תראו מה אני עושה במקום ללמוד!

snoofcin

New member
אני חי!

ותמיד כיף לקרוא דברים שאת כותבת.
אהבתי את הקטע. הוא כתוב טוב מאד, והסיטואציה עוברת טוב. בניגוד לויימס, לא הרגשתי שהשיחה מאולצת. אני חושב שברור שהשיחה הזאת אמורה להציג את ההתקרבות של רוז ודון, ולא הרגשתי שאת מנסה לדחוף מידע מויקיפדיה או משהו.
משפטים שאהבתי:
- הצפצופים רמים מדי, וקול הצעדים של האחיות נשמע תמיד כאילו הן מתקרבות לכיווני ועומדות לבשר לי עוד בשורה נוראה
- היא מחזיקה קווצת שיער ארוכה באגרופה כאילו היא נאחזת בחבל הצלה
- למות מסרטן תמיד נשמע לי קצת כמו למות בקרב. אתה נלחם בו ונלחם בו, עד שאתה הולך בגבורה
- מה אם היא סתם חירבנה חזק במיוחד?

ועכשיו לנקודות הבעייתיות:
- עניינים טכנים: אני ממליץ לך להיזהר עם השימוש בנקודותיים (זה נראה כאילו גילית הרגע את הנקודותיים ואת נורא מתלהבת מהן). יש לך 5 נקודותיים בקטע הזה, והייתי מוותר על לפחות 4 מהן. (במשפט השני עם הנקודותיים, הוספת גם מקף, וכל המשפט לא ממש קריא).
חוץ מזה, שימי לב להבדל בין "מן" ל - "מין". הראשונה היא מילת יחס, והשנייה היא במשמעות של "סוג". את השתמשת פעמיים ב"מן" במקום ב"מין".
וגם מה שויימס אמרה לגבי הנקודה-פסיק. (רק הראשון נראה לי הגיוני. את השניים האחרים הייתי מחליף בנקודה, או פסיק, או משנה את מבנה המשפט).
הקטע עם ההדגשות - אני יודע מה את מנסה לעשות עם ההדגשות האלה, אבל תסמכי עליי, עדיף לך לוותר על רובן. נכון, יש סיכוי שאחוז קטן מהקוראים לא יבינו לבד את ההדגשה המדויקת של המשפט (הרוב יבינו לדעתי), אבל זה עדיף על שימוש בהדגשה כל פסקה. למען השם, תיגמלי מזה, חתול!

- תיזהרי מאד מתואר הפועל -
"אם את לא מצליחה להירדם, תבקשי כדור שינה מהאחות". אני אומרת בתקיפות. אני מפנה לה את גבי, מכסה את הראש בשמיכה ועוצמת בהחלטיות את עיני." - במשפט הזה את משתמשת פעמיים בתואר הפועל. שימי לב שאת לא באמת צריכה את ה"בתקיפות". התקיפות דיי נובעת מהמשפט עצמו, ומהעובדה שהיא מפנה את הגב.
יש בקטע עוד כמה כאלה.

- תיזהרי מקלישאות (בטח אמרתי לך את זה כבר פעם) -
את צריכה להיות מודעת לחולשה הזאת שלך - יש לך נטייה לקלישאות, למשפטים שיוצרים אצל הקורא תחושה שהוא קרא, או ראה את זה כבר איפשהו. למשל:
"אני מתחילה לשמוע קולות קטנים, הם שורטים לי את הראש מבפנים"
"אני אוכל להעמיד פנים שכולם עדיין בחיים, שאני בבית ואמא מכינה פנקייקים לארוחת בוקר, שזאת שבת גשומה ואני יושבת ליד החלון ושותה שוקו עם מרשמלו."
זה לא ממש נורא, אבל מהמשפטים האלה עולה ניחוח קלישאתי. את מצליחה לראות (להריח) את זה?
אני ממליץ לך לנסות "להילחם" בזה. נניח:
- את אומרת לעצמך, עכשיו אני צריכה דוגמה לזיכרון טוב ומאושר.
- את נוברת במוחך, ופתאום קופץ לך "אמא מכינה פנקייקים לארוחת בוקר."
- ואז, תגידי לעצמך - "רגע, מאיפה הבאתי את הפנקייקים והשוקו עם המרשמלו האלה עכשיו? הרי אני לא מכירה אף אחד שאמא שלו מכינה לו פנקייקים לארוחת בוקר. זה לא בא ממני. אז למה חשבתי על זה עכשיו? אה, כי ראיתי מלא סרטים וסדרות שהאמא מכינה פנקייקים לארוחת בוקר! (וגם סוחטת מיץ תפוזים טרי).
- ועכשיו את צריכה להחליף את זיכרון הפנקייקים במשהו משלך, מקורי.

