לא בטוח
יש תרבויות שבונות או שליטים בונים אבל לא כל תרבות היא כזו. הורדוס למשל היה שליט שבנה הרבה והשאיר אחריו מונומנטים רבים, לעומתו יש לנו פחות מונומנטים משושלת החשמונאים. מה נשאר לך מאלכסנדר ינאי ומשושלת החשמונאים למשל? בתנ"ך דוד מתואר ככובש הגדול ואילו שלמה מתואר כמלך של שלום, זה שבנה את ביהמ"ק ולא הרבה יותר. אני לא מצפה ממך לקבל את תאור התנ"ך כהסטוריה אבל אם התנ"ך מדייק זה יהיה הגיוני שנמצא עוד פחות כתובות המזכירות את שלמה מאשר את דוד. בעיני הסיפור הוא פשוט, היה מלך בשם דוד, יש להניח שאחד מבניו מלך אחריו. כל עוד אין לנו ראיות שזה לא היה שלמה, למה להניח שמדובר במישהו אחר? ביהמ"ק הראשון הוקם כנראה על ידי אחד מצאצאי דוד, למה לא להניח שזה היה אותו מלך אם התאריכים מתאימים?