תרגיל - דם - 2

goshdarnit

New member
תרגיל - דם - 2

יש דברים שאנחנו רוצים לעשות שהחברה (society ולא girlfriend) לא מרשה, שהחברה לא תבין. יש מעשים אסורים שאנחנו מתים לעשות, דברים שאנחנו רוצים שיהיו לנו, רגשות שהחברה אוסרת עלינו. לכל אחד יש לפחות אחד, שהוא משוכנע שאחרים לא יבינו, שאסור שידעו, ושאם ידעו הוא יהפוך לשנוא או נלעג ע"י הכלל. התרגיל הוא לכתוב מתוך הרצון האדיר והאסור הזה. התרגילים ימשיכו להיות בעילום שם. אני מזכיר שלפני שאתם מפרסמים את הסיפור לתרגיל או את התגובה, תרשמו תחת שם בדוי. הסיבות לכך בתרגיל הקודם. וכמו בתרגיל הקודם, הביקורת שלי תתמקד ככל הניתן, בבטן. כלומר: עד כמה התחברתם לבטן, עד כמה ברחתם מהבטן; ואיך אפשר להתחבר יותר לבטן. לא תהיה שפיטה, לא שלכם, לא של הדמויות, ולא של ההתנהגות של הדמויות.
 
עופר.

אני רואה אותו עובר מולי. אלוהים! הוא כל-כך יפה. יש לי פרפרים בבטן ואני לא יכול שלא להרגיש את הלב פועם בעצמה. אם הייתי יכול, אם רק הייתי יודע שמיד אחר-כך לא יבואו המבטים השופטים, הגועל והסלידה בפניהם - אם הייתי יכול הייתי מתקרב ומנשק אותו. מנשק בעצמה, בלהט, מקווה שהרגע לא יחלוף לעולם. אני רוצה כ"כ את המלאך הזה, להיות קרוב אליו - איתו. אבל זה לא יעבוד - אני יודע שהוא לא מוצא בי שום עניין (בודאי כי אין לי שדיים ושחלות). הפנטזיה מעכלת אותי מבפנים. אני רוצה כל-כך להוציא אותה החוצה, להוציא אותה אל הפועל, לשחרר את הדגדוג החם הזה בבטן. אם רק הייתי יכול...
 

goshdarnit

New member
ברוך המצטרף.

בתור חדש, אני אזכיר לך את חוקי הביקורת שלי. אני שופט כתיבה בלבד. עד כמה הקטע היה דם ועד כמה לא, וזהו. הנושא טוב ובהחלט מתאים לתרגיל. אבל בביצוע חסרים לא מעט דברים. כתבת:אם רק הייתי יודע שמיד אחר-כך לא יבואו המבטים השופטים, הגועל והסלידה בפניהם - אם הייתי יכול הייתי מתקרב ומנשק אותו. אני אומר: אבל ביקשתי שבתרגיל אל *תספר* לי שזה אסור, תראה לי איך זה *מרגיש* לחוות משהו שהחברה לא מרשה. תראה לי איך זה לחיות עם זה יום יום, איך זה להסתיר, איך זה לצאת לרחוב עם חבר, איך זה לגשת למישהו כדי להתחיל איתו כשאתה לא יודע אם הוא בכלל אוהב בנים. הסלידה של החברה, אני מניח, זה משהו שהדמות הראשית פה מרגישה יום יום. תספר לי משהו על זה שרק *אתה* יודע, ושאני לא. איך זה בכל זאת לממש? איך זה אף פעם לא לממש? איך זה לחיות בשקר? איך זה לנסות לברוח ממה שאתה? איך זה להסתיר מההורים? איך זה להסתיר מחברים? וכו'. הקטע אומר פחות או יותר כך: אני רוצה, אני יודע שאסור, אם רק יכולתי... אני רוצה עוד. בהצלחה.
 
עוד נסיון.

