשונים (בערך 3-4 חודשים) זה התבטא בעיקר בגזים וביציאות קקי מרובות מאוד (כ-8 יציאות ביממה). בחודשיים האחרונים (היום בן 5.5 חודשים) זה מתבטא בעיקר בקושי לשחרר את הקקי, אם כי לא מדובר בעצירות כי עדיין ישנן יציאות כל יום. היציאות תמיד רכות, בטווח שבין נוזלי לרך ורירי. אבל ההתרשמות היא שתמיד ענייני הבטן מפריעים לו ומעסיקים אותו, פשוט המופע מעט משתנה עם הגיל.
הלכנו לרופא משפחה הוא אמר שהילד עולה טוב במשקל, ושאין תסמינים מחשידים ולכן אין מקום לדאגה או המשך בירור. אחרי שאישתי התעקשה שבכל זאת ניכר שהתינוק סובל- נתן לנו הפנייה לאולטרטרסאונד של מערכת העיכול אבל חזר והדגיש שלדעתו אין בכך צורך. עדיין לא עשינו את האולטרה סאונד.
כבר ניסינו קרניו סקראל, להוריד מזונות כאלו ואחרים מהתזונה של אישתי (הוא על הנקה מלאה), דיקור סיני וקצת עיסויי בטן אך שום דבר לא הועיל. מתלבטים האם כדאי ללכת לבירור אצל גסטרו ילדים.
כרגע המצב הוא שהילד חמוד מאוד וחייכן, מתפתח באופן תקין, אבל פעמים רבות במשך היום ובעיקר בלילה ניכר שסובל מהבטן (התפתלויות, מאמצים לשחרר קקי, גזים, שפשוף הידיים על הבטן). בלילות מתעורר הרבה מכאבי הבטן האלו ואפשר לראות עליו שהוא "עובד" במהלך הלילה על הקקי שמשתחרר לרוב רק לפנות בוקר או בבוקר וזה מונע ממנו לישון טוב בלילה.
חשוב לציין שהתחלנו לאחרונה גם טעימות וזה לא שינה ממש את המצב. הילד נענה בהתלהבות לטעימות אבל גם בעניין הזה לא ברור האם הטעימות מסבות לו עוד כאבי בטן או לא.
יש למישהו משהו לייעץ או לעזור? נשמח לטיפים מועילים
 
למעלה