תמונות Euro3200 באירופה

תמונות Euro3200 באירופה

דיווחים
תמונות Euro3200 באירופה
לקראת הגעתם הקרבה של הקטרים הראשונים מדגם Euro3200 לארץ בעוד כחודש(?), הנה עוד כמה תמונות מהרשת:
בניסוי בצ'כיה
באותו מקום
בדרך לצ'כיה(סרטון)
 

easylivin

New member
תודה חן! אני רואה רק קישור אחד...

תמונות Euro3200 באירופה
לקראת הגעתם הקרבה של הקטרים הראשונים מדגם Euro3200 לארץ בעוד כחודש(?), הנה עוד כמה תמונות מהרשת:
בניסוי בצ'כיה
באותו מקום
בדרך לצ'כיה(סרטון)
תודה חן! אני רואה רק קישור אחד...
למרות שמההודעה הבנתי שצריכים להיות שלושה?..
 
שטות מוחלטת היתה לרכוש אותם ! כי במקומם

תודה חן! אני רואה רק קישור אחד...
למרות שמההודעה הבנתי שצריכים להיות שלושה?..
שטות מוחלטת היתה לרכוש אותם ! כי במקומם
היה צריך להחליפם בקטרי יורו 4000 שמהם מרוצים מאוד הנהגים. גם היורו 4000 יכול לעבור התאמות לנסיעה במהירות 160 קמ"ש ואף 180 קמ"ש. חבר יקר במפעל בספרד העלה בפניי את הטיעון הזה והדגיש שהיה עדיף להחליפם ב- 15 קטרי יורו 4000 נוספים המותאמים לנסיעה במהירות גבוהה. הוא אף סיפר שהיורו 3200 לא ממש ענה על הציפיות והיו גם אכזבות, במיוחד בכל הקשור בכח התחלתי לנסיעה ובתקלות חוזרות ונישנות שלא היו ביורו 4000 המוצלח. הוא טען שהיורו 3200 הרבה יותר קרוב בביצועיו לקטרי הבו-בו הנוכחיים מאשר ליורו 4000. חבל שצריך להתגלח עלינו על קטר חדש במיוחד כאשר אני שומע גם ביקורות לא נעימות עליו מחברים בספרד. כולם מסכימים שהיורו 4000 עדיף מכל בחינה אך להתאימו למהירויות גבוהות יש להוסיף עוד 15 אחוז ממחיר הקטר שזו ככל הנראה השקעה נכונה ! אני מקווה שהיורו 3200 יענה לפחות על חלק מהציפיות. אין לי ספק שהנהגים יעדיפו את היורו 4000 בכל מצב ומקרה.
 

luckydude

Active member
רגע, עוד לא נכנס לשימוש וכבר קוטלים אותו?

שטות מוחלטת היתה לרכוש אותם ! כי במקומם
היה צריך להחליפם בקטרי יורו 4000 שמהם מרוצים מאוד הנהגים. גם היורו 4000 יכול לעבור התאמות לנסיעה במהירות 160 קמ"ש ואף 180 קמ"ש. חבר יקר במפעל בספרד העלה בפניי את הטיעון הזה והדגיש שהיה עדיף להחליפם ב- 15 קטרי יורו 4000 נוספים המותאמים לנסיעה במהירות גבוהה. הוא אף סיפר שהיורו 3200 לא ממש ענה על הציפיות והיו גם אכזבות, במיוחד בכל הקשור בכח התחלתי לנסיעה ובתקלות חוזרות ונישנות שלא היו ביורו 4000 המוצלח. הוא טען שהיורו 3200 הרבה יותר קרוב בביצועיו לקטרי הבו-בו הנוכחיים מאשר ליורו 4000. חבל שצריך להתגלח עלינו על קטר חדש במיוחד כאשר אני שומע גם ביקורות לא נעימות עליו מחברים בספרד. כולם מסכימים שהיורו 4000 עדיף מכל בחינה אך להתאימו למהירויות גבוהות יש להוסיף עוד 15 אחוז ממחיר הקטר שזו ככל הנראה השקעה נכונה ! אני מקווה שהיורו 3200 יענה לפחות על חלק מהציפיות. אין לי ספק שהנהגים יעדיפו את היורו 4000 בכל מצב ומקרה.
רגע, עוד לא נכנס לשימוש וכבר קוטלים אותו?
זה דגם חדש לגמרי. נראה איך יהיו הביצועים לאחר שיהיה קצת נסיון בהפעלתו.