קהילת פרפרים מרחשת בבטני כשהוא עובר מולי. לבי פועם בעצמה כשהוא פונה לדבר עמי. העור השחום והיפה הזה, השרירים הבנויים בקפידה, שיער הפחם ועיני הענבר. - אני רוצה לבלוע את כל זה. להיות חלק ממנו. להצמיד את שפתיי לשלו. אבל אי אפשר ואני נקרע מבפנים. אני רוצה לנפץ את חומת הזכוכית הזו שבינינו. זו שבגללה אני יכול רק לצפות בכאב ולעולם לא לגעת. הוא לעולם לא יראה בי יותר מידיד - והיחס האפלטוני הזה הוא כחרב בלבי. סיטואציות אפשריות חולפות במוחי. אני אגש אליו ואנשק אותו. הוא ידחה אותי בגועל, יעווה את פניו ויהדוף אותי ממנו. אולי אף ירביץ לי. אני ארצה למות באותו רגע. להקבר באדמה. הוא יספר את זה לחבריו ובמהירות שבה שמועות נוטות לעבור כל השכבה תדע. הבושה שתשרוף אותי לא תצדיק את הרגע הקטן הזה של האושר. של מימוש הפנטזיה. ההורים שלי עלולים לגלות. צמרמורת חולפת בגבי רק מלחשוב על כך. אני כבר רואה את הפנים המזועזעות של אבא, את האכזבה העמוקה ממני. אני רואה את סבתא בוכה מאכזבה, מהכישלון שאני. תסכול עולה וגואה בי, מתמקם כגוש דמעות בגרון ומאחורי העיניים. אכן - עדיף להשאיר את הפנטזיה ככזו, זה בטוח יותר. לדחוק כל סימון חיצוני לעניין ורק להביט בחטף כשהוא מחליף חולצה לאחר שיעור ספורט. להדחיק ולבכות מבפנים.
 

goshdarnit

New member
יותר טוב,

אבל עוד לא. כתבת:זו שבגללה אני יכול רק לצפות בכאב ולעולם לא לגעת. אני: זה תיאור של המצב עליו רצינו לדבר. אתה מתאר את התוצאה. אל *תגיד*, תראה. כתבת:אני ארצה למות באותו רגע. להקבר באדמה. אני:זהו? זאת הדרך הכי טובה לתאר את ההרגשה? את התיאור הזה קראתי במקומות אחרים. תן לי משהו שלך. תן לי משהו יחודי. כתבת:הוא ידחה אותי בגועל אני:אל תגיד לי שזה בגועל. תראה לי איך מתבטא הגועל. כתבת:הבושה שתשרוף אותי אני: תאר לי בבקשה איך הבושה תשרוף את הדמות. כתבת:כבר רואה את הפנים המזועזעות של אבא, את האכזבה העמוקה ממני אני: זה נראה לי כמו פוטנציאל לקטע שלם. אצלך זה נגמר אחרי שורה. כתבת: אני רואה את סבתא בוכה מאכזבה, מהכישלון שאני. אני: ושוב, אתה גומר נושא שלם בחצי שורה. תעבור את הדבר עצמו, ותיכנס לעומק הסיטואציה, החוויה (של שני הצדדים), וקח את הזמן שלך. כתבת:ולבכות מבפנים אני: אל תגיד לי שאתה בוכה מבפנים, תראה לי איך זה נראה כשבוכים מבפנים. ודבר אחרון. נראה לי שיש אלמנט שמבלבל אותך בסיפור, וזה המשיכה. כאשר החברה מסתכלת על משהו שאתה רוצה ומוקיעה אותו (ולכן גם אותך), זה עושה משהו לרצון. זה הופך אותו לאסור, לנורא, לגדול, למפחיד, ל... למשהו אחר אצל כל בן אדם. במשיכה, כפי שהיא מתוארת בשני הקטעים, אין אלמנט אסור (או יותר נכון, לא ראיתי השפעה של ה'אסור' על המשיכה). להפך. בשני הקטעים היא מתוארת כמשיכה (ובקטע הראשון כחרמנות) בריאה ואופיינית לגיל העשרה. אולי אתה רוצה לתאר את האחרי, את הקטע עם האבא או עם הסבתא (כאילו זה באמת קרה ולא כמשהו שעובר בראש) ואת מה שיעשו לדמות אחרי שהוא מימש את מה שהוא רצה? אולי אתה יכול לכתוב את הקטע *בלי* לתאר את המשיכה. שוב, מהסיבה הפשוטה, שהמשיכה לא מתוארת כמשהו אסור.
 

