תרגיל - האנשת הדיאלוג - 2

goshdarnit

New member
אז ככה

קודם כל, לפי דעתי, לא היה לך הרבה יותר קל כי הכנסת הרבה יותר רבדים. אם תעשי את זה בלי שתיקות, זה ייכנס לשיגרה וזה יהיה קל יותר. דבר שני: בקשר לסעיף השלישי, שלב בגילוי/הבנה, זה התרגיל הבא (האנשת הדיאלוג 4). בואי נתאפק עד יום ראשון.
 
נסיון ראשון

נתי נכנסת לאולם הספורט בלחיים סמוקות. היא מביטה מסביבה... עמית עסוק בניפוח בלונים, הלה וניצן עומדות על הבמה ומכוונות את הסאונד, בעוד רותם, דנה ולירון מזיזים שולחנות. נתי לא מוצאת את בועז בעיניה. "היי, איפה כולם?" נתי שואלת בקול רם. עמית, שעד אותו רגע היה עסוק בניפוח בלון לממדי ענק, מבחין כעת שנתי נכנסה אל החדר. הבלון המנופח שהחזיק בין אצבעותיו משתחרר ועף מסביב בקול תרועה. עמית מסמיק. דנה ולירון צוחקות. נתי, שהבלון חולף ממש ליד ראשה, מצטרפת לצחוק אך באיחור... נראה כאילו משהו מטריד אותה. "יש מלא בלונים", הוא זורק לעבר נתי ולירון. "המון עבודה. אני לא יודע אם אני אספיק לנפח את כולם עד המסיבה". "אף אחד אחר לא היה אמור לבוא לעזור?" נתי מתקרבת אל עמית. "אולי. לא יודע. אוף... המסיבה הדפוקה הזאת... את בכלל מתכוונת להשאר פה?" הוא מרים את עיניו ומביט בה. "אני לא יודעת. אולי. אם יבואו מספיק אנשים". נתי אומרת וממשיכה להביט מסביב. עמית מכחכח בגרונו. "אני די בטוח שיבואו הרבה אנשים. ונראה לי שאני אשאר לבדוק קצת את העניינים. את יודעת, בגלל שאני כותב לעיתון זה חשוב שאני אסקר את הארוע". נתי מקשיבה, אך דעתה פזורה. היא כל הזמן זורקת מבטים לעבר הכניסה לאולם. "עיתון?" היא שואלת מבלי להביט בפנים של עמית. "כן, אהמ.. העיתון של בית הספר. עכשיו שמינו אותי לכתב ראשי יש כל מיני דברים שאני חייב לעשות". עמית כבר מוכן לפרט מה הדברים אך בדיוק באותו זמן בועז ואילת נכנסים לאולם כשהם סוחבים ביחד מגש ענקי ועליו עוגת קרם בשלוש שכבות... "זהירות! תכף תפיל את התינוק!" אילת מצחקקת. "לאט!" בועז לא נשאר חייב: "מותק, אם מישהו בינינו יכול להפיל זאת את". נתי פונה בחדות חזרה לעבר עמית. "ומה, אתה עושה את הסיקור הזה לעיתון לבד? זה לא המון עבודה?" היא שואלת במהירות. "זה קשה אבל אני מסתדר. האמת... יש כל מיני קטעים של... בנות שאני לא כל כך מבין בהם. אה.. את יודעת. כמו מי יוצא עם מי ו...מה בנות רוצות", הוא קצת מגמגם ובניגוד לרצונו אודם עולה שוב בלחייו. "המסיבה בטוח תהיה דפוקה. כל הבנים פה בתיכון כאלה ילדים... " נתי אומרת "אבל נראה לי שאתה זקוק לעזרה, אז אני יכולה להשאר. אם בא לך", היא מוסיפה במין דרך אגב. "למה לא?" עמית מושך בכתפיו. "לא אכפת לי שתשארי".
 

