קטרים חשמליים בארץ
כמה עובדות: למיטב ידיעתי והבנתי, אף אחד מהקטרים הדיזל-חשמליים בארץ לטא בנוי כך שניתן להסבו להפעלה חשמלים ´בלחיצת כפתור´, אפילו אם יתקינו להם פנטוגרף. באופן עקרוני, ניתן להסב כל קטר דיזל-חשמלי להפעלה חשמלית ע"י התקנת ציוד השנאה וכיו"ב מתאים, אולם אם הקטר לא בנוי לזה מראש, הרי שהתהליך עשוי להיות יקר ומסובך כמעט כמו יצירת קטר חשמלי חדש מאפס. אביתר, למיטב הבנתי את הנושא, הקטרים שלנו מתוצרת Alstom לא נבנו עם ´הכנה לחשמול´, אלא עם ציוד ´מהמדף´ של חברת GM-EMD (בדומה ל-Class 66הנפוץ באירופה, שנבנה במפעלי החברה האמריקאית בקנדה), שלא כולל ציוד השנאה מתאים או אפילו מקום לציוד כזה.
קטרים חשמליים בארץמה??? באמת???
הנראה בקרוב את קטרי JT42BW/CW וקטרי G-12/16/24CW עם פנטוגרפים? האם יש סיכוי שנראה בארץ את ה-IR4? האם גם ה-IC3 ניתנים להסבה? אם יש לך עוד הפתעות, אשמח אם תציג אותם!
כמה עובדות: למיטב ידיעתי והבנתי, אף אחד מהקטרים הדיזל-חשמליים בארץ לטא בנוי כך שניתן להסבו להפעלה חשמלים ´בלחיצת כפתור´, אפילו אם יתקינו להם פנטוגרף. באופן עקרוני, ניתן להסב כל קטר דיזל-חשמלי להפעלה חשמלית ע"י התקנת ציוד השנאה וכיו"ב מתאים, אולם אם הקטר לא בנוי לזה מראש, הרי שהתהליך עשוי להיות יקר ומסובך כמעט כמו יצירת קטר חשמלי חדש מאפס. אביתר, למיטב הבנתי את הנושא, הקטרים שלנו מתוצרת Alstom לא נבנו עם ´הכנה לחשמול´, אלא עם ציוד ´מהמדף´ של חברת GM-EMD (בדומה ל-Class 66הנפוץ באירופה, שנבנה במפעלי החברה האמריקאית בקנדה), שלא כולל ציוד השנאה מתאים או אפילו מקום לציוד כזה.