תפריט לסועד בשביל החלב

copywrong

New member
תפריט לסועד בשביל החלב

מבוא החדר היה קטן ועלוב למראה, מחברות בודדות פוזרו בחינניות סביב אגרטל זכוכית סדוק בו היו שתי חמניות נבולות עטופות באבק סמיך, שניסה ללא הצלחה לשוות להן מראה כמוש. לרושם העלוב לא הוסיף כלל, כריך נגוס חלקית של נקניק ומיונז, שנח על הרצפה וצד זבובים. כאילו להכעיס, התמקדה קרן השמש היחידה שפילחה את הוילון דווקא בעובש הירקרק ולא בגוש השחור שבפינה. "אני לא אזרוק אותו" הפטיר הגוש "לא זורקים אוכל!", "גם את המחברות אני צריך", הוסיף ובנחישות ידה את האגרטל האומלל בסחרור מסעיר והחטיא אך במעט את החולדה המבוהלת, לפני שהתנפץ ברעם וניקה מעט את הרצפה. הגוש השחור, שאחרי שהתרגל לחשכה הבין כי הוא אדם, התרומם מפינתו ופתח בחריקה את תריסי העץ, מכניס עדת יתושים, שחיכתה שם מעלות החמה. האיש ליטף את ידו המגובסת וצפה באדם שהתעורר בבניין ממול. החדר היה גדול ומפואר, מספר מחברות ניצבו בערמה מסודרת על השולחן סביב אגרטל סיני עתיק שהקיף בעדינות קבוצת ורדים ריחניים, שניסו בהצלחה לשוות לחדר מראה לבבי ומאורגן. לרושם המסודר הוסיפה קערת פירות טריים, אותה הניחה העוזרת כבכל בוקר. לבקשתו התמקדה קרן שמש חביבה במרכז התפוז הכתמתם, מפזרת ניצוצות בוהקים על אדמומיות הדובדבנים, מתעלמת בכוונה מהאדם הישן במיטה. "בוקר טוב עולם" אמר בנחת "איזה בוקר נפלא". בנחישות קם מהמיטה ופתח בשקט את תריסי העץ הונציאנים של החלון והכניס קרניים נוספות שחיכו לו במיוחד מעלות החמה. האיש ליטף את ידו השזופה וצפה באדם שהתעורר בבניין ממול. אותו בוקר הסתפק בשלושה דובדבנים לארוחת הבוקר ונחפז לצאת אל הרחוב המתעורר ליום חדש. כבר שנים לא הרגיש כל כך טוב. הוא חייך אל העולם וזה החזיר לו חיוך, חייך במעלית וחייך אל השוער, חייך אל החלוץ וחייך אל העציץ, חייך אל השמש וחייך אל הגרר, שגרר מכונית ספורט אדומה, חייך אל הד... רגע... מעלית – בסדר, שוער, חלוץ, עציץ עד כאן כל בסדר, שמש, גרר, מכו... "המכונית שלי!" נזעק "למה אתם גוררים את המכונית שלי?" הגרר היה גדול וירוק מהסוג שתמיד מגיע רחוק, בבוקר נוסע בערב הוא שב, מביא הוא לדנובה (אשתו) ביצים וחלב. מכונית גרר חדשה ומבהיקה, פרט לאנקול החלוד שמשך את מכוניתו בלי להתחשב בעמודים, פחים או חתולים, שהשאירו את