תרגיל - ארכיטיפים - 3

goshdarnit

New member
טוב, נו, שברת אותי.

בלי להכנס ליותר מדי תיאוריה. אתה ממציא את הדמות שלך. בעצמך. אתה וארבעת הקירות. אחר כך אתה ממציא את הדרך הכי טובה להציג אותה, ליצור את האפקט הכי טוב ליצור את ה-first impression. ואז אתה מכניס אותה לסצנה בנויה כך שהיא מוציא מן הדמות את הצד הבלתי נשכח שלה. את תהליך ההמצאה הזה אנחנו אמורים לעבור לבד, בלי להעזר באיך אנשים אחרים עשו את זה, כי אף אחד לא הציג עוד את הדמות *שלך* ולכן לא תמצא את הדרך האידיאלית להציג את הדמות *שלך* במשהו שאתה לא כתבת.
 

N Y

New member
נו, שוין...

קולות הניפוץ והשבר לא הפתיעו אותי כלל וכלל, שכן הריח הקדים אותם. בושם זול ומרוכז להבעית. כל המקקים שלי זינקו מחוריהם, בטוחים שהמדביר (200 שח"ח לביקור, אחריות לשבוע) הגיע. היו מתים. החריקות והזעזועים הלכו וקרבו, ובשניות החסד המועטות שנותרו לא נותר לי אלא להתאבל על הבגוניות האפריקאיות שלי (420 שח"ח החתיכה), שנדרסו בזה הרגע תחת רגלי הקידמה. או הנסיגה, מה שהוא לא יהיה. משהו התנגש בעוצמה בדלת (2500 שח"ח + ציפוי טיטניום 999.99 שח"ח), ומכך הסקתי שהוא כנראה נכשל בצינור ההשקיה (20 שח"ח ז"ל) וכי בהחלט צפוי לי דיון ארוך ונוקב עם מנהלת החשבונות שלי. "אפתח אל באב!" שאג קול מצדה השני של הדלת. "נו, שוין," אמרתי. "הפתחי." המנגנון קרקש וזמזם בקול. "סרבו תקוע," אמרה הדלת, ניתקה מציריה ונפלה כלפי פנים, נואשת. "בדיוק מה רציתי להגיד," אמר בעליו של הקול בעליצות מתוך שפמו העבות. "הבית שלך מתפרק, יא באבא!" והרי לכם יוסל'ה פלאביוס, עוד יהודי נודד, על סף דלתי. הוא לא השתנה כלל מאז פגישתנו הלא-אחרונה-למרבה-הצער. תלתליו עטורי בגוניות, על ראשו העצום חבורה כחולה, נקמתה האחרונה של הדלת, רגליו עטויות צינור השקיה ז"ל, בידו האחת מצ'טה ענקית ובשניה בקבוק ערק (10 שח"ח). ראשו היה גבוה מהמשקוף, כמובן, ולכן הוא התכופף, פסע פנימה, התיישר, נחבט במשקוף בכל זאת, ואז נכשל בצינור, אשר בדומה למנהגם של רוב העומדים למות הטיל ליטר או שניים של מי השקיה הישר על מכנסיו של הנזק ועל השטיח (1000 שח"ח במבצע). "אז מה שלומך?" חקר יוסל'ה. "ארבעת אלפים ושש מאות שח"ח," מלמלתי. "כל היום כסף," הוא אמר, דורך בעוז בשטיח הספוג. "אין לך נשמה במיל." "נכון," אמרתי והתפללתי קצרות לבורא עולם, בעודי מקיש כבדרך אגב על שולחן האוכל. נאקה נשמעה מתחת לקרשי הרצפה. "מה זה?" שאל יוסל'ה. "אל תשים לב," אמרתי, "זה סתם הבית שלי שמתרגל אליך שוב. לוקח לו קצת זמן." "טוב, בטח, אני יכול להבין את זה," אמר הנזק בגאווה, ואז, סוף סוף, פצתה הרצפה את פיה ובלעה אותו.
 

goshdarnit

New member
כן! זכיר! מצויין!