קלישאה אחת זה לא נורא. אבל כשיש לך כל עמוד קלישאה נוצר אט אט אפקט מצטבר ותחושה של כתיבה פחות איכותית.

- וגם, אני לא יכול שלא להעיר שתמיד הדיאלוגים שלך נותנים את התחושה שהם מתורגמים. וזה כנראה נובע מהעובדה שאת כותבת סיפור שלא מתרחש בישראל. אין לי בעיה עקרונית שהסיפור לא מתרחש בישראל, אבל הדיאלוגים המתורגמים האלה הם אסון.
("כמה חסר נימוס, את לא חושבת?" "ילדה מסכנה דפוקה" וכו')

בעיות ספציפיות לקטע הזה:
- אני מאד מסכים עם מה שויימס אמרה - "רוז מדווחת לקורא על תכונות האופי של דון (היא מספרת לנו שדון יהירה או מתנשאת או מעצבנת), בלי שום קשר למה שמתרחש בפועל."
באופן כללי לא הצלחתי לקלוט את האופי של דון. הדמות של רוז עברה הרבה יותר טוב.

- נאומים: יש בקטע שני נאומים של דון - כשהיא מדברת על הסרט ההוא (אשמת הכוכבים?), וכשהיא מספרת על הילדה שהתאבדה. הנאומים האלה לא ממש מעניינים. יכול להיות שניסית להעביר באמצעותם את האופי של דון (שיש לה נטייה לנאומים?), אבל אני לא בטוח שזה שווה את זה. צריך מאד להיזהר עם נאומים כאלה.

- הגיל של רוז ודון - אחרי שקראתי את הקטע שלך חזרתי להודעה שלך ונחרדתי(!) לגלות שהן בנות 12 ו - 13. זה ממש לא נשמע ככה. הן נשמעו לי הרבה יותר בוגרות (לפחות 16). אני מניח שהן אמורות להיות בוגרות לגילן וכו', ובכל זאת זה מוגזם לדעתי. ("אני מניחה שהייתי בוחרת את המחלה הכי לא סקסית שאפשר. משהו מגעיל ודוחה" "ואת יודעת מה אומרים, אין כזה דבר פרסום רע" אני אמור להאמין שילדה בת 12 אומרת את זה?).
מה גם שהשימוש בזמן הווה עומד לך כאן לרועץ, כי המחשבות והתיאורים של רוז נשמעים תיאורים של מישהי מבוגרת:
"היא אומרת אחרי זמן מה בקול שונה לחלוטין, מזוקק מיהירות ותאטרליות: זה גורם לה להישמע צעירה נורא" - כל כך לא אמין שהמשפט הזה מגיע מפיה של ילדה בת 13.

זהו, תשכתבי! חג שמח!
 
הולי פאק!

