תמונות מאוקראינה

מצב
הנושא נעול.

באג2003

New member
תמונות מאוקראינה
התמונות צולמו במהלך חודש מרץ בעת ביקורו שלי עם חבר לעיר הולדתו - צ'רנוביץ'. השתדלתי לפרט ולהסביר ככל הניתן, הגולשים מוזמנים לתקן ולהוסיף. צירפתי במידת האפשר קישורים לגוגל מפות. בשעת לילה נחתנו בבוריספל נמה"ת של קייב, שם ניתן לראות בירור את העבודות על הטרמינל הבינלאומי החדש של השדה (D) הצפוי להיפתח בשנה הבאה, בהמשך מתוכנן גם מסלול המראות חדש. מהנמל נלקחנו במונית פרטית במהירות שלא הייתה מביישת 747 בהמראה אל תחנה הרכבת המרכזית של קייב. הנסיעה שארכה כ- 17 דקות הביאה אותנו בדיוק כ-30 שניות לאחר יציאתה של הרכבת שלנו לעיר צ'רנוביץ'. הרכבת שיוצאת ממוסקבה ועוברת בין היתר בקייב וצ'רנוביץ' נוסעת אל תחנתה הסופית בסופיה, בולגריה. את הלילה נאלצנו לבלות במלון דירות הממוקם מעל תחנת הרכבת הישנה, כאשר ממערב למסילות נמצאת התחנה החדשה והמפוארת.
 

באג2003

New member
תמונות מאוקראינה
התמונות צולמו במהלך חודש מרץ בעת ביקורו שלי עם חבר לעיר הולדתו - צ'רנוביץ'. השתדלתי לפרט ולהסביר ככל הניתן, הגולשים מוזמנים לתקן ולהוסיף. צירפתי במידת האפשר קישורים לגוגל מפות. בשעת לילה נחתנו בבוריספל נמה"ת של קייב, שם ניתן לראות בירור את העבודות על הטרמינל הבינלאומי החדש של השדה (D) הצפוי להיפתח בשנה הבאה, בהמשך מתוכנן גם מסלול המראות חדש. מהנמל נלקחנו במונית פרטית במהירות שלא הייתה מביישת 747 בהמראה אל תחנה הרכבת המרכזית של קייב. הנסיעה שארכה כ- 17 דקות הביאה אותנו בדיוק כ-30 שניות לאחר יציאתה של הרכבת שלנו לעיר צ'רנוביץ'. הרכבת שיוצאת ממוסקבה ועוברת בין היתר בקייב וצ'רנוביץ' נוסעת אל תחנתה הסופית בסופיה, בולגריה. את הלילה נאלצנו לבלות במלון דירות הממוקם מעל תחנת הרכבת הישנה, כאשר ממערב למסילות נמצאת התחנה החדשה והמפוארת.
צ'רנוביץ'
לאחר 9 שעות נסיעה במיניבוס בדרכים המשובשות בשלג ובקור המקפיא הגענו ליעדנו. צ'רנוביץ' היא עיר מחוז המונה כ-250,000 תושבים. בביקורי הבחנתי בהמון אתרים ומבנים היסטוריים, כמו כן למדתי שהעיר חגגה לאחרונה (2008) 600 שנות קיום. בנוסף למרכז העיר הישן וההיסטורי מקיפות את העיר שכונות נאות למראה עם ריבוי של בתים צמודי קרקע שלרובם חלקת אדמה פרטית.
 