בכלל, מדובר בשני יצורים שונים מאוד. ב4000 יש 16 צילינדר, סידור גלגלים coco, מנועי הסעה DC וב3200 12 צילינדר, סידור bobo ומנועי הסעה AC.

אבל השאלה הכי חשובה... מתי הם מגיעים כבר?
 
28.05.2013 פלוס מינוס.

רגע, עוד לא נכנס לשימוש וכבר קוטלים אותו?
זה דגם חדש לגמרי. נראה איך יהיו הביצועים לאחר שיהיה קצת נסיון בהפעלתו.

בכלל, מדובר בשני יצורים שונים מאוד. ב4000 יש 16 צילינדר, סידור גלגלים coco, מנועי הסעה DC וב3200 12 צילינדר, סידור bobo ומנועי הסעה AC.

אבל השאלה הכי חשובה... מתי הם מגיעים כבר?
28.05.2013 פלוס מינוס.
היו בעיות במבחנים. לא ברור מדוע צריך 12 צילינדר וקטר קטן יחסית, כאשר יש ניסיון עשיר באירופה וכבר בארץ עם יורו 4000 מוצלח שעומד בכל המטלות בצורה טובה. ועוד כאשר היורו 4000 יכול לעבור התאמות לנסיעה מהירה יותר.
לא ממש אגע כרגע בתקלות שהתגלו ביורו 3200 אך אומר לך שהיו לא מעט בעיות במבחנים במזרח אירופה ובספרד.
תן לחברות רכבת אחרות לגלוש על קטר חדש ולא לנו. למה אנו צריכים להיות שוב שפני ניסיון כמו שארע עם קטרים 731-740 שהיו עתירי צרות צרורות. בינתיים אני רואה העדפה ברורה בהזמנות עתידיות באירופה ליורו 4000 ולא ליורו 3200.
לדעתי גם אין לרכוש קרונות חד קומתיים יותר. מדובר בבזבוז מקום לדיור ובכמות נוסעים קטנה יחסית. אין ספק שצריך לשפר את הדו קומתיים ובמיוחד לחזק את המבנה החמאתי שלהם ולהקטין את מספר המושבים אך מיותר לרכוש חד קומתיים.
עם קצת השקעה ושינויים טכניים, אפשר לקבל קטר יורו 4000 המסוגל לנסוע 180 קמ"ש. אז למה צריך את היורו 3200???
 

luckydude

Active member
אוקיי, תודה.

28.05.2013 פלוס מינוס.
היו בעיות במבחנים. לא ברור מדוע צריך 12 צילינדר וקטר קטן יחסית, כאשר יש ניסיון עשיר באירופה וכבר בארץ עם יורו 4000 מוצלח שעומד בכל המטלות בצורה טובה. ועוד כאשר היורו 4000 יכול לעבור התאמות לנסיעה מהירה יותר.
לא ממש אגע כרגע בתקלות שהתגלו ביורו 3200 אך אומר לך שהיו לא מעט בעיות במבחנים במזרח אירופה ובספרד.
תן לחברות רכבת אחרות לגלוש על קטר חדש ולא לנו. למה אנו צריכים להיות שוב שפני ניסיון כמו שארע עם קטרים 731-740 שהיו עתירי צרות צרורות. בינתיים אני רואה העדפה ברורה בהזמנות עתידיות באירופה ליורו 4000 ולא ליורו 3200.
לדעתי גם אין לרכוש קרונות חד קומתיים יותר. מדובר בבזבוז מקום לדיור ובכמות נוסעים קטנה יחסית. אין ספק שצריך לשפר את הדו קומתיים ובמיוחד לחזק את המבנה החמאתי שלהם ולהקטין את מספר המושבים אך מיותר לרכוש חד קומתיים.
עם קצת השקעה ושינויים טכניים, אפשר לקבל קטר יורו 4000 המסוגל לנסוע 180 קמ"ש. אז למה צריך את היורו 3200???
אוקיי, תודה.
אמנם עם ה4000 יש נסיון אבל בעיקר כקטר לרכבות משא. אני מניח שכדי להתאימו למהירויות יותר גבוהות צריך להתקין לו חוגונים מתכוונים, שזה פתרון שברכבת לא יישמו עד היום בקטרים, וחבל.
 
