תקנון ביטול עסקה באינטרנט לא תואם למסמך גילוי

dafnis50

New member
תקנון ביטול עסקה באינטרנט לא תואם למסמך גילוי

שלום,
ביצעתי רכישה דרך האינטרנט של שואב אבק. השואב מגיע עם מברשת שמשמשת לשאיבת רצפה ושטיחים (עם לחצן מתאים). בעת הפעלתו, הסתבר לי שהמברשת נתקעת בנסיון לשאוב שטיח... מיד שלחתי מייל לחברה ממנה רכשתיו, דיווחתי על הבעיות וביקשתי לבטל את העסקה. בתשובה נאמר לי שלא ניתן כי "השתמשתי במוצר".
אבל, אם לא הייתי משתמשת במוצר לא הייתי מגלה שלא ניתן לשאוב איתו שטיחים..
התייחסות לשימוש במוצר מפורטת רק במסמך הגילוי :
“ביטול עסקה לאחר הפקת החשבונית ו/או החזרת הטובין אפשרי בתנאי שלא נעשה שימוש בטובין, באריזה תקינה ומקורית תוך 14 יום מתאריך הפקת החשבונית, ותחויב בדמי ביטול של 5% או ₪100 הנמוך מבינהם, בתשלום בכרטיס אשראי ישנה תוספת עלויות הסליקה והניכיון בגין חיוב וזיכוי.”

נכנסתי לאתר כדי לבדוק את מדיניות ביטול עסקה אשר בוצעה באתר האינטרנט, ולא נמצא שם אזכור לתנאי זה. הוא רשום רק בגב החשבונית שקיבלתי.
האם תנאי זה אמור היה להופיע גם בתקנון באתר?

האם יש דרך לבטל את העסקה בכל זאת?

תודה!
 
כן

עסק לא יכול לנסח תקנון שנוגד או לא תואם את תקנות הגנת הצרכן. כלומר עסק פרטי לא יכול ללכת נגד התקנות של המדינה ולעשות לעצמו מדינה משל עצמו עם חוקים משלה ותקנות משלה כי ככה בא לו, וזה לא משנה איפה זה כתוב.
אם תסתכלי בחוק המכר תראי שמותר לבטל עיסקה אם לפריט שרכשת אין את האיכויות הנדרשות כפי שהוצגו http://www.consumers.org.il/category/consumer_legislation
 

k-don

Well-known member
כיוון שמדובר על עסקה במכר מרחוק ומדובר על פגם בנכס אז

1. הסעיף שמדבר על שימוש במוצר לא רלוונטי (רלוונטי רק כשקונים בחנות)
2. הסעיף שמדבר על 5% או 100 ש"ח לא רלוונטי (כי מדובר על פגם ולא על חרטה סתם)
בנוסף, הוא צריך להחזיר לך גם דמי משלוח אם שילמת.

שים לב:
(ג) אין בהוראות סעיפים קטנים (א) ו-(ב) כדי לגרוע מזכותו של עוסק לתבוע את נזקיו, בשל כך שערך הנכס פחת כתוצאה מהרעה משמעותית במצבו.

מדובר על סעיף 14ה בחוק הגנת הצרכן
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/089_001.htm#Seif9
 

dafnis50

New member
בהמשך למה שרשמת כאן....התפתחות בעלילה!

החלטתי בכל זאת להתעקש על ביטול העסקה, ולא לחכות לגזר דינו של היבואן..
הורדתי מהאתר של המועצה לצרכנות נוסח של מכתב לביטול עסקה עקב אי התאמה, ושלחתי אותו אתמול יחד עם הבקשה המקורית לביטול העסקה, שכאמור נדחתה.
קיבלתי היום את התשובה הבאה:
"..בהמשך לפנינתך ברצוננו להשיב כדלקמן:
בהמשך לבקשת לביטול עסקה עליך להביא את המוצר לחברתנו,ראשית אנו נבדוק שלא נגרם כל נזק למוצר ונבחן את מצבו ואת טענותיך.
לאחר בדיקה שהוא ללא כל נזק ינתן זיכוי כספי,גובה הזיכוי הינו כפוף לאמור לחוק ,ובמידה וימסר אל חברתנו והוא באותו מצב כפי שנמסר לך ובאריזתו המלאה.
נדגיש כי אין כל מחויבות שהזיכוי יתבצע במקום אלא תוך 7 ימי עסקיים.
אנא הגיע בהקדם האפשרי לאחד מסניפי הרשת עם המוצר באריזתו המלאה..."

שוב מודה לך על המידע...שממנו הסקתי שאני יכולה להתעקש על ביטול העסקה...
עכשו רק מעניין אותי כיצד ייקבע גובה הזיכוי..שכן השואב נוקה למשעי, והוחזר לאריזתו על כל חלקיו..
 

puptits

New member
לא אופטימי

יש לי הרושם שיגידו שבוצע בשואב שימוש, מה שנכון עפ״י דברייך
ומעניין מה מצב האריזה...
ושימי לב, כתבת שיתנו זיכוי, זה לא בדיוק ביטול עסקה, אם זה זיכוי יתנו לך את מלוא הסכום
אם זה ביטול עסקה, כרצונך, יקחו לך 100 שח או 5% הנמוך מביניהם
זה שהשואב תקין, אין ספק, אבל ישנם שואבים שאינם יודעים להתמודד עם שטיחים מסוג ״שאגי״, אלו השטיחים עם השערות.
מאחל לך בהצלחה, לא ממש אופטימי ולא בגללך אלא בגלל תודעת השירות בארץ
והלוואי בשבילך שאתבדה.
&nbsp
לאחרונה התחדשתי ברובוט של שיאומי ואני מאוד מרוצה ממנו, עלה לי 1140 שח, עושה יופי של עבודה כולל את השטיח (רגיל, לא שערות)
בהצלחה
 

k-don

Well-known member
כמו שנאמר, אם יש פגם במוצר לא לוקחים 5% או 100 ש"ח

נעקוב
 

puptits

New member
תראה לי את העניין ״שלא עקב פגם״

כידוע לי, גם במקרה של פגם אין חובה לבטל, יש חובה לתקן.
מבעס, אבל זה החוק.

