תעריפי התחב"צ יעלו מיולי ב5%, נסיעה בודדת ברק"ל תזנק ל8 שח; החזר כספי על כרטיסיות רב קו עד 31.12

  • פותח הנושא tal#
  • פורסם בתאריך

יעיש התימני

Well-known member
בגלל שהרק"ל תבטל את המעבר 90 דקות - תשקול חוזה יומי / חודשי או אפליקציות.

כך לא תשלם סכום מצטבר וגדל על שלל נסיעות בודדות אלא סכום יחיד למספר נסיעות בלתי מוגבל.

עקרונית חודשי עולה כמו 12 יומיים, אז אם אתה נוסע באופן קבוע 3 ימים בשבוע בממוצע ומעלה - עדיף לך חודשי. אם אתה נוסע עד יומיים בשבוע גג - יומי. אם בצורה מזדמנת שקשה לדעת כמה תיסע - אפליקציה, אבל תוודא שיש בה פרופיל גמלאי.
הנסיעות שלי בתחב"צ מקריות, ארעיות. ברק"ל עוד פחות. תודה על התשובה.
 

Ccyclist

Well-known member
הנסיעות שלי בתחב"צ מקריות, ארעיות. ברק"ל עוד פחות. תודה על התשובה.

אם כך עדיף לך לשקול להוציא חוזה יומי בהנחת גמלאי.

אם הנסיעות בנפרד יעלו לך 8.50 לכיוון (בגלל ביטול המעבר 90 דקות) או 17 הלוך חזור -

היומי עד 15 כולל רכבת ק"מ יעלה לך 9.

במידה שהנסיעות שלך ידועות מראש אפשר להטעין חודשי יומי לרב קו עד שבוע מראש, רק צריך לבחור בתאריך הנכון. זה אומר שגם אם לא נוח לך להטעין מהנייד בבית - יש לך זמן לטעון או במסוף או שבני משפחה וחברים יעזרו במידה שאתה מסתייע בהם לטכנולוגיה.
 

יעיש התימני

Well-known member
אם כך עדיף לך לשקול להוציא חוזה יומי בהנחת גמלאי.

אם הנסיעות בנפרד יעלו לך 8.50 לכיוון (בגלל ביטול המעבר 90 דקות) או 17 הלוך חזור -

היומי עד 15 כולל רכבת ק"מ יעלה לך 9.

במידה שהנסיעות שלך ידועות מראש אפשר להטעין חודשי יומי לרב קו עד שבוע מראש, רק צריך לבחור בתאריך הנכון. זה אומר שגם אם לא נוח לך להטעין מהנייד בבית - יש לך זמן לטעון או במסוף או שבני משפחה וחברים יעזרו במידה שאתה מסתייע בהם לטכנולוגיה.
אין עליך.
מעניין אם באתר דרכו אני משלם - הופ-און - ישנה האופציה הזו. אם כן, קפצתי עליה. תודה לך.
 

Ccyclist

Well-known member
אין עליך.
מעניין אם באתר דרכו אני משלם - הופ-און - ישנה האופציה הזו. אם כן, קפצתי עליה. תודה לך.

תיקון והבהרה:

לפי טבלאת מחירים שפורסמה, נראה שהרק"ל עדיין תיכלל ביומי ללא רכבת.

במקרה כזה יומי ללא רכבת יעלה לך 6.25 ₪ בעוד ששתי נסיעות רק"ל בערך צבור יעלו לך 8 ₪.

נראה שלא תצטרך לקנות יומי כולל רכבת יקר יותר.
 

tal#

Active member
בגלל שהרק"ל תבטל את המעבר 90 דקות - תשקול חוזה יומי / חודשי או אפליקציות.
מחדד שהעדכון על הביטול מעבר חל רק על רכבת ישראל, ההגדרות בתחילת החוק.
חופשי יומי ימשיך לכלול אוטובוס,רכבת קלה,רכבל\כרמלית, מחירי המנויים לפני עדכון.

המצב שביטלו (ערך צבור באוטובוס>ערך צבור ברכבת>מעבר באוטובוס) לא נפוץ, אבל אין שום הגיון בלבטל משהו כשהנוסע משלם יותר.
בייקור נסיעות בודדות, משרד התחבורה דוחף לחוזים יומיים. הבעיה שברב קו לא תמיד יש זמן להטעין ואז מפסידים כסף.
 

קבצים מצורפים

  • car.png
    car.png
    KB 158.8 · צפיות: 8

Ccyclist

Well-known member
מחדד שהעדכון על הביטול מעבר חל רק על רכבת ישראל, ההגדרות בתחילת החוק.
חופשי יומי ימשיך לכלול אוטובוס,רכבת קלה,רכבל\כרמלית, מחירי המנויים לפני עדכון.