לא. דווקא הניסיון הישראלי הוא עם רכבות נוסעים

אוקיי, תודה.
אמנם עם ה4000 יש נסיון אבל בעיקר כקטר לרכבות משא. אני מניח שכדי להתאימו למהירויות יותר גבוהות צריך להתקין לו חוגונים מתכוונים, שזה פתרון שברכבת לא יישמו עד היום בקטרים, וחבל.
לא. דווקא הניסיון הישראלי הוא עם רכבות נוסעים
בעיקר. והתוצאות משביעות רצון ! גם במשא הוא מביא תוצאות טובות מאוד.
חוגונים מתכוונים רק למהירות 180 קמ"ש. למהירות 160 קמ"ש דרוש שינוי ביחס גלגלי השיניים על פי הידוע לי. הוא יכול לנסוע בקלות במהירויות גבוהות. אינני רואה כל טעם ברכישת יורו 3200 כאשר היורו 4000 עושה את העבודה בצורה טובה מאוד עם רכבות נוסעים.
 

luckydude

Active member
לזה התכוונתי.

לא. דווקא הניסיון הישראלי הוא עם רכבות נוסעים
בעיקר. והתוצאות משביעות רצון ! גם במשא הוא מביא תוצאות טובות מאוד.
חוגונים מתכוונים רק למהירות 180 קמ"ש. למהירות 160 קמ"ש דרוש שינוי ביחס גלגלי השיניים על פי הידוע לי. הוא יכול לנסוע בקלות במהירויות גבוהות. אינני רואה כל טעם ברכישת יורו 3200 כאשר היורו 4000 עושה את העבודה בצורה טובה מאוד עם רכבות נוסעים.
לזה התכוונתי.
שהניסיון עם הקטרים האלו לפני שאנחנו קיבלנו אותם היה רק עם רכבות משא. למעשה אינני מכיר גוף אחר נלבד רכבת ישראל שמשתמש בהם באופן תדיר לרכבות נוסעים.

אולי הדבר הכי קרוב הוא קטר דגם 66 שמאוד דומה ליורו 4000 אבל מיוצר אורגינל בידי EMD. המצרים למשל קנו אותו בשנים האחרונות (עם חוגונים מתכוונים) לשימוש ברכבות נוסעים אם כי אאל״ט הוא מוגבל שם ל120 קמ״ש.
 
הם נוסו באירופה עם נוסעים

לזה התכוונתי.
שהניסיון עם הקטרים האלו לפני שאנחנו קיבלנו אותם היה רק עם רכבות משא. למעשה אינני מכיר גוף אחר נלבד רכבת ישראל שמשתמש בהם באופן תדיר לרכבות נוסעים.

אולי הדבר הכי קרוב הוא קטר דגם 66 שמאוד דומה ליורו 4000 אבל מיוצר אורגינל בידי EMD. המצרים למשל קנו אותו בשנים האחרונות (עם חוגונים מתכוונים) לשימוש ברכבות נוסעים אם כי אאל״ט הוא מוגבל שם ל120 קמ״ש.
הם נוסו באירופה עם נוסעים
והתוצאות היו טובות מאוד אך שם מעדיפים קטרים חשמליים לנוסעים בגלל המהירות ולא רצו לערוך שינוי בחוגונים.
 