משה343

New member
צ'רנוביץ'
לאחר 9 שעות נסיעה במיניבוס בדרכים המשובשות בשלג ובקור המקפיא הגענו ליעדנו. צ'רנוביץ' היא עיר מחוז המונה כ-250,000 תושבים. בביקורי הבחנתי בהמון אתרים ומבנים היסטוריים, כמו כן למדתי שהעיר חגגה לאחרונה (2008) 600 שנות קיום. בנוסף למרכז העיר הישן וההיסטורי מקיפות את העיר שכונות נאות למראה עם ריבוי של בתים צמודי קרקע שלרובם חלקת אדמה פרטית.
מדוע לא נסעתם ברכבת לצ'רנוביץ' ? ...
אני זוכר שמספר פעמים בדקתי אופציה של נסיעה לרומניה דרך קייב עם שילוב נסיעה ברכבת לצ'רנוביץ, ומשם במיניבוס או טרנזיטים שנוסעים לרומניה [סוצ'אבה] , אך מסיבה שלא ברורה הרכבת נוסעת דרך לבוב . דרך אגב כמה עולה נסיעה במיניבוס ? תודה
 

easylivin

New member
צ'רנוביץ'
לאחר 9 שעות נסיעה במיניבוס בדרכים המשובשות בשלג ובקור המקפיא הגענו ליעדנו. צ'רנוביץ' היא עיר מחוז המונה כ-250,000 תושבים. בביקורי הבחנתי בהמון אתרים ומבנים היסטוריים, כמו כן למדתי שהעיר חגגה לאחרונה (2008) 600 שנות קיום. בנוסף למרכז העיר הישן וההיסטורי מקיפות את העיר שכונות נאות למראה עם ריבוי של בתים צמודי קרקע שלרובם חלקת אדמה פרטית.
מצטרף לתהייה: במקום טרטור של 9 שעות
אפשר היה לעשות את הנסיעה ברכבת לילה (שיוצאת ב-18:30 ומגיעה ב-9:30) בנוחות ולהגיע ליעד רעננים, וגם לחסוך בעלות של בית מלון.
 

באג2003

New member
מצטרף לתהייה: במקום טרטור של 9 שעות
אפשר היה לעשות את הנסיעה ברכבת לילה (שיוצאת ב-18:30 ומגיעה ב-9:30) בנוחות ולהגיע ליעד רעננים, וגם לחסוך בעלות של בית מלון.
אתם צודקים ב-100%, אבל רשמתי שפספנו את הרכבת
"הנסיעה שארכה כ- 17 דקות הביאה אותנו בדיוק כ-30 שניות לאחר יציאתה של הרכבת שלנו לעיר צ'רנוביץ'". כלומר פספסנו את הרכבת ממש בקצת בזכות איחור אופנתי של אל על. ואם אינני טועה זו הייתה רכבת לילה ממוסקווה שעברה בקייב בסביבות 1:30 בלילה. לגבי המחירים הרכבת עלתה 15 דולר שהם כ- 50 ש"ח. והנסיעה במיניבוס עלתה עלתה כ-150 ריבניה שהם כ- 65 ש"ח. כרטיס הטיסה אגב עלה רק 75$, ונרכש זמן קצר לאחר ההחלטה לביטול הויזות בין המדינות. ובכלל שער החליפין ( ריבניה לשקל 2.33), מדד המחירים הנמוך ומחירי כרטיסי הטיסה שנפלו לאחר ביטול הויזות לאוקראינה תרמו לנסיעה מהנה ויוקרתית במיוחד, מומלץ בחום!
 

easylivin

New member
אתם צודקים ב-100%, אבל רשמתי שפספנו את הרכבת
"הנסיעה שארכה כ- 17 דקות הביאה אותנו בדיוק כ-30 שניות לאחר יציאתה של הרכבת שלנו לעיר צ'רנוביץ'". כלומר פספסנו את הרכבת ממש בקצת בזכות איחור אופנתי של אל על. ואם אינני טועה זו הייתה רכבת לילה ממוסקווה שעברה בקייב בסביבות 1:30 בלילה. לגבי המחירים הרכבת עלתה 15 דולר שהם כ- 50 ש"ח. והנסיעה במיניבוס עלתה עלתה כ-150 ריבניה שהם כ- 65 ש"ח. כרטיס הטיסה אגב עלה רק 75$, ונרכש זמן קצר לאחר ההחלטה לביטול הויזות בין המדינות. ובכלל שער החליפין ( ריבניה לשקל 2.33), מדד המחירים הנמוך ומחירי כרטיסי הטיסה שנפלו לאחר ביטול הויזות לאוקראינה תרמו לנסיעה מהנה ויוקרתית במיוחד, מומלץ בחום!
צודק, פיספסתי!
אגב, מסיבה זו המקומיים
נוהגים להגיע לתחנת הרכבת הבינעירונית לפחות חצי שעה לפני יציאתה המתוכננת... עוד אפשר להגיד שהיה לכם מזל עם אמצעי תחבורה אחר, שלא קיים תמיד ובכל מקום.
 

