תשלום דמי ניהול כפולים? - גם לסוכנות ביטוח ולחברת ביטוח
צהריים טובים לעו"ד לוטן ולשאר חברי הפורום,
אשמח לעצה - כיצד מומלץ לנהוג במקרה הבא.
לפני מספר חודשים, איבדתי את מקום עבודתי. במקום העבודה הייתה לי פוליסת ביטוח מסודרת, עליה מופקדת סוכנות ביטוח מטעם החברה בה עבדתי.
חברת הביטוח עצמה בה נמצאת הפוליסה היא הפניקס.
הבנתי כי כחודש לאחר תום ההליכים עם החברה בה עבדתי, מומלץ ליצור קשר עם סוכנות הביטוח, על מנת לקבל הסברים איך לנהוג במעבר למקום עבודה חדש/ במידה ואין כרגע מקום עבודה חדש.
עוד לפני שהספקתי לבצע את השיחה, יצר עמי קשר נציג מהפניקס ששמו אביב, ציין שקיבל את פרטיי ושזכויותיי יישמרו לי, שאל אם כבר יש באופק מקום עבודה חדש, אמר שישמח לסייע בכל מה שיוכל וקשור בפוליסה, וביקש את כתובת המייל שלי על מנת לשלוח לי את פרטיו.
הסכמתי, ואכן קיבלתי מייל ממנו שהוא זמין עבורי בכל שאלות שעשויות להתעורר, "חשוב לי שנהיה בקשר אישי" וכולי בצירוף פרטי התקשרותו - עם זאת, מעולם לא השבתי למייל או פניתי אליו מחוסר צורך, שהרי יש לי סוכנות ביטוח.
בתמימות הנחתי שזה הליך פרוצדוריאלי של חברת הביטוח בה הפוליסה שלי יושבת.
בסמוך לשיחה עם אותו בחור, ושמו בישראל אביב, שהמייל ממנו מציין שהוא "נציג זכויות מבוטחים", יצרתי קשר עם הנציגה שלי בסוכנות הביטוח ועשיתי מטבע הדברים את כל הבירורים אצלה.
מאז אותו אביב התקשר עוד פעם אחת, לפני כחודש, לברר אם כבר מצאתי עבודה, ואני בתמימותי שוב הנחתי שזה פרוצדוריאלי לחלוטין והשבתי שלא.
מכיוון שטרם מצאתי עבודה, לפני מס' ימים הגיע שובר תשלום מטעם הפניקס על תשלום הריסק הזמני על מנת להמשיך את הפוליסה. הרמתי טלפון לסוכנת הביטוח שלי, ושאלתי מהי פרוצדורת התשלום, שכן היא התעקשה שאדבר איתה על תשלום רק בפברואר. רק אזי עלה בדעתה לספר לה על השיחה האחרונה עם אותו אביב (מהשיחה הראשונה ומהמייל בכלל שכחתי). הסוכנת פתאום הייתה פחות נחמדה, אבל ניחא - לפתע עלה לראשונה שהיא "מקווה שלא גובים לי דמי ניהול כפולים". שאלתי איך ניתן לוודא ולברר שלא גובים לי דמי ניהול כפולים, "אולי ארים טלפון לאותו אביב, לוודא?"
"לא! את לא מדברת איתם בכלל", הכריזה קצת בכעס עליי, כאילו יש לי הבנה של חצי דבר בענייני ביטוח. "את לא יוצרת איתם קשר".
"אז איך אוודא שהם לא לוקחים לי דמי ניהול גם כן?"
"את לא יוצרת איתם קשר, תדברי איתי רק בעוד חודש" - נופנפתי מהר מאוד והשיחה הסתיימה.
עצם ההתעסקות הזאת והיריבות שהתגלתה בין סוכנות לחברת הביטוח מרגישה כמו מסחרה או "מאפיה", אני מרגישה בין הפטיש לסדן.
ייתכן שאותו אביב החליט שהוא גובה ממני דמי ניהול, למרות שיש סוכנות ביטוח שכבר גובה ממני דמי ניהול.
ייתכן שאביב והפניקס גובים ממני דמי ניהול ישירות מקופת הפנסיה שלי, כך שבמידה והם גובים, אין לי ידע על זה בכלל. אולי זה מסוג הדברים שאפשר לראות רק אם מבינים בדוחות הרבעוניים והשנתיים שאני מקבלת?
צר לי על תוכן הפניה הארוך וההיסטרי,
אני המומה נוכח הפרוצדרות,
חוששת לפנות לאותו אביב גם אם כדי לוודא שהפניקס לא גובה לי דמי טיפול, בשל אזהרתה של סוכנת הביטוח שלי,
ובינתיים אין לי שום ידע בנושא.