אני מתכוון כמובן לבית. בית עם אופי הוא בית זכיר. מצויין! ובכל זאת אני אציק לך. בית עם אופי. יש כל מיני. למה דווקא זה? בטח יש בית שמטריד מינית. בית שמתנהג כמו ילד קטן. בית שמתנהג כמו איש זקן. בית אובססיב-קומפולסיב. ואם כבר בעיות: בית עם טורט, או בית שלא שולט בעצמו (פיזית). בית עם תסביך נחיתות. בית עם תסביך גדלות. בית שחושב שהוא שרלוק הולמס. בית עם פיצול אישיות. בית קנאי. בית שרוצה לראות אנשים אחרים. ואם יש לנו כבר בתים שאוכלים אנשים, אפשר גם בית אנורקטי. בית בולמי. יש בתי שצריך לאלף אותם להתנהג ואנשים מיוחדים שזאת העבודה שלהם. אני רואה רחוב שלם מלא בתים. אני רואה בעיני רוחי עיר שלמה. אני רואה... סיפור. יפה. תמשיך.
 

goshdarnit

New member
נראה לי שהמסר שלי לא היה ברור.

והוא היה מיועד לניר ולאנשים כמותו שלפחות חלק מהקטע שלהם בכתיבה הוא להרשים את הקורא. אני אומר: אל תרשים אותי, תפיל אותי מהכיסא. אל תהיה מדהים, חכם, או מבריק. תהיה גאוני. לך *עד הסוף* של כל רעיון טוב שיש לך. זהו.
 

N Y

New member
זה פשוט נורא, הקטע הזה.

אני מתחיל תרגיל מתוך כוונה אמיצה לכתוב משהו שיתאים לאפיונים שלך. ואז, אחרי משפט או שניים, אני שוכח מזה וכותב עד שנגמרת לי הסצנה. בעע. But let's not argue about who killed who... בכל מקרה, אשמח לביקורת מעט יותר, אהם, לגופו של עניין.
 

goshdarnit

New member
אנשים עם דרישות.

שוב לא הייתי ברור כנראה. קודם כל עמדת בקריטריוני התרגיל ויצרת דמות זכירה. זאת אמרתי. ההערה היחידה שלי היתה (וממנה נסחפתי) למה דווקא בית עם אופי כזה? ואז התחלתי להציע אפשרויות. אבל יודע מה. אם כבר אתה שמח לקבל ביקורות ולעשות דברים למען הניסוי, בוא ננסה את הדבר הבא. יש לך ולאנשים אחרים בפורום נטיה לסיים בפאנץ' שהוא חלק מבניית הדמות (דבר שנובע מכתיבת דברים קצרים בלבד). בוא נהפוך את היוצרות ונציג את אותה הדמות בסיטואציה בשיטה שהצעתי למעלה. קודם כל: להציג את הדמות באמצעות רושם ראשוני. לא רושם ראשוני מטעה. להפך. רושם ראשוני מלא ונכון ככל האפשר המכיל בתוכו את הסיבה לזכירות הדמות - בכמה שפחות מקום. אח"כ לעשות סיטואציה עם אותה הדמות, שבנוייה לסיבה שבגללה הדמות זכירה. רוצה לנסות?
 

goshdarnit

New member
והנה תרגיל לבעלי הכשרון הקומי

מבינינו. (כי תרגילים על כתיבה קומית לא יהיו.) דמות זכירה. של בן אדם - לא רובוט, לא בית, בן אדם אמיתי, אחד מאיתנו. הקטע הזכיר שבו - האלמנט הקומי - נובע מתכונה אחת (כפי שאמרתי קודם) מוקצנת או. התכונה היא flaw שיש לדמות, חוסר הגיון כלשהו, פאק התנהגותי, תכונה מוזרה, וכן הלאה (באופן טבעי, כפי שיש לכל הדמויות הקומיות), אשר מוקצן עד כדי זכירות. לא חייב להיות מד"ב. כתיבת מד"ב היא קודם כל כתיבה טובה, עליה מלבישים קריטריונים נוספים הקשורים למד"ב. כדי ללמוד לכתוב מד"ב לפעמים צריך לכתוב גם לא מד"ב. תכתוב קטע כזה, ניר (וכל אחד אחר שמרגיש שהוא מנוסה מספיק בכתיבה קומית). ולמה? ההומור הקטע של הבית, למשל, לקוח מהקצנה של דברים שלא יכולים להיות (בית עם אופי), ועם (אזהרת תיאוריה) הלבשה של אפיונים של דבר א' על דבר ב' אשר רחוק מאוד מלהיות דבר א'. ג'ק טריפר מתחפש לאישה. האנדרואיד הפרנואידי. וכו'. חשוב מאוד ללמוד גם לשחק עם הפן האנושי, לקחת תכונות אנושיות, ולדעת להוציא את האבסורד שבהן, מבלי להגרר לדברים בלתי אפשריים.
 