באג2003

New member
צודק, פיספסתי!
אגב, מסיבה זו המקומיים
נוהגים להגיע לתחנת הרכבת הבינעירונית לפחות חצי שעה לפני יציאתה המתוכננת... עוד אפשר להגיד שהיה לכם מזל עם אמצעי תחבורה אחר, שלא קיים תמיד ובכל מקום.
היה לנו קצת יותר ממזל
עם הנחיתה חיכה לנו חבר של המשפחה שעובד במשרדי הממשלה. עם נחיתתנו בבוריספל חיכתה לנו מונית שהביאה אותנו אל תחנת הרכבת של קייב ב-17 דקות, נסענו על 160 קמ"ש אאל"ט, באותו רגע גם הבנחתי בעובדה שבאוקראינה לא שמים חגורות בטיחות. הנסיעה הזאת אורכת כ-40 דקות בד"כ, ואפילו יותר על קו 316\318 בשעות היום. גם לאחר שפספסנו את הרכבת לא היה פשוט, תחנת רכבת מרכזית של קייב היא מקום מאוד לא סימפטי בלילה, שיכורים ונרקומנים מכל עבר מחכים לרגע שתהיה בו לבד. במלון לא הסכימו לקבל אותנו בשעה כזאת מאוחרת ובכלל דלתות המלון היו נעולות, עד שהמלווה שלנו לא שלף את התעודה הממשלתית לא הסכימו בכלל לדבר איתנו.
 

easylivin

New member
היה לנו קצת יותר ממזל
עם הנחיתה חיכה לנו חבר של המשפחה שעובד במשרדי הממשלה. עם נחיתתנו בבוריספל חיכתה לנו מונית שהביאה אותנו אל תחנת הרכבת של קייב ב-17 דקות, נסענו על 160 קמ"ש אאל"ט, באותו רגע גם הבנחתי בעובדה שבאוקראינה לא שמים חגורות בטיחות. הנסיעה הזאת אורכת כ-40 דקות בד"כ, ואפילו יותר על קו 316\318 בשעות היום. גם לאחר שפספסנו את הרכבת לא היה פשוט, תחנת רכבת מרכזית של קייב היא מקום מאוד לא סימפטי בלילה, שיכורים ונרקומנים מכל עבר מחכים לרגע שתהיה בו לבד. במלון לא הסכימו לקבל אותנו בשעה כזאת מאוחרת ובכלל דלתות המלון היו נעולות, עד שהמלווה שלנו לא שלף את התעודה הממשלתית לא הסכימו בכלל לדבר איתנו.
איחוליי - גם לי זה קרה פעם במוסקבה...
הטיסה שלי נחתה מאוחר ובקושי הספקתי לפני שסגרו את דלתות הרכבת התחתית. הגעתי לתחנת הרכבת קייב ונשארתי לישון על ספסל עד שפתחו את קופות הכרטיסים לפנות בוקר... נעים זה לא היה, למרות שבתחנה המוסקבאית לא היו הומלסים (כי שם מרשים להיכנס לאולם הנוסעים בלילה רק עם כרטיס רכבת ביד או בתשלום נפרד!) אבל כן היו חבורות של פועלים זרים למיניהם, משפחות שלמות של צוענים על ילדיהן ומטלטליהן וכדומה... וגם שוטרים שסיירו ללא הרף, והתעניינו באנשים בעלי חזות "זרה" (מזל שלא התעניינו בי).
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אתם צודקים ב-100%, אבל רשמתי שפספנו את הרכבת
"הנסיעה שארכה כ- 17 דקות הביאה אותנו בדיוק כ-30 שניות לאחר יציאתה של הרכבת שלנו לעיר צ'רנוביץ'". כלומר פספסנו את הרכבת ממש בקצת בזכות איחור אופנתי של אל על. ואם אינני טועה זו הייתה רכבת לילה ממוסקווה שעברה בקייב בסביבות 1:30 בלילה. לגבי המחירים הרכבת עלתה 15 דולר שהם כ- 50 ש"ח. והנסיעה במיניבוס עלתה עלתה כ-150 ריבניה שהם כ- 65 ש"ח. כרטיס הטיסה אגב עלה רק 75$, ונרכש זמן קצר לאחר ההחלטה לביטול הויזות בין המדינות. ובכלל שער החליפין ( ריבניה לשקל 2.33), מדד המחירים הנמוך ומחירי כרטיסי הטיסה שנפלו לאחר ביטול הויזות לאוקראינה תרמו לנסיעה מהנה ויוקרתית במיוחד, מומלץ בחום!
"הריבניה"
 

