תמונת מצב על התחום הגרפי ללא איגוד

tomerjinji

New member
תמונת מצב על התחום הגרפי ללא איגוד

שלום לכולם ! זה הראשון מתוך סדרה קצרה של הודעות שבהם אני שתדל מאוד לדבר על המצב בתחום בצורה אובייקטיבית שבה בסופו של דבר רוב האשמה נופלת עלינו העובדים/סטודנטים . אנחנו צריכים איגוד שאחד הדברים החשובים שהוא יהיה אחראי עליו זה קביעת השכר המינימלי שישלמו לסוגי התפקידים בתחום שלנו. ככה ברגע שמקומות העבודה יצתרכו לשלם שכר הולם , הם גם יעלו מחירים וכך והלקוחות שלהם ישלמו להם שכר הולם . ***בבקשה לא לעוות את הכוונה שלי - אני מדגיש באופן מוחלט שאינני מנסה לומר שאנו צריכים לקבל עשרות אלפי שקלים תמורת זה שהם ילחצו פעמיים על העכבר*** ועכשיו לשני ההודעות הבאות שבהם אני אדבר בהרחבה על אשמת החברות/סטודיו ועל אשמת העובדים במצב הקיים (כן זו ברובה אשמתנו שהמצב הוא כזה !) וגם על התשובה החלקית שיש לבעיה -
 

tomerjinji

New member
חלק 2

אשמת העובדים ..והמעבידים . בואו לא נתמקד באמנים הגרועים כי ברוב המקרים הם מוותרים על זה כמקצוע (כל עוד שהם לא מאותם גרועים שעבדו בתחום לפני הרבה שנים שהרמה הייתה נמוכה והם מעולם לא טרחו לקדם את עצמם) נתמקד בבינוניים ובטובים , רובם ואני מדגיש רובם חסרי קשרים וצמאים לעבודה אבל זאת אינה אשמתם ... אשמתם היא שהם מוכנים לעבוד בכל מחיר העיקר להשיג ניסיון עבודה ...ומצהירים על כך בראיונות עבודה ! דבר שהפך לתופעה מטורפת לגמרי ... הבוסים שומעים את זה ויודעים שאין להם מה לשלם יותר משכר מינימום או מכמה מאות יותר משכר מינימום עבור התמורה . ובואו לא נשלה את עצמנו גם מישהו בינוני יקרע את התחת ברוב המקרים כדי להביא עבודה ברמה טובה (כי זו הדרישה ועל זה משלמים) . בכל מקרה , ברגע שיש מספיק פראיירים שמוכנים לעשות עבודה של שניים או שלושה אנשים במחיר מצחיק ... אין מה להאשים את המעסיקים בכך שהם נוהגים כאנשי עסקים לכל דבר . אשמת המעסיקים , בידיוק כמו העובדים שצמאים לעבודה יש גם בעלי עסקים ומנהלים שמוכנים להוציא עבודות במחיר עלות או לפעמים במחירי הפסד כדי למשוך לקוחות , תופעה דיי גדולה גם כן שהובילה לזה שרוב הלקוחות יודעים שכל עוד שהם לא הולכים לעבוד מול אחת מ5 החברות האיכותיות בארץ ... הם יידעו שהם יכולים "לשחק" עם רוב החברות שברובן ישקיעו EXTRA שעות כדי לתת להם משהו מעבר למה שהם משלמים...העיקר שיחזרו אליהם שוב .
 