*דמיינו כאן סמיילי עם הבעת הפנים ההמומה של החתול מה-meme של sir are you aware that you're a cat?*
1. אתה כאילו אורב כאן כל הזמן, רואה ואינו מורגש, או שפשוט כל פעם שמישהו קורא בשמך אתה חש בזה באות האפל שלך, כמו וולדמורט? (אם כן, זה חמור מאוד! אתה לא וולדמורט, היא וולדמורט!)
2. אוף, כרגיל אתה צודק בערך בהכל, וזה כ"כ מוזר כי אתה לא חתול אפילו:
הגיל שלהן. נכון. שיט. אני צריכה להיזכר איך זה להיות בת 13. כשחשבתי לראשונה על הסיפור הזה זה היה שנתיים מתחתיי בסה"כ. עכשיו הגיל הזה הולך ומתרחק ממני והקבר הולך ומתקרב
(למרות שספציפית שני המשפטים שהבאת לא נשמעים לי *כאלה* בוגרים. פרסום וסקסיות...גיל 13 זה כיתה ז' כן? ולא סתם זהו שמה
אבל כן, ה"נשמעת צעירה נורא" באמת נשמע מביך נורא כשאני שומעת אותו מהצד).
הקלישאות. אוף איתך. גרמת לי להתעמת עם המציאות ולהודות בכך שאמא מעולם לא הכינה לי פנקייקים לארוחת בוקר, ולהבין שבעצם זו הסיבה לכך שעד עכשיו אף פעם לא הצלחתי לצייר עץ כמו שצריך. מה שכן, הרבה פעמים הכנתי לעצמי שוקו עם מרשמלו!
קיצר. אתה צודק. קלישאות זה פויה. פויה חתול, קלישאות עושים בארגז החול, לא על השטיח ולא על הסיפור. אני אשתדל לזכור.
אבל למה ההדגשות מפריעות כל-כך? יש הדגשות גם בספרים אמיתיים. בה"פ למשל, יש הדגשות כשמישהו צועק, והגדלת פונט כשמישהו *ממש* צועק. מה רע?
גם אנגלוזים לצערי עדיין קשה לי לזהות בעצמי


אין כמו הביקורות שלך, בנאדם (היי! זה היה אנגלוז...כן?
)
המון תודה לך

(לא, חכה רגע, חיבוק זה לא מספיק. קח...
בטריה! אי אפשר לדעת מתי תצטרך אותה ^^)
 

snoofcin

New member
בטריה!

איזה כיף לי.

1. אני נמצא כאן בתקופות. ספציפית בזמן האחרון אני אורב פה לא מעט (אז אם תעלי שכתוב בימים הקרובים אני אגיב שוב במהירות הבזק! [מה זה בזק בכלל? כמה הוא מהיר בעצם?]).
2. אין לי בעיה עקרונית עם הדגשות, אבל אצלך יש הדגשה כל פסקה כמעט. אפשר לכתוב ספרים שלמים בלי הדגשות. אין סיבה להשתמש בזה כל כך הרבה.
לגבי אנגלוזים, אני חושב שהנטייה שלך לאנגלוזים תיעלם אם תקראי ותכתבי סיפורים שמתרחשים בארץ.
 
בזמן הקרוב זה לא יוכל בעליל לקרות


(מצד שני מה זה זמן? כמה קרוב זה קרוב?
)
והסיבה היא שכדי לשכתב צריך לחשוב (בניגוד ללשרבט בלהט המוזה, דבר שאפשר לעשות גם כשהמח נח לידך על השולחן ומעלה עשן אחרי שאימצת אותו עד תום בלמידה).
אתה יודע מה? אני אקח את העניין של לכתוב סיפור שמתרחש בארץ כתרגיל שלי ל-never have I ever של גלורי. ז"א, בגלל שאני אצטרך לחשוב גם עליו אני בטח אתפנה לכתוב אותו רק בקיץ, אבל היי, אני מזה עושה את זה! עכשיו זה נשמע לי פתאום כמו ניסוי מעניין P:
בינתיים אתה יכול להעלות את המשך הסיפור על אלכס, ואני יכולה אולי לקרוא אותו *גבגוב גבות*
 
ביקורת

הן מדברות ומתנהגות בצורה שפויה מדי (ואני יודע מניסיון איך מתנהגים חברה במקומות ומצבים כאלה).
התיאור העצמי שלהן של התחושות הגופניות שלהן יותר מדי ברור, בדרך כלל אנשים לא מודעים לעצמם ומנסחים את עצמם ככה ישר.
 
אוקיי, תודה!

אתה כבר השני (השלישי?) שמעיר לי על נושא השפיות, אז אין לי מנוס אלא להניח שהלקוח צודק והחתול טועה

קח משקפי תלת-מימד לאות תודה:
 