משה343

New member
אתם צודקים ב-100%, אבל רשמתי שפספנו את הרכבת
"הנסיעה שארכה כ- 17 דקות הביאה אותנו בדיוק כ-30 שניות לאחר יציאתה של הרכבת שלנו לעיר צ'רנוביץ'". כלומר פספסנו את הרכבת ממש בקצת בזכות איחור אופנתי של אל על. ואם אינני טועה זו הייתה רכבת לילה ממוסקווה שעברה בקייב בסביבות 1:30 בלילה. לגבי המחירים הרכבת עלתה 15 דולר שהם כ- 50 ש"ח. והנסיעה במיניבוס עלתה עלתה כ-150 ריבניה שהם כ- 65 ש"ח. כרטיס הטיסה אגב עלה רק 75$, ונרכש זמן קצר לאחר ההחלטה לביטול הויזות בין המדינות. ובכלל שער החליפין ( ריבניה לשקל 2.33), מדד המחירים הנמוך ומחירי כרטיסי הטיסה שנפלו לאחר ביטול הויזות לאוקראינה תרמו לנסיעה מהנה ויוקרתית במיוחד, מומלץ בחום!
הבנתי שפיספסתם את הרכבת כוונתי היתה...
מדוע למחרת לא לקחתם רכבת אלה נסעתם במיניבוס, הריי את הלילה העברתם בקייב
דא הרכבת שפספסתם אכן רכבת ממוסקווה תחנה אחרונה צ'רנוביץ'. לגבי כרטיס הטיסה, 75 דולר להלוך ושוב או כיוון אחד ? בימים אלו יש טיסות של ארקיע ב- 99 דולר לכיוון ואני שוקל לנצל כיוון אחד ע"מ להגיע לצפון רומניה [חברים].
 