goshdarnit

New member
תראה, חשבתי וחשבתי

ונראה לי שפספסתי דבר או שניים. לך איתי ותראה מה באמת כתוב: כתבת: קהילת פרפרים מרחשת בבטני כשהוא עובר מולי. לבי פועם בעצמה כשהוא פונה לדבר עמי. העור השחום והיפה הזה, השרירים הבנויים בקפידה, שיער הפחם ועיני הענבר. - אני רוצה לבלוע את כל זה. להיות חלק ממנו. להצמיד את שפתיי לשלו. אני: זה, כפי שאמרתי, משיכה. הלאה. כתבת:סיטואציות אפשריות חולפות במוחי. אני אגש אליו ואנשק אותו. הוא ידחה אותי בגועל, יעווה את פניו ויהדוף אותי ממנו. אולי אף ירביץ לי. אני ארצה למות באותו רגע. להקבר באדמה. הוא יספר את זה לחבריו אני: זה פחד מדחיה. תקרא את זה שוב, תחשוב על זה שוב, ותראה שזה פחד מדחיה. מה שמסביר את הדבר הבא. כתבת:הבושה שתשרוף אותי לא תצדיק את הרגע הקטן הזה של האושר. של מימוש הפנטזיה. ההורים שלי עלולים לגלות. צמרמורת חולפת בגבי רק מלחשוב על כך. אני כבר רואה את הפנים המזועזעות של אבא, את האכזבה העמוקה ממני. אני רואה את סבתא בוכה מאכזבה, מהכישלון שאני. תסכול עולה וגואה בי, מתמקם כגוש דמעות בגרון ומאחורי העיניים. אכן - עדיף להשאיר את הפנטזיה ככזו, זה בטוח יותר. לדחוק כל סימון חיצוני לעניין ורק להביט בחטף כשהוא מחליף חולצה לאחר שיעור ספורט. להדחיק ולבכות מבפנים. אני: זה תירוץ. הפחד מהחברה זה תירוץ ותו לא. כולנו מכירים את זה. אין לך כמה לא ניגשתי למישהי בגלל משהו שנשמע הגיוני, אבל הוא תמיד היה תירוץ. אני אראה לך איך בודקים אם זה תירוץ או לא. אם הדמות היתה *יודעת* שהשני כן מעוניין, אם השני היה ניגש אל הדמות ומתחיל איתה, הגיבור היה אומר: 'לא, אבא שלי' או 'לא, המשפחה' או 'לא, החברה'? לא. הוא היה הולך על זה. זה תירוץ ותו לא. תכתוב על משהו אחר. בשבילך, זה לא דם.
 
מה שהייתי "מת" לעשות...

