תעודות/הערכות סוף שנה.

תעודות/הערכות סוף שנה.

בוני קיבלה הערכת סוף שנה השבוע. הכל נפלא. לא כוכב זוהר, אבל התקדמות והתנהגות טובה בכל התחומים. תמיד אמרו לי שהערכות הן תמיד טובות, והמורים לא כותבים דברים רעים
היום הסתבר לי שזה לא נכון. יש ילדים שמקבלים הערכה לא טובה.

אנחנו יושבים עם בוני וקוראים את הערכה, מדברים על הדברים שעולים שם, ושומעים ולומדים מזה על הלימודים של בוני ועל הגישה שלה אליהם.

האם אתם מתגמלים את הילדים על תעודה/הערכה טובה? ובמידה וכן, באיזה צורה?
איך אתם נוהגים בבית בנושא הזה?

אני מאוד ישמח לשמוע מאחרים.
 

alphadelta

New member
איזה יופי של שאלה.

חשבנו על זה המון. ההחלטה: אנחנו לא מתגמלים בכסף ורכוש על תעודות/הערכות טובות. אצלינו בסביבה הורים משלמים ( לפעמים כסף רב) על כל תעודה טובה. זה נראה לי עצוב. ומה יקרה אם הילד לא יצליח? צריך לשלם להורים קנס?
באופן עקרוני אנחנו לא מתגמלים באופן רכושני על מה שמצופה מהילדים : להשתדל הכי טוב שהם יכולים בלימודים, עבודות בית, התנהגות טובה וכולי.
אנחנו יוצאים לחגוג יחד במסעדה שהילדים בוחרים או בגלידרייה בתור חיזוק חיובי. בתור בילוי משפחתי, ומחזקים את זה שעבדו קשה.

אבל כמו שאמרתי, בסביבה בה אנו נמצאים זה חריג.
 

carlimi

New member
לא מתגמלת, בטח לא בכסף

ובטח לא על תעודה ....
כן הלכנו לאכול גלידה, אבל זה היה יותר לציון היום האחרון ללימודים ולאו דווקא התעודות (שעוד בכלל לא פתחתי אותן באותו הזמן ....
חחח
 

רזאי

New member
אנחנו הולכים למסעדה כדי לציין

את סיום שנת הלימודים, ותחילת החופש הגדול. הילדים הגדולים החליטו כבר לפני שנים, בעקבות מריבות בלתי פוסקות על בחירת המסעדה, שהמצטיין בלימודים בוחר את המסעדה. זה לא משהו שאני הייתי מחליטה לעשות, אבל זו היתה הבחירה שלהם. זה מחזיק עד היום, כשהילדים שעוד הולכים לביה"ס, הם כבר לא אלה שהגיעו להסכם הזה...
 

washi tashi

New member
לא מתגמלת

תעודה טובה זה בשבילו ולא כדי לרצות אותי. אצלנו הנוהל הוא לא לתת ציון מעולה באופן גורף, בעצם ממש נדיר שמישהו מקבל 6 (בגדול נותנים כאן ציונים עד 5). לדעתי זה בכוונה, כדי לא לייצר תחרות אצל הילדים. אולי בכיתות גבוהות יותר זה אחרת (או בבתי ספר אחרים).

שיבחנו אותו על ההישגים וזהו. הוא קיבל 2 מתנות כי זה היה יום ההולדת שלו, לא ראינו צורך לעשות מזה עניין.
 

Mottek

New member
גם אני לא מתגמלת

ייתכן ונצא כמשפחה ביחד כמשפחה בשביל לחגוג את תחילת החופש/סיום הלימודים, אבל לדעתי הציונים צריכים להיות התגמול של הילד, אבל מידי פעם אולי אפתיע בצופר קטן. מבחינתי התפקיד של הילד זה ללכת לבי"ס וללמוד בדיוק כמו שהתפקיד שלי הוא לדאוג לתחזוקת הבית.
 

rona73

New member
גם אנחנו לא מתגמלים

לא רק, התעודה בסוף שנה לא מחדשת לי כלום.

הרי אני יודעת כל הזמן מה קורה עם הילדים שלי,איזה ציונים הם מקבלים ואיך מתנהגים בכיתה.

בהחלט מציינים את היום האחרון ללמודים במסעדה.

