תשתיות הגז

משה12333

New member
מנועי הבנזין והסולר יהיו איתנו עוד הרבה זמן כי לא הומצאו

תחליפים במקומם.

מנוע חשמלי צורך יותר מידי זרם ולכן סוללה אחת, אפילו מוגדלת, אינה מספיקה כדי להפעילו לאורך זמן.

צריך לזכור שמשקלה החריג של הסוללה מוסיף לכשלונה כי הוא גורם למנוע להתאמץ יותר כדי להתגבר עליו. כל מאמץ כזה מצריך צריכת זרם יותר גדולה ע"י המנוע וכך הסוללה מתרוקנת יותר מהר.

אם מפעילים מזגן, למנוע המזגן אין מקור אחר לזרם פרט לסוללה. לכן קצב ההתרוקנות שלה גדל וטווח הנסיעה הופך להיות אפסי.

לכן, המכוניות האוטונומיות ייסעו כנראה עם מנועי בנזין/סולר.


(רכבי המימן לא קשורים לעניין. הם זניחים. הרעיון של הכבישים המחושמלים שמנוסים כרגע בעולם נולד מהמסילות המחושמלות של הרכבות הקלות והכבדות. כמו שמנוע הקטר מקבל קו חשמלי קבוע שמזין אותו, יש מחשבה על כביש חכם שבו המכוניות האוטונומיות ייסעו בצורה מאורגנת ומסודרת ע"י אמצעי הבקרה של הכביש שגם יכיל קו הזנה של חשמל בשבילן).

 

משה12333

New member
הכתבה שהבאת מצביעה על כישלון המכונית החשמלית ולא על הצלחתה.

הכתבה מציינת את מחירה המשוער בארה"ב: בין 35 אלף דולר ל-55 אלף דולר.

אלה מחירים של מכוניות יוקרה, לא של מכוניות להמונים. מכוניות יוקרה עם ביצועים פחותים בהרבה מאשר הביצועים של כל רכב בנזין/סולר הכי פשוט וזול שיש.

המחיר הגבוה הוא בגלל המחיר החריג של הסוללה המוגדלת שגם קובעת את צורת המרכב ואת חוזקו בגלל משקלה העצום.

המכוניות האלה הן לא מכוניות שימושיות אלא מכוניות מותג לחובבי מכוניות פנאי אופנתיות.

(חשוב לציין שגם מחירם של מכוניות החשמל הקטנות הוא חריג ולכן הן נקנו רק ע"י סבסוד-יתר של הממשלות במדינות העשירות של העולם. הגופים הירוקים חזקים מאד מבחינה פוליטית במדינות אלה והם אילצו את הממשלות שלהם לנהוג כך בניגוד לכל היגיון כלכלי).

 

ai21

New member
כולם רצו שמיזם זה יצליח - כי הוא נכון, ועונה על צורך

אחוז לא זניח מבעלי הרכבים - מתניידים בתוך ערים, בעיקר למרחקים קצרים - ולכן נכון מבחינתם לעבור לרכב חשמלי או היברידי.
&nbsp
כישלון הרכב החשמלי - אינו באמת כישלון.
אם תבחן אותו - תגלה שיש צוואר בקבוק (יכולת ייצור הסוללות) שמכתיב את העלויות ואת השווקים שאליהם פונים.
זה יצר מצב פראדוקסאלי: הרכב החשמלי אידאלי לרכבים עירוניים זולים וחלשים עם בטריה קטנה - אבל משווקים אותו לרכבי יוקרה (שבהם משלמים יותר), עם הרבה כח ובטריה ענקית.
כי כשיש מגבלות על יכולת הייצור - הרווח נמצא בשוק היוקרה - ולא ברכבים הזולים.
&nbsp
&nbsp
הנסיונות לפתור את הפרדוקס - היו למעשה הונאה: ממשל אובמה חילק הטבות למקורבים ותורמים, שהרוויחו הון-עתק, אבל לא יצרו שינוי - כי יכולת ייצור הבטריות מוגבלת.
כשהסובסידיות מצטמצמות - הקצאת הבטריות משתנה - אבל מגמת הגידול לא השתנתה.
כי הצורך אמתי, והמגמה אמתית.
 

אבישי ק

New member
לא נכון בשום צורה, הפסקת שימוש בנפט יגרום לטלטלה בשוק

העולמי.
בגלל זה לא ממהרים לעבור לטכנולוגיות אחרות למרות שהן קיימות.
 
למעלה