תודה על המחמאה.. פשוט מכעיס אותי הקטע, שבו חברה עושה
צחוק מלקוחותיה.
הם הלוא חייבים ממילא לפתור את הבעיה, במוקדם או במאוחר.
אז מה קטע ההתעללות הזה?
אם ידוע להם, שמה שצריך לעשות, זה להחליף את הכבל? שישלחו צוות התקנה
ויחליפו.
אז נגיד שאין להם אפשרות לבצע את זה תוך 12 שעות.
אבל טכנאי יכול היה לבדוק את זה תוך 12 שעות ולהעביר את המידע הלאה?
ומה דעתך? האם לחברה, שאמורה לשרת אלפי לקוחות, אין צוותים "פנויים",
שמתפקידם "לסתום חורים", שטכנאים מצוותים אינם יכולים להתפנות ולטפל בהם?
אז זהו... שפה בארץ השירות הפך להיות סוג של כורח עבור מי שאמון על הטיפול בו.
פה נותני השירות התרגלו לתקן בשיטת "טלאי על טלאי", במקום שייתנו שירות מ-א'
עד ת'. וככה אנחנו נראים.
מצד אחד, יש לך פה בארץ היי-טק ברמה בינלאומית, אבל ממצד שני, הטיפול בנושא
השירות הוא מתחת לכל ביקורת.
ככל שנאפשר למצב כזה להימשך, כך נזכה לקבל טיפול רשלני יותר, וזה מה שמכעיס
אותי יותר מכל.
ובינינו? יותר מפעם כבר קרה, שלקחתי דברים לידיים ופתרתי בעיות שטכנאים
טענו ש'זה לא מסמכותם'*, או כל תירוץ אחר מסוג זה.
* נניח שעבדתי בחצר כלשהי. כבל תת קרקעי עבר באותה חצר, והגיע לחצר השכנה.
מסיבות שונות, אני נאלצתי לשנות את טוואי הצינור שבו הושחל הכבל, אבל אז, בא
צוות הטכנאים, והם טענו, שמכיוון שהכבל מגיע לשכן בחצר הסמוכה, הם אינם רשאים
לעבוד אצל השכן, כי השכן לא היה זה שהזמין אותם.
לכן, הם חייבים לפנות להנהלה, ורק לאחר שההנהלה תסכם עם השכן האחר, שבשל
אילוצים כאלה ואחרים, החברה תיזום ניתוק וטיפול בהלחפת הכבל... הם יוכלו לחזור
ולהמשיך בעבודה... [וזה ייקח זמן].
וזמן זה בדיוק מה שחסר לי!
ביקשתי מהם, שישאירו לי חבילת כבל, ואני אדבר עם השכן, ואני אחליף את מה
שיש להחליף. לאחר מכן, הם יוכלו להשלים את מה שנדרש בחצר שבה עבדתי.
הם קפצו על המציאה ואמרו לי: "תראה. אנחנו מצידנו נשכח כאן גליל של כבל.
זה שאתה תשתמש בו ללא ידיעתנו? זו כבר בעיה שלך. וכשתודיע לנו שסיימת, אנחנו
נגיע ונבצע את העבודה בחצר הזו. מבחינתנו, נקראנו לעבוד רק בחצר הזו, ואת זה
אנו נשלים ברצון".
אז דיברתי עם השכן, שאישר לי לעבוד בחצרו. עבדתי שעתיים עם עוזר והחלפנו
את הכבל עד בית השכן. חיברנו את הקצוות בצורה ארעית, ו"כולה", ניתקנו את השכן לחצי שעה מהשירות שהיה אמור לקבל.
וזהו. למחרת הצוות הגיע שוב, והם טיפלו במה שהיה צריך לטפל. נפרדנו כחברים.
ואגב, אני כשלעצמי לא התנדבתי ולא עשיתי שום דבר בחינם. זה שהזמין אצלי את העבודה,
רק שמח שפתרתי את הבעיה במהירות, והוא פיצה אותי בעבור אותן "שעות נוספות".