 
אצלנו אין בכלל תעודות עם ציונים

כשאין מבחנים איך יהיו ציונים?
יש רק שלושה מקצועות ליבה (קריאה, כתיבה, חשבון) שביה"ס מחוייב לנהל מעקב התקדמות אחריהם. יש מבדקים פנימיים של בית הספר ומעקב של המורה, אבל אין ציונים עם מספרים. יש את ה"סטנדרט הלאומי" שהוא המדד כלפיו בודקים איפה נמצא כל ילד, אבל אני כל מה שיש לי להגיד על כל עניין הסטנדרטים הלאומים האלה הוא שזה הקשקוש הכי גדול שאי פעם שמעתי עליו. אם לפני שנה וקצת החליט משרד החינוך להזיז את הגרף, אזי בעיני אין שום משמעות לסטנדרט הזה. כל מה שמעניין אותי הוא שהילד מתקדם ביחס לעצמו ולא נופל אחורנית.
אנחנו מקבלים פעמים בשנה דיווח בכתב ואז אפשר לראות את גרף ההתקדמות, וב"תעודה" הזו יש גם התיחסות לערכים שהם חלק מתכנית הלימודים (במאמר מוסגר, מי עוד מוצא את עצמו מתקשה לתרגם מושגים לעברית? אני שוברת אצבעות על המקלדת!) כמו self management (זהו, נשברתי
), התיחסות לאחרים, creative thinking וכד'. בעיני זה החלק החשוב ביותר של מערכת החינוך.
 
מסכימה איתך מאוד. גם אצלנו

יש הערכה כתובה ולא ציונים.

בהערכה יש התיחסות לקישורים חברתיים כאלו ואחרים, בדיוק כמו להתקדמות בלימודי חשבון, קריאה וכתיבה.
 

Mottek

New member
אצלנו עד כיתה ב יש הערכות ללא ציוני מספרים

הילד מוערך בכל תחום מ 1-4 כאשר 1 זה הכי נמוך שיש, 2 מתחת לממוצע של הכיתה, 3 ממוצע, 4 מעל הממוצע.
מכיתה ג' ואילך מוסיפים גם ציונים אמריקאים (A, B, C, D, F). רק בשנה האחרונה כשהגדול התחיל חטיבת ביניים מוסיפים גם הערות. בדרך כלל משהו נורא סתמי כמו משתתף בשיעורים, אבל גם הערות בסגנון של לא מגיש עבודות בזמן.
 
ככה נראית התעודה אצלנו

פעמיים בשנה מקבלים את הדיווח כך שאפשר לראות את ההתקדמות. התעודה הזו היא מסוף שנה שעברה.
 
ככה נראית התעודה אצלנו

פעמיים בשנה מקבלים את הדיווח כך שאפשר לראות את ההתקדמות. התעודה הזו היא מסוף שנה שעברה.
 
אוי, נהדר

אחרי הודעת שגיאה, ההודעה מופיעה פעמיים ובלי התמונה. מתי תפוז יפתרו את סוגיית העלאת התמונות?
נועה - את יכולה למחוק את ההודעות האלה אם זה מפריע לך לעין
 

noaronen1

New member
Hibrish כמו שאני קוראת לזה

עם לקוחות ישראלים שלי, מכיוון שלמדתי את כל המונחים באנגלית, אני מאמנת בעברית אבל כל הזמן מוצאת את עצמי משתמשת במושגים באנגלית. זה מה שקופץ ראשון למוח. ואז רגע אחרי אני יושבת עם חברה אמריקאית ומוצאת את עצמי אומרת לה כן במקום yes...
 

mumfor4

New member
זה קורה לי כול הזמן

החברות שלי יודעות כבר , כן , לא , מה , למה חחח
במקום שאני אשתפר באנגלית , הם יתחילו לדבר עברית פתאום .
 
תעודות והערכות

אצלנו דווקא התעודות די מפורטות ואפשר לקבל מהן תמונה מסוימת של הילד בשיעור. הגדול מקבל ציונים עם מספרים על שני תחומים: יחס ללימודים ורמת הלימודים. הרמה נקבעת בשקלול של היעד האישי שלו והיעד הכללי של שכבת הגיל. זה עוזר לילדים להציב לעצמם יעדים ריאליים.
בתיכון של הגדול מתגמלים ילדים על יחס ללימודים בתעודות מיוחדות. בשנה הראשונה הוא התייחס לזה מאוד ברצינות ועכשיו הוא מבין שזאת סתם חתיכת נייר. כשהוא מצטיין במיוחד בתחום היחס ללימודים אנחנו יוצאים למסעדה הקבועה שלנו. לציונים על רמת הלימודים אנחנו לא ממש מתיחסים.
את התעודות של הקטנה לא חוגגים, היא עדיין רק בת 6 וזה נראה טיפשי לעשות מזה עניין. היא - לצערי - עוקבת בעצמה אחר הרמה שלה בקריאה, כי על הספרים יש סימון של הדרגות השונות והיא משווה לאחרים.
 

