במציאות אני נחמד אך כשצריך לבקר אני תקיף.
רותם תאמין לי אני בותר
נוסע יודע על מה אני מדבר היורו מאיץ די מהר מסכים שהבובו די עגלה אבל בשביל זה לא צריך לחשמל את כול קווי הרכבת בארץ אפשר לקנות קטרי דיזל פחות מזהמים בעלות יותר זולה מהחשמול המיותר
שלא נדבר על תחנות השנה שזה מאוד מזהם...
אתה בכלל חובב אוטובוסים נכון ?? אז על מה נוסע אוטובוס על חשמל אולי ?? או דיזל ??
אתה יודע כמה זה 7000 אוטובסים מזהמים הרבה יותר מכול הקטרים בארץ !!!
אנחונו נפגשנו בצרפין לפני 8 או 9 שנים בערך בתוך האוטובוס אתה די בחור נחמד לפי מה שאני זוכר ...
אני מציע לך להמשיך לכתוב על 303 או 404 ואני ימשך לכתוב על הרכבות ונפרד בתור ידידים !!
במציאות אני נחמד אך כשצריך לבקר אני תקיף.
זה דבר שיודעים רבים מגולשי הפורום שמכירים אותי.
זה גם כלל לא קשור למה שאני חובב.
זה קשור לשיפור וייעול מערכות התח"צ בכללן שמן הסתם מבוססות גם על רכבות. לכן אני כותב כאן גם בנושאים אלו.
אמנם אני לא בקיא בפרטים הטכניים של היורו 3200 והיורו 4000. אך מה שאני יודע הוא שרכבת, בניגוד לאוטובוס, היא אמצעי תחבורה שיעילותו כמבוסס חשמל היא הגבוהה ביותר. תאוצה, מהירות וכמובן גם זיהום אויר מופחת.
אין דין רכבות חשמליות כדין אוטובוסים חשמליים. לא סתם רכבות בכל העולם המערבי מופעלות חשמל בעוד שטרוליבוסים, המוגבלים לעומת אוטובוסים רגילים, פחות נפוצים.
קיימים אוטובוסים בעלי מנועים חשמליים, אך יעילותם לעומת אוטובוסים מונעי דיזל בתקן יורו 5 מוטלת בספק. על רכבת לעומת זאת, לא ניתן להגיד זאת. חשמל הוא המקור האידיאלי להנעת רכבות נוסעים ורכבות פרבריות בפרט. אפילו אביתר חובב הדיזלים המושבע יגיד לך את זה.
מדוע אתה כל כך מתנגד לחשמול? רק בשביל החסכון שבדבר? אין מה לחסוך פה. זו הוצאה שהייתה צריכה להתבצע כבר מזמן והיא הכרחית ביותר לפיתוח רשת הרכבות בארץ.