צחוק מלקוחותיה.
הם הלוא חייבים ממילא לפתור את הבעיה, במוקדם או במאוחר.
אז מה קטע ההתעללות הזה?
אם ידוע להם, שמה שצריך לעשות, זה להחליף את הכבל? שישלחו צוות התקנה
ויחליפו.
אז נגיד שאין להם אפשרות לבצע את זה תוך 12 שעות.
אבל טכנאי יכול היה לבדוק את זה תוך 12 שעות ולהעביר את המידע הלאה?
ומה דעתך? האם לחברה, שאמורה לשרת אלפי לקוחות, אין צוותים "פנויים",
שמתפקידם "לסתום חורים", שטכנאים מצוותים אינם יכולים להתפנות ולטפל בהם?
אז זהו... שפה בארץ השירות הפך להיות סוג של כורח עבור מי שאמון על הטיפול בו.
פה נותני השירות התרגלו לתקן בשיטת "טלאי על טלאי", במקום שייתנו שירות מ-א'
עד ת'. וככה אנחנו נראים.
מצד אחד, יש לך פה בארץ היי-טק ברמה בינלאומית, אבל ממצד שני, הטיפול בנושא
השירות הוא מתחת לכל ביקורת.
ככל שנאפשר למצב כזה להימשך, כך נזכה לקבל טיפול רשלני יותר, וזה מה שמכעיס
אותי יותר מכל.
ובינינו? יותר מפעם כבר קרה, שלקחתי דברים לידיים ופתרתי בעיות שטכנאים
טענו ש'זה לא מסמכותם'*, או כל תירוץ אחר מסוג זה.
* נניח שעבדתי בחצר כלשהי. כבל תת קרקעי עבר באותה חצר, והגיע לחצר השכנה.
מסיבות שונות, אני נאלצתי לשנות את טוואי הצינור שבו הושחל הכבל, אבל אז, בא
צוות הטכנאים, והם טענו, שמכיוון שהכבל מגיע לשכן בחצר הסמוכה, הם אינם רשאים
לעבוד אצל השכן, כי השכן לא היה זה שהזמין אותם.
לכן, הם חייבים לפנות להנהלה, ורק לאחר שההנהלה תסכם עם השכן האחר, שבשל
אילוצים כאלה ואחרים, החברה תיזום ניתוק וטיפול בהלחפת הכבל... הם יוכלו לחזור
ולהמשיך בעבודה... [וזה ייקח זמן].
וזמן זה בדיוק מה שחסר לי!
ביקשתי מהם, שישאירו לי חבילת כבל, ואני אדבר עם השכן, ואני אחליף את מה
שיש להחליף. לאחר מכן, הם יוכלו להשלים את מה שנדרש בחצר שבה עבדתי.
הם קפצו על המציאה ואמרו לי: "תראה. אנחנו מצידנו נשכח כאן גליל של כבל.
זה שאתה תשתמש בו ללא ידיעתנו? זו כבר בעיה שלך. וכשתודיע לנו שסיימת, אנחנו
נגיע ונבצע את העבודה בחצר הזו. מבחינתנו, נקראנו לעבוד רק בחצר הזו, ואת זה
אנו נשלים ברצון".
אז דיברתי עם השכן, שאישר לי לעבוד בחצרו. עבדתי שעתיים עם עוזר והחלפנו
את הכבל עד בית השכן. חיברנו את הקצוות בצורה ארעית, ו"כולה", ניתקנו את השכן לחצי שעה מהשירות שהיה אמור לקבל.
וזהו. למחרת הצוות הגיע שוב, והם טיפלו במה שהיה צריך לטפל. נפרדנו כחברים.
ואגב, אני כשלעצמי לא התנדבתי ולא עשיתי שום דבר בחינם. זה שהזמין אצלי את העבודה,
רק שמח שפתרתי את הבעיה במהירות, והוא פיצה אותי בעבור אותן "שעות נוספות".