noaronen1

New member
חוגגים את סיום שנת הלימודים וזהו

אני שואלת אותם אם הם מרוצים. ומדברים על התעודה מנקודת המבט שלהם ואם הם לא מרוצים אני שואלת מה חסר להם כדי להיות מרוצים.
גם אצלנו המדיניות לא לתת 4 - שזה הכי גבוה, אלא אם כן ילד עשה עבודה הרבה יותר מושקעת.
בכל אופן חוגגים את סוף השנה לא את ציוני התעודות.
 
אצלנו

אני זוכרת שבארץ חלוקת תעודת היה, ובעצם עדיין דבר גדול ונחשב. התעודה מודפסת על נייר עבה וצבעוני, יש חתימה של המנהלת והמורה, והתייחסו לתעודה ברצינות. בתור מורה שנאתי לכתוב הערות בתעודה, כי בשנים האחרונות משרד החינוך מחלק למורים רשימה של הערות שמותר לרשום בתעודה, וגם תלמיד שלא מופיע/לא מכין שיעורים/מבריז/מפריע מקבל הערות שלילות במסווה חיובי כמו "התלמיד אינו מרוכז/התלמיד נעדר ללא הצדקה/פוטנציאל שאינו מומש בשיעורים/התלמיד מסיח את דעת חבריו בשיעורים" ועוד הערות פלצניות בסגנון, כי חס וחלילה לפגוע ברגשות התלמיד או ההורים שלו.......... רבתי על זה הרבה עם המנהלים שלי וכמובן שהפסדתי......
כאן, בכל אופן בבית הספר היסודי זה אחרת. קודם כל התעודה שלנו היא תדפיס מהמחשב עם 3 אותיות שמסמלות את השלב בו הילד נמצא. יש מיליון סעיפים כמו "כמה מילים בדקה הילד קורא/רמת ריכוז בכיתה/כיצד הילד ממלא אחרי הוראות וכיוצ"ב". תעודות ניתנות 3 פעמים בשנה, ושבוע לפני התעודות שולחים מייל שרוב ההורים מעבירים ישר לספאם, אז חלק גדול גם לא יודע שיש תעודות עד שבודקים בתיק. גם לא הייתה אסיפת הורים או עידכון אישי מצד המורה, בכל אופן המורה שלנו לא עשתה זאת, אולי זה אחרת עם מורים שלא שחוקים.

אנחנו קראנו את התעודה בלי הגדולה, ראינו שהיא השתפרה בהרבה תחומים שהיה לה קשה איתם בתחילת כיתה א', וזהו, שמתי בקופסאת המזכרות שלה. לדעתי תעודה חשובה יותר בגילאים מבוגרים יותר, חטיבה ומעלה.
אנחנו חגגנו את סופשנה עם גלידה וסרט, לא נראה לי צריך לעשות סיפור גדול מידי, בוודאי לא לתגמל על תעודה וציונים בכסף ומתנות
 

Boston Guy

New member
זה מאוד תלוי בגיל של הילד

יש הבדל משמעותי בין ילדים בגן, ילדים בשכבות הצעירות, ילדים ב MIDDLE SCHOOL וילדים בתיכון.
מכיוון שהילדים שלי נמצאים בגילאי תיכון ושנים אחרונות ביסודי, בהחלט יש אצלהם ציונים, בחינות, הערכות (טובות ופחות טובות) ואתגרים כאלו ואחרים.
אצלנו בבית יש בהחלט חשיבות להשגים של הילדים, והם ודעים לכך שאנחנו מקווים שהם יהיו בקבוצת ה HIGH HONORS של השיכבה.
לאחת זה הולך יותר קל, לאחד זה פחות קל - אבל אנחנו במגע יום יומי עם העניין, ובתקשורת שוטפת עם צוות בית הספר.
את טקס סיום השנה חגגנו בארוחה במסעדה, ומכיוון שהילדים יוצאים למחנת הקייץ שלהם בשבוע הבא ולא נראה אותם יותר מחודש רצוף - זו הייתה גם "חגיגת הקייץ".
ובעוד כמה ימים - אנחנו שוב "זוג צעיר!" (קשיש).
 
למעלה