בלגונה

New member
חתולתולון

אוקי- הדעות שלי חלוקות עם חלק מהביקורות:
1) דבר ראשון לגבי התיאור של בית-המשוגעים. לדעתי אין בעיה עם התיאור המודרני של המקום, מותר לצאת לבלות בקניון אחת לכמה זמן...
2) לגבי- קורים יותר מידי דברים רעים במקום: השותפה הקודמת התאבדה, זאת שלפניה חולת סרטן... אפשר אולי קצת לצמצם את מקרי המוות במקום. למה? כי זה בית-חולים. יש צוות שמטפל בחולים כדי שלא יפגעו בעצמם בזמן השהות, וזה בלתי אפשרי פיזית. אם קורה מקרה חריג, שאחת הנערות הצליחה להתאבד בזמן שהיא מאושפזת, זה היה עושה כותרות. אני לא אומרת שפעם אחת לא יכול לקרות מקרה חריג כזה, אבל זה מה שהוא יהיה- חריג.
3) לא מסכימה עם ווימס לגבי נושא השיחה. שתי ילדות שלא ממש חברות, ובתור שיחה בוחרות משחק כמו: איזה מחלה את מעדיפה- לדעתי רעיון אדיר :). זה כמו שחבורת גברים משחקת ב-את מי היית מעדיף לזיין...
4) אבל- חלק מהדיאלוגים עצמם בעיתיים ולא אמינים.
דוגמא: " ראית את הסרט הדפוק ההוא, על שני חולי הסרטן שמתאהבים? אלוהים, הייתי מקיאה ממנו איזה שלושים פעם אם לא הייתי יודעת שהאחיות יעשו מזה מהומה. כמה שכולם שם חתיכים ושריריים ומושיים, ואיך הבחור הקשוח סוחב את הבחורה על הידיים כשהיא מתעלפת – כאילו שבחיים האמיתיים היה יכול להיות לו מספיק כח להרים אפילו כלבלב. ואיך הם בכלל מצליחים לעשות סקס כשיש לה סרטן ריאות? אפילו אנשים רגילים מתנשפים בזמן סקס."
יותר מידי משפטים. כששני אנשים מדברים הם עוצרים, מהססים, נכנסים למילים אחד של השני. פה זה כאילו אמרת- כל הדברים האלה חשובים שהיא תגיד, אז פשוט נדחוף אותם ביחד. כדי שזה ישמע יותר אמין, את צריכה לחלק קצת את המשפטים. להוסיף פעלים באמצע (היא אמרה תוך כדי נשיכת קצוות שערה. כאלה...).
5) דון ורוז- שמות דומים מידי לדעתי, לא ממש הצלחתי לעקוב מי זאת מי.
6)לגבי- הן נשמעות מבוגרות מידי לגילן- מסכימה. אם זה בעיתי לך לשנות את סגנון הדיבור שלהן (כי בגיל הזה הן ילדות, לא נערות) אולי פשוט תחליטי שהן בנון 15-16 ? אפשרי? .
7) אה, כן- ובבקשה שילדות בנות 12 לא ידברו על סקס ועל בנים חתיכים - בבקשה!!!
8) לא יודעת אם התכוונת ששתיהן אובדניות. אבל לי היתה ההרגשה שדון נמצאת במוסד הסגור כי היא בולמית (?). בגלל ההערה על הקיא. בכל מקרה , יהיה יותר מעניין אם לשתי הדמויות הראשיות לא תהיה בדיוק אותה הפרעה.
9) הרבה כאן הגיבו שאנשים אובדניים, או אנשים בכלל במקומות האלה מאוד מופנמים. בקושי מדברים. בקושי משתפים אחד את השני, וכו'. זה אומנם נכון, אבל לדעתי, בגלל שאנחנו מדברים על דמויות מספר- זה בסדר להקצין את האופי שלהן. זה בסדר אם אחת מהן תהיה דברנית בלתי נתנן לעצירה, והשניה אולי כן מופנמת. זאת לא המציאות- אלה הדמויות שלך, אז תעשי אותן איך שבא לך.
כמו בורוניקה מחליטה למות- יש את ורוניקה, שהיא באמת האובדנית הקלאסית והשתקנית, והשניה (מה שמה?) שהיא פרובוקטיבית ודברנית.

זהו, נראה לי חפרתי יותר מידי. קבלי סושי כשר לפסח
.
 
סושי! הו בלגונה, רוצה להתחתן איתי?