רישומם על המכונית החדשה. "מדוע אתם גוררים את המכונית שלי?" "חנית במקום אסור אדוני" "אבל זו החניה הפרטית שלי?!" "אתה בטוח?" "בוודאי שאני בטוח! מה אתם חושבים שאני אדיוט?!?" "כן, אבל זה לא קשור, עברת עבירת חניה חמורה ו... אייי. גם תקיפת עובד ציבור" הוסיף כאשר בעל המכונית המתוסכל התנפל עליו. הם היו יכולים להתכתש עוד זמן רב, לולא הפריד בניהם אדם מוכר עם סיגר. "חייך אתה במצלמה נסתרת!" "אה, עכשיו אני מבין" אמר בהקלה "זו מתיחה, חה חה, ואתם לא גוררים את מכוניתי באמת, היא לא נדפקה מכל הכיוונים, זוהי רק אשליה". "אה.. בקשר לזה, אני מצטער אבל המכונית באמת נפגעה" "מה!?!?" "אל דאגה מיד תקבל מכונית חלופית". עיניו של האיש נפקחו לרווחה כאשר מעבר לפינה הגיחה מכוניתו החדשה נהוגה על ידי עוזרו החייכן של המנחה. הוא שב וניתר על צווארו הקצרצר. "אני רוצה את המכונית שלי, לא חיפושית עתיקה!" אצבעותיו החליקו על הצוואר השמנמן והוא חיפש אחיזה חזקה יותר. "חייך – שוב סידרנו אותך" אמר המנחה וברח כל עוד נפשו בו. הוא שקל להתחיל לרדוף אחריו, אלא שארז החיפושית הקטנטנה נמעכה כליל תחת מכונת צילום ענקית, ממנה יצאו שלושה יצורים גדולים וכחלחלים. "זו מתיחה נכון?" אחד היצורים הרים יד עברה וברק כחול, לא כחול כעורו שהיה בו גם גוון אדמדם, אלא עמוק ושקוף יותר, יצא ממנה ואידה לחלוטין את הדירה בה צפה קודם, עד שנשאר ממנה רק גוש שחור ומפוחם ועליו עכבר מבוהל. האיש הביט בבהלה כאשר פרוסת לחם חצי אכולה התנדנדה באיטיות מטה, עד שנחתה על נעלו החדשה. העולם כבר לא חייך אליו והוא קפא על מקומו בלי יכולת בסיסית להגן על עצמו מפני היצור שהפנה את ידו אליו. רק חריקת בלמים העירה אותו ממקומו והוא מצא עצמו נגרר אל המושב האחורי של למבורגיני צהובה. במבט מרחוק מחלונה האחורי של המכונית, מכונת הצילום כבר נראתה יותר כקקטוס, אך ג'ונתן בלייז ידע כי הייתה זו ספינת חלל מכוכב מרוחק. הלמבורגיני צרחה כאשר המנוע החזק נסחט עד תום. בהיגוי זריז עבר הנהג ממסלול למסלול מתחמק באלגנטיות ממטחי אנרגיה אקראיים, עד אשר הצליח לעבור את הפינה בלא להימעך מאחד הבתים הנופלים. ושם עצר. "למה אתה עוצר?" צעק על הנהג באימה "הם עוד בעקבותינו". "אני צמא" אמר אלכסנדר ינסן ופתח פחית קולה קרה אותה הוציא מידית ההילוכים. המשך יבוא...
 