eldarinn

New member
הכוונות טובות אבל אתה קצת נאיבי

כמו כן לדבר במשק (להבדיל מהצבא) על הצעת מחיר שתיתן יש אפשרות: 1. לקבל אותה 2. לא לקבל אותה אם תקבל אותה בשכר נמוך אז מישהו יתלונן שאתה שובר את השוק. אם אף אחד לא יסכים לקחת אותה בשכר נורמלי אז מה אתה חושב שישלמו עליה יותר? אתה טועה. זו הביצה והתרנגולת. כל משרדי הפרסום היום בארץ מקושרים דרך משרדי פרסום קורפורייט גדולים בעולם שמחליפים ביניהם ידע ונסיון. ברגע שהמחיר לא מתאים לתקציב הפרוייקט עובר לבולגריה או לארגנטינה ושם גם תמורת 100 דולר יעשו סרטון באורך מלא על סבתא חייה מתה. אני רואה את העניין כשוק חופשי. מי שרוצה קונה ומי שלא רוצה לא קונה. אני מסתכל על הדברים מתחום מקביל של עיצוב המוצר שהוא די דומה לאנימציה הן מבחינת רווית העוסקים והן מבחינת מוסר התשלומים ואני יכול לומר לך בלב שלם שמי שיש לו חוש עסקי ויודע לעשות את העבודה טוב חי על הכיפאק. מי שאין לו חוש עסקי ויודע לעשות את העבודה - שיחפש עבודה כשכיר. מי שלא מתקבל לעבודה כשכיר, כנראה לא מספיק טוב. יש מספר סטודיואים בארץ ויש להם מספיק עבודה, הם רוויים ומעסיקים את הטובים ביותר. מי שלא מצליח להתקבל שיסיק את המסקנות. יש בישראל עורך דין על כל 70 איש, שיא עולמי לכל דבר. באיטליה אגב זה אותו היחס רק עם ארכיטקטים. לא לכולם יש עבודה, לא פה ולא באיטליה ובעריכת דין אגב שזה לכל הדעות מקצוע "מכובד" ברמה הכלכלית לפחות כמו אנימטור, נהוג לעבוד בסטאז' ואחר כך עוד כמה שנים טובות בשכר מאד נמוך. החים זה לא פיקניק ידידיי...
 

tomerjinji

New member
רעיון ROUGH

הרעיון שיש לי ... ואני בטוח שיהיו הרבה עם עוד רעיונות שפויים (וגם כמה שיעקצו) הוא איגוד שיקבע רצפת שכר לסוגי התחומים שבמקצוע שלנו וגם ויגדיר מהי דרישה שפוייה מעובד - כלומר ברגע שמקום עבודה רוצה גרפיקאי ושיהיה בשבילו גם איש תלת וגם פלאשיסט וגם AFX במשרה מלאה - הכוונה שהוא לא יעשה"פה ושם" דברים נוספים אלא יעשה עבודה של שני אנשים , השכר יצתרך להיות בהתאם. תסכימו איתי שאם על ידי איגוד תיקבע רצפת השכר לאמני תלת 5000 שקל כהתחלה ... אף חברה לא תפשוט רגל ... כי אם זה תחת איגוד אז רוב החברות יעלו מחירים וברגע שכולם מעלים מחירים אז הלקוחות של החברות לא יוכלו לומר "אההההה .... אבל שם יעשו לי את זה ברבע מחיר" כי גם המינימום שחברות/סטודיו ידרשו יתאים את עצמו למצב שבו הם גם משלמים משכורות שאינן שכר מינימום לעובדיהם.
 

tomerjinji

New member
ואחד האלמנטים החשובים בבעיה

רוב האמנים הללו שמוכנים לעבוד במחירים נמוכים בדרך כלל עושים זאת כי הם לא מודעים לאיזה חברות בכלל עובדות התחום . זה לא כמו בהי-טק שיש חברות שמפרסמות את עצמם בעיתון דרושים . בתחום שלנו הרוב עובד בצורה של חבר מביא חבר , מי שיש לו קשרים משיג עבודה . מי שאין לו קשרים ומכיר את החברות העובדות בשוק ... ישאר מחוסר עבודה . על איגוד/ארגון גם להקים אתר/מקום שיהיה בדרך כלל המקום שבו חברות יפרסמו מודעות דרושים . כי כרגע מודעות דרושים מפוזרות בכל כך הרבה מקומות . למרות שפה ושם מפרסמים בתפוז ... הרבה בכלל פונים לבתי ספר (שברובם פוליטיים בהפניה לאמנים ובדרך כלל מפנים אל אמנים אשר "קרובים לליבם" ולא בהכרח יותר טובים מאחרים ) שלא נדבר על אלו שעושים OUTSOURCING כמו .... מככלה גדולה בתחום שלא אנקוב בשמה . בקיצור - מקום שבו מאוגדים העובדים יעשה רק טוב לכולנו .
 

