תסבירו לי משהו

תסבירו לי משהו

אם מישהו אוכל רק פעם בשנה חזיר, הוא דתי? ואם מישהו רוצח רק פעם בשנה, הוא חף מפשע? ואם מישהו שוכב רק פעם בשנה, הוא בתול? אז איך זה שאם מישהו אוכל רק פעם בשנה בשר, הוא צמחוני?
 
משחקים ב"אם"? ../images/Emo151.gif

אם הומוסקסואל משתכר פעם בשנה במסיבה ומסיים במיטה עם בחורה, הוא לא הומו? אם מישהי בדיאטה מוצאת את עצמה פעם בשנה בשבוע של בליסה ועצלנות, היא לא בדיאטה? אם ספורטאי אולימפי פעם בשנה נשבר ומפסיק להתאמן לשבוע, הוא כבר לא ספורטאי? ואם כבר הלכת על עניין הדת - אני מאתגרת אותך למצוא לי דתי שמקיים את כל תרי"ג מצוות כולם, עושה הכול הכול הכווול כמו שצריך, לא מפספס אפילו פעם אחת בחיים. תמצאי לי אחד כזה. מכיוון שזו חיה די נדירה, אני מבינה שעל פי דברייך אין בכלל דתיים?... ולכן, שני דברים - א. כל דבר הוא קשת רחבה. גדולתה של קבוצה היא ביכולתה לקבל לא רק את המרכז (או במקרה שלנו, אולי רק את הקצה הקיצוני ביותר), אלא גם את אלה שרחוקים מהמרכז, מי יותר, מי פחות. ב. הדגש של הפורום הוא לא "תהיה צמחוני אבל לא לפי הספר". הדגש של הפורום הוא שלכולם יש מקום פה, ומצידי תגדירו את זה איך שבא לכם. אם יותר יניח את דעתך, תחשבי על הפורום כעל מקום של צמחונים, טבעונים, ושל אנשים שנמצאים בדרך לצמחונות "עד הסוף". וכל האנשים האלה צריכים מקום שבו הם יוכלו להתבטא בחופשיות, בלי שיבקרו אותם על הבחירות שלהם ועל המעשים שלהם. מקום שיקבלו ויכבדו את זה שלכל אחד יש מקום לבחירה ולהחלטה אישית. ועוד מילה קטנה בעניין עיגול הפינות או רגעים של שבירה - כאמור, זה לא הדגש המרכזי של הפורום. אבל זו עובדה קיימת, זה קיים וזה קורה. פורום צמחונות שבו אסור לדבר על דברים כאלה מפספס הרבה מהדברים שעוברים על אנשים. (כלומר, מותר לדבר על דברים כאלה, ולקבל קיטונות של רותחין וכינויי גנאי מפה ועד להודעה חדשה). מזכיר לי קצת קהילות דתיות סגורות, שבהן אם קורה משהו לא בסדר בבית אסור לדבר על זה שלא יצא החוצה... אני מעדיפה לדבר על זה. גם לצמחונים יש רגעים של שבירה, כמו שיש רגעים של "התחזקות" אם תרצי. אנשים צריכים להרגיש בנוח לדבר על אלה כמו על אלה, וגם - לקבל תמיכה על אלה כמו על אלה.
 

lollapalooza

New member
אני לא מבינה על מה כל הרעש.

זה פורום שעוסק בצמחונות, שכולם יכולים להיות חלק ממנו. גם אוכלי הבשר שמתעניינים. הדבר הכי "נורא" שיכול לקרות פה, זה שמישהו שאוכל בשר, אפילו רק פעם בשנה, או מישהו שלא אוכל בשר אבל כן אוכל דגים, יבוא, יראה את הדיונים בפורום ואולי יקבל פה חלק מהטענות ויחליט שהוא לא אוכל בשר יותר. דווקא כי פה אף אחד לא מטיף לו ולא מתבטא בקיצוניות. ההתעסקות הזאת במי נחשב צמחוני או לא, היא קטנונית ומיותרת. הפורום לא נקרא "צמחונים". הוא נקרא "תזונה צמחונית" ובזה הוא עוסק. לא חייבים להיות צמחונים כדי לדון בתזונה צמחונית, כמו שלא חייבים להיות חתולים כדי לדון בתזונת חתולים.
 