ננסק

New member
יולי, את לא בסדר. :(

ברור שהכותב לא בדיוק מכיר את הכללים, תני לו איזה לינק! קופירונג (שם די מגניב), קרא את הכללים ותפנים. הם חשובים, ועזרו לי בעבר. מספיק לקרוא אותם פעם אחת, זה נחרת בשכל. הנה כמה לינקים (אני יותר בסדר מיולי). שניהם מאתר האגודה למד"ב ופנטזיה, שם בפורום הסיפורים היו קוטלים אותך יותר מהר מ-... אפילו יותר מהר מכאן....
 

copywrong

New member
נו באמת

חלק ממה שאתם אומרים נכון אבל אני כותב בשביל הכיף שלי ונורא לא כיף לפעול לפי כללים שמישהו כתב אני מאד נהנה להשתמש בכל הקלישאות הקיימות ובהמשך הסיפור יהיו עוד הרבה. הסיפור שכתבתי מאד ארוך ומי שלא נהנה ממנו לא חייב לקרוא, לגיטימי לא לאהוב את הסגנון שלי או כל דבר שאני כותב. העיקר שאני נהנה. אגב, גם מההערות שלכם אני נהנה, ותאמינו או לא אני מפנים. קופירונג
 

הייזל

New member
הערות בקשר לגישה שלך

להבהרה: לא קראתי את הסיפור שלך, ההערות הן לגבי הגישה שלך ככותב. אני שמחה שאתה נהנה לכתוב. אני שמחה שאתה נהנה מהערות של האנשים כאן. בכוונה יצאת לכתוב סיפור קלישאי? למה בדיוק? או שאולי כתבת ואז גילית שאתה כותב קלישאה והחלטת להמשיך בכל זאת? שוב השאלה היא: למה? אני מצטערת שכללים הורסים לך את הכיף רק תסביר לי למה אתה כותב קלישאות שוב? זה לא חזרה על מה שמישהו אחר לעס לעייפה? מה כיף בזה שוב? למה שאני בתור קוראת מנוסה במד"ב ארצה לקרוא סיפור מלא בקלישאות? מה מיוחד כל כך בסיפור שלך שכדאי לי להשקיע בו זמן ומחשבה? ואל תגיד לי את צריכה לקרוא כדי לדעת זאת לא ממש תשובה. גשאני בוחרת איזה סיפור כדאי לקרוא אני מתחשבת בדיעה שלי על הכותב וכשזה כותב לא מוכר שטוען שכללים זה לא כיף ושהסיפור שלו מלא קלישאות אני באמת לא ארצה להקדיש לו זמן. אתה יודע מה ההבדל בין כותב לסופר? זה לא כמות הכתיבה, גם לא תמיד איכות הכתיבה. זה בעיקר הגישה. סופר לא כותב לעצמו, הוא בא לספר סיפור כלומר הוא צריך קהל והוא צריך להכיר ולו במקצת את הקהל שלו. יש סופרים גרועים, האיכות של הכתיבה שלהם היא פשוט חרא אבל הם מספרים סיפור, יש להם דיאלוג עם הקהל שלהם. כותב זה מישהו שמקליד אותיות על המקלדת, אותיות שמצטרפות למילים ולמשפטים ויוצרות יצירת פרוזה כתובה. כותב עושה את זה בשביל עצמו, אין לו קהל. אנה פרנק למשל היא כותבת, היא לא תכננה שהיומן שלה יהפוך לספר. זה לא אומר שכותבים לא יכולים להיות איכותיים אנה פרנק בכל זאת כתבה יומן באיכות גבוהה יותר מהרבה מאוד סופרים. האם אתה כותב או סופר? האם אתה מבין את ההבדל? אתה מתנהג כמו כותב בגישה שלך, אתה כותב כי כיף לך לא בגלל שאתה רוצה לשתף אנשים בסיפור שלך. אבל יכול להיות שאני טועה.
 

copywrong

New member
תנסי לקרוא

ואז תביני, אולי אני לא סופר, אולי אני כותב וזה מספק אותי.
 

N Y

New member
כותב שלא מתאמץ בשביל הקוראים,

שלא יתפלא שהקוראים לא מתאמצים בשבילו. בכלל.
 

הייזל

New member
../images/Emo13.gif בדיוק מה שרציתי להגיד

אבל בצורה הרבה יותר קשוחה(?)
 

N Y

New member
זו הגירסה העדינה... ../images/Emo8.gif

יש מקום מסוים בו הליצן הנ"ל היה, לאחר תגובתו הראשונה לביקורת, זוכה בדלי אינטרנטי של שופכין ונרגם באבנים דיגיטליות ובמיטב הירקות הוירטואליים שהיינו מצליחים לגייס לצורך העניין. הסבלנות שלך בהחלט ראויה להערכה.
 

הייזל

New member
הסבלנות שלי??

אני בכלל לא קראתי את הסיפור הזה ואחרי מה שראתי בהודעות שלו גם אין לי כוונה. שמת לב שהוא לא ממש ענה לי על השאלה, נכון?
 