מעולם לא הסתדרתי עם אנשים. זה פשוט לא היה זה. בגיל קטן היו לועגים לי, מתרחקים ממני, יורקים עליי, מרביצים. אני עדיין זוכר את ההשפלה הנוראה, הדמעות בכל יום אחרי בית-הספר, את אמא שלי שהיתה מקבלת את פניי בנזיפות וצעקות על הלכלוך שדבק בבגדים שלי, על הציונים שלי שרק מתדרדרים ועל זה שכולם תמיד אמרו שאני חכם ורק היא צריכה להתמודד עם הבן הנבלה שלה. גם אני אוהב אותך, אמא. כשהתבגרתי מעט למדתי פשוט להתרחק מאנשים. לא להתבודד בכוח, אבל להתרחק. מבחינתי הם היו רוחות רפאים שהסתובבו סביבי, ומדי פעם התקרבו, שאלו משהו, אני עניתי, לא מתחייב לכלום, לא מסגיר כלום. ואז הם היו מתרחקים ומותירים אותי לנפשי. רק ידידה אחת טובה היתה לי, מאז שאני זוכר. תמיד היינו מבלים יחד, בשתיקה. גם עליה כולם התנפלו אחרי בית-הספר, גם היא היתה כמוני, והסתדרנו נהדר יחד. תמיד ניסיתי להתחיל איתה. היא היתה היחידה שבאמת היה לי טוב איתה, וידעתי שזה הדדי. לצערי הרב, בכל פעם שניסיתי, היא דחתה את החיזורים שלי ולא תמיד הסבירה למה. בסופו של דבר למדתי לוותר ולאהוב מרחוק. בכל מקרה, קירבה מיותרת רק תזיק. כך עברה תקופה סבירה של 25 שנה, חצי יובל. לצבא לא קיבלו אותי, כי אני לא סובל חברה. פרופיל 21 נתנו לי החארות. אחר-כך הייתי צריך להתמודד עם כל הבעיות ברישיון ובעבודות. בכל מקרה סבלתי מבעיות בתחום התעסוקה, כך שעוד קצת לא ממש הפריע לי. הייתי רגיל, אחרי הכל. קיבלו אותי לעבוד באיזה חדר מתים, באחד מבתי הקברות הגדולים בארץ, שאת שמו לא אזכיר. הידידה שלי הצליחה להסתדר עם האנשים שסביבה, וקיבלה עבודה כמזכירה באיזה משרד אפלולי, שרוב העבודה בו נעשתה דרך הטלפון. היא היתה מאושרת, אני הייתי איפשהו בין גן-עדן לגיהינום, תלוי איך מסתכלים על זה. יום אחד, במשלוח הגופות שקיבלנו להכין לקבורה, ראיתי אותה. את הידידה שלי. הייתי המום, התחלתי לבכות ממש. אני, לבכות, על בן-אדם! ועוד על בן-אדם מת, מה קורה לי? אמרו לי שהיא חלתה בסרטן דם ולא גילו לה את זה בזמן. ההתדרדרות היתה מיידית, היא אפילו לא הספיקה להתקשר אליי ולהגיד לי. רק לפני שבועיים דיברתי איתה והיא טענה שפרט להרגשה כללית לא משהו, הכל היה בסדר ו... הרגשה כללית, מה? יופי. ממש אחלה. בפעם הבאה שיהיה לי כאב ראש אני הולך לבדוק אם יש לי לוקמיה. בכל מקרה, שם היא היתה, מונחת לידי, חיוורת (כמו) מתה, נוקשה, עדיין יפה, לפחות בעיניי. היה כבר מאוחר בערב והיה תורי לנעול את המקום. הציעו לי ללכת הביתה, לנעול ביום אחר, אבל לא יכולתי. רציתי להיפרד ממנה לשלום, אולי "לדבר" איתה קצת, לעשות דברים שאנשים אחרים עושים כשכואב להם בשביל להעביר את הכאב, לראות אולי זה יצליח לגרום לי להרגיש כאב שאוכל לנסות להעביר. אז נשארנו שלושתנו בחדר, אני, היא והמפתח. שאר הגופות שהיו מאוחסנות פה ושם לא שינו לי במיוחד. הם לא נחשבים. נעלתי את החדר מבפנים כשאחרון העובדים יצא, והתיישבתי ליד הגופה