המצב שביטלו (ערך צבור באוטובוס>ערך צבור ברכבת>מעבר באוטובוס) לא נפוץ, אבל אין שום הגיון בלבטל משהו כשהנוסע משלם יותר.
בייקור נסיעות בודדות, משרד התחבורה דוחף לחוזים יומיים. הבעיה שברב קו לא תמיד יש זמן להטעין ואז מפסידים כסף.

הסתכלתי בטבלאות, ואכן יש יומי וחודשי "אוטובוס, רכבת מקומית ורכבל".

אם כן - זו "העלאה לשווא" שלא תביא רווחים ניכרים למערכת משום שרוב הנוסעים הקבועים נוסעים על חוזה תקופתי.
 

Ccyclist

Well-known member
https://www.themarker.com/dynamo/cars/2024-06-13/ty-article/00000190-114f-db28-a995-55df07220000

נבו מציג את התוספת עם טבלת המחירים, אבל לא מצאתי את המקור ברשומות.
ההתייקרות ברק"ל פורסמה בצו בשנה שעברה

רשימת ההרעות לא נגמרת - נסיעה ברכבת תבטל נסיעות מעבר.

מקור קובץ התקנות 11306

עריכה: מזל שיש לנו "צדק תחבורתי"!
Screenshot_20240616-172406_Samsung Internet.jpg

זום לקובץ שהעלית. מסתבר שהרק"ל כלולה בתקופתי אוטובוסים ללא רכבת.

הגדשתי את היומי והחודשי הרלבנטים.

אם כך - אחוז הנוסעים שאכן ישלמו יותר על הרק"ל יהיה זעום והרווח מהמהלך - שולי ביותר.

היחידים שאכן ישלמו מחיר גבוה יותר לרק"ל יהיו נוסעי הערך הצבור.

נוסעי החודשי, היומי והאפליקציות לא ישלמו יותר.
 

tal#

Active member
צפה בקובץ המצורף 106600

זום לקובץ שהעלית. מסתבר שהרק"ל כלולה בתקופתי אוטובוסים ללא רכבת.

הגדשתי את היומי והחודשי הרלבנטים.

אם כך - אחוז הנוסעים שאכן ישלמו יותר על הרק"ל יהיה זעום והרווח מהמהלך - שולי ביותר.

היחידים שאכן ישלמו מחיר גבוה יותר לרק"ל יהיו נוסעי הערך הצבור.

נוסעי החודשי, היומי והאפליקציות לא ישלמו יותר.
אני ממתין לטבלה העדכנית שתפורסם (כנראה לקראת סוף החודש), בגלל זה כתבתי בכותרת נסיעה בודדת.
הייקור ברק"ל,בנסיעה בודדת, פורסם ברשומות לפני שנה, זה הדבר היחיד שבטוח כרגע.
 

GoldenEyes

Well-known member
צפה בקובץ המצורף 106600

זום לקובץ שהעלית. מסתבר שהרק"ל כלולה בתקופתי אוטובוסים ללא רכבת.

הגדשתי את היומי והחודשי הרלבנטים.

אם כך - אחוז הנוסעים שאכן ישלמו יותר על הרק"ל יהיה זעום והרווח מהמהלך - שולי ביותר.

היחידים שאכן ישלמו מחיר גבוה יותר לרק"ל יהיו נוסעי הערך הצבור.

נוסעי החודשי, היומי והאפליקציות לא ישלמו יותר.
היום טענתי את הרב קו שלי , ללא שינוי במחיר
חופשי חודשי כולל רכבת עד 40 ק"מ , נשאר 255 ש"ח
 

מוישי67

Active member
https://www.themarker.com/dynamo/cars/2024-06-13/ty-article/00000190-114f-db28-a995-55df07220000

נבו מציג את התוספת עם טבלת המחירים, אבל לא מצאתי את המקור ברשומות.
ההתייקרות ברק"ל פורסמה בצו בשנה שעברה

רשימת ההרעות לא נגמרת - נסיעה ברכבת תבטל נסיעות מעבר.

