תסבירו את זה בבקשה

NYMets Man

New member
תסבירו את זה בבקשה

מממ... דבר ראשון רצוי להקדים אני מאוד מעריך את המוזיקה של פינק פלויד, שלא תטעו חס וחלילה ממה שאני הולך לומר עוד מעט יש לי בעיה מסוימת אני פשוט שונא את השירים שלהם! לא יכול לשמוע אותם! זה עושה לי כואב בראש ומעצבן בבטן (אל תשאלו
) כל השירים! חוץ מ...! COMFORTBLY NUMB אני פשוט חולה על השיר הזה שאני שומע את הסולואים אני מתחיל לבכות כמעט פשוט שיר ענק!!! תסבירו את זה :-| אגב... שמעתי מלא שירים שלהם
 

afon

New member
לא שמעת מספיק שירים שלהם

או ששמעת את השירים הלא נכונים שיר שיכול אולי למצוא חן בעיניך זה time ששם גם יש סולואים שוברי לבבות.
 

NYMets Man

New member
סבבה ננסה

נתנו לי את בריד', ויש יו וור היר, שין או יו קרייזי דיימונד... וממש מלא... מעל 30 לא 4-5
 
מה השאלה בכלל? ../images/Emo13.gif

זה עניין של טעם אישי. לא מוצא חן בעיניך? עבור הלאה...
 
אני לא ממש יכולה לעזור לך כאן

מלבד אולי להמליץ לך לנסות להקשיב לשירים אחרים שלהם באותו "ראש" בו אתה מקשיב ל-CN. תחשוב מה מצאת בשיר הזה (וגם תספר לנו!) - הרי אותן איכויות מצויות גם בשירים אחרים שלהם; התימות ביצירה של הפלויד חוזרות על עצמן.
 

NYMets Man

New member
מממ... מה אהבתי בשיר

דבר ראשון את הקול של גילמור P: חחח סתם מממ... אני חושב שבעיקר הסולואים ובכלל, משהו בנגינה
 

shay or eli

New member
זה נבנה באיטיות

שירים של פינק פלויד, ובאופן כללי של רוק מתקדם, הם לא משהו שמתמכרים אליו משמיעה ראשונה. תנסה עוד כמה פעמים, אולי תחזור אליהם עוד כמה שבועות, תראה איך זה.
 

shay or eli

New member
ויכוח ישן

פינק פלויד הקיפו הרבה מאוד סגנונות רוק בקריירה שלהם, אבל לכל אורך הדרך הם שמרו על אי-אלו מאפיינים פרוגיים, בייחוד באלבומים של תור הזהב שלהם. האלבומים Atom Heart Mother ו- Meddle הם פרוג כמעט טהור.
 
פינק פלויד לא השתייכו, תרבותית,

לזרם שנקרא "פרוג". הם דחו אותו ואת הנחותיו לחלוטין. הביטוי "מאפיינים" הוא מתעתע, וראה הספרות המקצועית בנושא. הם הבס הפאנקי ב-DSOTM (ובאלבומים הבאים) משייך את הפלויד לפאנק? מה עם הדיסקו ב"החומה"? וכן הלאה. שיוכים ז'אנריים נעשים - אם בכלל - רק על בסיס השתייכות תרבותית או חברתית, והפלויד לא היו חלק מהגל שנקרא (כיום) "פרוג". בהגדרה רחבה יותר, אפשר לומר שהם היו רוק מתקדם, אבל להגדרה הזו נכנסים הרבה מאוד אמנים, שאין כל קשר בינם לבין "פרוג": לסטר באנגס הגדיר גם את האחים אולמן, כמדומני, כ"רוק מתקדם".
 

shay or eli

New member
הא?

הם בהחלט היו, אם הם רוצים ואם לא, חלק מהגל של הלהקות הדינוזאוריות משנות ה- 60-79 שהרחיבו את גבולות הרוק, ששברו את מסגרת ה- 4 דקות, שיצרו מבנים חדשים לשירים שלהן (בניגוד לבית-פזמון-בית-סולו גיטרה-פזמון-פזמון) וששילבו מאפיינים קלאסיים וג'אזיים במוסיקת הרוק שלה. ולכן הז'אנר שהכי מאפיין את פינק פלויד הוא פרוגרסיב-רוק.
 