שלה, העירומה והלבנה. ניסיתי לדבר איתה, שאלתי אותה מה שלומה ואיך הדברים נראים בגיהינום-עדן שמגיעים אליו, אם בכלל. זה היה דבילי. ידעתי שהיא לא יכולה לענות לי, וזה לא הפך את השיחה לקלה יותר. סיפרתי לה על הקידום שאני הולך לקבל, אולי, בזמן הקרוב, סיפרתי לה על הספרים שקראתי, הסרטים שראיתי, החלומות שחלמתי. דיברתי עם עצמי, בקיצור. כשראיתי שאני מתחיל גם לענות ולפתח דיון פילוסופי עם עצמי ליד הגופה של הידידה שלי, הפסקתי. כמה נמוך אפשר לרדת ליד אנשים מתים... הסתכלתי עליה. עוד קצת, ושוב. בהתחלה לא היה לי נעים להסתכל על הגוף העירום של זאת שהיתה המעגל החברתי שלי במשך 20 שנה, אבל מצד שני, זאת באמת רק עוד גופה. אז הסתכלתי. התחלתי לגעת בה. בהתחלה הנחתי את אצבעותיי על השפתיים שלה. קרות, אבל עדיין רכות יותר משאר העור. ליטפתי לה את הצוואר. נגעתי בכל נמש ונקודה על הזרועות שלה, עיסיתי בכפות ידיי את שדיה המתים. אני לא ממש יודע איך זה קרה, אבל קצת אחרי זה מצאתי את עצמי מנשק את הפנים המתות, לא בצער כי אם בתשוקה. מנשק את הפנים, השפתיים, הצוואר, הבטן, הערווה. פשקתי את רגליה לרווחה, ליטפתי את הפנים של הירך הקרה, והשניה. אפילו נשכתי קלות, רק בשביל לראות איך זה מרגיש. לא היה לה טעם, אבל חשבתי לרגע על רגל עוף ששכחה לקפוץ למיקרוגל. סילקתי את המחשבה ממוחי בכוח, והמשכתי בטקס ההזדווגות כפי שהוא מוכר לרבים מאנשי העולם, רק בתנאים שונים מעט. הבגדים מיהרו לעזוב את גופי, ועמם כל שמץ של היסוס ותהייה לגבי האיסור של המעשה אותו אני עומד לבצע. הרגליים הפשוקות זכו עד מהרה להתמלא בתשוקה חיצונית, שפעמה עוד ועוד, עם כל ההתרגשות מסביב, של הפעם הראשונה שלי עם בחורה, עם הידידה שלי. לא משנה השאר. רק בתום האקסטזה המטורפת שליוותה את החווייה, קלטתי מה בדיוק עשיתי. לא התחרטתי לשניה, אבל הייתי מודע לכך שלא ממש מותר לי לעשות את מה שעשיתי. ניקיתי את "שותפתי" מכל סימן זרע שהיה עליה, דבר שלקח זמן רב למדי להתחשב בעובדה שבאמת היו לי הרבה "סודות" אצורים בתוכי. החזרתי אותה לתנוחה שבה היתה קודם, נגעתי במצחה חסר-החיים לאות תודה והלכתי לביתי כרגיל. ביום למחרת, אני לא יודע אם מישהו שם לב, אבל בהחלט לא ראיתי את זה בפניהם של המעט שעובדים עמי. זה היה משונה, לראות את כולם שוב בסיטואציה רגילה להחליא לאחר המקרה הלא-שגרתי שהתנסיתי בו לפני זמן כה קצר, ועתה ראיתי אותו ממרחק כה רב. רציתי עוד. עם הזמן, כשחזרתי על המעשה ואף אחד לא חשד, התחלתי לבקש את משמרות הערב. כשהתמיהה החלה להתפשט בקרב עמיתיי (שכן משמרת הערב היא הפחות-פופולרית בעבודתנו), הודעתי שאני צריך את השעות המאוחרות בשביל להירגע, דבר שאין לי בביתי. אחרי הכל, איפה תמצא הנפש שקט ושלווה יותר מאשר במקום מלא אנשים שזה-עתה מתו? השתיקה חוגגת כאן. וגם אני, מסתבר. לפחות עד שמישהו יחליט לבדוק מה אני עושה כאן כל-כך הרבה זמן, גם מעבר לשעות העבודה הרשמיות...
 

