ת ר מ י ת...

ת ר מ י ת...

אתה אומר לעצמך. אבל גם אתה רוצה השקפת עולם. אתה רוצה להגן על משהו בלהט רב. זה נשמע כל כך נכון להגן על משהו בלהט. עם זאת, תמיד עולה בך התגובה: "הבאמת זה ח ש ו ב כל כך? מדוע אנשים מתרגשים כל כך? מה הם מנסים להוכיח? התחושה הזו מלווה אותך תמיד ברקע". אחר כך, באופן מרשים מאוד, אתה מבין את תחושת אי הנוחות הזו, מתוך יחסיך עם...., מתוך אישיותו של... - שמכסה על חולשותיו בהילה פילוסופית מרשימה, אבל מעורפלת מאוד, כזו שלא חודרת לשורשי הדברים, לאמת שמתחת ואתה מבין שמכאן עליך לצמוח. "כ ן לנקוט עמדה, כ ן להתמודד עם הדברים". אתה מדגיש את הצורך הזה, למרות שברקע תמיד תעמוד השאלה - "האם זה באמת ח ש ו ב כל כך?". הנה מצליח אתה לחיות עם עוד פרדוקס: נכון, זה לא באמת חשוב, אבל צריך להגיד את זה. וכך, כשאתה מצליח לקשור בין מצב רוחך לבין הויכוח, אתה מתמלא באנרגיות. "חזרו אליך כוחותיך, וחזרה גם האהבה". יעבור עוד זמן, עד שזה יהפוך ליותר ברור, גם לך וגם להם: "לא עוד אתה רוצה או צריך; החיים עצומים וטובים ומרתקים ונצחיים, וכשאתה שם את הדגש על עצמך בלבד, אתה מחמיץ את נהר החיים העצום, החזק והנצחי... ברגעים כאלה נושרות ממך כל השאיפות האישיות, ואתה שומע מעליך את משק כנפי הנצח". – " ואין אתה"!
 

מאמיה

New member
../images/Emo45.gif יש עוד כל כך הרבה עבודה

האם באמת זה חשוב כל כך?
 
מה אנו באמת רוצים.?

יותר מאנו רוצים השקפת עולם, אנו רוצים בלהט. אנשים מקריבים את עצמם למען השקפות עולם מנוגדות בתכלית. המשותף להם הוא הלהט שהם מביאים. בלהט יש את השכחה העצמית, את השייכות, את ההתמסרות המלאה. וזה לא חשוב למה. חשובה תחושת החיים הנגלת במלוא חריפותה. כל האידאולוגיות והרעיונות המופשטים, אינם אלא חומרי בעירה. וכך אנשים הולכים מסדנא לסדנא, מאמונה לאמונה, מחפשים את חומר הבעירה הבא. את הלהט הבא. את תחושת התנועה המתמדת. את החיים. לחפש את החיים? זה הפרדוקס. הם כאן, עוטפים אותך. רומזים לך באלף רמזים.קוראים לך לעצור לרגע, לחוות אותם. אבל אתה מתבונן בהם במיאוס. כי אתה כבר מכור לאש וללהט ולתנועה המתמדת. יעקב
 
די נו...../images/Emo6.gif

אני כותב: "יעבור עוד זמן, עד שזה יהפוך ליותר ברור, גם לך וגם להם" והנה אתה מגיע והופך לי הכל! למה? מתגעגע
 