מימדיון

New member
תומר חמוד...

בוא תקום.... תצטרף אלינו אין חיה כזאת איגוד אנימטורים יש מקום בו כל ה"אנימטורים" מתאספים, הוא נקרא "הלשכה". ובוא באמת נכיר בעובדות... ישנם כמה חבר'ה טובים בפורום הזה, אבל יש הרבה מאוד שהם לא. מאוד לא וגם מתוך החבר'ה הטובים ישנם כמה שיכולים לעשות מעבר למידול. שיטת החבר מביא חבר עובדת כי כשאני ממליץ על מישהו אני יודע בדיוק מה הוא מסוגל או לא מסוגל לעשות. ואני יודע שאני לא אקבל אחרי זה טלפונים זועמים (או גרוע מזה. לא אקבל טלפונים בכלל) זו הודעה ראשונה מתוך כמה שתנסה להסביר לך את המצב...... (וד"א לפני איגוד הייתי קודם ממליץ להתקין אצל כולם מאיית. כנגד שגיאות כתיב) המימדיון גיבור העםת למען העם, נגד העם.
 

CaptainNellson

New member
זה לא נוגד אחד את השני.

זה שיש איגוד לא אומר שאתה לא יכול להמליץ לבוס שלך על חבר שאתה יודע שהוא מוכשר ומספק ת'עבודה
 

tomerjinji

New member
,בתגובה למימדיון החמוד

"זו הודעה ראשונה מתוך כמה שתנסה להסביר לך את המצב......" אינני מבין למה בחרת להתעלם מהכל ולענות על משפט קטן שהיה חלק מאוד קטן מהכל ... הדוגמא של "חבר מביא חבר" באה רק כדי להדגיש את זה שרוב הגרפיקאים מתקשים למצוא את המקומות עבודה שאליהם הם ישלחו או לא ישלחו את התיקי עבודות שלהם - רציתי להדגיש גם את העובדה שצריך מקום שבוא יהיה לוח מודעות או רשימת חברות בצורה מסודרת ... אם זה באתר של ארגון או איגוד אז בסופו של דבר רוב החברות ידעו שיש להם מקום שבו הם יכולים לפרסם מודעות דרושים , מקום שבו רוב האמנים מכירים . אני עובד כרגע בתחום ואני לא אכנס לדיבורים על "רמה של יכולת" כי זה ממש לא זה ... עם כל הכבוד .... יכולת לבד לא תביא אותך עד כדי כך רחוק , כי ברוב המקומות המשכורות נמוכות כל עוד שאתה לא עושה עבודה של שני אנשים לפחות , כבר לא מספיק שתהיה טוב לדוגמא בתלת ותדע לטקסטר , עכשיו גם הרבה מאוד רוצים תהיה גם בינוני פלוס או טוב בAFX , דבר שיחסוך להם עוד עובד וישלח אותך לגיהנום של יותר מידי שעות נוספות בקשר לאלה שאתה אומר שהם לא "טובים" , מאיפה יהיה להם הזמן להעלות את הרמה אם רוב המקומות מעסיקים אותך משהו כמו 10 שעות ביום ?
 

galrt

New member
איך זה שמתכנת בלי בעיה מגיע ל20אלף?