באג2003

New member
הבנתי שפיספסתם את הרכבת כוונתי היתה...
מדוע למחרת לא לקחתם רכבת אלה נסעתם במיניבוס, הריי את הלילה העברתם בקייב
דא הרכבת שפספסתם אכן רכבת ממוסקווה תחנה אחרונה צ'רנוביץ'. לגבי כרטיס הטיסה, 75 דולר להלוך ושוב או כיוון אחד ? בימים אלו יש טיסות של ארקיע ב- 99 דולר לכיוון ואני שוקל לנצל כיוון אחד ע"מ להגיע לצפון רומניה [חברים].
ההחלטה לסוע במיניבוס התקבלה מפאת קוצר הזמן
הנסיעה כמו כל נסיעה לחול מוגבלת בזמן וצריך להספיק הכל. יצאנו בבוקר לכיוון צ'רנוביץ' במיניבוס הנסיעה ארכה 9 שעות במקום 16 שעות ברכבת, שממילא יוצאת רק מאוחר יותר באותו היום, לו היינו מחכים לרכבת היינו מפספסים יום שלם. כרטיס הטיסה 75$ היה הלוך ושוב וההצעה הזאת נחטפה די מהר. אם ההצעה של ארקיע היא 99$ לכיווון אז הייתי ממליץ לחפש משהו זול יותר, לחברת התעופה הלאומית Ukrain International גם יש הצעות מאוד משתלמות, רק צריך לחפש בקדחתנות. על טיסה בין עירונית בתוך אוקראינה ויתרתי מראש ע"מ לסוע ברכבת.
 

משה343

New member
ההחלטה לסוע במיניבוס התקבלה מפאת קוצר הזמן
הנסיעה כמו כל נסיעה לחול מוגבלת בזמן וצריך להספיק הכל. יצאנו בבוקר לכיוון צ'רנוביץ' במיניבוס הנסיעה ארכה 9 שעות במקום 16 שעות ברכבת, שממילא יוצאת רק מאוחר יותר באותו היום, לו היינו מחכים לרכבת היינו מפספסים יום שלם. כרטיס הטיסה 75$ היה הלוך ושוב וההצעה הזאת נחטפה די מהר. אם ההצעה של ארקיע היא 99$ לכיווון אז הייתי ממליץ לחפש משהו זול יותר, לחברת התעופה הלאומית Ukrain International גם יש הצעות מאוד משתלמות, רק צריך לחפש בקדחתנות. על טיסה בין עירונית בתוך אוקראינה ויתרתי מראש ע"מ לסוע ברכבת.
כעת אני מבין, בהחלט שיקול נכון להשתמש ...
במיניבוס ע"מ לא לשרוף יום שלם. לגבי כרטיס הטיסה עם איזו חברת תעופה טסתם וכן מאיזה אתר הזמנם ? האם מ: Ukrain International ? לגבי טיסות פנימיות אני תמיד יעדיף רכבת לילה על טיסה ואם לא יסתדר כפי שקרה לכם אז אוטובוס.
 

באג2003

New member
כעת אני מבין, בהחלט שיקול נכון להשתמש ...
במיניבוס ע"מ לא לשרוף יום שלם. לגבי כרטיס הטיסה עם איזו חברת תעופה טסתם וכן מאיזה אתר הזמנם ? האם מ: Ukrain International ? לגבי טיסות פנימיות אני תמיד יעדיף רכבת לילה על טיסה ואם לא יסתדר כפי שקרה לכם אז אוטובוס.
גם וגם
באל על השירות מצוין, קיבלתי קישור מאילת, הניחו אותי ישירות בטרמינל 3 ללא כל צורך בבידוק בטחוני נוסף. הכרטיס השני הוזמן במועד אחר ב-170 דולר אאל"ט והוזמן דרך טרווליסט שהוא אתר להשוואת מחירי סוכנים. הייתה אופציה לטיסה ויתרתי עליה למען הנסיעה ברכבת והזכות לראות וללמוד על תחבורה באוקראינה.
 

משה343

New member
גם וגם
באל על השירות מצוין, קיבלתי קישור מאילת, הניחו אותי ישירות בטרמינל 3 ללא כל צורך בבידוק בטחוני נוסף. הכרטיס השני הוזמן במועד אחר ב-170 דולר אאל"ט והוזמן דרך טרווליסט שהוא אתר להשוואת מחירי סוכנים. הייתה אופציה לטיסה ויתרתי עליה למען הנסיעה ברכבת והזכות לראות וללמוד על תחבורה באוקראינה.
עכשיו אני מבולבל
כל קטע טיסה ...
טסת עם חברה אחרת ? וגם ההזמנות היו נפרדות ? בהתחלה שאלתי אם 75 דולר היה בעבור טיסה הלוך ושוב והשבת שכן וכעת אני רואה 170 דולר עבור מה הסכום הזה ?
דא בטיסה של ארקיע יש צורך לשלם על כבודה כלומר תיק יד עד 7 קילו פטור, ותיק עד 20 קילו תשלום של 34 דולר בזמן הצק אין או 19 דולר בזמן הזמנת הכרטיס.
 