אביתר מה צריך פה חשמול רק להחליף חוגונים

הם נוסו באירופה עם נוסעים
והתוצאות היו טובות מאוד אך שם מעדיפים קטרים חשמליים לנוסעים בגלל המהירות ולא רצו לערוך שינוי בחוגונים.
אביתר מה צריך פה חשמול רק להחליף חוגונים
ויש לך כמעט כמו קטר חשמלי איזה מנכלים מפגרים יש ברכבת ישראל וגם במשרד התחבורה לא חבל על הכסף איזה ביזבוז ??!?!!?!?!?!?
 

mister K

New member
כן בטח ונשאר לנצח עם הדיזל המזהם והבזבזני.

חבל על הכסף של החשמול המיותר ?!?!?
מקווה שזה רק ידחה וידחה
כן בטח ונשאר לנצח עם הדיזל המזהם והבזבזני.
אתה פשוט מדבר שטויות. "חשמול" ו-"מיותר" לא יכולים להופיע בכפיפה אחת באותו משפט.
בכל העולם המערבי רכבות נוסעים הן רכבות חשמליות. רק אנחנו מפגרים אחרי כולם בשנות דור ועדיין מפעילים אפילו רכבות פרבריות עם קטרי דיזל שלוקח להם שעה להאיץ.
חשבתי לתומי שיש לך יותר הבנה בתחום.
 
רותם תאמין לי אני בותר

כן בטח ונשאר לנצח עם הדיזל המזהם והבזבזני.
אתה פשוט מדבר שטויות. "חשמול" ו-"מיותר" לא יכולים להופיע בכפיפה אחת באותו משפט.
בכל העולם המערבי רכבות נוסעים הן רכבות חשמליות. רק אנחנו מפגרים אחרי כולם בשנות דור ועדיין מפעילים אפילו רכבות פרבריות עם קטרי דיזל שלוקח להם שעה להאיץ.
חשבתי לתומי שיש לך יותר הבנה בתחום.
רותם תאמין לי אני בותר
נוסע יודע על מה אני מדבר היורו מאיץ די מהר מסכים שהבובו די עגלה אבל בשביל זה לא צריך לחשמל את כול קווי הרכבת בארץ אפשר לקנות קטרי דיזל פחות מזהמים בעלות יותר זולה מהחשמול המיותר
שלא נדבר על תחנות השנה שזה מאוד מזהם...
אתה בכלל חובב אוטובוסים נכון ?? אז על מה נוסע אוטובוס על חשמל אולי ?? או דיזל ??
אתה יודע כמה זה 7000 אוטובסים מזהמים הרבה יותר מכול הקטרים בארץ !!!
אנחונו נפגשנו בצרפין לפני 8 או 9 שנים בערך בתוך האוטובוס אתה די בחור נחמד לפי מה שאני זוכר ...
אני מציע לך להמשיך לכתוב על 303 או 404 ואני ימשך לכתוב על הרכבות ונפרד בתור ידידים !!
 
בתור

רותם תאמין לי אני בותר
נוסע יודע על מה אני מדבר היורו מאיץ די מהר מסכים שהבובו די עגלה אבל בשביל זה לא צריך לחשמל את כול קווי הרכבת בארץ אפשר לקנות קטרי דיזל פחות מזהמים בעלות יותר זולה מהחשמול המיותר
שלא נדבר על תחנות השנה שזה מאוד מזהם...
אתה בכלל חובב אוטובוסים נכון ?? אז על מה נוסע אוטובוס על חשמל אולי ?? או דיזל ??
אתה יודע כמה זה 7000 אוטובסים מזהמים הרבה יותר מכול הקטרים בארץ !!!
אנחונו נפגשנו בצרפין לפני 8 או 9 שנים בערך בתוך האוטובוס אתה די בחור נחמד לפי מה שאני זוכר ...
אני מציע לך להמשיך לכתוב על 303 או 404 ואני ימשך לכתוב על הרכבות ונפרד בתור ידידים !!
בתור
 

mister K

New member
במציאות אני נחמד אך כשצריך לבקר אני תקיף.

