תסבירו לי איך אני אמור

noname202

New member
../images/Emo5.gif

פיכס. תזכורת לעצמי:לשמור סטטיסטיקה לסוף התואר. תלמד לבד. מורים שלא יודעים ללמד רק יטעו אותך
 
תואר במה ? אני חושב שמדובר בבגרות

לא ?
יש בחירה, לא חייבים לעשות סטטיסטיקה, אותי לא לימדו את זה בכלל בתיכון, אבל היתה לי מורה יחסית טובה, אז מילא.
 
כולכם חכמים גדולים

אבל הסיכוי לרצף בסביבון הוא 1/4 ולא 1/16. ההגיון: לא משנה מה יוצא בהטלה הראשונה, חשוב רק מה יוצא בהטלה השניה. אז לפני שחוגגים על המורים כדאי לחשוב קצת...
 

demoloc

New member
באמת? בוא נפנה רגע לפינת ירון הגאון

הכוונה ברצף הוא לא שיצא רצף כלשהוא , כי הסיכוי שיצא רצף כלשהוא הוא 100% (או 1 בשברים) ,מהסיבה הפשוטה שכל תוצאה של שתי הטלות היא רצף. הכוונה כאן היא לרצף ספציפי ולא רלוונטי מהו . שקודם יצא לי לדוגמא נ' ואז יצא לי פ' . הסיכוי שיצא לי נ' בהטלה הראשונה הוא כמובן רבע , כפול הסיכוי שיצא לי פ' בהטלה השנייה שהוא גם כן רבע = 1 1 1 -- X -- = -- 4 4 16
 
אתה קובע מה זה רצף?

לפי רמת העברית שלך יותר מסביר להניח שיש כאן בעיה של הבנת הנשמע. רצף בסטטיסטיקה- הכוונה שתתקבל אותה תוצאה פעמיים (או בשבילך - ברציפות). והסיכוי לכך בסביבון הוא אכן 1/4.
 

yuval k

New member
a little bit of dissection

"הסיכוי שיצא מספר כלשהו בהטלת קוביה הוא 1 ל-6 , ובשתי קוביות לרצף הוא 1 ל-36. ואז מישהו שאל מה הסיכוי לרצף בסביבון..." אני מבין את המשפט הראשון כך: "הסיכוי שיצא מספר כלשהו - 1. בהטלת קוביה - 1/6 2. בשתי קוביות[, ב]רצף - 1/36" ולא בתור: "הסיכוי ש- 1. יצא מספר כלשהו בהטלת קוביה - 1/6 2. רצף בשתי קוביות - 1/36" (כמו שנראה לי שאתה הבנת, לפי התגובה שלך...) אם ממשיכים קצת הלאה, סביר להניח שהמשפט השני קשור אל המשפט הראשון, מכיוון שהוא בא מיד אחריו; לפיכך, סביר להניח שב"רצף" הכוונה היא לרצף של מספר כלשהו, לא לכל רצף שהוא. אמנם המינוח בו השתמש הכותב לא מדוייק ואף מבלבל. כמובן, אתה צודק ב-100%, אבל לפעמים אבל לדעתי אפשר לראות מעבר לכך ולהתייחס לכוונה של הכותב (גם אם מעירים על השימוש השגוי במונחים כלשהם, כמו שראוי).
 

yuval k

New member
אממ

הסיכוי לרצף כלשהו הוא 1/4 - אבל אם אתה מגביל את זה לאות מסויימת שאתה רוצה שתצא פעמיים, הסיכוי הוא 1/16. לא?
 
אכן

הסיכוי לקבלת אות מסויימת היא 1/4, והדבר נעשה בשתי הטלות לא קשורות אחת לשניה, לכן 1/16.
 
אתה צודק, וישנה דרך נוספת להבין את

זה. רצף הוא רצף הוא רצף, לא חשוב איזו אות מתוך ה- 4 נפלה פעמיים. ההסתברות לנפילת אות *מסויימת* פעמיים היא 1/16. נכפיל זאת ב- 4, שהוא מספר האותיות, ונקבל 1/4.
 