ואחר כך מתפלעים למה אנשים עוזבים לעבוד בחו"ל..
 

xofer

New member
מתכנתים

גם מצב ההייטק לא מה שהיה פעם, מתכנת (לא ראש צוות או תפקידים ניהוליים) מרוויח 8000-10000 ברוטו ולא יותר מזה. מתכנת זוטר או בודק תוכנה מרוויחים באזור ה6, וגם אלה אנשים עם תואר ראשון של שלוש שנים. ויש הרבה מאוד מתכנתים מובטלים. מעצב עם תואר מתחיל ב5, יכול להגיע עד 10-11 אם הוא ממש טוב.
 

xofer

New member
וגם מתכנתים עושים עבודה של 3 אנשים

אני עובד בחברת הייטק כמעצב וגרפיקאי ומכיר את המצב שם.
 

מימדיון

New member
הודעה שניה....

כשאני התחלתי בתחום עבדתי 10 שעות ביום, במשכורת של 4500 ש"ח לחודש (שאז הייתה מעל המינימום). יש לציין שאז למרות שחשבתי שאני שולט, מלך, רב מימדים. הייתי אחרי צבא.. ולא ידעתי כ"כ.. (על הכל, היו לי יכולות תלת, ועריכה וכו' אבל משהו היה חסר). באותו מקום שבו עבדתי, אחרי חצי שנה שבה הוכחתי את עצמי והתקדמתי שיפרו את המשכורת, ואחרי חצי שנה באה עוד העלאה וכך הדבר נמשך..... כל הסיפור הזה בא כדי ללמד משהו.. אם אתה חסר נסיון, ויכולת לא תמיד באה על חשבון נסיון, קח בחשבון שההשתפשפות היא הדדית. כשיש מישהו שיכול ליצור פריים נורא יפה במשך שלושה ימים, הוא נורא מוכשר. אבל אתה בטח יודע שזה לא קשור לתחום (ובפרט בארץ) כי כשזה מגיע לעבודה אתה צריך לדעת איך לחתוך פינות, להגיע לתוצאות וכל זה כשהכל עדיין גמיש לגחמותיו של מי שלא יושב מעליך.... יש פקטור של ניסיון. ישנה גם משכורת מינימום. בחוק. אם מישהו מסכים לעבוד מתחת לזה, הוא אידיוט. מצטער... בדיוק מאותה סיבה שאני לא אניח לבנים בבנין תמורת 10 שקל לשעה אני לא רואה סיבה שמישהו יעבוד מתחת למשכורת מינימום בכל תחום אחר.... לגבי ידע בתחומים אחרים. זה לא רע... זה ממש לא רע.... אם אתה יודע להפעיל AFX ופוטושופ ופרמייר זה יכול אך ורק לתרום לך כאמן ויוצר ועוד יותר מזה כמקצוען. אתה יודע איך אתה צריך לייצא דברים. איפה אפשר ל"חפף" ומה ניתן לזייף. נכון שבמקומות גדולים זה לא אמור להיות ככה כי לכל אחד צריכה להיות "התמחות". אבל המצב בארץ שונה. מעבר לשלוש- ארבע החברות הגדולות בארץ שאר בתי הפוסט הם קטנים, ולכן לא יכולים להעסיק תמיד אנשים ספציפים במשרה מלאה. תחשוב אתה בתור בעל בית פוסט. היית מעסיק שני אנשים, שבממוצע עובדים 50% כי הם לא יכולים לתרום בתחומים אחרים? אני הייתי לוקח מישהו שיודע לעשות גם וגם. משלם לו משכורת וחצי ופותר את זה.. לגבי שעות נוספות... כל אחד וההגדרה שלו. יש פרוייקטים שאני מרגיש מקושר אליהם (יצירתית או כספית) ולכן אני עובד עליהם שעות נוספות (כן, גם בבית) כי אני נהנה מזה, זה מאתגר אותי, אני שואב מזה איזה סוג של סיפוק. ישנם פרויקטים אחרים שבהם אני עובד בדיוק כמה שהוגדר בסיכום לפני זה... בין אם זה פרילנס ובין שכיר, אם כבר יש דבר שעליו שווה להלחם זה שעות נוספות. כי תמיד אפשר לשפר ותמיד אפשר לרנדר שוב. ופה כל אחד מצייר את הקו שלו בחול.... לגבי אלה שטובים או לא. ישנם אנשים שמדברים, מתדיינים, מתווכחים, מה לא כאילו הם כרגע סיימו את הSTAR WARS האחרון. וכשאותם אנשים מעלים עבודות לפה אפשר למות. יצא לי כמה פעמים להגחיך למראה אי אלו עבודות שהגיעו אחרי הרבה הודעות מתיימרות. וכן, יכולת תביא אותך למרחק מסויים, את שאר הדרך אתה צריך לעשות בעצמך, דרך עבודה קשה. פרסום עצמי, דפיקה על דלתות, טלפונים, שליחה של קורות חיים ותיקי עבודות. אני לא אחדש כלום, אבל אני אגיד את זה בכל מקרה. אתה טוב כמו תיק העבודות שלך. אם השארת מישהו מתרשם מתיק עבודות שלך (או עבודה בודדת שלך) סביר להניח שבפעם הבאה שיהיה לו פרוייקט הוא יצור איתך קשר. ואיך מתקדמים, דרך עבודה.... מעגל קסמים.... כשאתה עובד אתה לומד... אז מתחילים בשכר נמוך, וצוברים ידע, ואז עם הידע הזה, משפרים תנאי שכר ולומדים עוד.... וחוזר חלילה, עד שאתה מגיע לרמת מאסטר תלת מימד +5 עם אופציה להפוך לנינג'ת 3D. ועכשיו אחרי מגילת העצמאות אני אפרוש למימדיון שלי המגלשות קרירות והנופשים הלכו בבית שלהם אל תיקח ללב. הכל מאהבה... תן חיוך
 

