תמונות מלונדון...

e dor

New member
מה אתה אומר ? חברות תעופה מפתחות?

ואין ספק שהיום מה שחשוב זה חסכון בכסף, כי הרבה אנשים יעדיפו לחסוך את הכסף לטיול עצמו ולא להוציא אותו על חסכון של 3-4 שעות טיסה. ולגבי הטכנולוגיה של המהירות והכסף ... הכל יגיע. השאלה היחידה(!) היא .. מתי?
 
לא, הן לא מפתחות

אבל הן מעודדות (או לא) פיתוח. אם מחר אחת מחברות התעופה תוציא מכרז לקניה של 20 מטוסי נוסעים שטסים במהירות על-קולית... תסמוך על חברות המטוסים שהם ידאגו למצוא מי יודע לעשות דבר כזה. אבל היום הן מבקשות מטוסים זולים ו/או גדולים וזה מה שהן מקבלות. אז לחברות המטוסים אין סיבה להשקיע כסף במחקר ופיתוח של מטוסים מהירים, אלא, במחקר ופיתוח של "איך ליצור מטוס עם טכנולוגיה שאנחנו כבר מכירים - תוך שימוש בכלים שכבר קיימים".
 

e dor

New member
ברור, בשבוע יפתחו לחברות טכנולוגיה

חדשה, יעילה ובטוחה (וזולה!) להעברת נוסעים במהירות הקול ...
 
לא להגזים

זולה ויעילה - לא. לפחות לא בהתחלה. כדי להגיע גם לזול ויעיל, צריך להתחיל ביקר ולא יעיל. אבל כאן אנחנו חוזרים לחברות התעופה... שרוצות זול ויעיל. ואגב, אחת הדוגמאות שזה כן קורה, היא במנועי סילון החדשים - בגלל בעיות רעש, החברות נאלצו לפתח מנועים יותר שקטים. אז בהתחלה זה היה להם יקר... והיום, לכולן (חוץ מהמטוסים של חה"א שלנו...) יש מנועי סילון שקטים. זה נכון שמעבר בין מנוע סילון כזה, למנוע סילון אחר הוא הרבה יותר קל ממעבר בין מהירות תת-קולית לעל קולית... אבל גם כדי להגיע לשם - פשוט צריך דרישה.
 

e dor

New member
וכאן אנחנו חוזרים לקונקורד

מהיר ויקר היה לנו ... לחזור אחורה ? לא נראה לי. לגבי רעש מנועים - זה גם היה עניין של זמן.... 737 פחות רועש מ-707 ... אבל הרבה יותר רועש מ-777.
 
סוף

אני לא אמשיך להתווכח, פשוט כי אף אחד מאיתנו לא מסכים לזוז מהעמדה שלו
אם אתה מאמין שצריך פשוט לשבת ולחכות לטכנולוגיה חדשה ש"תיפול מהשמיים", זו זכותך - ויכול להיות שאתה צודק. אני מאמין שצריך לגרום לטכנולוגיה להתפתח (ע"י שימוש במטוסים יותר יקרים - שיגרמו אח"כ למחירים של הטכנולוגיה לרדת - ולהגיע בסוף למחירים "נורמליים") ואני מאמין שאני צודק. ובקשר להערה של "לחזור אחורה", זה בדיוק מה שקרה כשקירקעו את הקונקורד. הם חזרו אחורה. אבל אני לא הולך להמשיך את הוויכוח הזה
 

e dor

New member
לא אמרתי שצריך לחכות

צריך לפתח - אבל יש אנשים מסויימים שזה התחום שלהם. ולאט לאט זה יגיע. לא ביום אחד ולא ע"י חברות תעופה, הכל תלוי במחירים וברצון הנוסעים בלבד, לא החברות. ואם תשתמש במטוסים יקרים עכשיו, אולי המחירים ירדו אחרי הרבה זמן אבל אי אפשר מס' שנים להשאר בלי נוסעים כמעט. וחזרו אחורה כשקרקעו אותו כי היו חייבים מבחינת בטיחותית. אם היה אפשר להשאיר אותו - אין צל של ספק שצריך היה להשאיר אותו. אבל הוא גם יקר בנוסף והוא טס במס' מצומצם של שדות תעופה. ואין בעיה - דווקא לדעתי נחמד לשמוע דעות של אחרים - כל עוד זה מנוהל בצורה מתורבתת כמו כאן
לילה טוב ושבוע טוב לכולם.
 

MrHankeY

New member
מסוכנים?!

ממש לא לקונקורד היה רקורד מושלם עד התאונה בפריס. פשוט הוא היה מאודדדד יקר לתחזוקה וצרך המון דלק ובמיוחד עכשיו עם התיקרות הדלק השאיפה היא לחסוך בהוצאות.
 
../images/Emo6.gif

אל תגזים, סתם שמתי מודעה משנות השלושים. מטוסי הבוכנה של הדור שלאחר מלחמת העולם השניה שייטו בערך בחצי מהמהירות של היום. כלומר ת"א-לונדון בכעשר שעות בטיסה ישירה. הבעיה בשנות השלושים היתה טווח טיסה מוגבל שגרם להרבה חניות ביניים. למרות שהטווח שופר לאחר מלחמת העולם השניה חציית האוקיאנוס האטלנטי לקחת 18 שעות וכללה נחיתות בשאנון באירלנד ובגנדר בניופאונדלנד (קנדה). אבל כבר באמצע שנות החמישים ה DC7 והסופר קונסטליישן איפשרו טיסות ישירות לונדון-ניו יורק. בסוף שנות החמישים מנועי הטורבו פרופ קיצצו בזמן הטיסה וב1958 אל על עם ה BRISTOL BRITANNIA 314 החזיקה בשיא במהירות מטוסי נוסעים מעל לאטלנטי.
 
למעלה