תמיד רציתי לדעת..

amitexc

New member
ודרך אגב זאת הסיבה לדיכאון

נראה שהוא הולך שולל ע"י אותה זמרת והוא גם היה בטוח שאביו יחזור. ובסרט ממש מבינים שהוא כאילו מחכה לאביו שיחזור עדיין ובגלל זה הוא מנותק מהעולם. מה שחשבתי לגביי המנקה זה שהיא מנקה את החדרים (צפיות האנשים) ,בעצם כל מספר החדרים הגדול מראה על "הניקוי" החיובי או השלילי את זה עדיין לא הבנתי.מה שנראה לי זה שהשאר הם בצד השני,גם בגלל מיקום החדר של פיניק שבודד בסוף הפרוסדור שאליו המנקה מנסה להגיע רק בסוף ,לכן הוא עדיין מחכה אבל לא למנקה. וגם בגלל שהחדרים שלהם חזרו למצבם הקודם(נקיון) ואילו של פיניק נשאר מבולגן כשהיה. בעצם אפילו בפעם שהוא הפך את החדר זה בגלל להראות שלמרות שנראה שהוא מסודר הוא עדיין לא יוכל לשכוח ולהמשיך הלאה ונשאר בבלאגן(דימוי). בקיצור להכל יש שם משמעות ...בקיצור מבין את ווטרס
 
נראה לי שזה קצת ניתוח-יתר של הסרט..

הקטע עם המלון והמנקה לקוח מהמציאות. דמותו של פינק מבוססת בחלקה על סיד בארט. בארט התגורר במלון-דירות בלונדון כאשר ווטרס ראה אותו לאחרונה, והסרט מתאר את מצבו כאשר ווטרס ראה אותו: מנותק מהמציאות ומאנשים אחרים, לגמרי לבד במקום מנוכר )מלון(. ווטרס משתמש בדימויים האלו כדי להמחיש לנו את הטירוף והניתוק אליו יכול להגיע אדם )אמן( עקב הלחצים השונים עליו וה”שריטות” שהוא עובר במהלך חייו. מעניין שציינת שפינק ממשיך לחכות לאביו שיחזור. אביו של ווטרס - שפינק הוא גם בן-דמותו - נחשב כ”נעדר” במלחמה, ולא הוכרז כחלל עד שנים רבות לאחר תום המלחמה, כמדומני. ווטרס מספר שאמו חכתה שהאב ישוב. מן הסתם גם רוג'ר הצעיר חיכה לכך.
 

amitexc

New member
אז לפי דעתי יש גם להתחלה קשר

לווטרס.אז למה השיר של וורה או איך שלא יקראו לה מתנגן? ויש מצב שמדובר גם על סיד אבל לפי מה שמבנים מהTHE WALL ובהתאם לשילוב שירים לסצינות זה מה שהבנתי. אם תשימי לב גם בMOTHER ווטרס לא בדיוק משבח את אימו...
 
בוודאי שיש קשר לווטרס.

בניתוחים של היצירה שהועלו לפורום בעבר (ואני ממליצה לקרוא אותם) כתבנו על כך שדמותו של פינק היא סינתיזה, או סימביוזה, בין ווטרס לבארט. ווטרס הזדהה ברמות רגשיות עמוקות עם מה שקרה לבארט, וזה מופיע בהמון שירים שלו, עוד מסוף שנות השישים (ראה למשל בשיר Cymbaline מפס הקול של More). ההזדהות הזו באה לשיא ב”החומה”. כאן רואים בבירור הן פרטים אוטוביוגרפיים מחייו של ווטרס (אמו, הגרושין שלו, בית הספר בו למד וכמובן - מותו של אביו במלחמה) והן תאור התמוטטותו של בארט, כאשר כולם מתנקזים בדמותו של פינק. מעבר לכך, אפשר לנתח דימויים ושירים ביצירה ככל העולה על רוחנו, כך שהפרשנות שלך טובה כמו כל פרשנות אחרת.
 

amitexc

New member
אז זהו שלגביי סיד את לא יודעת

מי אמר לך שמדובר בסיד? למה את חושבת שווטרס לא חווה התמוטטות ?! לפי מה שנראה זה יותר ווטרס מאשר סיד דווקא מהסרט אמורים להבין למה ווטרס הגיע לאותם התמוטטיות. ואני לא רואה שום אנטרס מצד ווטרס לשלב את ההתמטטויות של סיד לצד המשברים שהוא עבר.
 
ווטרס עצמו אמר זאת

עוד בראיונות הראשונים שנתן, כאשר יצא האלבום בשנת 1979. בשנים מאז הוא דבר על כך בראיונות עוד יותר בהרחבה. ווטרס אישית לא חווה התמוטטות כמו זו של סיד, למרות שהוא תמיד מאוד רצה/חשש מכך. כמובן שהוא חווה משברים בחייו - על כך היצירה! - אבל הוא לא עבר התקף פסיכוטי או נהיה קטטוני, כפי שמתואר בסרט. כך, לפי עדותו-שלו. לטעמי, הדבר המעניין כאן הוא הסימביוזה שווטרס יוצר בינו לבין סיד. כפי שכתבתי, סימביוזה זו מופיעה בשירים רבים שלו, עוד מסוף שנות השישים. הטירוף, והלחצים שמביאים לטירוף, הם אחד משני הנושאים העיקריים שהעסיקו את ווטרס, במהלך יצירתו. זה קיים, כמובן, לא רק ב”החומה”, אלא גם ב-DSOTM ו-WYWH.
 

amitexc

New member
אוקי הבנתי

אבל עדיין זה לא מחייב את יודעת
 
השיר מופיע בפסקול של...

דוקטור סטריינג`לאב של סטנלי קובריק. בסוף הסרט כש...(ספויילר, למי שלא ראה ורוצה לראות שלא יקרא)... מדינות העולם מרוקנות את מלאי פצצות האטום שלהן אחת על השנייה. שילוב מצויין של השיר...
 
למעלה