goshdarnit

New member
יפה מאוד

בדיוק כתבתי לאסתר שהפעולה, שהיא המשמעות האמיתית של הטקסט, היא תמיד דרישה לאקטיביות מהצד השני, והנה כתבת תרגיל שמשחק בדיוק על היוצא מהכלל. בתרגיל הזה, מה שהם עושים זה, באופן אקטיבי, *לא* לדבר על זה (מה ש'זה' לא יהיה). הם מתעלמים, בורחים, בכוונה לא מגיבים אחד לפעולות של השני, וכן הלאה. יפה מאוד. דוגמאות ראויות לציון: כתבת: "אף אחד אחר לא היה אמור לבוא לעזור?" נתי מתקרבת אל עמית. אני: שימו לב שזה לא טקסט שדורש אפילו טיפה של התקרבות. אם מישהו היה אומר לי דבר כזה ומתקרב, אז או שהוא נלהב נורא לעזור, או שהוא רוצה להתקרב. המשמעות של הטקסט, במקרה הזה, הפעולה של נתי היא ההתקרבות ולא השאלה. כתבת: "אני לא יודעת. אולי. אם יבואו מספיק אנשים". נתי אומרת וממשיכה להביט מסביב. אני: הוא דיבר אליה כבר כמה פעמים, הוא הביט בה, והיא עדיין לא הסתכלה עליו. היא *מתעלמת*, מרחיקה, מפחדת להתקרב. הפעולה האמיתית שוב נעשית באמצעות איך שהיא אומר ומה שהיא עושה בזמן שהיא אומרת ולא בטקסט. אבל בלי הטקסט, זה לא היה עובד. כתבת: "את בכלל מתכוונת להשאר פה?" הוא מרים את עיניו ומביט בה. אני: שימו לב, שהפעולה של 'מרים את עיניו' היא פעולה של *הקשבה* ולא של צפייה. רמת הקשב שלו בבת אחת עולה מעבר לכל פרופורציה, כנראה כדי לבחון כל תגובה שלה, כל תזוזה. אנחנו מסיקים מזה הרבה מאוד. הנקודה שרציתי לציין, אבל, היא שבמקרה הזה 'מרים את עיניו' היא פעולה של הקשבה. אנשים מקשיבים עם העיניים, וחשוב לציין את זה. עכשיו אנחנו יודעים שאת יכולה לעשות את היוצא מהכלל ("לא לדבר על זה"). השאלה היא, אם את יכולה לעשות את הכלל? תכתבי סצנה, שבה לא בורחים, כן מקשיבים (כלומר מגיבים) לפעולה של הצד השני, ובה כל שורה היא למעשה דרישה למעשה/אקטיביות כלשהי מהצד השני. והמשמעות המילולית, כמובן, שונה מהמשמעות האמיתית. כמו הסצנה שאסתר כתבה. אבל שלך.
 
אני לא בטוחה שהובנתי נכון

אני התכוונתי ליצור מצב בו נתי מחפשת מישהו - את בועז. עבורה החדר ריק אם הוא לא שם. עבור עמית, לעומת זאת, הנוכחות של נתי היא בדיוק מה שהנוכחות של בועז היא עבורה. אוף. אני מתנסחת נורא. בכל מקרה, אני באמת לא יודעת *למה* היא התקרבה. אולי זאת פעולה לא מתאימה למה שרציתי להעביר.
 

goshdarnit

New member
אני חושב

שזה די מה שאמרתי. היא מתעלמת ממנו. ונתי מפעיל את הסופר-קשב עליה כי הוא מעוניין בה (אבל לא אומר). לא? שניהם לא אומרים בדיוק מה הם רוצים, שניהם לא באמת מנסים לפעול אחד על השני (קשב זה מצויין, אבל זאת לא דרישה מהבן אדם השני; קשב זאת פעולה סבילה). הדבר שבלבל אותי היתה ההתקרבות. ואל תכתבי דברים שאת לא יודעת למה הם קורים, אלא רק אם את יודעת שהן נורא נכונים. אני עדיין חושב שזה דיאלוג שעומד בעקרון למרות שהוא יוצא דופן. אבל אי אפשר לכתוב את כל הדיאלוגים ככה. אני הולך לקרוא את הנסיון השני.
 