N Y

New member
כנראה שנכשלתי לחלוטין, אם כך.

לאופיו של הבית לא הקדשתי כל מחשבה, ולמעשה עד שקראתי את הודעתך האחרונה לא הבנתי שהתכוונת לעניין האופי שלו ברצינות. הייתי בטוח שאתה צוחק עלי לכל אורך הדרך. נו, כנראה ששאר הדמוית בקטע ההוא היו ממש לא זכירות. גם זו דרך ללמוד...
 

goshdarnit

New member
הבית זכיר, אני מצטער.

אין תכונה מוקצנת המתוארת באופן ברור. ולכן הדמויות לא זכירות. ואני אמנם ציני לפעמים, אבל אף פעם לא כשאני מגיב לסיפורים. נסה לעשות את מה שהצעתי בתרגיל הקומי. אגב, ק', כפי שהיא מתוארת בכתבי ניר הזועם בדרכים, זכירה. המספר, לעומת זאת, לא זכיר. היא זכירה בשל האסרטיביות והאגריסיביות הבלתי מתפרשות. אלה התכונות הקיצוניות שהופכות אותה לזכירה.
 

the whist

New member
אני חושב שסבריאן של ג'ין וולף זכיר

וקורווין של זילזאני זכיר (בעיקר בגלל טריק אובדן הזיכרון שמופעל שם ומאפשר אקספוזיציה שאינה מייגעת אלא כחווית גילוי יחד עם הדמות). אני חושב שאודיסאוס הוא דמות זכירה למדי ולכן זכה באפוס משלו. סטידפייק של נורמן פייק מגורמנגאסט הוא אחת הדמויות הכי זכירות שיש, בכלל, בספרות. יש גם לז'אנר במי ובמה להתגאות. אבל יש צדק גם באמירה שקודם מעשים ואח"כ תיאוריה.
 
זכירה זה ענין אישי

הסבר: צהרי היום, אוטובוס. עולה אישה, פנים נאים, גוף בשל, לבושה חולצה רפויה. הנער העולה מאחוריה שולח יד לעבר ישבנה. "אני רוצה ממך זכרון" הוא נושף בקול. לפני שהוא מתרחק - מוטבעת כף ידה בלחיו. "כעת תזכור אותי יותר טוב". אז מה אתם אומרים - האם הוא יזכור אותה, או שכל הנוסעות תזכורנה אותו?
 

ריסט

New member
חמוד

ומזכיר לי את הסוטים בשבוע הספר -"יש לי פנטסיה בשבילך "
 