תלוי במינוח

אפשרות 1: סיכוי ל-2 הטלות זהות (מה שאתה טוען) אפשרות 2: סיכוי ל-2 הטלות מסויימות כותב השירשור כנראה התכוון לאפשרות השנייה, שאותה גם אני הבנתי אתה ומי שהגבת לו התכוונתם לאפשרות הראשונה בסה"כ טעות בהבנת הנקרא
 

Ziga

New member
נו, קשה למצוא מורים למתמ'

שבאמת יודעים יותר מדי.. -_- ראבק, המורה שלי לא יודעת מה זה משולש פסקל. היא מבקשת ממני עזרה בשיעורים, ולא, אני לא טוב במתמ', אני די גרוע אפילו, שלוש יח"ל וכאלה. היא סתם נעל.. גם המורה שלי לספרות לא הייתה משהו, היא היתה אומרת 'סוג של ז'אנר'. @_@ אז אל תתיחס לזה יותר מדי, בלי לזלזל במורים, תמיד התלמידים יכולים ללמד את המורה דבר או שתיים. גם בתחום ההתמחות שלו.
 

soulz

New member
המפ...

השאלה התיחסה לגביי מה הסיכויים לקבל פעמיים אות מסוימת או לקבל פעמיים אותה אות? אלו שני דברים שונים... לקבל אות מסוימת, זה באמת 16\1....לקבל פעמיים אותה תוצאה זה 4\1
 

Theherod

New member
לאלו שלא הבינו

הרגע שמתי לב שהיו כמה שלא הבינו. ובכן, איני יודע אם זו הדרך המקובלת והמסורתית. אני יוצא מנקודת הנחה שברור שאם יש לי x אפשרויות, הסיכוי שתצא אפשרות אחת היא 1 ל-x, במקרה של סיבוב סביבון, 1 ל-4 או רבע. עכשיו, ניתן לחשב כמה צירופים אפשריים קיימים בין התוצאות-4*4. כתבו לכם על דף את 4 האותיות (נ' ג' ה' פ' - אם איני טועה). אלו האפשרויות להטלה הראשונה. אך כעת, בהטלה השנייה, לכל אחת מהאפשרויות, יש עוד ארבע אפשרויות, כלומר, על כל אפשרות אחת, קיימות עוד ארבע אפשרויות. |-נ נ----|-ג |-ה |-פ |-נ ג----|-ג |-ה |-פ |-נ ה----|-ג |-ה |-פ |-נ פ----|-ג |-ה |-פ התוצאה היא כמובן 16. אם נחזור לכך שהסיכוי שתצא תוצאה מסויימת מתוך x אפשרויות היא 1 לx, נראה שהסיכוי שיצא רצף מסויים הוא 1 ל-16. אך, הסיכוי שיצא רצף כלשהו, הוא אכן 1 ל-4. זאת מכיוון, שבהטלה הראשונה אין חשיבות לתוצאה. רק בהטלה השניה, אנו צריכים לחשב מה הסיכוי שהתוצאה תהיה זהה לזאת שהייתה בפעם הראשונה, כלומר, אנו צריכים לבדוק מה הסיכוי שתצא תוצאה מסויימת. מכיוון שיש 4 אפשרויות, הסיכוי הוא 1 ל-4. אח, הניסוחים האיומים שלי, מילא מאוחר ואני מת מעייפות.
 

Ziga

New member
כמו שאמרו כבר, נפל כאן בלבול

הוא התכוונן לסיכוי שייצא זוג אותיות מסויים, נגיד ג' בסיבוב הראשון וה' בשני. לא רצף של שתי אותיות זהות כלשהן. אבל תודה לך על ההסבר המאוד מפורט. =O אפילו אני הצלחתי להבין את זה.
 

ron369

New member
אולי היה חסר לה הנתון, שההטלות

בלתי תלויות אחת בשניה?
 
למעלה