N Y

New member
טוב, למה את חושבת שאני קראתי אותו?

משפט אחד הספיק לי. אני מריח את החבר'ה האלה מקילומטרים. ואכן שמתי לב לאי התגובה, אלא שלא ציפיתי למשהו אחר. גם כעת, אם תגיע תגובה, אני מהמר שהיא תעסוק בעיקר ברשעותנו ובהיות המחבר "חופשי מהכללים" ו"כותב בשביל עצמו" או משהו. אללי, רפיון המוחין. אבל אנחנו נעמוד בפרץ! וכעת, כמחאה פרטית על ההודעה החשובה לגולשים המופיעה כאן, אני רוצה לציין שטיל נפל במפגש הרחובות רוקח ושינקין; הטיל הוא כימי-ביולוגי משופר המכיל רבע טון ממרח שוקולד "השחר העולה" מעורב בנקניקיות עגל; משלחות מיפן, רוסיה ומקסיקו משתפות פעולה עם כוחות ההצלה; צה"ל גייס 200,000 כלבנים מומחים לעזרה; ובדיוני הקבינט הוכרז מצב חירום לאומי ועל כן הועלה מחיר הקוטג'.
 

ננסק

New member
התגובה הזועמת, ודווקא לא מפי הכותב

עץ ההודעות הזה נהפך למסכת "ירידות" מלאות לעג והתנשאות. יש דרך מכובדת יותר להביע את סלידתך מכותבים מתחילים. כמובן שאתה רשאי להביע את דעתך, אך לא בכל אופן שתרצה - התנסחות כמו שלך לא ראויה להמצא בפורום הזה, או בכל פורום אחר ב-"תפוז". אין לי ברירה אלא לחשוב שרק בגלל שמנהלות הפורום מכירות אותך מזה זמן רב הן לא כתבו איזו הודעה שתנסה למתן את האופן בו אתה מתבטא. עצם סלידתך מכותבים מתחילים מרגיזה אותי. בפורומים של האגודה למד"ב ופנטזיה תעשו מה שמתחשק לכם, וכך גם בכל פורום כתיבה המגדיר את עצמו "איכותי". הפורום הזה, למיטב ידיעתי והבנתי מהאופן בו התנהל עד היום, פתוח לקהל הרחב, ומציע תמיכה וביקורת לכל כותב. כן, אפילו לכותבים מתחילים שמתאפיינים בכל התכונות הקלאסיות של כותב מד"ב מרגיז, כמו שציינתם אתה והייזל. כדרך אגב, אני לחלוטין מסכים עם השגותיכם לגבי הכותב הזה ואופן הכתיבה שלו, אך לא עם הפתרון שהצעת: להעיף אותו לכל הרוחות תוך כדי העלבתו באופן קשה. כותבים חדשים צריך לשפר, לא לקטול ולרמוס, וכן, זה דורש סבלנות. למזלם של האנשים בפורום זה, לא הסבלנות שלך היא שנדרשת אלא של מנהלות הפורום ושלי, מאחר ולקחתי על עצמי לעשות זאת. כרצונך, אל תעזור למאמץ; אך לפחות אל תזיק.
 

N Y

New member
זעם לך כאוות נפשך.