netad169

New member
אחד הדברים המרתקים

בספר "יוליסס" היא יכולתו המופלאה של המחבר להציג בפני הקורא תיאוריות מפורטות עד כדי כך שאתה, הקורא, משתכנע, מייד. אחר כך להציג תיאוריה הפוכה לחלוטין שגם היא משכנעת אותך ולבסוף לסתור את שתי התיאוריות ולבלבל אותך לגמרי. מהמקום הזה של אי אחיזה בשום תיאוריה או השקפת עולם, אתה מתחיל את הליכתך מחדש - נקי ופתוח ומאפשר לרעיונות חדשים להיקלט. היה לי מאוד קשה להתמודד עם זה כשקראנו את הספר. רציתי למצוא ביטחון בתיאוריה כלשהי, רציתי להאחז במשהו בטוח, ולא היה כי הוא כל הזמן בנה ופירק, בנה ופירק. מצב כזה מחייב צמיחה כל הזמן, מחייב אותך להסתכל מכל מיני זוויות, גם כאלו שלא חשבת עליהן. אני לא יודעת אם בדיוק לזה התכוונת, אבל "השיעור" שלמדתי ביוליסס, הוא שיעור לחיים.
 
אחד הדברים המרתקים

הוא שאנשים חושבים שהם יכולים לקנות לעצמם חיים. פשוט כך. משהו לא מוצא חן בעיניהם. והם הולכים לסופר ומביאים חיים חדשים. ובסופר יש המון חיים. באריזות צבעוניות, בשמות מפוצצים. חיים אורגניים, חיים אלטרנטיביים, הכל. רק תבחר. והיום מהר מאד לא מוצא חן בעינם משהו. כי הכל פתוח. והם חיים במטבח של מישהו אחר, וישנים במיטה של מישהו אחר. ונוהגים ברכב של מישהו אחר. כי מה ששלך, לעולם לא טוב. אחרת לא תקנה משהו אחר. והסופרים מפוצצים. ונדמה לנו שגל של מודעות על ורוחניות, שוטף את העולם. ומה שבאמת שוטף את העולם, זה גל של חוסר שביעות רצון. ותיסכול, ואכזבות. "יוליסס" עוסק בניתוץ אלילים. הוא מושח אותם לאלוהים, ומיד משפיל אותם עד עפר. ורק אז, כאשר ינותץ אחרון האלילים. תיתכן הצמיחה. רק כאשר אשליית החיים הקנויים תעלם, יוכלו האנשים להתחיל לתקן את חייהם. יעקב
 

netad169

New member
חץ למרכז המטרה

"רק כאשר אשליית החיים הקנויים תעלם, יוכלו האנשים להתחיל לתקן את חייהם". תהליך. מטוטלת נקודת איזון של מרכז שקט. סבלנות
 
נטוש - כן זו בדיוק הכוונה ב-"תרמית"../images/Emo42.gif

ולמרות שהקטע עומד בפני עצמו, הכנסתי אותו בכוונה לאחר נושא השרשור הענק שלפניו, דבר שלהבנתי מעצים ביתר קיצוניות את ההפכים שבין לבין. אבל זה רחוק מאוד מאוד מהקיצוניות וההפכים המדהימים שבדמויות ובתכנים שבהם השתמש ג'יימס ג'ויס בספרו יוליסס. הספר יוליסס הוא, למרבית הקוראים, אם למשבחים או לפוסלים, לאלה גם לאלה, רעידת אדמה ממשית. שבת שלום נ.ב. הלחם מיוקנעם שהביא אתמול דוד לטעימה (האיש ממש קמצן) היה באמת מעולה
.
 

neophile

New member
אתה קיצוני באותה מידה

כשאתה אומר "כל האידאולוגיות והרעיונות המופשטים, אינם אלא חומרי בעירה." אתה קיצוני באותה מידה בניגוד ללהט האידיאולוגי שלהם אתה קר ולא במידת האיזון . אידיאולוגיה תמיד מובילה לאשליות אבל זאת לא סיבה להכנע לאשלייה של עולם מטריאליסטי בלבד שבו אידיאולוגיה היא איזה שהוא טריפ .
 
ניאו חביב... שבת שלום!