goshdarnit

New member
יפה.

אין לי הערות, תיקונים, וכו'. יפה. אבל יש לי רק שאלה אחת על דבר שנראה מוזר. יתכן שזה מבלבל רק אותי, וייתכן שיש לך תשובה סבירה. תוך כדי קריאה, חשבתי בתחילה שמדובר בנקרופיליה. והציק לי שהוא לא נמשך לגופות קודם. נקרופיליה, כמו רוב הפטישים, אני מניח, מתחילה בגיל מאוד צעיר. זה משהו על סף הדחף הבלתי נשלט, כשאדם רואה דבר מסויים. ולכן סביר שהיו לו הרבה יותר מניצנים קודם (אם כי בהחלט ייתכן שהוא לא שכב עם גופות לפני זה). אבל כשקראתי את קטע הסקס, החלטתי שלא מדובר בנקרופיליה, מדובר בפועל יוצא של דברים שהוא שמר בפנים בזמן מערכת היחסים הארוכה שלהם, ושככה זה יוצא. זה נראה לי הגיוני, וזה טוב, ונראה לי שכך זה כתוב... עד שהגעתי לקטע בסוף, שבו הוא שוכב עם גופות נוספות. למה הוא שוכב עם גופות נוספות?
 
סמי-נקרופיליה

הבחור הבודד לא חשב על זה קודם. הוא לא חשב על התענוג שבמשכב-גופה, פשוט כי זה לא נראה לו הגיוני. אבל העסק עם הידידה ז"ל שלו נראה ממש סביר, בהתחשב בנסיבות (איש מסכן עם הפרעת אישיות חברתית), ובאותו זמן הידידה שלו משאירה לו מעין "ירושה" - בדידות מוחלטת. הבחור מגלה שבעצם הקטע של לשכב עם גופות טריות זה לא כ"כ נורא. לדעתי האישית זאת אפילו לא ממש נקרופיליה (לא שאני אעשה את זה...), כי הרי מדובר באנשים שנפחו את נשמתם לפני שעות מעטות בלבד, ולי יש דעות די משונות בנוגע למספר לא קטן של דברים. בקיצור, את מה שהוא לא מוצא באנשים חיים הוא מוצא בגופות הטריות. את מה שכביכול מפיג את הבדידות, אם לא את הנפשית, לפחות את הפיזית. וככה הוא לא צריך להתמודד עם בני-האדם עצמם. זה לא שהוא אוהב גופות, זה פשוט שהוא מגלה, החל בידידה שלו וממשיך בכל השאר, את נפלאות הלבד-ביחד. נשמע די הגיוני מבחינתי, למרות שחולני משהו.
 

goshdarnit

New member
אז זו לא נקרופיליה.

נקרופיליה (או כל פטיש אחר), כפי שאמרתי, מתחילה בגיל מאוד צעיר (נדמה לי שזה מתחיל עוד לפני גיל ההתבגרות) ואני לא מאמין שהאדם לא ידע מזה. מצד שני, מה שזה כן עובר מאוד חזק וכתוב טוב. הבעיה היחידה בסיפור היא שהמעבר שהדמות עושה מהגופה הראשונה לגופות אחרות לא ברור פשוט כי לא הראית אותו. את כל מה שתיארת בהודעה הקודמת שלך הכנסת למעשה הראשון שלו אבל לא למעבר לגופות אחרות. חוץ מזה יפה מאוד. אה, אמרתי? אוקיי. אמרתי כבר שאני מפחד להציע רעיונות לכותבים, כי רעיון שאולי הוא טוב אבל לא של הכותב יכול לפגוע בכותב ובסיפור. אבל בכל זאת אנסה משהו. איך היינו משתמשים בזה כדי להפוך את זה לסיפור מד"ב? הקטע הוא לקחת את הבטן של הסיפור ולמצוא דרך מד"בית להקצין אותה וללכת עד הסוף, כאשר ה'סוף' הרבה יותר רחוק ממה שאנחנו יכולים להגיע אליו כרגע במציאות. מה אם היתה דרך למנוע את התפרקות הגופה או הרקבון שלה? הוא היה יכול לקחת אותה הביתה ולחיות איתה. ומה אם אחרי זה היו דרכים to animate את הגופה, כך שהיא יכולה לזוז קצת מפה לשם. אולי אפשר להשתיל לה מוח מאוד בסיסי שהיא תגיב להוראות קוליות פשוטות. אולי אפשר אפילו, שלב-שלב להוסיף עוד משהו. אולי באיזשהו שלב היא לא מכבה את עצמה. אולי אפשר להתקין משהו במוח שיאפשר לה לדבר, כמו בובה, שמסוגלת להגיד עשרה משפטים בלבד. ואפשר להמשיך, כל פעם לתת לה עוד קצת. כך שהיא אף פעם לא חיה, היא אף פעם לא מה שהיא היתה פעם, אבל לאט לאט, בשיטת הסלאמי, מתקרבת למה שהיא היתה פעם. ורק כך הוא יכול לתקשר איתה - היא יכולה לעשות הרבה דברים, אבל להגיד 'לא' היא אף פעם לא תגיד.
 