אשמח לעצה,
ואם יש שאלות נוספות להבהרת המקרה, אשמח לענות.
צהריים טובים לעו"ד לוטן ולשאר חברי הפורום,
אשמח לעצה - כיצד מומלץ לנהוג במקרה הבא.
לפני מספר חודשים, איבדתי את מקום עבודתי. במקום העבודה הייתה לי פוליסת ביטוח מסודרת, עליה מופקדת סוכנות ביטוח מטעם החברה בה עבדתי.
חברת הביטוח עצמה בה נמצאת הפוליסה היא הפניקס.
הבנתי כי כחודש לאחר תום ההליכים עם החברה בה עבדתי, מומלץ ליצור קשר עם סוכנות הביטוח, על מנת לקבל הסברים איך לנהוג במעבר למקום עבודה חדש/ במידה ואין כרגע מקום עבודה חדש.
עוד לפני שהספקתי לבצע את השיחה, יצר עמי קשר נציג מהפניקס ששמו אביב, ציין שקיבל את פרטיי ושזכויותיי יישמרו לי, שאל אם כבר יש באופק מקום עבודה חדש, אמר שישמח לסייע בכל מה שיוכל וקשור בפוליסה, וביקש את כתובת המייל שלי על מנת לשלוח לי את פרטיו.
הסכמתי, ואכן קיבלתי מייל ממנו שהוא זמין עבורי בכל שאלות שעשויות להתעורר, "חשוב לי שנהיה בקשר אישי" וכולי בצירוף פרטי התקשרותו - עם זאת, מעולם לא השבתי למייל או פניתי אליו מחוסר צורך, שהרי יש לי סוכנות ביטוח.
בתמימות הנחתי שזה הליך פרוצדוריאלי של חברת הביטוח בה הפוליסה שלי יושבת.
בסמוך לשיחה עם אותו בחור, ושמו בישראל אביב, שהמייל ממנו מציין שהוא "נציג זכויות מבוטחים", יצרתי קשר עם הנציגה שלי בסוכנות הביטוח ועשיתי מטבע הדברים את כל הבירורים אצלה.
מאז אותו אביב התקשר עוד פעם אחת, לפני כחודש, לברר אם כבר מצאתי עבודה, ואני בתמימותי שוב הנחתי שזה פרוצדוריאלי לחלוטין והשבתי שלא.
מכיוון שטרם מצאתי עבודה, לפני מס' ימים הגיע שובר תשלום מטעם הפניקס על תשלום הריסק הזמני על מנת להמשיך את הפוליסה. הרמתי טלפון לסוכנת הביטוח שלי, ושאלתי מהי פרוצדורת התשלום, שכן היא התעקשה שאדבר איתה על תשלום רק בפברואר. רק אזי עלה בדעתה לספר לה על השיחה האחרונה עם אותו אביב (מהשיחה הראשונה ומהמייל בכלל שכחתי). הסוכנת פתאום הייתה פחות נחמדה, אבל ניחא - לפתע עלה לראשונה שהיא "מקווה שלא גובים לי דמי ניהול כפולים". שאלתי איך ניתן לוודא ולברר שלא גובים לי דמי ניהול כפולים, "אולי ארים טלפון לאותו אביב, לוודא?"
"לא! את לא מדברת איתם בכלל", הכריזה קצת בכעס עליי, כאילו יש לי הבנה של חצי דבר בענייני ביטוח. "את לא יוצרת איתם קשר".
"אז איך אוודא שהם לא לוקחים לי דמי ניהול גם כן?"
"את לא יוצרת איתם קשר, תדברי איתי רק בעוד חודש" - נופנפתי מהר מאוד והשיחה הסתיימה.
עצם ההתעסקות הזאת והיריבות שהתגלתה בין סוכנות לחברת הביטוח מרגישה כמו מסחרה או "מאפיה", אני מרגישה בין הפטיש לסדן.
ייתכן שאותו אביב החליט שהוא גובה ממני דמי ניהול, למרות שיש סוכנות ביטוח שכבר גובה ממני דמי ניהול.
ייתכן שאביב והפניקס גובים ממני דמי ניהול ישירות מקופת הפנסיה שלי, כך שבמידה והם גובים, אין לי ידע על זה בכלל. אולי זה מסוג הדברים שאפשר לראות רק אם מבינים בדוחות הרבעוניים והשנתיים שאני מקבלת?
צר לי על תוכן הפניה הארוך וההיסטרי,
אני המומה נוכח הפרוצדרות,
חוששת לפנות לאותו אביב גם אם כדי לוודא שהפניקס לא גובה לי דמי טיפול, בשל אזהרתה של סוכנת הביטוח שלי,
ובינתיים אין לי שום ידע בנושא.
אשמח לעצה,
ואם יש שאלות נוספות להבהרת המקרה, אשמח לענות.