באג2003

New member
עכשיו אני מבולבל
כל קטע טיסה ...
טסת עם חברה אחרת ? וגם ההזמנות היו נפרדות ? בהתחלה שאלתי אם 75 דולר היה בעבור טיסה הלוך ושוב והשבת שכן וכעת אני רואה 170 דולר עבור מה הסכום הזה ?
דא בטיסה של ארקיע יש צורך לשלם על כבודה כלומר תיק יד עד 7 קילו פטור, ותיק עד 20 קילו תשלום של 34 דולר בזמן הצק אין או 19 דולר בזמן הזמנת הכרטיס.
באנו טיסות שונות
אל על 75$ בהזדמנות כמובן. הכרטיס השני ב Ukrain International עלה 170$.
 
צ'רנוביץ'
לאחר 9 שעות נסיעה במיניבוס בדרכים המשובשות בשלג ובקור המקפיא הגענו ליעדנו. צ'רנוביץ' היא עיר מחוז המונה כ-250,000 תושבים. בביקורי הבחנתי בהמון אתרים ומבנים היסטוריים, כמו כן למדתי שהעיר חגגה לאחרונה (2008) 600 שנות קיום. בנוסף למרכז העיר הישן וההיסטורי מקיפות את העיר שכונות נאות למראה עם ריבוי של בתים צמודי קרקע שלרובם חלקת אדמה פרטית.
צ'רנוביץ' - עיר במחלוקת
בהיותה במרכז חבל בוקובינה העיר צ'רנוביץ' לא הבינה בעצמה לאן היא שייכת... במקור ייסדו אותה נסיכי גליציה/וולין והיא נקראה צ'רן משום שחומותיה נבנו מאבן שחורה. העיר המקורית נוסדה הרבה לפני 1408 (כנראה באיזור 1170) אך היא נחרבה ע"י הפלישה המונגולית בשנת 1259. אחרי שהמונגולים נסוגו מהאיזור העיר קמה מחדש בשטח שעבר מיד ליד בין ממלכת רומניה לממלכת פולין, ונקראה הפעם צ'רנאוצ'י (לא ידוע מתי קמה מחדש, התאריך 1408 הוא התאריך הראשון שבו השם צ'רנאוצ'י נזכר בכתובים). במשך כ-400 שנה נחשבה העיר לחלק מרומניה (מולדביה של היום). ב-1775 סופח כל מחוז בוקובינה לאימפריה האוסטרית. העיר הוכרזה כבירת המחוז. ב-1918 התפרקה האימפריה האוסטרית לצערו הרב של ד"ר הספל ובוקובינה עברה לריבונות רומניה. אבל האוקראינים זכרו שבמקור האיזור היה חלק מנסיכות קייבית, ובעת הפלישה הסובייטית למזרח אירופה בשנת 1940 השתלטה ברה"מ על המחוז והכריזה עליו כמחוז באוקראינה, שנקרא על שם העיר. הרומנים לא שמחו על כך והחליטו להצטרף להתקפה הנאצית על ברה"מ, התקפה שאכן אפשרה להם להשתלט מחדש על המחוז והעיר. ב-1944 הצבא האדום חזר לבוקובינה, כבש אותה והיא סופחה סופית לאוקראינה, ומעמדה נותר כמחוז באוקראינה גם לאחר העצמאות ב-1991. למרות זאת יש עדיין אוכלוסיה רומנית/מולדבית בעיר (אם כי קטנה יחסית).
 

