תקציב בניה באחוזים

suneli

New member
תקציב בניה באחוזים ../images/Emo82.gif ../images/Emo130.gif

איפה אפשר למצוא מידע באחוזים על תקציבי בניה? למשל התקציב X מתוכו 25% מוציאים על השלד, 5% על כלים סניטריים, 10% על גינה וכו' וכו'.....סתם המצאתי את זה אני מחפשת מידע אמין יותר. תודה רבה.
 

איריסג

New member
לדעתי, אין דבר כזה...

מכמה סיבות: ראשית, לכל אחד תקציב בניה אחר, ומכאן שיש לו סכומים אחרים לגמר של הבית. ממה שאני מבינה, עלות השלד היא פחות או יותר קבועה - ומדובר על סביבות ה 250 דולר למטר שלד. מכאן - השמיים הם הגבול. זה כמובן, בהנחה שאת לא בונה את כל הבית ביציקת בטון, כמו שקורה בישוב שבו אני גרה. זה נהיה מין טרנד כזה... אז נניח שהשלד הוא 250 דולר. מכאן עלויות הגמר יכולות לנוע מ 500 דולר בממצוע למטר (זאת אומרת שהעלות הכוללת היא 750 דולר למטר) - ועד 1500 ויותר דולר למטר... הסיבה השניה שיהיה מאד קשה לתת לך תחשיב כזה היא בעובדה שמעבר לשלד - לכל אחד יש את סדרי העדיפויות שלו - ולכן החלוקה של "עוגת התקציב" משתנה מאדם לאדם - על פי צרכיו ועל פי טעמו. אני למשל, יודעת שאני הולכת להוציא על המטבח סכום עתק במונחים של אנשים אחרים בפורום - וזה בא על חשבון דברים אחרים בבית (כמו למשל קרמיקות בחדרי האמבטיה). אני גם יודעת שהריצוף של רוב הבית יעלה לי הרבה יותר כסף ממה שאולי את תשלמי - כי אני רוצה פרקט (אמיתי ולא לימנציה). יש אנשים שיקצו נניח 5% אחוזים מהכסף לאלומיניום, כדי שיאר להם 10% מהכסף לריצפת שייש מאד יקרה. יש כאלו שיקצו 10% לאלומיניום - כי הם רוצים קליל בלגי, ורק 5% לריצפה כי הם ירצפו בגרניט פורצלן או בקרמיקה לא מאד יקרה. . כל אחד וטעמו הוא, ויכולותיו הוא - ובעיקר - סדר העדיפויות שלו.
 
מה שאיריס אמרה

מעבר לשלד זה ככ אינדיודואלי ואפילו משתנה באיזורים בארץ גם בסוג אותו אריח, כמו הדיון שהיה לי כאן לא מזמן מסין או יבוא אישי מספרד- מה שמשנה את אחוזי הריצוף בעוגת הבניה כך גם לגבי כמעט כל תחום- טיח רגיל או שליכטא צבעונית ואולי ציפוי אבן על כל היקף הבית
 

מאגר

New member
תקציב בניה מסודר

כאשר עושים אומדן מסודר וגאנט ביצוע מסודר אפשר להגיע לדיוקים מאוד גבהוים וגבי פריסת האחוזים והעלויות הצפויית ללא אומדן קשה לתת הערכה למב בגלל השוני כפי שכבר אמרו
 

ענתש

New member
אני נתקלתי בכזה דבר

הנה באתר הזה (תלחץ על "לנוחיותכם מצורף מחשבון אומדן ראשוני לעלויות הבניה"). אבל זה רק מפרט בניה לעומת הוצאות נוספות ולא חלוקה של עלויות הבניה.
 
למעלה