ק י צ י

New member
היה בוקר בהיר

היה בוקר בהיר, שתוף בשמש. רוח אביבית נעימה וריחנית נשפה בעדינות דרך החלון הפתוח של חדר השינה. אפשר היה לשמוע את הציפורים המצייצות במיני קולות בלי הפסקה. הוא פקח את עיניו, התמתח בכל גופו, הסתכל על השמים הבהירים דרך החלון והתחיל לחייך. הוא הסתובב לעברה. היא עוד ישנה. הרגשת האושר פתאומית הציפה את כל כולו. הוא משך לה בעדינות באוזן, היא התחילה לזוז. "מאמי, תתעוררי" לחש לאוזנה. "מ..." הוציא צליל בלי לפתוח את פיה. "קושקוש" זימר לה בעדינות. היא פקחה את עיניה והסתכלה עליו במבוכה. "בוקר טוב" אמרה, כשהיא מסתירה את פיה בסדין. "בוקר מעולה" אמר בשמחה בכל רם, " איך את מרגישה?" שאל בסקרנות. "אני טוב, מה השעה?" שאלה בקול מוטרד. "את ממהרת לאנשהו?" שאל, חשש עבר על פניו. היא הסתכלה על השידה עם בקוק יין ריק ושני כוסות לידו, בגדיהם היו מפוזרים בכל החדר. "אני ממש לא זוכרת כלום, כנראה ששתיתי משש הרבה." "לא ממש, היה כיף" שוב חייך. "אני צריכה מקלחת, דחוף" אמרה וקמה במהירות מהמיטה "אני צריכה להתקשר לאחותי, היא תזדקק לי היום". היא הפנתה אלי את גבה והתחילה לחפש את הטלפון הנייד שלה בתיקה הקטן. "את לא רוצה לאכול איתי ארוחת בוקר?" כמעט התחנן. הוא הסתכל על עורה היפה ועל קווי גוף המושלמים. "אני חייבת לרוץ, אני אתקשר אליך בהזדמנות" אמרה והתחילה ללבוש את בגדיה במהירות. "אני אתן לך את המספר שלי" הוא הרגיש מושפל "אני מאוד נהנתי אתך, את בחורה מדליקה" והצטער שאמר את זה. היא התקרבה אליו "אני יודעת" היא לא ידע מה להגיד "אני באמת ממהרת".
 

goshdarnit

New member
יותר טוב.

