ציפיות ושאלות טכניות
רשיון/צבא וכו'- הדבר האחרון שאני רוצה זה להלחיץ אותך
אבל בתור אמא לא"ס בן 23 עוד מעט, שנחשב "תפקוד גבוה"-
התעסקות בזה כשהילד עדיין ילד
רלוונטית באותה מידה לכל ההורים בלי קשר לתפקוד...
תפקוד הוא דבר כ"כ נזיל ושברירי,
הוא קליפה חיצונית, לא מהות,
הוא תוצאה של אינטראקציה בין הפנים של הבנאדם לסביבתו
לא הווייה מוגדרת.
אמהות שישמחו מכך שהילד יוכל לקנות לבד בסופר
יכולות לתת לאמהות אחרות השראה לשמוח, לא לקחת דבר כמובן מאליו-
כי באמת כלום אינו מובן מאליו, גם אם הילד מקוטלג "תפקוד גבוה".
אמהות לילדים בני 5 הרבה פעמים בכ"ז מוטרדות ממה יהיה בתיכון
ודוקא מעניין אותן לשמוע על ההתמודדות של הורים לנערים.
בעקרון,נראה לי שאחד הדברים שהיה טוב אילו הורים היו לומדים בקבוצת תמיכה
הוא לשחרר, להפסיק לבזבז אנרגיה על תהיות ודאגות לעתיד הרחוק
ולהתמקד בהווה ובעתיד הקרוב.
ככל שמדובר ברובד המעשי: מה ניתן לעשות היום/מחר
כדי שבעוד שנה יהיה הכי טוב שאפשר.
אבל שוב, מתחת לכל השאלות המעשיות והטכניות
על קניה בסופר/ צבא/ חיתולים וכל השאר
(ואני לגמרי לא מזלזלת בהן ובחשיבותן)
יש מעיין תת-קרקעי של כאב ודאגה, לפעמים גם רגשי אשמה
ועוד כלמיני עניינים רגשיים שהם לגמרי של ההורה.