amit1270

New member
צ'רנוביץ' - עיר במחלוקת
בהיותה במרכז חבל בוקובינה העיר צ'רנוביץ' לא הבינה בעצמה לאן היא שייכת... במקור ייסדו אותה נסיכי גליציה/וולין והיא נקראה צ'רן משום שחומותיה נבנו מאבן שחורה. העיר המקורית נוסדה הרבה לפני 1408 (כנראה באיזור 1170) אך היא נחרבה ע"י הפלישה המונגולית בשנת 1259. אחרי שהמונגולים נסוגו מהאיזור העיר קמה מחדש בשטח שעבר מיד ליד בין ממלכת רומניה לממלכת פולין, ונקראה הפעם צ'רנאוצ'י (לא ידוע מתי קמה מחדש, התאריך 1408 הוא התאריך הראשון שבו השם צ'רנאוצ'י נזכר בכתובים). במשך כ-400 שנה נחשבה העיר לחלק מרומניה (מולדביה של היום). ב-1775 סופח כל מחוז בוקובינה לאימפריה האוסטרית. העיר הוכרזה כבירת המחוז. ב-1918 התפרקה האימפריה האוסטרית לצערו הרב של ד"ר הספל ובוקובינה עברה לריבונות רומניה. אבל האוקראינים זכרו שבמקור האיזור היה חלק מנסיכות קייבית, ובעת הפלישה הסובייטית למזרח אירופה בשנת 1940 השתלטה ברה"מ על המחוז והכריזה עליו כמחוז באוקראינה, שנקרא על שם העיר. הרומנים לא שמחו על כך והחליטו להצטרף להתקפה הנאצית על ברה"מ, התקפה שאכן אפשרה להם להשתלט מחדש על המחוז והעיר. ב-1944 הצבא האדום חזר לבוקובינה, כבש אותה והיא סופחה סופית לאוקראינה, ומעמדה נותר כמחוז באוקראינה גם לאחר העצמאות ב-1991. למרות זאת יש עדיין אוכלוסיה רומנית/מולדבית בעיר (אם כי קטנה יחסית).
יהודי בוקובינה (לפני מלחמת העולם השניה) דיברו
גרמנית. כנראה בהשפעת האימפריה האוסטרו-הונגרית ששלטה שם. יכול להיות שגם שאר התושבים דיברו גרמנית.
 
יהודי בוקובינה (לפני מלחמת העולם השניה) דיברו
גרמנית. כנראה בהשפעת האימפריה האוסטרו-הונגרית ששלטה שם. יכול להיות שגם שאר התושבים דיברו גרמנית.
הגרמנים פונו
בעת הכיבוש הסובייטי הראשון ב-1940 פונו מהעיר כל הגרמנים והועברו לגרמניה לפי הסכם מולוטוב-ריבנטרופ. היהודים נשארו. בעת הכיבוש הרומני ב-1941 הוקם גטו. חלק מהיהודים שבו ניצלו מפינוי בעקבות הסכם של אנטונסקו עם הנאצים. לגבי שאר התושבים, היה חלק נכבד שדיבר רומנית בנוסף לרוסית ואוקראינית. צריך לזכור שהשלטון הרומני המודרני בעיר נמשך רק כ-20 שנה, זה לא מספיק כדי למחוק 243 שנה של שלטון אוסטרי.
 

טשאפק

New member
יהודי בוקובינה (לפני מלחמת העולם השניה) דיברו
גרמנית. כנראה בהשפעת האימפריה האוסטרו-הונגרית ששלטה שם. יכול להיות שגם שאר התושבים דיברו גרמנית.
זו עירו של אהרן אפלפלד
מגדולי סופרינו, והיא מוזכרת רבות בספריו. הקהילה היהודית הייתה מגוונת, כמו גם אוכלוסיית העיר כולה. לא דיברו רק גרמנית, אלא גם אידיש, רומנית ורוסית (לפחות כשפה שנייה) והיו גם בתי ספר עבריים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה