goshdarnit
New member
תרגיל - ארכיטיפים - 2
הפתיל הזה הוא המשך ישיר לפתיל הקודם בנושא ארכיטיפים. אני חושב שאנחנו מתחילים להבין למה אני מתכוון כשאני אומר 'זכיר'. בין השאר, מעבר לדברים שכבר ציינתי, ה'זכירות' של קטע מכריחה את הכותב להיכנס לפרטים. בואו נלך עם זה רחוק יותר. בואו ניקח סיטואציות בנאליות לחלוטין ונמצא בהן דברים זכירים. הנה התרגיל: אני אציע מספר סיטואציות בנאליות לחלוטין, כאשר המטרה שלכם היא לבחור אחת ולתאר אותה עם כמה שיותר דברים זכירים. כלומר, עם כמה שיותר דברים שאתם *באמת מאמינים* שהקורא יזכור שבועות וחודשים אחרי שהוא קרא את הקטע. 1 - ארוחת צהריים של המשפחה. 2 - שיחת טלפון מהסבתא. 3 - הליכה ברחוב, מהבית עד תחנת האוטובוס. 4 - קשה לקום בבוקר. 5 - שני א/נשים משתזפים/ות על החוף. אני מאמין שהדבר יעזור לפתוח את הראש לדברים חדשים, להתייחס לדקויות, למצוא דברים קטנים שבדרך כלל נעלמים כשחושבים על העלילה הגדולה, ליצור דברים שלא משרתים את העלילה באופן בוטה אלא בצורה עקיפה, ולראות דברים בסיטואציה שקודם לא ראיתם קודם. בנוסף התרגיל יעזור להשריש את השימוש בדברים זכירים, דבר שישפר את הכתיבה ויקרב אתכם לשימוש בארכיטיפים, שזה דבר מתקדם.
הפתיל הזה הוא המשך ישיר לפתיל הקודם בנושא ארכיטיפים. אני חושב שאנחנו מתחילים להבין למה אני מתכוון כשאני אומר 'זכיר'. בין השאר, מעבר לדברים שכבר ציינתי, ה'זכירות' של קטע מכריחה את הכותב להיכנס לפרטים. בואו נלך עם זה רחוק יותר. בואו ניקח סיטואציות בנאליות לחלוטין ונמצא בהן דברים זכירים. הנה התרגיל: אני אציע מספר סיטואציות בנאליות לחלוטין, כאשר המטרה שלכם היא לבחור אחת ולתאר אותה עם כמה שיותר דברים זכירים. כלומר, עם כמה שיותר דברים שאתם *באמת מאמינים* שהקורא יזכור שבועות וחודשים אחרי שהוא קרא את הקטע. 1 - ארוחת צהריים של המשפחה. 2 - שיחת טלפון מהסבתא. 3 - הליכה ברחוב, מהבית עד תחנת האוטובוס. 4 - קשה לקום בבוקר. 5 - שני א/נשים משתזפים/ות על החוף. אני מאמין שהדבר יעזור לפתוח את הראש לדברים חדשים, להתייחס לדקויות, למצוא דברים קטנים שבדרך כלל נעלמים כשחושבים על העלילה הגדולה, ליצור דברים שלא משרתים את העלילה באופן בוטה אלא בצורה עקיפה, ולראות דברים בסיטואציה שקודם לא ראיתם קודם. בנוסף התרגיל יעזור להשריש את השימוש בדברים זכירים, דבר שישפר את הכתיבה ויקרב אתכם לשימוש בארכיטיפים, שזה דבר מתקדם.