בואי נסתכל על פעולות: כתבת:"מאמי, תתעוררי" לחש לאוזנה. אני: הוא מנסה להעיר אותה וגם אמר 'תתעוררי'. לא ולא. או זה או זה, לא שניהם ביחד. שימי לב מה עשית מיד אחר כך: כתבת: "קושקוש" זימר לה בעדינות. אני: ככה צריך. הפעולה של 'קושקוש' והדרך (לזמר בעדינות) היא פעולה של להעיר. אבל מאיך שכתבת את זה כאן יש לי מידע על אינטימיות (קושקוש) ועל אכפתיות (זימר בעדינות). לעומת זאת מ'תתעוררי,' לחש באוזנה" אין לי שום אינפורמציה נוספת, לא על האופי שלה ולא על האופי שלו ולא על הקשר ביניהם. כתבת: היא פקחה את עיניה והסתכלה עליו במבוכה. "בוקר טוב" אמרה, כשהיא מסתירה את פיה בסדין. אני: אם התכוונת שהיא מתביישת או , אז זה לא עובר מספיק חזק. אילולא התרגיל הייתי חושב שהיא מסתירה את פיה בגלל הריח של הבוקר ושהמשמעות של 'בוקר טוב' היא הפעולה הרגילה שלכולם כשהם אומרים בוקר טוב. כתבת: "בוקר מעולה" אמר בשמחה בכל רם, אני: אולי, אולי להגיד את זה בקול רם זה סוג של 'תצטרפי אליי' או 'תחייכי' או נסיון להרים את מצב רוחה הישנוני. הבעיה היא, שאם זה המצב הוא לא ממשיך. פעולה כזאת בדרך כלל נמשכת עד אשר משהו קורה שגורם לה להשתנות. וכאן זה לא ככה. כתבת:" איך את מרגישה?" שאל בסקרנות. אני: איך את מרגישה = איך את מרגישה. אין לי שום אינפורמציה לגבי משמעות נוספת של המשפט/פעולה. כתבת: "אני טוב, מה השעה?" שאלה בקול מוטרד. אני: משמעות הטקסט היא משמעות הטקסט ודי. בנוסף, 'שאלה בקול מוטרד' לא מראה שהייתה מוטרדת. אם היא מוטרדת איך היא מתנהגת? תראי לי, ואז אני אסיק לבד שהיא מוטרדת. שימי לב שהיא לא פועלת עליו, היא עוברת תהליך פנימי בלעדיו. כתבת: "את ממהרת לאנשהו?" שאל, חשש עבר על פניו. אני: זה היה יכול להיות עלבון, אבל זה לא כתוב כעלבון. זה היה יכול להיות נסיון להשאיר אותה, אבל זה לא. וזה היה יכול להיות הפתעה, אבל זה לא, כי בשביל הפתעה צריך קודם כל לראות את התגובה (ההפתעה) "חשש עבר על פניו" ואז את הנסיון לאמת: "את ממהרת לאנשהו?" את רואה את ההבדל במשמעות? כתבת: תכלה על השידה עם בקוק יין ריק ושני כוסות לידו, בגדיהם היו מפוזרים בכל החדר. "אני ממש לא זוכרת כלום, כנראה ששתיתי משש הרבה." אני: זאת לא תגובה לפעולה שלו, וזאת לא פעולה עליו. היא עוברת משהו שלחלוטין לא קשור למה שקורה בסיטואציה. כתבת: "לא ממש, היה כיף" שוב חייך. אני: מה בדיוק הוא מנסה להשיג ממנה? כלום. 'לא ממש, היה כיף' זה לא העלאת זכרונות, ובמקרה הזאת זה לא פעולה. הוא צריך להשיג ממנה משהו אקטיבי, לנסות לגרום לה לעשות משהו או להרגיש משהו. ככה זה עובד בחייך. 'חייך' בהקשר הזה בהחלט יכול להיות נסיון להחזיר את הסקס. כתבת: "אני צריכה מקלחת, דחוף" אמרה וקמה במהירות מהמיטה אני: זה יכול להיות 'עוף ממני', אבל לדעתי זה פשוט המשך התהליך שלה שבה היא לא מגיבה אליו והיא לא פועלת עליו. כתבת: "אני צריכה להתקשר לאחותי, היא תזדקק לי היום". היא הפנתה אלי את גבה והתחילה לחפש את הטלפון הנייד שלה בתיקה הקטן. אני: הטקסט עצמו כאן הוא לא פעולה. והשאר שוב לא קשור אליו. כתבת: "את לא רוצה לאכול איתי ארוחת בוקר?" כמעט התחנן. אני: אה, להתחנן זאת פעולה על בן אדם אחר. אבל למה להגיד לי אותה? תכתבי את הטקסט שהוא היה אומר אילו היה מתחנן באמת ואז לא תצטרכי להסביר לי שהוא התחנן. כתבת: הוא הסתכל על עורה היפה ועל קווי גוף המושלמים. אני: את זה הוא עשה בזמן שהוא התחנן? את זה הוא עשה בזמן שהיא לא ענתה לו? זה לחלוטין לא קשור לתהליך. התחננת? חכה לתשובה או תמשיך להתחנן. כתבת: "אני חייבת לרוץ, אני אתקשר אליך בהזדמנות" אמרה והתחילה ללבוש את בגדיה במהירות. אני: זאת פעולה. היא מתעלמת ממנו, דוחפת אותו הצידה, זורקת אותו. כתבת: "אני אתן לך את המספר שלי" הוא הרגיש מושפל אני: הטקסט הוא נסיון להשיג ממנה אפילו טיפה ממה שהוא רוצה ממנה. יפה. 'הוא הרגיש מושפל' בעייתי, משום ששוב את *אומרת* לי במקום להראות לי את זה באמצעות ההתנהגות של הדמויות. כתבת: "אני מאוד נהנתי אתך, את בחורה מדליקה" אני: איך הוא אמר את זה? האם זה שלב טבעי אחרי השורה הקודמת שלו? כתבת: והצטער שאמר את זה. אני: למה את אומרת לי את זה ולא מראה דרך ההתנהגות? כתבת: היא התקרבה אליו "אני יודעת" אני: יש כל כך הרבה דרכים להגיד את המשפט הזה בהקשר הזה, שאת חייבת להגיד/להראות לי איך הוא נאמר. כתבת:הוא לא ידע מה להגיד אני: תפרטי קצת, תהיי ספציפית, תראי לי איך זה נראה, כי זה יכול להיות רגע מאוד יפה. כתבת:"אני באמת ממהרת". אני: ואיך היא אומרת את זה? תוך כדי יציאה החוצה, לא? זאת תהיה פעולת ההפרדות שמבחינתה סוגרת את זה. אז מה היה לנו שם? כמה בעיות עקרוניות שחוזרות על עצמן. ממש לא נורא, פשוט יש על מה לעבוד. תעברי עליהן שוב, ותכתבי עוד דיאלוג שבו כל הדמויות מגיבות זו לזו, פועלות זו על זו, ושהרצף של התהליך של שתי הדמויות (ביחד ולחוד) הגיוני ומתאים לחיים. בסדר?
 
