תלייה על קיר גבס

gil1908

New member
תלייה על קיר גבס

גמרנו בשעה טובה לשפץ, ועכשיו צריך לתלות דברים. בקיר רגיל אני יודע אבל בגבס אני חדש. יש לי כמה שאלות אבל נקדים ונומר שהדברים שאני תולה הם במשקל קל כלומר תמונות, מראות, מתלים וכד' לא מדפים למשל. אז כמה שאלות: 1. איך יודעים איפה התומך מתחבא? כבר נפלתי עם זה פעם אחת... 2. אם "עולים" על תומך, אפשר לקדוח בו או שעדיף לזוז ממנו? 3. איך סותמים חור שנעשה בטעות? 4. שמתי דיבל פרפר כמו שצריך אבל הדיבל משוחרר! יש לו משחק של כמה מ"מ פנימה והחוצה כלומר הראש שלו לפני הפרפר יותר עבה מהדופן של הקיר כנראה. מה עושים? אולי יש דיבלים יותר מוצלחים? זהו בינתיים. תודה רבה מראש למי שיעזור.
 

מאגר

New member
תליה על קיר גבס

1. את הניצבים אפש לגלות בעזרת מגנט חזק כמו של רמקולים. 2. במקום דיבל פרפר יש דיבל שקודח את עמצו גם ממתכת וגם מפלסטיק הרבה יותר אמין וטוב 3. כאשר ניתקלים בניצב של הקיר גבס אפשר לעבור אותו עם בורג סיבית בעזרת מברגה וזה מחזיק מצויין, איו צורך לבוח ממנו ההפך הוא הנכון. רצוי אפילו לחפש את הניצבים. 4. חור שנעשה בטעות ניתן לתקן בעזרת שפכטל אמריקאי או קצת גבס לבן. מקוה שעזרתי שיהיה לכם בשעה טובה ובהצלחה דורון ט
 
כמה הערות..... דיבל פרפר הוא הדיבל הטוב היותר לקיר גבס. לפי התאור שלך ,הבורג כנראה לא תפס את הפרפר בתוך הקיר,ולכן הדיבל לא מהודק. חשוב לוודא שמכניסים את הבורג לדיבל שהוא תופס את הפרפר מאחורה לפני שמכניסים את הדיבל לתוך הקיר. והבורג הכי טוב לניצב הוא בורג קודח שמשמש לעבודה עם קירות גבס.
 

gil1908

New member
תודה רבה, ועוד משהו קטן

הבנתי שהדעות שלכם חלוקות לגבי מי הדיבל הכי טוב אבל אני יכול להסיק מזה ששניהם טובים :+) במקרה של תומך, הבעיה היא שהדיבל (פרפר) לא נכנס. ז"א אם גיליתי את התומך מבעוד מועד עדיף לי להכניס בורג בלי דיבל? לגבי הפרפר. הדיבל נפתח, אבל יש עדיין משחק כי, לפי איך שזה נראה לי, המרחק בין ראש הדיבל לבין תחילת ה"כנפיים" גדול יותר מעובי הקיר. זה הגיוני? ושוב תודה רבה!
 
דיבל פרפר המרחק בין ראש הדיבל לכנפיים כשהם פתוחות צריך להיות יותר קטן מעובי הפלטה של הגבס.זה מבטיח הצמדה טובה. וחיבור לתומך ללא דיבל עדיף תמיד. ואני לא חלוק לגבי סוג הדיבל,דיבל קידוח לא מתאים לקירות גבס העשויות מפלטות. אלא לקירות מגבס מלא.
 

gil1908

New member
לעבודה

ותודה רבה לכל מי שעזר. דרך אגב, מצאתי בחו"ל (אני כותב את השורות האלו מבלגיה כרגע) דיבלים בסגנון פרפר, אבל יותר מתוחכמים. הם בנויים על עיקרון שהבורג, ככל שהוא מוברג יותר, מהדק יותר את הפרפר. אני אצלם ואצרף צילום מחר או היום בהמשך. נראה לי שבתאוריה הם מנצחים. במקרה שלהם, הבורג חייב להיות יותר ארוך מהדיבל אחרת כל האפקט לא יצליח.
 

gil1908

New member
הנה הדיבלים ה"בלגיים"

שימו לב לציור שמסביר מה קורה איתם בקיר גבס.
 

gil1908

New member
נכון, הם אכן מתוצרת פישר.