מקור קובץ התקנות 11306

עריכה: מזל שיש לנו "צדק תחבורתי"!
לא תהיה התייקרות ברק"ל יותר מאוטובוס, לפחות עכשיו.
ע"פ הודעת כפיר, מחיר הנסיעה ברק"ל יעלה ל6₪, כמו באוטובוסים
 

Ccyclist

Well-known member
לא תהיה התייקרות ברק"ל יותר מאוטובוס, לפחות עכשיו.
ע"פ הודעת כפיר, מחיר הנסיעה ברק"ל יעלה ל6₪, כמו באוטובוסים

יהיה מעניין. מחיר שונה לרק"ל בגוש דן זה פתח לכל מני טענות ותביעות, בייחוד שבקטעים הקרקעיים מבת ים ליפו ובתוך פתח תקווה מדובר באותו האמצעי בדיוק.
 

ערןל1

Active member
בגדול מדובר ברעיון טוב.

התחבורה הציבורית בארץ זולה מדי ואם מישהו רוצה לסוע ברכבת קלה ( כשיש אלטרנטיבה כמובן ) שישלם יותר ( כאשר גם זה פחות מהעלות).
 

Ccyclist

Well-known member
תראי מקום בירושלים שאין חלופה של אוטובוס, נשמח לדעת

הרצל - יפו - בר לב. כמדיניות יש לרק"ל מונופול על המסלול.

נכון שיש אלטרנטיבות עקיפות ומסובכות, אז אפשר להגיע ממקום דרך בגין או הרצוג, אבל חיבור אוטובוסי ישיר במקביל לרק"ל אין, למעט המקטע של קווים 19-17 לקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה.
 
הרצל - יפו - בר לב. כמדיניות יש לרק"ל מונופול על המסלול.

נכון שיש אלטרנטיבות עקיפות ומסובכות, אז אפשר להגיע ממקום דרך בגין או הרצוג, אבל חיבור אוטובוסי ישיר במקביל לרק"ל אין, למעט המקטע של קווים 19-17 לקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה.
אז יש חלופה פשוט לא חלופה שנוסעת במסלול מיותר שמקביל לציר הרקלת, מסלול שכמעט לא יהיה בשימוש,
קו 39,35,68,65,74,75,78 ועוד נוסעים במסלולים חלופיים ובהחלפה בתחנות הנכונות בד"כ התדירות גדולה יותר.
בנוסף בהשבתה מתוכננת יש קווים במקום הרקלת 79 בצפון מזרח העיר ועוד קו בשדרות הרצל.
 

Ccyclist

Well-known member
אז יש חלופה פשוט לא חלופה שנוסעת במסלול מיותר שמקביל לציר הרקלת, מסלול שכמעט לא יהיה בשימוש,
קו 39,35,68,65,74,75,78 ועוד נוסעים במסלולים חלופיים ובהחלפה בתחנות הנכונות בד"כ התדירות גדולה יותר.
בנוסף בהשבתה מתוכננת יש קווים במקום הרקלת 79 בצפון מזרח העיר ועוד קו בשדרות הרצל.

קו הוא סכום היעדים שלאורך המסלול. כשקו מקודם כקו הראשי בעיר אנשים יסעו במסלולים שהם מקטעים שלו.

אני בהחלט מבין שכשעומדים במפלצת אפשר להמשיך ישר לציר הרצל או ימינה לציר גולומב - הרצוג, אבל בבית הכרם או כשהקווים המזינים אליה תדירים יותר - הרק"ל עדיפה.

אני מקווה שהמידע לפיו הרק"ל עדיין תיכלל בתקופתי אוטובוסים נכון ולא תהיה העלאת מחירים לנוסעים הקבועים.
 
קו הוא סכום היעדים שלאורך המסלול. כשקו מקודם כקו הראשי בעיר אנשים יסעו במסלולים שהם מקטעים שלו.

אני בהחלט מבין שכשעומדים במפלצת אפשר להמשיך ישר לציר הרצל או ימינה לציר גולומב - הרצוג, אבל בבית הכרם או כשהקווים המזינים אליה תדירים יותר - הרק"ל עדיפה.

אני מקווה שהמידע לפיו הרק"ל עדיין תיכלל בתקופתי אוטובוסים נכון ולא תהיה העלאת מחירים לנוסעים הקבועים.
עדיף דווקא שהרקלת תהייה יקרה יותר גם בחוזים תקופתיים העומס בה, והחום בקיץ אדירים, מי שיש שלו יותר זמן ופחות כסף שיסע באוטובוסים נסיעה ארוכה יותר, וכך יתפנה מקום ברכבת לטובת האוטובסים שיותר ריקים.
 

Seven013

New member
יש לי ברב קו (פרופיל סטודנט) 4 נסיעות עירוניות 15 ק"מ במחיר הנוכחי (לפני ההתייקרות). איך אושפע מהעלייה המסתמנת?
 
למעלה