1) יופי!
2) האמת שהכוונה שלי היתה שהיא התאבדה אחרי שהיא השתחררה. במקומות האלה אנשים באים והולכים. מתאשפזים לכמה חודשים עד שהרופאים מחליטים שמצבם השתפר ומשחררים אותם למעקב, שוב מדרדרים, שוב מתאשפזים...כמובן שיש גם את אלה שיוצאים מזה לתמיד. בכל אופן, הממ, חולת הסרטן מבוססת על חולת סרטן אמיתית, שאכן עברה אשפוז פסיכיאטרי קצר בגלל דיכאון (רק שהיא לא התאבדה. אני חושבת. אני מקווה). העניין הוא שלרוב יש טריגר שהוציא את הדכאון החוצה, כן? כאלה שעברו התעללות. כאלה שחולים במחלה שמשפיעה להם על החיים בצורה משמעותית (מהמעט שאני יודעת על חולי סרטן, אני יודעת שאחוז ניכר מהם נמצא על תרופות נוגדות דכאון, וזה לא ממש מפתיע בהתחשב במה שהם מתמודדים איתו. כמובן שיש דכאון ויש דכאון, ואחוז ניכר מכל האוכלוסיה באופן כללי נמצא על תרופות נוגדות דכאון...) אני מתחילה להיסחף ולקשקש. תגיעי לפואנטה, חתול.
כן. אז, בכל אופן, לא רציתי ליצור מצב שבו הן בדכאון כי סתם, הן בולימיות כי סתם...רציתי שלכל אחת תהיה סיבה וסיפור מאחורי זה. clearly כולכם חושבים שזה מוגזם אבל עדיין קשה לי לראות את זה מנקודת מבטכם

3) יופי!
4) כן, נאום. את צודקת.
5) אוי, לא. למרבה הצער, בקטע של החלפת שמות לדמויות אני לגמרי טרלהלה. כשאנשים מציעים לי משהו כזה אני מגיבה כאילו מישהו הציע לי להחליף גלגלי עיניים. כאילו, כן, אני יודעת שזה אפשרי ואנשים עושים את זה (טום קרוז למשל עשה את זה בסרט ההוא), אבל, גרהההה. אם כי עצם זה שקשה לך לעקוב מי זאת מי לא בהכרח מראה לדעתי על בעיה בשמות, אלא אולי בעיה בהצגת הדמויות? שהן לא מרגישות לך שונות מספיק? זה דבר אחר לגמרי.
6) אפשרי. הגיל שלהן לא באמת קריטי לעלילה בשום צורה. אני אשקול זאת (הרבה יותר קל לכתוב בנות 15).
7) באמת? אבל זה כל מה שדיברנו עליו בגיל הזה! (טוב, אני מתכוונת, כל מה ששאר הבנות בכיתה שלי דיברו עליו. אני עצמי נהגתי לדון באפשרות שהוגוורטס הוא מקום אמיתי ואיך אפשר לדעת אם אני מכשפה שמאחרת להתפתח
)
8) וואו, קרוב! אנורקסית, למעשה (אבל הצוות הרפואי עדיין די ילחץ אם היא תקיא, ומכאן המשפט ההוא שברוב תשומת ליבך שמת לב אליו! יאי!) בכל אופן, בסצינה הזאת ספציפית הרקע שלה עוד לא מפורט אז את לא באמת אמורה לדעת. אבל זה כ"כ מגניב שכן ידעת!
9) לא קראתי ורוניקה אז גם אני לא יודעת משמה. אבל הבנתי את הרעיון.

תודה לך על הביקורת המושקעת (והממוספרת! מספרים זה דבר נהדר!) קבלי פינגווין מחמד:
 

בלגונה

New member
יופי, חסר לי פינגווין לאוסף

2) אחלה- רק שזה יהיה יותר ברור שהיא עשתה את זה אחרי שהיא השתחררה.
5) אם השמות עד כדי כך חשובים, סבבה שישארו. אבל בהצגה של רוז בפרקים הראשונים, אני מאמניה שנכיר אותה ואת האופי שלה, ואז אם תוסיפי את דון- זה כבר לא יהיה מבלבל.
7) הילדים של ימינו
... טוב, בתקופתי לא דיברנו על סקס בכיתה ו'.
8) יאיי צדקתי :)

כן, מספרים זה טוב, בד"כ אני לא כזאת מסודרת
 

ויימס

New member
מבחינה של שמות,

באופן כללי, אני חושבת שאם היייתי קוראת סיפור ובו שלוש דמויות שקוראים להן אלה, בלה וגלה, אז גם אם הן היו מאופיינות באופן מאוד מוצלח ושונה, הייתי מעבירה את כל הסיפור ב, "רגע, אלה זאת ההיא? ובלה זאת ההיא? וגלה... הממ?"
עם זאת, העובדה שאת כותבת בגוף ראשון די מנטרלת את זה. כשאני קוראת סיפור שכתוב בגוף ראשון, מבחינתי הדמות הראשית היא לא "רוז" אלא פשוט "אני." אז זה לא מפריע.
 