נסיון שני

גבר ואשה לבושים בבגדים חגיגיים אוכלים ארוחת ערב בסמוך לשולחן האוכל של ביתם. המנות שבושלו על ידי האשה הינן מרק אורז ועוף. "יש איזה רוטב לאורז?" הגבר שואל. "למה לא טעים לך האוכל?" האשה שואלת בטון נעלב. הגבר לא עונה. הוא קם, הולך למטבח וחוזר עם צנצנת של רוטב סויה. האשה, כף המרק המלאה בדרך אל פיה מתבוננת בגבר ששופך כמויות אדירות של רוטב על מנת האורז. הגבר מתעלם ממבטיה של האשה ופונה לאכול. האשה מרכינה את ראשה ומניחה את כף המרק חזרה בקערה. דמעות מופיעות בעיניה. "אני לא יודעת לבשל", היא אומרת בקול בוכה. הגבר ממשיך לאכול בדממה. הוא לוקח לצלחתו מנה נוספת של סלט ואורז. "אני לא יודעת לעשות שום דבר טוב", היא מתריסה. הגבר קופץ את שפתיו ולועס את המזון בדממה. "אתה לא חייב להמשיך לאכול אם האוכל כל כך מגעיל אותך!" האשה צועקת. בשתיקה שמשתררת הצעקה ממשיכה להדהד ולהדהד... "כדאי שתאכלי אחרת נאחר להצגה", הגבר אומר לבסוף. "תלך לבד עם אחת מהחברות שלך בעבודה. אני בטוחה שתהנה הרבה יותר מאשר איתי", היא אומרת. "הרי אתה בכלל לא אוהב אותי". הגבר מסיים לאכול. הוא מסיט את הצלחת ממנו והלאה ומציץ בשעון. האשה מביטה בו בכעס אך הוא לא משיב לה מבט. הוא יושב ומביט בקערת האורז. "חיים!" האשה קוראת בכעס. אך הגבר אינו מפנה אליה את עיניו. "חיים!" האשה הודפת את הצלחת שלה לרצפה. הצלחת נשברת והאוכל ניתז לכל עבר. הגבר נסוג לאחור ומביט במחזה בשעט נפש. האשה מפילה את עצמה לריצפה מתחילה לאסוף את השברים. "אם אתה לא אוהב אותי תגיד שאתה לא אוהב אותי" היא מתייפחת. הגבר עוקף את המזון ומציץ בעצבנות בשעון היד שלו. פניו חוורים. "אני אוהב אותך", הוא אומר בקול חסר צבע. "אתה לא באמת אוהב אותי", היא אומרת ומשפילה את ראשה לחזה, שפתיה משורבבות בעלבון. הגבר מושך אותה מעלה. הוא מקרב אותה אליו ומחבק אותה מכנית. "אני אוהב אותך", הוא אומר. "אפשר ללכת?"
 

goshdarnit

New member
טייק 2

אוקיי. שוב עמדת בקריטריונים כמעט בכל הדיאלוג ("אתה לא באמת אוהב אותי" לא היה נאמר כך, לדעתי - כשזה באמת העניין, זה יוצא בעשרים דרכים שונות, והדבר עצמו לא נאמר.) ושוב כתבת דיאלוג שבו שתי הדמויות מסתובבות זו סביב זו והרבה הרבה דברים לא נאמרים. רק בסוף הם מתחילים באמת לדבר ולהגיב זה אל זו ולנושא. אני כבר חושש להציע את העניין שוב. אולי במקרה שלך, את כן מסוגלת לכתוב רק דיאלוגים כאלה בכל הסיפורים. בכל זאת, אני אנסה שוב, ואם לא, אז לא, ולא נורא. זוכרת את הסיפור שהקראת בסדנת הכתיבה, עם מחיקת הזכרון? תכתבי ואריאציה לדיאלוג הראשון בין בני הזוג - הוא חושד בה שהיא מסתירה משהו, שהיא מתכתבת עם איזה גבר; והיא (אם אני זוכר נכון) מתחמקת. יש הרבה מאוד דרכים להתחמק שהן פעולות ישירות על הדמות השנייה. שתי הדמויות יפעלו זאת על זאת ולרגע אחד לא יגידו דבר שהוא לא תגובה ישירה וברורה לדבר הקודם. רוצה לנסות?
 