רותם תאמין לי אני בותר
נוסע יודע על מה אני מדבר היורו מאיץ די מהר מסכים שהבובו די עגלה אבל בשביל זה לא צריך לחשמל את כול קווי הרכבת בארץ אפשר לקנות קטרי דיזל פחות מזהמים בעלות יותר זולה מהחשמול המיותר
שלא נדבר על תחנות השנה שזה מאוד מזהם...
אתה בכלל חובב אוטובוסים נכון ?? אז על מה נוסע אוטובוס על חשמל אולי ?? או דיזל ??
אתה יודע כמה זה 7000 אוטובסים מזהמים הרבה יותר מכול הקטרים בארץ !!!
אנחונו נפגשנו בצרפין לפני 8 או 9 שנים בערך בתוך האוטובוס אתה די בחור נחמד לפי מה שאני זוכר ...
אני מציע לך להמשיך לכתוב על 303 או 404 ואני ימשך לכתוב על הרכבות ונפרד בתור ידידים !!
במציאות אני נחמד אך כשצריך לבקר אני תקיף.
זה דבר שיודעים רבים מגולשי הפורום שמכירים אותי.

זה גם כלל לא קשור למה שאני חובב.
זה קשור לשיפור וייעול מערכות התח"צ בכללן שמן הסתם מבוססות גם על רכבות. לכן אני כותב כאן גם בנושאים אלו.

אמנם אני לא בקיא בפרטים הטכניים של היורו 3200 והיורו 4000. אך מה שאני יודע הוא שרכבת, בניגוד לאוטובוס, היא אמצעי תחבורה שיעילותו כמבוסס חשמל היא הגבוהה ביותר. תאוצה, מהירות וכמובן גם זיהום אויר מופחת.
אין דין רכבות חשמליות כדין אוטובוסים חשמליים. לא סתם רכבות בכל העולם המערבי מופעלות חשמל בעוד שטרוליבוסים, המוגבלים לעומת אוטובוסים רגילים, פחות נפוצים.

קיימים אוטובוסים בעלי מנועים חשמליים, אך יעילותם לעומת אוטובוסים מונעי דיזל בתקן יורו 5 מוטלת בספק. על רכבת לעומת זאת, לא ניתן להגיד זאת. חשמל הוא המקור האידיאלי להנעת רכבות נוסעים ורכבות פרבריות בפרט. אפילו אביתר חובב הדיזלים המושבע יגיד לך את זה.
מדוע אתה כל כך מתנגד לחשמול? רק בשביל החסכון שבדבר? אין מה לחסוך פה. זו הוצאה שהייתה צריכה להתבצע כבר מזמן והיא הכרחית ביותר לפיתוח רשת הרכבות בארץ.
 

אורי404

New member
הבדל ביעילות בין רכבת לאחרים

במציאות אני נחמד אך כשצריך לבקר אני תקיף.
זה דבר שיודעים רבים מגולשי הפורום שמכירים אותי.

זה גם כלל לא קשור למה שאני חובב.
זה קשור לשיפור וייעול מערכות התח"צ בכללן שמן הסתם מבוססות גם על רכבות. לכן אני כותב כאן גם בנושאים אלו.

אמנם אני לא בקיא בפרטים הטכניים של היורו 3200 והיורו 4000. אך מה שאני יודע הוא שרכבת, בניגוד לאוטובוס, היא אמצעי תחבורה שיעילותו כמבוסס חשמל היא הגבוהה ביותר. תאוצה, מהירות וכמובן גם זיהום אויר מופחת.
אין דין רכבות חשמליות כדין אוטובוסים חשמליים. לא סתם רכבות בכל העולם המערבי מופעלות חשמל בעוד שטרוליבוסים, המוגבלים לעומת אוטובוסים רגילים, פחות נפוצים.