tomerjinji

New member
תגובה למימדיון ולגל

לגל : את צודקת פה ... מתכנת מקבל 20 אלף בלי בעיה , ואם אין לו ניסיון עבודה ... הוא יקבל ברוב המקומות משהו כמו 7000 . בעוד השכר של גרפיקאים שאין להם הרבה שנים של ניסיון בדרך כלל נושק לשכר מינימום . אבל פה יש עוד מקום לעוד תגובה ממישהו שמן הסתם חי ללא רוב הבעיות שיש לרוב הגרפיקאים בארץ... ובטח גם ינצל את התגובה הזאת כדי לומר משהו בסיגנון של "אנשים עוד מצפים שיתנו להם עשרות אלפי שקלים כדי שיקליקו 3 פעמים בתוכנה גרפית". לממדיון : אני מכיר רבים שעושים עבודה של שני אנשים וממש לא רואים משכורת של איש וחצי. כנראה אתה בר מזל ורב ניסיון עבודה ומקושר שאתה יכול לבוא בכיף ולדבר כאילו אין צורך באירגון עובדים . אתה גם עושה רושם של בנאדם עם הבנת הנקרא שהיא דיי סלקטיבית או אולי מישהו שסתם רוצה לעצבן... איפה אמרתי שאנשים עובדים בפחות משכר מינימום ? "לעבוד בכל מחיר" = שכר מינימום... זה דיי משתמע מזה .
 

galrt

New member
גל במקרה הזה זה לא את ..אגב..