אבל...

כנראה שאני לא ממש מבינה. הפעם ניסיתי לכתוב דיאלוג בו כל שורת דיאלוג מיועדת להוציא תגובה. בהתחלה האשה מחפשת סוג של מחמאה/אישור לטיב האוכל, אחר כך היא מחפשת אישור ל"טיב" שלה. הגבר מגיב בכך שהוא שותק... בסוף היא מצליחה להוציא ממנו את התגובה המתאימה, והוא מייצר אותה רק כדי להוציא ממנה תגובה של הפסקת הריב וההליכה להצגה. אני מרגישה שאני לא ממש מבינה מה אתה מחפש. אהם אתה מוכן לנסות להסביר לי שוב? אולי אני פשוט לא מבינה מה הכוונה בפעולה ישירה.
 

goshdarnit

New member
זהו בדיוק

"הגבר מגיב בכך שהוא שותק", אמרת. ושתיקה היא בהחלט פעולה לגיטימית, וכפי שאמרתי באמת עשית את התרגיל. אבל רציתי לעשות איתך ניסוי. את מצטיינת בפעולות שנעשות בלי מלים, ויש לך בעיה בדיאלוגים, אהם, עם מילים. ולכן רציתי שהם יגיבו זה לזו גם במלים, שהפעולות ייעשו דרך המלים (וגם באמצעות הפעולות הפיזיות, אבל שאלה יתמכו במלים). זאת אומרת, את עשית את התרגיל ועשית טוב, אני בחרתי להתמקד איתך בדבר מסויים, יותר ספציפי מהתרגיל הגדול. התרגיל הבא, אותו אני אשים בהמשך היום, מטפל בדבר עליו אני מדבר.
 
טוב, אני מתחילה להבין.

:) אגב, ניסיתי קצת להצניע את העובדה, אבל פרסמתי עוד נסיון ב"דרך שאיש מעולם לא צעד בה"...
 

goshdarnit

New member
אוקיי.

תצטרפי לתרגיל הבא. שלב-שלב. וטוב שאת אומרת לגבי התרגיל על קרקע בתולה, כי לא שמתי לב. איכפת לך להעתיק אותו לתרגיל 'האנשת הדיאלוג 3' ולהגיד שהוא מקרקע בתולה, כדי שכולם יוכלו להשתתף?
 

קייצית

New member
ממשיכה - ניסיון ראשון

הן ישבו ליד השולחן העגול, שתי כוסות תה היו על השולחן ובניהן צלחת עם עוגיות, רבות מהן חצויות לשתיים. "הוא בן אדם-נפלא בני, באמת" אמרה אמה תוך כדי ליטוף כוס התה שלה ומבט מושפל. איילה זזה באי נוחות על כסאה, ידיה מונחות תחתיה היא הושיטה יד אל אחד מחצאי העוגיות אבל שינתה את דעתה. "כן הוא נפלא, את חושבת שאני שמנה ?" היא לקחה עוגייה שלמה חצתה אותה ונגסה. "את יודעת מה הוא אמר לי אתמול ?" היא נשמה עמוקות ומשהשאלה המתבקשת בוששה לבוא המשיכה "הוא אמר שהוא רוצה לבלות יותר זמן עם המשפחה" היא לגמה לגימה ארוכה ורעשנית מהתה והשירה מבט אל בתה. "WOW" איילה התקשתה להסתיר את הטון המלגלג. "כן ראית ? ממש מפתיע" היא קמה וניגשה לדלת להכניס את החתול. "כולנו שתי המשפחות ביחד, זה יהיה מאוד נחמד" היא התיישבה חזרה בכסא ונשענה אחורה. "כן מאוד נחמד" ענתה איילה בקול מהורהר וכבר לא ציני. "אז בואי נקבע עכשיו, אולי בערב חג הבא ניפגש כולנו כאן?" היא החלה ללטף את החתול שישב כעת על ברכיה תוך כדי שהיא מדברת אליו כמו שמדברים לתינוק "נכון זה יהיה נחמד כולנו כאן ביחד? נכון שתשמח מאוד" היא התקשתה להבין את אהבתה של אמה לחתולים. "תראי אימא, זה לא כל כך מתאים לי בערב חג הקרוב, אנחנו עסוקים" "טוב אז בואי נוציא יומנים" היא שיוותה לקולה מין קלילות מאולצת. "שכחתי את היומן שלי בבית, אל תדאגי נמצא זמן". אמה המשיכה ללטף את החתול, איילה ראתה שהיא מנסה להסתיר את אכזבתה. "ראית את התמונה הזו שם ? בני תלה אותה אתמול אני ממש מרוצה מהמיקום החדש, זה היה הרעיון שלו". איילה החלה להרגיש מחנק "רעיונות נחמדים יש לבני בזמן האחרון" הצליחה כמעט להחניק את הציניות בקולה. "כן אנחנו כל כך מאושרים ביחד איילה, אין לך מושג" איילה לקחה עוגייה שלמה וטבלה אותה בתה "יופי" אמרה בפה מלא "העוגיות האלה טעימות", היא צפתה בחתול שפתאום שרט את אמה, ובתגובתה המהירה והמיומנת כאשר השליכה אותו לרצפה. היא הישירה מבט לאיילה "אנחנו מתכננים נסיעה בעוד חודשיים כנראה לצרפת, משהו רומנטי, מגיע לנו לא ?". "רומנטיקה אה ? נחמד" שוב הרגישה תחושת מחנק, היא סיגלה לעצמה טון מפרגן "אני כבר שכחתי איך נראה מטוס מבפנים, איך העסקים של בני בזמן האחרון טובים ?" איילה קמה להדליק את הקומקום שוב התחשק לה תה. "הם אף פעם לא טובים בתקופה זו של השנה, למה את ואיציק לא נוסעים לחו"ל ? לא יזיק לכם לקחת קצת חופש ולהתאוורר". איילה התיישבה שוב בכבדות על הכסא ונאנחה עמוקות.
 

