תמונה עתיקה של הקודוקאן הישן

תמונה עתיקה של הקודוקאן הישן

באחד האתרים של הג'ודו מצאתי תמונה עתיקה (אני מקווה למצוא גם את המקור הצבעוני). התמונה צויירה לפני שנת 1900. התמונה מראה את הדוג'ו של מייסד הג'ודו - ג'יגורו קאנו שיהאן. (באתרים יפאנים הוא מכונה שיהאן). לדעתי זו תמונה פנטסטית. ראשית היא מציגה את דמות המורה כפי שהיתה בעבר ביפן. המתאמנים בלי מכנסיים. כנראה לובשים רק קימונו ופונדושי (fundoshi). בחלק הימני של הבמה עליה יושב קאנו שיהאן יש לוח שעליו לוחיות עץ קטנות עם שמות המתאמנים הרשומים בדוג'ו. כראוי לדוג'ו יפני מסורתי החלונות גבוהים ואטומים כדי למנוע ממציצים וממרגלים לגנוב סודות או להפריע. כל אלו שאינם מתאמנים יושבים בסייזה. המורה לובש קימונו רשמי בעוד המתאמנים לובשים קימונו של אימונים. מעניין שיש חלוקה לחגורות שחורות ולבנות עוד לפני השנה 1900. שלכם, זאב.
 

בודוקאן

New member
זאב, תודה על התמונה ../images/Emo140.gif

פשוט מקסים. אשמע לעצתך, ואם בכל זאת אסע לקודוקאן, אנסה למצא את התמונה הגדולה. אביא שתיים, שיהיה גם לכם
 

ש מים

New member
שאלה

האם ניתן להדפיס את התמונה הזו על פורמט גדול (A3 או אפילו A2) מבלי לאבד חדות? ואם לא (וזו שאלה כבר לזאב): היש לך מושג איך אוכל להפיק הדפסה באיכות טובה של התמונה? (אולי כתובת של אתר המקור??) שוקראן.
 

yonik

New member
לא נראה לי שאפשר, לפחות לא באופן

ישיר. מה שכן אתה יכול להגדיל אותה בתוכנה כמו פוטושופ תוך כדי שימוש בשיטת אינטרפולציה הנקראה bicubic (שיטה מאד טובה להגדלות), לאחר מכן לחדד אותה (פונקציית sharp) ואז להדפיס זה עדין לא יהיה מושלם אבל התוצאות יהיו יותר טובות.
 

ש מים

New member
הצלחתי!! ../images/Emo13.gif

הדפסתי על A3, בהתחשב באיכות המקור והמדפסת (פלוטר) - יצא אחלה!! עכשיו אני מנסה להפיק על מדפסת (לא פלוטר) איכותית יותר, ונראה איך זה יצא (ואז גם אוכל למלא את בקשתו של זאב. בקשה כזו מחייב אותי לאמוד בסטנדרטים גבוהים!
). וכמובן - תודה רבה לזאב!!!
 

קוזושי

New member
אגב, שיהאן בג'ודו

היחיד שמכונה שיהאן בג'ודו (אם בכלל) הוא המייסד. מזל"ט על הפורום.
 

דו קרב

New member
אחד נישען על הבמה, אחד פונה הצידה,

אחד יושב רפוי, אחד ברגליים לא צמודות. סוף סוף האמת יוצאת לאור. עכשיו אני רגוע.
 
זכור לך הדוג'ו לקיודו בקיוטו

זוכר את הבמה המוגבהת בחלקו הימני של הדוג'ו? שם ישבנו וצילמנו. שם לפעמים יושב המורה. הגיוני שהשיהאן ישב שמקום מוגבה ממנו יוכל לצפות במורים שמלמדים ובתלמידים שמתאמנים. אם קאנו בנה דוג'ו שכזה הרי שיש להניח שהיה זה בהתבססות על הנהוג באותה תקופה.
 
ציור יפיפה

זאב, ציור יפיפה, תודה! האם הקטנת אותו או העתקת כפי שהוא? אולי יש לך שם שלו? או שם של הצייר? שווה חיפוש והדפסה. אהבתי את התאור. חלונות גבוהים ואטומים צריך גם אצלנו, תרופה נגד הורים רעשניים או שישבו גם הם בסייזה...
 

בודוקאן

New member
קניתי ../images/Emo70.gif../images/Emo6.gif

להושיב את ההורים בסייזה....
בעיקר האמהות, שתהינה עסוקות בכאבים שלהם במקום לפטפט... אני נוהגת לאיים עליהן שהבאה שמפריעה עושה איתי רנדורי
זה עוזר לכמה שניות.
 
למעלה