תשובה למשיחיים - מי האיש?

masorti

New member
מה את רוצה ממני?

כל הדיון התחיל מכך שהנוצרים/משיחיים שולפים חלקים מהנבואה הזו, מוציאים את הפסוקים מהקשרם, ומייחסים את המתואר לישו. אז גם לי מותר לעשות בדיוק אותו הדבר ולייחס את הנבואה למישהו אחר. להזכירך: הפואנטה שלי לא היתה לייסד כת חדשה, אלא להוכיח שניתן להעמיד תיאוריה אלטרנטיבית (ושקולה באיכותה הפרשנית) לנצרות תוך שימוש באותן ציטטות ובאותם כלי פרשנות.
 
נו וישוע בגיל 13

היתווכח עם הכוהנים בבית המקדש... בחג הפסח כאשר משפחתו עלתה לירושלים. כאשר הם שבו לביתם בנצרת, ישוע נשאר שם והוכיח את המלומדים ואז שהוריו (עלי אדמות) באו לקחת אותו הוא אמר להם שהוא עוסק בעינינים של אביו, כלומר אלוהים
 

masorti

New member
מצוין. אם כך ברור שזה לא ישו...

הרי הראיתי בדוגמאות שלי שהמילה "נער" מתייחסת לאדם שהוא לפחות בן 13. והפסוק הרי מדבר על התקופה בטרם ידע הנער להבדיל בין טוב ורע. כלומר: אותו אדם שמתואר בפסוק היה כבר במעמד "נער" (=בן 13) ועדיין לא מאס ברע ובחר בטוב. אם ישו כבר ידע בגיל 13 להתווכח עם הכוהנים, המשמעות היא שהוא בחר בטוב כבר לפני גיל 13. מסקנה: האיש שמתואר בפסוק אינו ישו.
 

Testify2Love

New member
תגובה נוספת

במידה וישוע הוא כן המשיח, ההוכחות מהברית החדשה כן הופכות לרלוונטיות, אך זו אינה הנקודה. בוא נצטט את כל הפסוקים, כדי שלא יהיה הרבה מקום לטעות- "ואתה בית לחם אפרתה צעיר להיות באלפי יהודה ממך לי יצא להיות מושל בישראל ומוצאותיו מקדם מימי עולם. לכן יתנם עד עת יולדה ילדה ויתר אחיו ישובון על בני ישראל. ועמד ורעה בעז יהוה בגאון שם יהוה אלוהיו וישבו כי-עתה יגדל עד אפסי ארץ". (מיכה ה:1-3). מהפסוק הראשון ניתן ללמוד ש- * האדם המדובר נולד בבית לחם. * האדם המדובר הוא מושל מסוג כלשהו. * מוצאותיו מקדם מימי עולם= מאז ומתמיד הוא היה עם אלוהים. אם שלושת הקריטריונים האלה מתגשמים בישוע, אני לא רואה סיבה לדחות את העובדה שגם החלק השני של הפסוקים מתיחס לדבריו. ותסכים איתי, אני מקווה, שהפרוש שהבאתי קצת פחות תלוש מהמציאות מהפירוש שלך. כי להחליף את המילה "ישובון" עם המילה "יכפרון" זוהי פעולה חסרת כל בסיס הגיוני בהתיחס למה שכתוב בפסוקים. נכון, אנו טוענים שקריאה בתנ"ך מביאה למסקנה שישוע הוא המשיח המובטח. התנ"ך עצמו אף קורא לנו לחפש את אלוהים. אבל, אם אנחנו באים עם דעות קדומות, ומנסים לכפות דעות אלו על הכתוב- זה לא בדיוק יילך. אתה חייב לבוא באובייקטיביות ולבקש, בכנות, מאלוהים לדעת מה היתה כוונתו כשנתן את התנ"ך. למשל, לפני מספר חודשים יצא לי לקרוא מאמר של מישהו שהוא גיי. הוא מאוד רצה להצדיק את משיכתו לגברים מהכתובים. ולכן הוא עיוות כל מיני פסוקים, ואף טען שהקשר בין רות ונעמי היה קשר מיני. זאת אומרת, הוא הגיע עם דעותיו ופשוט בצורה ברוטלית ניסה לכפות אותן על הכתוב. באותה מידה, כשאנחנו מחפשים את אלוהים- אנחנו לא יכולים לגשת לחיפוש בגישה של- "טוב אלוהים, לא מתאים לי שתהיה ככה וככה, לא מתאים לי חלק ממה שהכתובים אומרים.." אנחנו חייבים לקבל את מה שהוא מראה לנו, גם אם אנחנו לא אוהבים את זה. בקיצור, כי אני מרגישה שנסחפתי..
א-ו-ב-י-ק-ט-י-ב-י-ו-ת היא המפתח כשבאים לחפש את אלוהים ואת כוונת אלוהים בכתובים. באהבה, אלה.
 

masorti

New member
קודם כל, פרשנותך לפסוק שגויה...

"ממך יצא לי מושל בישראל" - אינו מחייב שהאיש היה סוג של מושל, אלא שאחד מצאצאיו יהיה סוג של מושל. וחוץ מזה, רבי עקיבא היה מנהיג רוחני חשוב של ישראל בתקופתו - וזה סוג של מושל. --- היות ואת מקפידה על החזרת הפסוקים להקשרם, למה שלא תעשי זאת גם לגבי יתר הציטוטים שקשורים לדעתך בישו. קראי למשל את ההודעה הזו של "תיאולוגיה" ותראי מדוע הנבואה בישעיהו ז´ לא יכולה כלל להתייחס לישו והיא בכלל מדברת על תקופת אחז. אם לך מותר לשלוף פסוקים ולהשתמש בהם במנותק מהקשרם כדי להוכיח טענות לגבי ישו, זכותי לעשות בדיוק אותו הדבר לגבי רבי עקיבא. אני לא רואה במה ההוכחות שלך חזקות יותר מההוכחות שלי.
 
"מבית לחם אפרתה"

הכוונה היא לא לבית לחם העיר, אלא למשפחתו של דוד, שמוצאה מבית לחם. אפרת הוא שם נוסף לבית לחם. ובמקרה, כאשר ממשיכים לקרוא בפרק, נתקלים בפסוקים הבאים: "הירצה ה´ באלפי אילים ברבבות נחלי שמן האתן בכורי פשעי פרי בטני חטאת נפשי? הגיד לך אדם מה טוב ןמה ה´ דורש ממך כי אם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם אלוהיך" דבר זה מתקשר לאחת מטענות הכותבים (בשרשור זה או אחר, כבר איני זוכר) אשר טען בדבר נחיצותם של קרבנות. משפט זה, מאותו פרק המשמש את הנוצרים והיהודים המשיחיים כהוכחת הנבואות של ישוע, יוצא כנגד הקרבת הקרבנות, ואולי מצביע על עוד דבר - על כך שנהוג (אולי) היה להקריב קרבנות אדם לה´.
 

masorti

New member
ברור מאוד...

"ממך יצא מושל" = אחד מצאצאיך יהיה מושל. אז אולי הנכד של ישו יהיה מושל. לא הוא עצמו.
 
למעלה