אל תתן לי להפריע לך בכך. אולי אף אוסיף מעט שמן למדורת עלבונך אם אסביר שאין לי כל כוונה לקבל את אמות המידה שלך בעניין התאמת סגנון או נוסח מסוים לפורום זה או אחר, ושממילא הן סובייקטיביות להפליא ולוקות בהגיון חסר משהו. וכעת - לעובדות: 1. למיטב ידיעתי, מנהלות הפורום לא מכירות אותי באופן אישי. לי, על כל פנים, לא ידוע על כך. למעשה, איני יודע מה שמותיהן האמיתיים, ועל כן קיימת אפשרות שאני מכיר אותן שלא בידיעתי, אם כי נראה לי שסבירותה אינה גבוהה. 2. אם לזאת יקרא עלבון קשה, הרי שאחד מאתנו חי באשליות. הייתי יכול להדגים לך מהו עלבון קשה, ואפילו בלי לעבור על כללי הפורום, אך אין לי כל סיבה לטרוח, שכן אתה מסתפק בעלבונות זולים בהרבה. חסכוני. 3. הפורום הזה הציע תמיכה לכותב החדש. הוא סירב לקבל אותה, וזה חטאו. 4. יש דרך אחת בלבד לגרום לשינוי כלשהו במצבו הסטאטי של כותב המסרב לקבל ביקורת (כדוגמת זה שלמעלה, ולהבדיל מ"כותב חדש") - שוֹק. הסברים בדרכי שלום לא עובדים, הרי, והדגמה משכנעת מאד לכך אתה יכול למצוא בפתיל למעלה, הרבה בטרם כתבתי בו אני. 5. אם סלידתי מכותבים המסרבים לקבל ביקורת (שוב, להבדיל מ"כותבים חדשים") מרגיזה אותך - זבש"ך.
 

ננסק

New member
[מה, להמשיך?]

אני שונא לגרור ויכוחים סמי-חסרי טעם, אבל, ארר, לפחות על זה נגיב. בטח לך כבר לא יתחשק להמשיך, וכנ"ל לגבי, אבל לפחות את זה ניתן. 1. לא צריכות להכיר באופן אישי, מספיק גם רושם כללי ואינטרנטי בלבד. אתה לא בדיוק דמות חרישית ולא ידועה בקהילה. 2. יופי. אני גם לא מעוניין בעוד. 3. להציע פעם אחת זה לא מספיק. מכאן מגיע הקטע שנקרא "סובלנות", וכאן חטאך. לכל אינטראקציה שני צדדים, ושניהם צריכים ללכת זה לקראת זה. 4. שום דבר לא קורה ברגע, ושוק היא לא הדרך היחידה. הדרך של הסברים בדרכי שלום היא ארוכה ומסועפת ודורשת, שוב, סבלנות. והרבה יותר מסיפור אחד, או אפילו חודש אחד. הייתי סטאטי בעצמי פעם, ואני זוכר את זה מהצד השני. אולי זה עושה אותי משוחד, אולי זה עושה אותי מבין יותר. 5. נכון, מה לעשות. אבל לפחות זה גורם לי להגיב, מה שגרם לך להגיב, מה שלפחות פיתח איזה דיון. וכן, אגב, מרגיז אותי ש-copywrong לא עשה דבר דומה, ונשאר בצדו שלו בלבד. מקובל עלי ההבדל בין כותבים חדשים לכותבים סטאטיים, אבל עוד לא ראיתי אותך מול כותבים חדשים שאינם סטאטיים, אז אני לא ידוע אם אתה באמת מתנהג אליהם באופן שונה מהותית. זאת בכלל לא הנקודה כאן, בכל מקרה. דיעותי לגבי הפורום אכן סוביקטיביות, מאחר ולא בדקתי בדיוק מה רשום במכתב הפורום ואת דעתן של המנהלות בנושא, אבל מעניין אותי מהו ההגיון החסר שמצאת בהן. בעצם, אחרי חיטוט במכתב המנהלות, תראה מה מצאתי: "2. הפורום אינו מיועד למריבות. גם מתן ביקורת וגם קבלת ביקורת ייעשו בצורה ידידותית ככל האפשר, אפילו אם מדובר בביקורת קטלנית. מותר ואף רצוי להתווכח, אך באווירה נעימה ככל האפשר. זיכרו שקבלת ביקורת שלילית על סיפור פרי עטכם אינה חוויה נעימה, אבל היא עשויה לסייע לכם להשתפר, ומצד שני זיכרו שהחוויה היא לא נעימה גם לאחרים כשאתם כותבים ביקורת."
 

