תפיסת דג בז´רזור !

Rembi

New member
תפיסת דג בז´רזור !

שלום לכולם, זהו באס אוסטרלי, מטרה יותר פופולרית בדייג ספורטיבי במקומות מים מתוקים באוסטרליה. הזרזרה שהוא נתפס ע"י היא מסוג Surecatch Rattler באחד הדגמים היותר מוצלחים שלהם ! הצבע של הזרזרה הנ"ל היא היותר פופולרית ואוניברסלית בקרב אוכלסיית הדייגים (ירוק,צהוב,כתום). בארץ ישנם משפחות "באסים" למיניהם, לדעתי הם ממשפחת ה"פורלים" או המושטים (אני בטוח שלייזר ומורה דרך יועלו לספק תשובה יותר מקצועית בנושא ממיני וסוגי הדגים בארץ). לידיעה כללית, גם קרפיונים ניתן לתפוס בז´רזור, בדר"כ עם זורזרות קטנות יותר במשקל ובגודל ! בהצלחה, והכי חשוב לזכור שזה רק ספורט ! בברכת דייג שמח, רמבי.
 
הבאס לא ממשפחת הפורל

הפורל זה ממשפחת ה trout והבאס זה כנראה ממשפחת המושטים
 

rondadon

New member
לא מזה ולא מזה!

הפורל זה משפט דגי ה"שמך" (Trout) והמושטים הם ממשפחת דגי האמנון (Bream). לפי דעתי הבאס הוא משפחה נפרדת לגמרי...
 

Rembi

New member
לא כל כך בטוח....

רון, אני לא בטוח איך נקראת המשפחה שאליה השייך ה"באס" בעברית, לכן זה היה ניחוש פרוע, בכל אופן אני אנסה לברר כי למיטב ידיעתי ישנם דגים ממשפחת הבאס בארץ. רון, יצא לך כבר לזרזר עם Ratller ? התמונה הנ"ל צולמה בחמש לפנות בוקר (מה שמסביר את המבט המזוגג :)) , הדג נתפס ע"י זרזור איטי ו"הקפצות" (Jigging). רוב המזרזרים לא כלכך אוהבים את סוג זה של זורזרות מהסיבה שללא תנועה נכונה ומעט אימון נורא קשה לתפוס משהו איתם, אבל אחרי שרוכשים את הטכניקה הנכונה התוצאות מוצלחות יותר ! ללא מגבלה של עומקים ואופי התנועה של הזרזרה ! בהחלט אחד הסוגים היותר חביבים עלי. בהצלחה ! רמבי נוריאל.
 

rondadon

New member
מצאתי!

קודם כל, אני אישית לא ניסיתי איתם (בעיקר בגלל שלא מצאתי אותם) - כמו שאתה יודע אני מוכן לנסות כל דבר! דרך אגב - תודה על הטיפים שנתת לי אז על הFly, תפסתי 5 אינטיאסים קטנים (בערך חצי קילו) על פיתיון של Fly! ועכשיו - הבאס: לפי מה שידוע לי הבאס היחידי שקיים אצלנו זה SeaBass וקרוביו. הם חיים בים ומוכרים בשם לברק / דרעי.
 

לייזר

New member
לרון דדון שאלה .

אהלן רון שאתה כותב באס האם הכונה לבז הסלע שהוא דג שאני ממש אוהב ובשווקים אני יכול לעמוד שעה ולהסתכל עליו
 

rondadon

New member
יכול להיות שכן, הבאס ים (לברק)

דומה לבורי גדול במיוחד... (וטורף...) יכול להיות שזה מה שמישהו תפס מהפורום (אם אתה זוכר) על תולעים וחשב שזה בורי...
 

Rembi

New member
איך השתמשת ב FLY ?

רון, באיזו דרך השתמשת בדיוק ? לחבר את ה FLY כמטר אחרי זרזרת מתכת ? בדרך כלל רוב התפיסות יהיו על ה FLY בדרך זו ! אני מכיר את Sea Bass, אבל אני בטוח ב 99% שיש גם דג ממשפחת הבאס שחי במים מתוקים פה בישראל. אני אנסה לברר זאת בימים הקרובים ! בכל מקרה, בהצלחה ! רמבי.
 

rondadon

New member
FLY

השתמשתי בFLY בצורה בז´ירז´ור מהיר שגורם גם לFLY לקפוץ מידי פעם מהמים ולעשות כמו POPER... כמו שעושים מסירות שקושרים אותו וגוררים אותו מהר. ובלי ז´רז´רה, פשוט הFLY שלי זה בעצם נוצות של תרנגול לבן שהרכבתי על משקולת של 30 גרם וקשרתי עם חוט אדום.
 
למעלה