Redyuli

New member
גאיה

ישבתי עם שרי מתחת לאקליפטוס לעשן סיגריה. השמש כבר עלתה והאירה את האנשים במקום. מלאי אבק, אדמה על פניהם, שאריות של זרחן בסטיק-לייטים שאחזו. אנשים רבים ושונים. נערים עם קיבולת הזיות, שמוחם לא ידע יום אחד איך לתפור את עצמו שוב, מבוגרים עם נמרים משוגעים ברשתיות העין, שהם בעצם תמונת העתיד של אותם הנערים, נשים בחצאיות הודיות ותכשיטים, חלקן עם ילד קטן ועירום שמתפלש בבריכת בוץ. אנשי עיר, אנשי מושב. מישהו טיפס על האקליפטוס ממול וקופץ שם בין הענפים. אמפטמין מועבר בגלים קצובים אל נשאים בתוך תאי מוחי. נשאים שבטח מזוגזגים מכמות העבודה הבלתי שגרתית היום. אני מתבוננת על הבחור שקופץ שם בהתלהבות בין הענפים, וחושבת לעצמי שכל זה, זה כמו גן ילדים עצום. המצב הנפשי כאן הוא כעין מראה כספיתית וצלולה לזמן עבר. זה לא משנה בני כמה האנשים שכאן, מבחינה כרונולוגית, כולם עם אנרגיה של ילדים חופשיים. מראות. זה מוזר, כי השיקוף בתוך מראה הוא כל כך צלול, אבל משום מה לא זוכרים את השיקוף. אני מנסה להעלות את תמונת פניי ולא מצליחה. הרי התבוננתי בי כל כך הרבה פעמים במראה ועדיין קל לי להעלות תווים של דמות אחרת ולא את דמותי שלי. אם אני לא זוכרת את דמותי, אולי זה אומר כי אינני יודעת אותה באמת, כי מה שנלמד היטב נזכר. אולי המקום הזה הוא כמו מראה. מציאות המסמנת בתווי מתאר קיום חוצה זמנים שלנו. "חולה על סיגריות כשאני דלוקה", אומרת שרי ומוצצת מהסיגריה בתאוותנות. אני מסתכלת בה וחשה פולס של עוצמה מינית. יש בה את הBoo הזה. כיף לשבת לידה כי היא מייננת יונים של הנאה טבעית, גופנית. אנחנו שומעות לפתע בכי דק, מתבייש. "אמא, אמא". ילדה קטנה ללא חולצה,בחצאית ממשי סגול וצמיד מרשרש על רגלה נעה במרחק של כמה מטרים לפנינו. רואים שהיא מתאפקת מלבכות, מנסה להחזיק את גופה בגאווה, על אף הפחד התוקף אותה. היא לפתע מתבוננת אלינו בשקט ועוצרת מלבכות. אינני מבחינה כראוי בפניה, אך קפיאתה וההתבוננות התמהה שלה בנו משאירה רושם מוזר. היא קרבה אלינו כמו מהופנטת בהילוך ילדותי.גופה שזוף וחיוני, שיערה מוזהב, עם רצועות בלונד בהירות. יש משהו מוזר בעיניה, כאילו לא ניתן להביט אל תוכן, אלא מבטך חוזר אלייך. "אימא שלי, אני איבדתי את אימא", היא אומרת, כאילו באה להסביר בבושה מדוע היא בכתה לפני רגע. הזויות, אני ושרי מתבוננות בה, שותקות בזמן שמוחנו מעבד באיטיות את המצב הלא שגרתי. היא מתבוננת בנו בטבעיות כאילו אנשים בDelay, הם דבר טבעי. אני חושבת לעצמי שאולי התגובה שלנו נראת לה הגיונית, כי הזמן הקצר שהיא בעולם, לא לימד אותה את הקצב הנורמטיבי של תקשורת בין אנשים. מבחינתה שתיקה ארוכה, ארוכה, היא תגובה לגיטימית בתקשורת, כמו שגם אולי ריקוד סוער על רגל אחת מולה, היה יכול להיראות לה תגובה הגיונית ולגיטימית. חושבת שאולי עולם המחוות האנושיות לא נסגר עדיין אצלה על ידי הרגלים והתניות וככה כל מחווה בעולם חדש כזה היא גמישה ואמיתית, ללא גבולות. אני ושרי עדיין בוהות בה כמו זומביות. הילדה עומדת בחצאית המשי שלה, על פניה כתמי אדמה. להסתכל עליה ככה גורם לי לחשוב שיכול להיות שרפרטואר התגובות המקובל עליה, פשוט נובע מזה שההורים שלה קרועים במוח, שגם הם נוהגים לתקשר איתה כשהם על סמים. הרי איזה הורים מאבדים ילדה באמצע מסיבת טבע?. "את יודעת מה?" אומרת שרי ופונה אליי, "היא מזכירה לי אותך, תסתכלי" אני מתבוננת בילדה השקטה, יש בה משהו מוזר. "מי זאת אימא שלך?", שואלת אותה שרי. "אמא שלי היא אימא שלי" היא אומרת. "כן, אבל מי זאת אימא שלך, איך קוראים לה?", שואלת שרי שוב. "קוראים לה אימא" אומרת הילדה. "איזה פלונטר", אומרת שרי מגרדת בראשה, מחייכת. הילדה כמו גחלילית קטנה, בבת אחת צוחקת ונדלקת באור. אני מנסה להסתכל בעיניה, אך לא מצליחה. "בת כמה את ילדה?", אני שואלת כדי שתפנה אליי. "אני ילדה זקנה", היא אומרת, אך לא מפנה אליי את עיניה. "את מתכוונת, שאת ילדה גדולה", אני מתקנת אותה. "לא אני לא גדולה", היא אומרת בתוכחה. "כן, אבל זה מה שאמרת", "לא. תראי אותי יושבת", היא אומרת ומתיישבת מולנו. "נו?", שרי שואלת. "אז עכשיו את מבינה שאני לא גדולה", היא אומרת. "אז בת כמה את?", אני שואלת. "אני ילדה זקנה", היא אומרת שוב ומישירה את עיניה אל עיניי. ריקושט זורח ומהיר חוזר אליי מעיניה. קרקעית בטני מתהפכת. לא הצלחתי להסתכל לתוכה, כל מה שאני יכולה לחוש זה מבט בי. הילדה תחבה את ידיה אל תוך האדמה ליד כפות רגליה הקטנות ויצרה ג'חנונים מיניאטורים וחומים. "קחי", היא אמרה והגישה גוש אדמה אל שרי. שרי צחקה. "וזה לך", אמרה הילדה והגישה גוש אדמה לידי. שרי חשה כנראה שהתקדמנו לאן שהוא בתקשורת עם הילדה. "אז איך קוראים לאימא שלך?", היא שאלה. "לאימא שלי קוראים גאיה", היא אמרה. "איך קוראים לה?", שאלה שרי שוב בתמיהה. "גאיה, גאיה", ענתה הילדה. שרי ואני התבוננו אחת על השנייה. "הורים קרחניים", אמרתי לשרי והיא הנהנה בהסכמה. הילדה נעצרה והניחה את ידה בידי. היא התבוננה בעיניי. קיבלתי סחרחורת מוזרה פתאום משום מה. "את לא זוכרת אותי", היא אמרה בקול לוחש. "מה, מה", מלמלתי. "ממקודם" היא אמרה והיה לה מבט נואש בעיניים, עצוב ומוזר. "מתי מקודם?", שאלה שרי. ממקודם של מקודם", אמרה הילדה בקול הילדותי שלה, אבל היה משהו מוזר בדיבור הזה, כאילו היא משתמשת בשפה של ילדים להסביר משהו רחב וגדול יותר שאני אמורה להבין. "יווו.. פרפר", אמרה הילדה והצביעה על פרפר כתום שחלף ביננו. "את אוהבת פרפרים?", שאלתי אותה. "כן, הם מהמשפחה שלנו", אמרה הילדה בחיוך. "מה?" מלמלה שרי. "פרפרים הם מהמשפחה שלי ושלה", היא אמרה והצביעה עליי. "הורים קרחניים", אמרה שרי בציניות, פונה אליי. אבל אני לא חייכתי, אני זוכרת שאמרו לי משהו כזה פעם
 

