חשבת פעם שאולי אתם שטופי מוח?
הרבה אתאיסטים שאני מכיר לא מנסים להקשיב. הם שואלים שאלות, מקבלים תשובות ופוטרים את עצמם מלהתמודד עם התשובות כשהם אומרים "לא מקבל!". בנוגע לנרצחים בשואה, אזכיר את מקרה ´פילגש בגבעה´. אחרי המקרה, כל השבטים התקבצו כדי להלחם בשבט בנימין. במלחמה היו כמה קרבות כאשר בראשונים שבט בנימין ניצח ורק בקרב האחרון הוא הובס. למה שאר השבטים נענשו? היחידים שחטאו היו מבנימין! והתשובה (כפי שמובאת במדרש) היא שכל האשמה היא בראשי העם, הסנהדרין. ברגע שהגיעו לארץ הם התישבו במקום אחד ולא זזו ממנו. מה שהם היו צריכים לעשות, זה לעבור בארץ בין השבטים, ללמד אותם תורה ומוסר וכך יכלו למנוע מלכתחילה את החטא. גם בתקופת טרום-השואה המצב היה דומה. החברה באירופה התחלקה לשני חלקים: משכילים ושומרי תו"מ. החלק האורתודוקסי לא עשה הרבה כדי להחזיר את החלק המשכיל בתשובה, לכן החטא נופל גם עליהם. (יש גם מקרים בגמרא בהם מוצמדת איזו עבירה לתנא כלשהו ואז שואלים "האם באמת הוא חטא?" והתשובה היא שלא. מכיון שהוא לא מחה בפני עובר העבירה, העבירה נקראת על שמו) על אותו משקל, את האשמה על הפיגועים אתה יכול להפיל על החרדים שמסתגרים ולא חושבים על יתר העם.
הרבה אתאיסטים שאני מכיר לא מנסים להקשיב. הם שואלים שאלות, מקבלים תשובות ופוטרים את עצמם מלהתמודד עם התשובות כשהם אומרים "לא מקבל!". בנוגע לנרצחים בשואה, אזכיר את מקרה ´פילגש בגבעה´. אחרי המקרה, כל השבטים התקבצו כדי להלחם בשבט בנימין. במלחמה היו כמה קרבות כאשר בראשונים שבט בנימין ניצח ורק בקרב האחרון הוא הובס. למה שאר השבטים נענשו? היחידים שחטאו היו מבנימין! והתשובה (כפי שמובאת במדרש) היא שכל האשמה היא בראשי העם, הסנהדרין. ברגע שהגיעו לארץ הם התישבו במקום אחד ולא זזו ממנו. מה שהם היו צריכים לעשות, זה לעבור בארץ בין השבטים, ללמד אותם תורה ומוסר וכך יכלו למנוע מלכתחילה את החטא. גם בתקופת טרום-השואה המצב היה דומה. החברה באירופה התחלקה לשני חלקים: משכילים ושומרי תו"מ. החלק האורתודוקסי לא עשה הרבה כדי להחזיר את החלק המשכיל בתשובה, לכן החטא נופל גם עליהם. (יש גם מקרים בגמרא בהם מוצמדת איזו עבירה לתנא כלשהו ואז שואלים "האם באמת הוא חטא?" והתשובה היא שלא. מכיון שהוא לא מחה בפני עובר העבירה, העבירה נקראת על שמו) על אותו משקל, את האשמה על הפיגועים אתה יכול להפיל על החרדים שמסתגרים ולא חושבים על יתר העם.