הייתי שמח לדעת איפה אפשר להשיג אותם בארץ מפני שניסיתי אותם היום והם הצליחו כמו גדולים איפה שהדיבלים פרפר עשו לי בעיות. יכול להיות שהבעיה אצלי בקיר אבל הדיבלים האלו עשו את העבודה.
 

bds

New member
חברת לדיקו היא היבואנית של פישר

אפשר לראות את הדיבלים הספציפים האלה ואחרים באתר החברה:
 

אף מים

New member
אני חולק ברשותך ../images/Emo88.gif

דיבל קידוח מתאים ועוד איך לקיר מלוחת גבס עובדה לא מאמין? נסה בעצמך!
 
ניסיתי..... ובגלל שאני לא אוהב לעבוד פעמיים , לא המלצתי על הדיבל הזה. יש שימושים שהוא יתאים ,וגם אז בערבון מוגבל שלא נוגעים בו לאחר ההרכבה הראשונית. הדיבל פרפר , בגירסאות השונות שחלקם העלו פה ,הוא הפתרון המושלם.
 

gil1908

New member
מה זה דיבל קידוח?

מישהוא יכול לצרף תמונה או הסבר? סליחה על הבורות... האם הכוונה לדיבל ממתכת שנראה בעצמו כמו בורג גדול?
 
כן

הוא מיועד ללבני גבס, איטונג ופומיס. הוא לא מיועד ללוחות גבס ותופס אותם בצורה גרועה לעומס נמוך.
 

avi182

New member
בא לשכונה דיבל חדש

לגבי הפרופיל של הגבס כמו שאמרו ניתן לחפש אותו ע"י מגנט של רמקול או עוד דרך היא לחפש את החורים של הברגים או תפרים של של חיבור בין פלטות (עם מאירים תאורה ישירה ניתן להבחין בשקיעה או בליטה מהרצפה ועד התקרה או בחורים של הברגים שלא ניסתמו כמו שצריך ) וכמובן שעדיף להישתמש בפרופיל אם זה אפשרי הוא חזק וניתן לתלות עליו יותר מישקל אין צורך לקדוח מראש וברגים של דיבל 7 יעשו אחחלה עבודה לגבי דיבלים לאחרונה נתקלתי בדגם חדש לא יצא לי לנסות אותו למעט ההדגמא עכשיו (בעיה קטנה לא יודע מאיפה להשיג קיבלתי ממכר כמות להכרות) ההיתרונות שלו הן חוזק עשוי ממתכת בראש הדיבל יש כנפיים מקופפות ששנעצות בגבס ומונעות מהדיבל להסתובב על ציר הסגירה של הדיבל נתפסת חזק מאוד בעזרת המוטרה שעטופה בסוף הדיבל הרגשתי את זה כאשר סגרתי אותו על הפלייר אז מה נישאר להגיד תתחדשו ואם למישהוא יצא לנסות את הדיבל אשמח לשמוע אך היה זהוא אלו המסקנות
 
בדיוק כמו שאמרת

הדיבל עובד כמו הפרפר מפלסטיק רק יותר טוב. הוא תופס יותר חזק ויכול לשאת יותר עומס. כמובן שהוא יקר יותר מהפלסטיק...
 
דיבלים

אני השתמשתי בדיבל הזה לצורך תפיסת מנורות פלורוסנט אל תקרת רביץ מחזיק מצויין.
 

ALEF111

New member
אני תפסתי דלפק מטבח עם דיבלים כאלה

מחזיק מעולה. לא ניסיתי לשבת עליו לבדוק חוזק. לא כל טמבוריה מחזיקה כאלה, אבל ראיתי כאלה ב ACE במחיר מופקע. אלון
 
למעלה