תראו מה *אני* עושה במקום ללמוד!->ביקורת חסרת פואנטה

הידד! נתתי לך השראה!
הממ... לא יודעת מה אני מרגישה לגבי העובדה שנתתי לך השראה בנושא *כזה*. הו, וול.
בעיקרון די אמרו פה הכל...
סתם שאלה: לדון יש BPD? כי זה ממש מתאים לשינויי מצב רוח.
אמ... איפה הדיכאון של רוז פה? לא רואים אותו... אני מודעת לזה שלא תמיד רואים את זה מבחוץ, אבל הייתי מצפה לפחות לאיזה מחשבה אובדנית, או רצון למות... משהו. היא אושפזה בגלל זה, אז למה זה לא נמצא?
אוו... בקשה שהיא תגיד "הייתה לנו פה ילדה סכיזו".... קיצורים עושים את זה כל כך יותר אמיתי!
(נניח: טוב, אבל אז התחלנו לדבר ו... היי, זוכרת את תקרית המילקי?)
 
יאי! עוד תגובה!

תודה לך שקראת והגבת, קודם כל. קחי...חביתה:
כי מתחשק לי עכשיו אחת (שעה מוזרה לחביתות, אני יודעת) אבל אין לי כח להכין אותה ואמא ישנה.
לא, אין לה BPD. השינויים במצבי הרוח שלה מרגישים עד כדי כך קיצוניים?

את צודקת, הדכאון של רוז לא מתבטא כאן, ואני אשתמש עכשיו בתירוץ הגרוע של "אבל הוא כן מתבטא בחלקים אחרים של הספר". אוקיי, אני לא חושבת שזה תירוץ גרוע באמת. כי, כאילו, אף מאפיין של האישיות של שום דמות לא מתבטא 24-7. אני חושבת
וספציפית בסצינה הזאת לא ראיתי נקודה שהיה מתאים להכניס בה מחשבה אובדנית שכאילו...תזרום עם הקטע. לא יודעת.
קיצורים, נכון! רעיון טוב! ייושם (אה, איישם אותו. בעתיד. יש את המילים האלה שכאילו את יודעת שהן קיימות, אבל אז את מנסה לאיית אותן וזה יוצא מוזר.)
 
יאי! שמחו ממנה!

חביתה!! אני אוהבת חביתות!! וגם לי בא אחת עכשיו. למה, למה במטבחים תמיד יש כלום?

אמ... קצת. אבל תכלס-יש סיבה שלא מאבחנים PD לפני גיל 18. היא יכולה להיות גם פשוט טינאייג'רית אובר-דרמה קווין

{פתאום קלטתי-התכוונתי לBPD כ-בורדרליין, לא ביי-פולאר. זה מה שגם את התכוונת, נכון?]
סבבה.

הידד! נתתי רעיון טוב!
 
BPD זה גם ראשי תיבות של ביפולאר?

(כאילו, כן, זה מתאים מבחינת אותיות, אבל לא ידעתי שיש disambiguous לראשי התיבות האלה
) אז כן, התכוונתי לבורדרליין. אבל גם ביפולארית היא לא אמורה להיות.
זה מעניין, אבל, מגוון ההפרעות הנפשיות שאנחנו מעניקים לדמויות שלנו שלא במודע
 
הממ.. כנראה שלא

יכול להיות שרק אני חשבתי על זה ככה.
פעם בדקתי לכמה הפרעות יש אותן ראשי תיבות

לא מודע - או שמא..?
הייתכן שיש לך תסביכים לא פתורים עם הDSM??
 


אני מניחה שלא סתם מבקשים ממך לכתוב סיפור על התמונה ההיא של הילד עם הכינור בפסיכוטכנים למינהם P:
 
למעלה