ולא שאני חושב שהשואב פגום, שכן לא ניתן להבטיח שכל שואב ישאב כל שטיח.

אבל שירות יעיל ורצון טוב עדיפים על כל פסקה בחוק
 

k-don

Well-known member
קודם כל מדובר על מכר מרחוק. סעיף 14ה בחוק הגנת הצרכן

https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/089_001.htm#Seif9

ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג), 14ג(ג) או 14ג1(ג) עקב פגם בנכס
...
יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה וימסור לו עותק מהודעת ביטול החיוב כאמור ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם;
 

puptits

New member
סבבה, אכן מכר מרחוק, תודה.

ואם במקרה זה זה היה ברכישה פיסית? אז הלך עליה?
שכן פגם או לא... חובה היא לתקן, אין חובה לבטל.
 

k-don

Well-known member
נכון, החובה לבטל עקב פגם ברכישה בחנות לא נובעת מחוק

הגנת הצרכן, אלא מן הסתם מחוק המכר.
 

dafnis50

New member
קיבלתי זיכוי מלא!

אמנם הייתי צריכה להתעקש על כך.. אבל לא ויתרתי ..
בהתחלה, המוכר בסניף אליו הבאתי בדק שטחית את תכולת האריזה, ואמר שצריך לחייב אותי ב-5.5% דמי ביטול. אחרי שהתנגדתי, הוא התקשר למנהל השירות, שהנחה אותו לבדוק שאין נזק במוצר, ולומר לי שיחייבו אותי ב-5.5% עד שהמכשיר ייבדק גם על ידי גורמים נוספים..
מאחר ולא היה נזק, וסרבתי גם להצעה הנ"ל ביקשתי לשוחח עם מנהל השירות, הסברתי לו מדוע אני מחזירה את השואב והוא הנחה אותו לזכות אותי בסכום המלא...
שוב תודה שהבהרת שמדובר בזיכוי ללא חיוב בדמי ביטול..(כך לפחות הבנתי..)
&nbsp
 

k-don

Well-known member
שימי לב שכתוב "לתבוע את נזקיו", לא יודע מה המשמעות,

אם הוא צריך להוכיח נזק בבית משפט או שהוא יכול לקזז מההחזר
 

dafnis50

New member
הוכחת נזק

אם הספק טוען שהוא מוכר מוצר שאף פעם לא נעשה בו שימוש, כיצד יכול הספק לדעת/להוכיח אם נגרם נזק ע"י הקונה.
בכל אופן, הקביעה אמורה להתבצע בעת ההחזרה בסניף. על כך לפחות אני אתעקש..
שכן סיבת ההחזרה היא מברשת שאינה מתאימה לשאיבת שטיחים.
במדריך למשתמש לא מצויין שמדובר בסוג שטיח מסויים.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
חסרים פרטים

היכן יושב הספק שממנו קנית ?
אם קנית בחברה מחו"ל לא בטוח שהיא כפופה לחוק הישראלי ולא בטוח שתוכל לתבוע אותה בבית משפט ישראלי (ואגב, יתכן וזות תקלה שכפופה לאחריות, במידה וקיבלת) על המוצר
 

dafnis50

New member
פרטים נוספים

תודה על התשובה!
&nbsp
החברה ממנה קניתי את השואב יושבת בארץ.
כאמור, סרבו לבטל עסקה, והפנו אותי ליבואן נותן האחריות.
פניתי והתלוננתי. ממתינה "עד אחרי החגים" כדי לקבל תשובה.
השואב ממתין בארגז...
אני חושבת שלא מדובר בתקלה אלא במוגבלות של השואב.
מדובר בדגם חדש, שאין עליו חוות דעת.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כן או לא שייך...
בעבר רכשתי מכ. כביסה, שבמפרט שלה צויין, שיש לה הגנה מדילפת מים והיא שקטה
במיוחד והיא והיא...
אז נתחיל בכך, ששקטה היא לא הייתה. נהפוכו. היא הרעישה מאד בסחיטות.
פניתי ליבואן, והוא עשה הכל כדי להתנער ממני.
לבסוף, צילמתי לו את המפרט הפרסומי של המכונה, והדגשתי, שבמכונה זו אין שום הגנה
מדליפת מים וזו הטעייה מכוונת בפרסום. לכן, אשמח לפרסם זאת כשירות ללקוחות.
יומיים אחרי זה, סוכם שהמכונה תיאסף מביתי, מבלי שאיאלץ לשלם קנס כזה או אחר:
לאחר 5 חודשי שימוש, קיבלתי את מלוא התמורה ששילמתי על המכונה, אף כי הוחזרה
ללא האריזה המקורית, ועם ידיעה ברורה שהשתמשתי בה.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אהבתי את "עד אחרי החגים"... ואחרי החגים מסתבר שאשת שירות
הלקוחות בהיריון והיא יושבת בביתה בשל הצורך ב"שמירת הריון".
תאמיני או לא... הייתי בקטע הזה, ובשל שמירת ההריון, הטיפול בתלונה שלי נמרח
לאורך חודשים ארוכים...
 

dafnis50

New member
תודה על שיתוף המידע....

בהחלט עוזר לי להמשיך להיות נחושה..
 
למעלה