אם תנסה להתכוונן אל תדרי נקודת המבט של הכותב, אתה בעצם אמור להשעות את נקודת המבט שלך ולהכניס אותה לסוגריים. כאשר מגיע זמן תגובה, תוכל, להוציא את נקודת מבטך מהסוגריים ולהשתמש בה כדי לנקוט עמדה באמצעות המושגים שלך עצמך, על יסוד התפיסות שלך, ולאור הערכים של עצמך. דבר אחד ברור, גם כאשר אתה מוציא את נקודת המבט שלך לתגובה, אם בכנות עצמית מלאה תתכוונן אל תדרי הכותב, שינוי כלשהו יבוא לידי ביטוי בתגובתך. אם הכנות היא לא החלק המוביל אצלך, אזי תגובתך מוכנה, עוד לפני שסיימתה לעיין בדבריו, כלומר; אתה אפילו לא ניסית להכניס את "האני מאמין שלך" אל תוך סוגריים, אלא ההפך בדיוק מתרחש, אתה חיפשת בכוונה תחילה, את הנקודות החלשות לכאורה שבדבריו, כך אומרת לך הבנתך, ודרכם ודרך ה"אני מאמין שלך" מוכנה אצלך מיד התגובה. משמע, ההקשבה הייתה ממך והלאה. חביבי – לאורך כל הדרך, אתה מגן על משהו המהווה מסתור עבורך בפני עצמך!
 

neophile

New member
זה פורום תקשור והתפתחות רוחנית הלו !

כשמישהו כותב ""כל האידאולוגיות והרעיונות המופשטים, אינם אלא חומרי בעירה." " זה כמו שמישהו יכתוב בפורום אסטרולוגיה שזה סתם שטויות או בפורום מאכלים צמחוניים על דרכים להכין סטייק אנטריקוט .. רוחניות משמעה בין היתר עלייה למחוזות המופשטים וירידה בחזרה עם התאמתו של רעיון לממשות הפיזית . תדרי הכותב במקרה זה נוגדים לחלוטין את המהות של נושא הפורום ולכן הביקורת הרבה פעמים יעקוב "מוציא את הרוח מהמפרשים" ואני מוצא את זה ..לא מתאים לפורום .
 
ספינת מפרש

מטילה את יהבה על רוח כזו או אחרת שהיא פעם יש ופעם אין..מן הראוי שיהיו לה משוטים כלשהם לעת מצוקה...ויש לה! פורום זה מתיימר להכיל רוחניות רוחניות היא כל מה שיש לנו וממנה נגזר עולמנו ספן מומחה יודע להטות את מפרשיו כראוי ולהפליג גם ברוח הפוכה ומביא את ספינתו אלי חוף נכסף
 
זה שאמרתי - אתה לוקח משהו המתאים להשקפת עולמך

(הסיבה על כך כבר נכתבה) ומפתח על כך פילוסופיה מלאה בלי להיות מודע כלל מאין זה הובל וכיצד זה הגיע לכאן! יעקב, להבנתי לפחות, לא פסל אידיאולוגיות או רעיונות מופשטים, אלא האיר נקודה די חשוכה הייתי אומר, למה שהאנושות הפכה מושגים אלה. כלומר; לא הוא הפך את המושגים האלה לחומרי בעירה, אלא אלה הדוהרים בין קורס כזה לסמינר אחר ומחפשים אחר החיים כאשר החיים עוטפים ומבקשים שיחיו אותם בלי שהם יבחינו בכך. או במילים אחרות, הם כל הזמן מדברים על החיים כאשר החיים עוברים לידם, משמע, חיים לצידי החיים ומפספסים את החיים עצמם. יכולתי כמובן להמשיך ולהמשיך... אבל אני מקווה שזה יספיק - ולא אל תכנס למגננה אף אחד לא תוקף את אף אחד. ושוב - תחילה עליך להיות קשוב, ואם לא הבנת בפעם הראשונה, לא נורא, נסה לחפש את שורש הדברים, ואז נסה שוב... עד שתבין! נ.ב. גם בפורום אסטרולוגיה מותר לי לכתוב שכל התורה הזו היא לא יותר מבבל"ט אחד גדול. ואפילו מותר לי לכתוב בפורום של צמחונים כיצד להכין סטייק אנטריקוט. מי יודע אולי מישהו שם יקרא, יבין, וישנה. או לא!
 
למעלה