אישעם

New member
כבר יש פורום שעוסק בתזונה צמחונית

ההבדל הוא ששם מותר להגיד למי שאוכל בשר שזו לא צמחונות. אז איך נבהיר את ההבדל הזה ? צריך לדעתי לעשות זאת ע"י שינוי שם הפורום. שם שיבהיר שפה אוכלים גם בשר ולא מטיפים. אני מציע : צמחונות למתחילים. כך ברור שלא כולם צמחוניים ואין טעם להטיף, בדיוק כמו מטרות הפורום, וכך משתמע מהשם. די ברור שזה עיוות גמור להציג צמחוניים כאוכלי בשר פעם ב... לא יתכן שאוכל בשר יתן עצות כשזה ששואל חושב שהוא מדבר עם צמחוני בעל ניסיון. יש ליצור את ההבדל בכותרת של שם הפורום. צמחוניים שאוכלים בשר מידי פעם, נשמע לי כשם ארוך מידי.
 

lollapalooza

New member
אבל שוב,

שם הפורום לא מעיד על כך שחבריו הם בהכרח צמחונים. זו לא "צמחונות למתחילים" כי יש פה הרבה צמחונים שאינם מתחילים. אני צמחונית 4 שנים, אני מתחילה? מנהלת הפורום צמחונית 8 שנים, היא מתחילה? ושוב- שם הפורום לא מדבר על אם אנחנו צמחונים או לא, הוא מדבר על תזונה צמחונית. אם מישהו יבוא וידבר על איזה שווארמה נהדרת הוא אכל אתמול, זה לא דיון שמתאים לפה. אבל אם הוא אוכל בשר ורוצה לדבר על תזונה צמחונית, למה לא? בעיני אין הבדל בשינוי שם הפורום ושינוי השם ל"צמחונות למתחילים" יאבד לחלוטין את הכוונה המקורית
. ואם כ"כ רע לכם עם קיומו של הפורום, אל תכנסו אליו. בדיוק כמו שאני לא מבקרת בפורום פאקצות.
 

אישעם

New member
ושוב, שימי לב לדברייך

כתבת ששם הפורום לא מעיד על צמחונות חבריו, מכאן שיש צורך להבהיר זאת ע"י שמו. מה רצית ? שמנהל פורום שרוצה לעסוק בצמחונות לא תהיה צמחונית ? את טוענת שהפורום עוסק באכילת צמחים ולא בצמחונות. אם כך אז למה שמו כולל את המילה צמחונות ? לפי דברייך שמו צריך להיות אכילת צמחים. השאלה היא מה הציביון של הפורום, אם הפורום הזה נותן תשובה לכאלה שממעיטים בבשר אז יש להבהיר זאת. אם את 4 שנים צמחונית אז מה יש לך לדבר עם אוכלי בשר על צמחונות שאינך יכולה לעשות בפורום צמחונות וטבעונות ? איפה ההבדל ? אבל המנהלת טוענת שיש הבדל, שמטרת הפורום היא "הצמחוניים חלקית", אבל הם יכולים לכתוב גם בפורום צמחונות וטבעונות רק ששם אומרים להם את האמת ופה המנהלת אוסרת להגיד להם שדעתם מוטעית. איך נכניס את זה לשם הפורום ? שפה אסור להגיד לאחרים שהם טועים באכילת בשר ? צמחונות למתחילים מהווה בדיוק את מטרות הפורום ואת קהל היעד שלו, וגם את הדרישה לכך שאסור להגיד לאנשים שהם טועים בגישתם לאכילת בשר. את מציגה את עצמך כקהל היעד וזה ממש לא מה שהמנהלת אמרה, מדיברי המנהלת משתמעה שאת לא קהל היעד של הפורום, אבל את מוזמנת. המילה צמחונות מדברת על צמחוניים בלבד, למה להלחם במילה ? מי שאוכל בשר אינו צמחוני, זה בילבול מכוון שלא צריך לקבל גיבוי והנהלת הפורומים ענת שהיא בודקת את הנושא.
 

Sweet Fantasy

New member
הפורום עוסק בתזונה צימחונית!!

גם מי שאוכל בשר יכול להצטרף ולאכול תזונה צימחונית. המטרה היא לשתף מתכונים וכו'.. של תזונה צמחונית, אם יש אוכלי בשר שבין היתר אוהבים את התזונה הצימחונית, למה שהם לא יהנו מהפורום? ההבדל בין פורום צימחונות טבעונות הוא- 1. לא שופטים אף אחד לפי מה שהוא מכניס לפה. 2. הפורום מתמקד בנושא מסויים ולא בנושא הכולל של צימחונות, כמו בפורום 301.
 

אישעם

New member
סבבה אז לפי דברייך

לפי דברייך יש הבדלים בין הפורומים, מכאן שיש לשקף זאת בשמו. לפי דברייך שמו צריך להיות : השתדלות לצמחונות או צמחונות שלא שופטת ומקבלת אוכלי בשר. אבל : תזונה"צמחונית" זו הטעיה. לא הבנתי את נקודה 2 שלך. הצמחוניים שבפורום צמחונות מתמקדים בצמחונות. האם את טוענת שאסור לדבר גם על דברים אחרים ? הרי שאת סותרת את עצמך, הרי שגם כאן ידברו על דברים אחרים, למשל על בשר ויהיה אסור להגיד להם שמי שאוכל בשר אינו צמחוני. זה מגוחך.
 