goshdarnit

New member
קניתי.

עליי לציין שזה הרבה יותר מורכב מהדברים שאליהם כיוונתי. בכלל, התרגיל הזה מוציא דברים מורכבים מהכותבים פה. יפה מאוד. קניתי.
 

Glimpse

New member
דיי באיחור

תפוז לא משתף איתיפעולה מקווה שהבנתי למה אתה מתכוון ****************************** כמה דקות אחרי הפיצוץ. "עצלן שמן!" המילים חדרו באיטיות דרך הערפל. "מה?" לחש יוני. העשן הצורב שמילא את החדר, חדר לפיו והוא התקפל בשיעול. "שוכב פה כמו גוש בשר!" צעקה אשתו. הוא הרגיש איך ידיה מושכות בכתפו. נוגעות בעדינות בפניו. היא ניסתה לעמיד אותו, לא מפסיקה לקלל לרגע. מתנדנד, יוני נעמד. משהו חם ולח זלג במורד פניו. הוא מחה את הדם, אך עדיין לא יכל לראות דבר. הכול נחסם על-ידי העשן. "מה..." הצליח להגיד שוב לפני שהעשן והכאב בחזהו השתיק אותו שנית. "לא יודעת" ענתה במהירות. והוא ראה איך סיבבה את ראשה ממנו. "אין לי מושג, גז אולי". מובל על-ידה, הוא נמשך מהחדר ובמורד המדרגות. הקירות פצפצו מהחום, להבות נראו בין קרשי התקרה. לפתע הוא קפא, מתנגד למשיכותיה. "הילדים" אמר. "הם כבר בחוץ, מחכים רק לך" זעקה, מושכת ביתר כוח. רועד, הוא נכנע לכוחה, ודידה דרך הסלון, נשען על כתפה לשם יציבות. רהיטים היו פזורים לכל עבר, חוסמים את הדרך. הם חצו את מפתן הדלת, ואשתו כמעט ודחפה אותו החוצה. "טיפשון" לחשה, וידה חלפה בליטוף על צווארו. ואז ידה נעלמה. ידיים זרות תפסו אותו, הרחיקו אותו מהבית. אנשים בסרבלים לבנים רכנו מעליו, ממששים את פניו וגופו. מרחוק, הוא שמע אנשים צועקים למישהי שלא תחזור אל האש. מתנגד לרופאים, הוא התיישב, מחפש את ילדיו, אבל הם לא היו בשום מקום מול הבית הבוער.
 

goshdarnit

New member
אם לא איכפת לך,

תדביקי את זה על התרגיל האחרון, כדי שכולם יראו. בסדר?
 
למעלה