מאגניף!!!

רעיון נחמד, לדעתי. אני אנסה ללכת על זה. הולכת לעבוד על העניין, נראה מה ייצא מזה.
 
אני שונאת את תפוז!!!!

כתבתי עכשיו במשך בערך שעה, והשקעתי בזה את כל כולי- וזה פשוט מחק לי הכל!!!! גועליים!!!!!!!!!!!!! בא לי לבכות... טוב, אני אנסה עכשיו לשחזר את זה. עוד בוקר. שוב צריכה לקום, להתלבש ולצאת אל החיים. להתמודד שוב עם השקרים, השאלות וה"מה שלומך" המזוייף שלהם. לזכור שהם לא שומעים. ושוב תעני שהכל בסדר- הרי את לא יכולה לספר להם את האמת. כי כשהיית עוד תמימה וניסית, גילית שהם לא מקשיבים לך. ידעת שהמילים נותנות לדברים כוח במציאות- פרפרים צבעוניים שאת מפריחה לחלל העולם. אבל למציאות לא היה אכפת. המציאות לקחה את הפרפרים, גזלה מהם את הצבע, תלשה להם את הכנפיים- והחזירה אותם מקופלים יפה באריזה חומה. הם לא מסוגלים להבין את זה. עבר יותר מדי זמן, והם כבר לא זוכרים איך זה לשמוע, לאהוב. איך זה להכיר באמת. שכחו איך זה להקשיב למישהו ולראות את כל הכאב שלו חשוף, את כל הפרפרים שלו מתעופפים סביבך כמו מערבולת חיה. איך זה לדעת שאת, בשתיקה שלך, נתת להם חיים. שאת זו שהעניקה לו את הכוח להתמודד איתם. ואת חייבת לשאול אותם את אותו הדבר. גם אם את יודעת שהם ממילא לא יגידו לך את האמת. הרי זה מה שמחייב הנימוס. הם מוכרחים להמשיך את כל השקרים הקטנים והמקובלים שלהם. וזה לא שאת לא יודעת איך להקשיב- הרי לכך נולדת. אם הם רק היו רוצים- היית מקשיבה להם לנצח. היית מקשיבה עד שכל המילים היו נצרבות החוצה. עד שלא היה נותר עוד בכי בעולם. עד שלא היה עוד על מה לבכות. את הרי כמהה כל כך לשמוע את האמת, את העומק. את הפנים. את נמצאת במעין מילכוד. את חייבת להקשיב- אבל יודעת שהם משקרים. אז את בורחת אל הספרים- אל המקום שבו אף אחד לא מפחד לספר. איפה שהאמת חשופה ונאמרת. וצועקת. חיה את הדמיון בכל כולך. כמו גווע ברעב את שורדת מישיבה מול קערה של פירות מפלסטיק. הלוואי ויכולת להישאר לנצח מתחת לשמיכה- כמו כשהיית ילדה קטנה ואבא היה בא לבדוק אם כבר נרדמת. היית נשארת לקרוא בחושך עד עלות השחר. אז הדמיון היה חזק בהרבה- או שאולי האנשים שסביבך לא פחדו כל כך לדבר אלייך. הרי היית אז רק ילדה קטנה, ומה כבר יקרה. אם רק היו נותנים לך להישאר לנצח בין הררי ספרים אינסופיים... תשקרו לי חזק יותר. שאצליח להאמין.
 