N Y

New member
[נו, באמת]

1. בתרגום ישיר לעברית: משוך באחר, לזה יש פעמונים עליו. 3. אין ולא היתה כאן כל אינטראקציה מהסוג עליו אתה מדבר. מה שכן יש כאן הוא עץ המעיד על אי קיומה של האינטראקציה הנ"ל, בו הציעו לליצן כמה וכמה פעמים לשנות את דרכיו, וזאת באופן מנומס למדי. אם לדעתך הפורום הזה מהווה בית מחסה למאותגרית שכלית, הרי שאתה רשאי להחזיק בדעתך - ותו לא. 4. שוק: אתה טועה, ואני מכיר הרבה כותבים המהווים הוכחה ניצחת לכך; עברך כסטאטי: אתה צודק, וכולי תקווה כי זה כבר לא המצב בהווה. 5. שים לב שאני לא נתתי ביקורת שלילית על הסיפור עצמו, ואף לא טרחתי לקרוא את כולו. הביקורת היחידה היא כלפי אי הנכונות של המחבר לקבל ביקורת, דבר שלא מוזכר ולו ברמז בטקסט שהבאת. שאמרו חז"ל: נסיון נחמד, אך אין סיגר.
 

alonyo

New member
מוות לכותבים

צריכים לזרוק את כולם לים, אני אומר לך, כותבים מבינים רק כוח! ודעתי, אל לנו לצאת מכלינו, הוא לא טרול (בהם עלינו להילחם עד חורמה), יש פה רק מעט התלהבות (אולי אפילו חיובית) של מתחילים, כך נראה לי לפחות. אני דוקא נוקט בגישה האופטימית, ונראה לי, שאחרי ש"נצלח" את החיקוי המטופש הזה, אולי נקבל ממנו בפעם הבאה משהו מקורי (אם הוא מכיר את המילה הזו) וחבר פעיל בפורום. רק שלא אתבדה ונקבל בפעם הבאה חיקוי לטולקין ("ג'מעת הטבעת")
 

Rivendell

New member
וכעת, כולם לנשום עמוק.

אני אשתדל להגיב להכל, אם כי היו המון סעיפים, ואני בטח אשכח משהו. 1. אני לא מכירה את המדובר, אפילו לא מכאן. כזכור, אני חדשה דנדשה. 2. הביקורת שהוא נתן לא בונה, אני מודה. מצד שני אני לא רואה שם שום עילה ממש למחוק את זה. מכסימום לא להסכים איתו, כפי שעשיתם בהצלחה רבה
3.גם אני לא הצלחתי לקרוא את הסיפור הזה על כל פרקיו, ואני מודה שאני גם סולדת ממעתיקנות (ובמקרה הזה זאת מעתיקנות, ולא השראה או השאלה. הוא פשוט לקח קונספטים שלמים כמו שהם). 4. מסכימה עם אלון, שסיכוי טוב שנראה גם דברים טובים יותר ברגע שהוא יבין שגם אם הוא כותב בשביל עצמו - כדאי להשקיע. הרי אין אף אדם שיותר שווה להשקיע בו מאשר עצמך, לא?
שב"ש!
 

ננסק

New member
אז אני אתמקד בת'כלס:

אם הייתי כותב חדש לגמרי, ואפילו עקשן כמו copywrong, הייתי נעלב מאוד ממה שקראתי ומההנחה הטבעית של כותב הביקורת לגבי נחיתותי -העצומה- לעומת היכולת והנסיון שלו בתחום הכתיבה. למעשה, |זה כבר קרה|, לפני כארבע שנים. זה כל העסק, בגלל זה התרגזתי, ולכן הצעתי למנהלות לגעור בו (מעולם לא אמרתי למחוק). חוץ מזה, בוודאי שאני מסכים עם אלון. חבל שלא ראינו את הכותב המדובר עצמו משתרבב בדיון, אבל מצד שני, הדיון הזה מתנהל רק מספר שעות והוא בוודאי לא היה מספיק.
 
למעלה