Redyuli

New member
המשך לסיפור

"אולי אם אזכור, אז אימא תבוא", ממלמלת הילדה וממוללת עוד אדמה בין אצבעותיה. "מה צריך לזכור כדי שאמא תבוא?" אני שואלת בתהייה. "את לא זוכרת אותי", היא אומרת, ואני לא מבינה למה היא מתבלבלת ואומרת שאני זו היא שצריכה לזכור ומה זה קשור לאימא שלה. ההכרת שלי כמו נעה בתוך לבירינט מוזר שנוצר בראשי. ערפל בתודעה. אישה יפה וצעירה מתקרבת אלינו בריצה. "מתוקה, בייבי שלי, איפה היית", היא קוראת ובבת אחת מחבקת את הילדה. "יפה שלי, ילדה שלי", היא ממלמלת בעודה מחבקת אותה, ומצמידה את פניה ללחי הילדה. "את אימא שלה, גאיה?", שואלת שרי. "כן, אני האימא של הילדה היפה הזו. תודה ששמרתן עליה". היא לבושה כמו בתה, בחצאית משי הודית, אך יש לה סריג קשירה החושף בטן שזופה וחטובה. האישה לא נראית שרוטה כמו שחשבנו. למען האמת, היא מרשימה ביותר, גבוהה עם גוף חטוב ועוצמתי. "איפה היית", היא אומרת בחיבה ומניפה את בתה באוויר. "הייתי באיבוד אימא" "ילדה חכמה של, נכון היא חכמה?", היא שואלת אותנו. "כן ילדה מתוקה", אנחנו אומרות, "מצחיקה כזו" "תודה ששמרתן עליה. לי קוראים גאיה...אהה אתן בעצם יודעות". "כן. אפשר לשאול אותך מה משמעות השם הזה?" "גאיה זה אדמה בסנסקריט", היא אומרת, "בעצם קוראים לי במקור נעמה, אבל הוספתי את גאיה ומאז ככה כולם קוראים לי" "גאיה זה אדמה... מעניין", אני אומרת "אז בעצם היא חיפשה את אימא אדמה", אומרת שרי בחיוך. "כן אני אימא גאיה", היא אומרת מחייכת. "טוב שוב תודה, אנחנו נחזור לאבא, בואי נעשה ביי ביי", היא אומרת ונותנת נשיקה לבתה. מנופפות בעליצות בידיהן תוך אמירת ביי-ביי, הן מתרחקות מאתנו. הילדה מסתכלת אחורה עליי ומבטה מציף את ראשי שוב בערפל סמיך. "שרי, איך קוראים לילדה?" "וואלה אין לי מושג" אני מנסה להתבונן בה היטב, כדי שאם באמת שכחתי אותה פעם, זה לא יקרה לי שוב. ככל שהן מתרחקות נראה כי הטשטוש במוחי נעלם, אבל גם דמותה מטשטשת בראשי. אני לא מצליחה לזכור איך הילדה נראית. מבט אחרון לכיוונם כדי לנסות לתפוס את הדמות וללכוד אותה בזכרוני מחזיר מין נצנוץ מוזר כמו במקום מוצב ראי בשמש.
 