באסה, באסה, באסה!

הקטע איבד את כל ההקשרים שלו, את כל המבנה. הייתה לו זרימה כל כך יפה! בכל אופן- אני מקווה שזה מה שהתכוונת בתרגיל...
 

cwen

New member
לכן רצוי לעבוד בוורד ולא בחלון של

מערכת התגובות של תפוז. כך גם אפשר לשמור את הסיפור, לחזור אליו אחרי כמה זמן לערוך ולתקן לפני ששולחים אותו - לא משנה אם בעילום שם או לא. כן, גם לי הושמד פעם העותק היחיד של סיפור שמעולם לא הצלחתי לשחזר. אני מכירה את ההרגשה האיומה הזו. עוד מישהו נזכר בדיוק עכשיו בקטע המתאים ממיזרי?
 

cwen

New member
לכן רצוי לעבוד בוורד ולא בחלון של

מערכת התגובות של תפוז. כך גם אפשר לשמור את הסיפור, לחזור אליו אחרי כמה זמן לערוך ולתקן לפני ששולחים אותו - לא משנה אם בעילום שם או לא. כן, גם לי הושמד פעם העותק היחיד של סיפור שמעולם לא הצלחתי לשחזר. אני מכירה את ההרגשה האיומה הזו. עוד מישהו נזכר בדיוק עכשיו בקטע המתאים ממיזרי?
 

goshdarnit

New member
בגלל זה אני לא קורא את 'נשים קטנות'

הפסקתי ברגע שמה-שמה האחת השמידה את העותק היחידי של הספר של מה-שמה השנייה. ברגע הזה הפסקתי לקרוא את הספר, ואין לי שמץ של כוונה לחזור אליו. המינגווי כתב ספר על איך אחד הספרים שלו הושמד ע"י המאהבת שלו (לטובתו, היא טענה). לקח לו עשרות שנים לכתוב את הספר הזה ולתאר מה קרה ואיך זה קרה, כי זה כאב. אי אפשר לשחזר הוא טען, בעודו מנסה לתאר לנו את מה שהוא כתב. הברקות של רגע לא חוזרות לעולם על אותו דבר. זה אחד הספרים הטובים ביותר שלו. הקטע עצמו מצויין. לא לזה התכוונתי, אבל כן, בדיוק לזה התכוונתי. בטן מהתחלה עד הסוף. ואני משער שהגירסה המקורית היתה עוד יותר טובה. עבודה מצויינת. אני חייב לקרוא קטע נוסף שלך, שהוא הגירסה המקורית. בואי ניקח את אותו עולם ונראה את היום שבו הדמות גילתה את השקר. או בואי ניקח את אותו עולם קצת יותר מאוחר ונראה את היום שבו הדמות כבר לא יכולה יותר לשקר לעצמה, לחיות שקר, או לקבל שקרים של אחרים. תתארי את היום שבו היא כבר לא יכולה לחזור להיות מתחת לשמיכה - לעולם. והפעם על תכתבי בתוך הקופסה הזאת. סיפורים כותבים על מעבד תמלילים (אפילו הפרימיטיביים ביותר) ושומרים אותם על הדיסק. רק אז תעתיקי אותו לתפוז. מצויין.
 

Rivendell

New member
לא לקרוא את "נשים קטנות" מכל סיבה

שהיא זה הפסד עצום. אפילו אם היא משמידה את הספר (ללא ספק אקט מחריד) - כדאי לקרוא. זה ספר נפלא, ואותו כידוע אף אחת לא השמידה, אפילו שהאלקוט כותבת על משפחתה שלה. ואם מישהו מעוניין, אז הנה קישור לביוגרפיה של אלקוט
ואגב, אם בא לכם אפשר לנסות לעשות כאן משהו שאני עושה בספרים כבר הרבה זמן והולך נהדר - פינת הביוגרפיה. בספרים, כל שבוע מתנדב אחר מכין ביוגרפיה של סופר לבחירתו. אם תרצו אפשר לעשות את זה כאן עם סופרי מד"ב ופנטזיה.
 
למעלה