קיימים אוטובוסים בעלי מנועים חשמליים, אך יעילותם לעומת אוטובוסים מונעי דיזל בתקן יורו 5 מוטלת בספק. על רכבת לעומת זאת, לא ניתן להגיד זאת. חשמל הוא המקור האידיאלי להנעת רכבות נוסעים ורכבות פרבריות בפרט. אפילו אביתר חובב הדיזלים המושבע יגיד לך את זה.
מדוע אתה כל כך מתנגד לחשמול? רק בשביל החסכון שבדבר? אין מה לחסוך פה. זו הוצאה שהייתה צריכה להתבצע כבר מזמן והיא הכרחית ביותר לפיתוח רשת הרכבות בארץ.
הבדל ביעילות בין רכבת לאחרים
ברכבת חשמלית יש מקור חשמל זמין ולכן אין הגבלה של טווח הנסיעה.
בכלי רכב, הנוסעים על הכביש (ביניהם מכוניות, משאיות ואוטובוסים) טווח הנסיעה מוגבל עם המצברים. מה שכן, ייתכן שאוטובוסים ומשאיות היברידיים עדיפים על אחיהם, הפועלים עם מנוע דיזל בלבד (גם אם מדובר ביורו 5 ובקרוב יורו 6). למשל בעת עמידה באור אדום או בנסיעה איטית, מספיק שהמנוע החשמלי יעבוד.
 
רותם זה בסדר לבקר אין

במציאות אני נחמד אך כשצריך לבקר אני תקיף.
זה דבר שיודעים רבים מגולשי הפורום שמכירים אותי.

זה גם כלל לא קשור למה שאני חובב.
זה קשור לשיפור וייעול מערכות התח"צ בכללן שמן הסתם מבוססות גם על רכבות. לכן אני כותב כאן גם בנושאים אלו.

אמנם אני לא בקיא בפרטים הטכניים של היורו 3200 והיורו 4000. אך מה שאני יודע הוא שרכבת, בניגוד לאוטובוס, היא אמצעי תחבורה שיעילותו כמבוסס חשמל היא הגבוהה ביותר. תאוצה, מהירות וכמובן גם זיהום אויר מופחת.
אין דין רכבות חשמליות כדין אוטובוסים חשמליים. לא סתם רכבות בכל העולם המערבי מופעלות חשמל בעוד שטרוליבוסים, המוגבלים לעומת אוטובוסים רגילים, פחות נפוצים.

קיימים אוטובוסים בעלי מנועים חשמליים, אך יעילותם לעומת אוטובוסים מונעי דיזל בתקן יורו 5 מוטלת בספק. על רכבת לעומת זאת, לא ניתן להגיד זאת. חשמל הוא המקור האידיאלי להנעת רכבות נוסעים ורכבות פרבריות בפרט. אפילו אביתר חובב הדיזלים המושבע יגיד לך את זה.
מדוע אתה כל כך מתנגד לחשמול? רק בשביל החסכון שבדבר? אין מה לחסוך פה. זו הוצאה שהייתה צריכה להתבצע כבר מזמן והיא הכרחית ביותר לפיתוח רשת הרכבות בארץ.
רותם זה בסדר לבקר אין
לי בעיה.. שוב פעם אני חוזר מה שאני כתבתי היום יש רכבות דיזל ברמה גבוה מאוד גם קטרים שמאיצים די מהר אפשר לקנות קרונועים שגם יותר זולים מהחשמול וגם שקטים וגם מהירים וגם מזהמים פחות אולי אפלו פחות מאוטובוס
מה בעיה ??!? ישראל זה לא שוויץ או גרמניה או צרפת ששם נוסעים על רכבות חשמליות פה זה פחות מתאים לארץ יש גם את חוטי החשמל זה הורס את הנוף היפה בארץ שלנו...
תסתכל על המצב הכלכלי הקשה בארץ החשמול זה טונה של מליארדים אתה יודע בכלל מה אפשר לעשות אם הכסף הזה??!?!? כמה אפשר לעזור לאנשים נזקקים או לבית חולים שאין די מיטות במחלקות זה הרבה יותר חשוב מהחשמול המטופש הזה...
זה היה רק דוגמה קטנה מאוד מה אפשר לעשות עם הכסף הזה
אני בתור אזרח המדינה לא חושב שהשקעה מוצדקת נקודה ??
 
למעלה