לא, זה לא הולך ככה.

הרבה להקות "הרחיבו את גבולות הרוק" בלי שהיו "פרוג". לפלויד לא היה שום קשר לג'אז ולמוסיקה קלאסית (מלבד AHM, שהיתה בעיקרה יצירה של רון גיסין). ובכלל, כפי שתוכל לראות אם תקרא הודעות רבות שכתבתי כאן בפורום בעבר לגישתי - שהיא הגישה הדומיננטית בכתיבה על רוק באנגליה וארה"ב - השתייכות "ז'אנרית" היא השתייכות תרבותית, לא מוסיקולוגית. אין קשר בכלל ל"מאפיינים" כאלו ואחרים ע"מ לקבוע את ההשתייכות של להקה לסגנון מסויים. זוהי, כאמור, הגישה ההגמונית בכתיבה על רוק ב-50 השנים האחרונות. כמובן, אינכם מחוייבים לקבל גישה זו. אני מודעת לכך שבישראל אין כתיבה רצינית על רוק, וההיכרות עם מוסיקה - בכלל - נעשית על בסיס מוסיקולוגי. זה שגוי, וזה חבל, כי זה מונע התפתחותו של רוק בישראל, ומרחיק את התרבות הישראלית מהרוק האנגלוסכסי. אני ממליצה לך לקרוא, בתור התחלה, את הרשימה שתרגמתי מדברי סיימון ריינולדס, באחד העמודים הקודמים (עשה חיפוש על "ריינולדס" בפורום). אם כי אני מודעת שעבור מי שאינם מעורים בתחום, הרשימה עלולה להיות מבלבלת.
 

shay or eli

New member
גם עפ"י השיטה שלך

מה מבדיל את פינק פלויד מגל הרוק המתקדם של שנות ה- 70?
 

Shakty

New member
כתוב שחור על גבי עיתון

אתה מפשט ואומר אם לפלויד יש שירים מעל 4 דקות ואלבומי קונספט - משמע הם פרוג. פרוג זה לא רק מקצבים אי זוגיים או קטעים ארוכים או קונספט או כל מאפיין אחר שתוכל לחשוב עליו - כל זרם אמנותי נשען על מאפיינים רחבים יותר - הכוללים רבדים פילוסופים, חברתיים וכדומה. הפרוג היה ניסיון של זרם מסוים שהחל באנגליה ל"העלות" את הרוק מהרחוב אל אולמות הקונצרטים. נגני להקות הפרוג היו בעלי השכלה גבוהה יותר וממעמד סוציו-אקונומי גבוה יותר. אגב גם הפלויד באים עם אותם מטענים תרבותיים - אבל הם מעולם לא רצו "להעלות" את המוסיקה שלהם משורשי הרוק, בהתחלה עם סיד הם היו ממש להקת RNB טיפוסית שלקחו שירים שחורים מארה"ב ואינגלזו אותם.
 
בדיוק

לפלוידים לא היו יומרות לעשות יותר מאשר רוק. דייויד גילמור, במיוחד, נשאר נאמן לגמרי לשורשיו בבלוז, ורוג'ר ווטרס העריץ רק כותבי שירים (כגון לנון ודילן) - הם היו המודל בשבילו. ריק רייט היה היחיד שהעריך, בתקופה מסויימת, את הנסיונות הפרוגיים (זה בא לידי ביטוי בכמה מקומות בנגינת הקלידים שלו בהופעות, בתחילת שנות השבעים). אבל גם לו זה עבר מהר. וסיד בארט היה צוחק על הפרוג - במיוחד הנסיונות של חלק מאמני הפרוג לחזור לעולמות הפנטסיה (השענות על ספרות ילדים וספרות פנטסיה בכלל) בעקבותיו.
 

shay or eli

New member
אבל הסטורית

הם כן יצרו את Echoes, ואת AHM, ואת Dark Side. והם בהחלט הרחיבו את גבולות הרוק. ומה לעשות - הם השתייכו לאותו גל להקות ולאותה תקופה ותרבות של יס, ג'נסיס וקינג קרימזון. לכן אי-אפשר להוציא את פינק פלויד מהקטגוריה של הרוק המתקדם, ובטח לא את הרוק המתקדם מפינק פלויד.
 
למעלה