ממדיון תודה רבה אני אזכור איך מאייתים את המילה הזאת לפעם הבאה(שזה לפי ההיסטוריה ..שחוזרת על עצמה ..שבוע הבאה) הבעיה היא לא נסיון ויכולות ולא כמה עובדים יש וכו.. הבעיה כולה היא על החברות שמתחרות אחת בשניה עם דדליינין בלתי אפשריים ועם לקוחות שרוצים הכל בשביל כלום כסף. נכון בכל העולם זה גם קורה אבל בהרבה פחות, יש מקומות באירופה וארצות הברים עם שניים עד חמישה עובדים שנותנים שכר סביר ביותר לעובדים שלהם כי הם יודעים לתמכר כמו שצריך ולא להכנע(החברה לא העובדים. לעובדים אין מילה בנושא). שכר המינימום בארצות הברית הוא 22אלך דולר לשנה, אז אך זה שאין אפילו תלתיסת אחד שמרוויח פחות מ35 אלף? וזה עוד שכר בושה ונדיר.(ולחברות הקטנות הללו אין איגוד). כמובן שאף אחד לא מצפה לשכר התחלתי של 7 אלף בלי נסיון וכלום.. אבל 3 וחצי ל9 שעות עבודה פלוס סופי שבוע ושעות נוספות מידי פעם זה מגוחך. ונכון לא כולם פה יוצאי ILM אבל עדיין הם עושים את העבודה כמו שנדרש ובשביל זה צריך לתגמל כמו שנדרש. אני בטוח שהחברות היו נותנות שכר יותר גבוהה אם זה היה להן בתקציב, בעיה היא שהן לא לוקחים מספיק מהקליינט. זמן = כסף זה שטויות כאשר החברה משלמת לעובדים שלה משכורת קבועה. ולקליינטים יש מספיק כסף, אם הם משלמים לחברות פירסום מיליונים.. גם לחברות ההפקה אפשר לשלם מה שמגיע להן.
 

iko iko

New member
בתור אחד שרק מתחיל בתחום

יש לי כמה דברים להגיד. אני מסיים עכשיו פרויקט אנימציה בלימודים שלי ובקרוב אני אתחיל לתור את השוק, ובתור מתחיל אני לא יודע עם הייתי רוצה שיגדירו שכר מינימום לעבודות בתחום, מכיוון שאז הרבה חברות לא יאפשרו למתלמדים לבוא ולעבוד אצלם. זה נכון שהייתי שמח לעבוד בשכר טוב מההתחלה, אבל בינינו, המצב בשוק האנימציה בארץ הוא די חרבנה, קצת יצא לי לשמוע ולהכיר, ואני חייב להגיד לכם לבן אדם מתחיל ואפילו לבן אדם עם ניסיון קשה היום להשיג עבודה בתחום, כך ששכר מינימום עלול לסגור את ההפשרויות שעוד קיימות. אני לא מצליח להבין את התנהלות העיניינים בארץ. בחו"ל התחום נמצע בפריחה, רק עכשיו קראתי שבהודו פתחו שני קולג'ים חדשים לאנימציה, אנגליה נהייתה מעצמת תלת, ניו זילנד, מדינה די קטנה עם אוכלוסיה קטנה משלנו היא מעצמה לא קטנה בתחום, איפוא אנחנו??? למה לא מצליחים להביא לכאן עבודות??? אני מבטיח לכם שהרבה מהבעיות היו נפתרות עם היו מצליחים להביא יותר עבודות לארץ, ואז לא היה צריך לנהל דיון על תנאי ההעסקה של עובדי האנימציה, חברות היו משלמות כי הם היו רוצות להשאיר את העובדים הטובים, והיו נותנות יותר הזדמנויות למתחילים.
 