אישעם

New member
סליחה? את קבעת שאסור להדביק תוויות

אז למה את עושה את זה ? איך נפתח דיונים אם את סותמת פיות ?
 

Sweet Fantasy

New member
לדבר איתך זה כמו לדבר לקיר

לא ידברו פה על על בשר כי זאת לא מטרת הפורום, מה שכן מי שידבר על בשר לא יגורש, זה יהיה כמו "אוף" הכוונה בנקודה 2 היא שבפורום צמחונות מדברים על כל נושא הצמחונות ולא רק על התזונה הצמחונית, ופה המטרה לשים "זום" על נושא התזונה, ולא לדבר על כמה רע זה לאכול בשר ואיזה "רוצחים" ו"משמידנים" אלו שאוכלים בשר, בכל פורום יש חריגות מנושאו המרכזי, אני לא אומרת שאסור לדבר על הדברים האלה, אבל כמו שאמרת לשם כך נועד פורום 301 לדבר על הנושא בגדול ולא להתמקד בסעיף אחד מתוכו.. לדוגמא - יש פורום מוזיקה נגיד, ולמרות שיש פורום מוזיקה בכללי יש לכל זמר או להקה פורום משלה, כדי להתמקד, אז לא, לא מגרשים את אלו שיבואו לדבר על אלביס בפורום מוזיקה, אבל כן יגידו להם, "תשמעו יש פורום אלביס, שם יוכלו לעזור לכם יותר.." וכמו שאני מנהלת את פורום בע"ח וחיות בית, ובאים לשאול שאלה על נחש, אני מפנה אותם לפורום זוחלים, כי שם מן הסתם יש יותר אנשים שמבינים. מקווה שהבנת, אבל אני בטוחה שגם אם הבנת יהיה לך משהו גאוני להגיד
 

אישעם

New member
את בוגדת במטרות של עצמך

הנה תרבות הדיון שלך, כינוי מעליב = "קיר". למה ? רק בגלל שאת לא מסוגלת לתת תשובות הגיוניות ? אז ככה, לעצם הדיון. שירשור אוף על בשר ניתן לעשות גם כיום. אף אחד לא מגרש מפורום 301, אלא ששם אומרים את האמת בפרצוף וכאן אסור (וזה צריך להיות משוקף בכותרת הפורום). זה פורום תזונה ? כבר יש כזה, תופתעי, אבל מדברים שם על אכילת צמחים בין היתר ולא מגרשים אוכלי בשר. גאוני כפי שתארת לעצמך, לא ? האם יש משהו בדברי שאינו נכון ? פורום שונה צריך לשקף את השוני בשמו, למה לא בעצם ? למה ההתנגדות הזו ? מה זה מפריע לכן/ם ?
 

Sweet Fantasy

New member
לא מסוגלת? אם אתה חושב..

אז אני אפסיק לענות, כמו שחכמים עשו לפניי, שבת שלום.
 

אישעם

New member
גם קודמייך

חכמים, אך עדין לא מסוגלים לענות. אני תוהה, עם כל הכבוד, האם זו מטרת הפורום ? זה שלא מסוגלים לענות. למשל כפי שהעדת, את בעד הפורום אבל תפריט של אכילת דגים אינו צמחוני אז אולי זו הסיבה להיות בעד ? פורום שקורא לכל אחד צמחוני גם אם אותו אחד אוכל חיות ? אני תוהה אם לא זו סיבת ההסכמה האמיתית ?! למה ההתנגדות ? מה לא בסדר בבקשתי שכותרת הפורום תאפיין את ההבדל ? למה לא ? שבת שלום.
 
אולי די ! זה כבר צורם לעין ! ../images/Emo190.gif

בכוח אתה מנסה לחרחר ריב... תן לנו להנות מהפורום בשקט...
 

אישעם

New member
גם לי מותר להנות מהפורום ?

למה זה ריב ? גם חיפוש האמת הוא ריב ?
 
ריב גורם לך להנאה ?

אמרת את דבריך, הם נמצאים קבל עם ועידה מול הפרצוף בעמוד הראשון וכן בפורום משוב - די חאלס. תמשיך הלאה.
 

lollapalooza

New member
דווקא ביקרתי כמה פעמים בפורום

צמחונות וטבעונות, לא עשה לי את זה כל האקטיביזם הלוחמני שם.
 

אישעם

New member
סבבה, אז לפי דברייך

שם הפורום צריך להיות : צמחונות ללא פעילים ? אבל איך אוכלי בשר ישתלבו בזה ? צריך שם שיתאר את ההבדל בפורום, כי בעצמך אמרת שיש הבדל. יש גם לשקף את העניין של אכילת בשר, שהרי פורום תזונה כבר יש וגם שם אוכלים צמחים.
 
למעלה