goshdarnit

New member
שלום יולי,

את חדשה לתרגיל, אז אני אסביר מחדש את חוקי הביקורת. כשאת מגישה סיפור במסגרת התרגיל, אני מגיב אך ורק על התרגיל עצמו וכמעט בלי יוצא מן הכלל לא על שום דבר אחר. השאלות הן טכניות: א) עשית את הדבר הטכני, כן או לא; ו-ב) האם אפשר לעשות אותו יותר טוב. התרגיל היה לעשות דמות זכירה. אני מניח שהכוונה היא לגאיה. יש בעייתיות מסויימת מבחינת הזכירות של גאיה. כמו שבטח ראית בסיפורים האחרים ובתגובות בעץ הזה, כדי שדמות תהיה זכירה היא צריכה שתהיה לה לפחות תכונה אחת מאוד חזקה. מה התכונות של גאיה? 1 - היא קטנה. קטן זכיר אצל אצבעוני, כי זה לא אופייני בעולם שלו. אבל בעולם הזה יש הרבה דברים מוזרים. קטן לא זכיר כאן. 2 - היא לא יודעת מה השם של אמא. זה לא זכיר. 3 - ילדה זקנה. זה יכול להיות, אבל את תצטרכי *להראות* לנו במה זה מתבטא, אחרת רק אמרת. ורק להגיד זה לא מספיק מרשים. 4 - ל'גאיה' יש משמעות נוספת הידועה לכולנו. להשתמש בידע קולקטיבי של דברים אחרים לא הופך דמויות לזכירות על פי התרגיל - ראי את התגובות שלי לקטעים של וויסט. 5 - שלא זוכרים איך נראית גאיה. אם רצית שזה יהיה הקטע הזכיר - אז היית צריכה לעשות מ*זה* קטע, ולדאוג שהקטע יהיה הרבה יותר גדול - ולהראות שאף אחד לא זוכר, למרות שכולם אמורים לזכור. כדי ליצור דמות זכירה, צריך לבחור 'קטע' של דמות, לבחור תכונה בולטת, ואז *להראות* לנו אותה. מצד שני, המסגרת שבתוכה שמת את הדמות מראה היא בגדול נכונה. המסגרת היא אידיאלית להציג בפנינו דמות. נסי ליצור דמות זכירה על פי העקרון שהצגתי.
 

Redyuli

New member
בלנדר של רעיונות

כמה חבל שאני צריכה לעצור את עצמי מלכתוב עוד סיפורים, בגלל שיש עיניינים בירוקרטיים שדורשים את תשומת הלב שלי. הפורום הזה משובח ביותר, מבחינת חומרים ומבחינת תגובות ובאמת מאז שנכנסתי לכאן רעיונות זורמים אצלי בהילוך מהיר. בכל אופן הסיפור נכתב כאן, אך הוא קשור לחומר אחר שבמגירה. המרכז אכן צריך להיות היות הילדה דמות מראה למספרת ועל כן הילדה זקנה.
 

Yuli Gama

New member
שלום רדיולי

אני שמחה שאת אוהבת את הפורום ושאת מצטרפת אלינו :) שאלה קצת לא שגרתית : יש איזשהו סיכוי שתרצי להחליף את הניק?
 
למעלה