tomerjinji

New member
לSHOSHO למשה ול IKO IKO

דבר ראשון אני רוצה לאחל לכם בהצלחה בהמשך הדרך ! עכשיו למשהו קצת פסימי ,IKOIKO דיברת על זה שרצפת שכר שכזאת תמנע ממקומות להעסיק מישהו שרוצה להיות מתלמד ... אני אגלה לך סוד - גם לאלו שלא חדשים בתחום הרבה חברות יציעו שכר שקרוב למינימום עם טענות שהשכר יעלה אחר כך . בתמונת מצב של היום , בוסים של חברות יודעים שהם יכולים להשיג עובד שרמתו בינונית ולפעמים רמה טובה בשכר דומה לשכר מתלמד (כי בכל זאת יש הרבה שהם טובים אבל לא יודעים להתמקח על השכר בגרוש) זה שאין לחברות עבודות בארץ - זה כמו שגל אמר ... הרבה חברות לא יודעות לתמכר את עצמן כראוי - אבל ברוב המקרים הם עדיין יכולים להרשות לעצמן לשלם שכר בסדר לעובדים אבל אין להם שום אינטרס לעשות זאת כי אם יודעים שיש הרבה שיעבדו בשכר מינימום או קרוב לזה
 

מימדיון

New member
הבנת הנקרא של מימדיון מעולה!!!

לעבוד בכל מחיר בספר שלי היא עבודה בכל מחיר. גם מתחת לשכר מינימום. ככתוב "בכל מחיר". (ד"א יצא לי גם לשמוע על פרוייקט ניסיון בחינם בתור מבחן כניסה לבית פוסט, אז "בכל מחיר" מקבל משמעות שונה) יצא לי לא פעם לעבוד כפרילנס מתחת לשכר מינימום, כי ראיתי שמעבר לכסף אני מרוויח דברים אחרים (ניסיון ספציפי, קשרים עם חברת הפקה, משהו שווה לתיק עבודות וכו') יכול להיות שהבנת הנקרא שלי סלקטיבית, אבל היא נכונה ולוגית. ולגבי לעצבן... בוא נגיד שאתה התחלת.... אם אתה לא יודע לקבל ביקורות מעצבנות מאנשים מעצבנים לא פחות, אתה במקצוע הלא נכון. וגם במדיום הלא נכון. זה אינטרנט פה. לצערנו ולשמחתנו כל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה. מעצבן או לא, חכם או לא. אתה צריך להחליט למה אתה רוצה להקשיב..... וכן, הנושא מעצבן אותי. הרעיון להקים איגוד. זה נאיבי, זה ילדותי, זה לא יעבוד. לא עם האוכלוסיה שיש פה. לא עם התעשייה שאין פה. יש הבדל בין תעשיית תלת שכוללת : סרטים, סדרות, משחקי מחשב, יותר משני ערוצי תוכן רציניים ושאר סרטי תדמית (הכל ברבים) לבין מה שיש בארץ. ככתוב: אני בא להגן עליכם, מפניכם.
 
ומה לגבי חינוך? חינוך יש בארץ?

אני אענה לך - לא. אבל יש שתי איגודי מורים בארץ, שאמורים לדאוג להם. אני לא מתיימר לדעת מה טוב לאנימטורים בארץ, אני מעדיף לעמוד בצד ולתת לכם להתנגח אחד בשני, אבל אני אשמח אם תגיד לי למה אתה נגד איגוד? יכול להיות שאתה שייך לצד משלמי המשכורות? אני אישית חושב שהרעיון של הגדרת שכר מינימלי לתלתיסט הוא רעיון טוב, למרות שבחברות שבהן ביקרתי ניכר שיש איזושהי הערכה לבעלי המקצוע, והשכר שהציעו היה סביר. בכל מקרה, כל הדיונים הללו הם טחינת מים - אם מישהו רוצה להקים איגוד שיקים. אם תלתיסטים ירגישו בו צורך הם יירשמו (ולדעתי אין סיבה שהם לא יירשמו). זה הרי תמיד היה הצד החזק של העם היהודי, למצוא צורך ולייצר פיתרון, ובדרך גם להרוויח קצת מכל העניין. ועד שמישהו לא ישלח לי הביתה טפסי הרשמה - תפסיקו לטחון מים. באמת.
 

dj brick city

New member
אני מחפש עבודה

מישהו יכול לקשר אותי?? או לפחות לומר לי לאיזה חברות אפשר לפנות בארץ?
 
למעלה