モテキ פרק 9.

innocence

New member


קראתי את השרשור מהצד, ואני חייבת להסכים עם חרות.

אני לא אכנס מעבר לזה, אבל ג'וני, אתה יודע שאני מתה עליך, אבל לדעתי אתה מדבר ממקום מאוד גברי ו(אני שונאת את המילה הזו) פריבילגי.
מכיוון שאתה גבר למזלך לא יצא לך לחוות דברים שנשים חוות על בסיס יומי, ואולי קל לך גם לחשוב שנשים מגזימות כשהן מדברות על זה בצורה כזו בגלל זה.
 

tweedle dee

New member
אני גם חושב שצריך

להסתכל על ההרזייה הפלאית שלו (ועל ההשמנה) כמטאפורית, או לפחות פארודית. כאשר צופים בדרמות עם אוריאנטציה של מנגה (כמו my boss my hero, nodame וכמו זאת) ולא להתחרפן מחוסר ההיגיון המטורף שעומד בבסיס של כל הדברים חייבים מידה לא קטנה של השאיית הספק (Suspension of disbelief). היוצרים פה לוקחים לעצמם את החופש האומנותי לעשות דברים שבחיים לא היו קורים במציאות כי הם לא מנסים לדמות מציאות.
זה קצת כמו כשצופים בתיאטרון בונרקו ואומרים לך: ברור שאתה רואה את האנשים בשחור מאחורה, אבל תעמיד פנים שאתה לא (לא שאני מנסה להשוות בין האיכויות של השניים). לפעמים דווקא העובדה שיודעים שזה לא אמיתי מוסיפה משהו.

בקשר לאמירה שלו על "הנס" של ההרזיה הפתאומית. אני פירשתי את זה כאיזו אמירה סרקסטית שכזאת - היוצרים של הסדרה צוחקים על עצמם על זה שהם מרשים לעצמם לעשות דברים בלתי אפשריים שכאלו.

עכשיו אני לא יודע מה איתכם, אבל אני חייב להודות שאני מפיק הנאה סדיסטית מעט מלראות את פוג'ימוטו חוטף מכות וצעקות מהבנות שמקיפות אותו. אלוהים יודע, שזה מגיע לו... ולכן אני דווקא די מחבב את הבלונדינית -בתור זאת שמטיחה בפניו את האמת כל פעם מחדש.

לגבי אקי, היה חלק בפרק שבו ממש חשבתי שהיא סוף סוף יוצאת מהתבנית המעצבנת של ההארם שהסדרה נכנסה אליו - ואומרת לבחור: תקשיב, אני בתור סובייקט חושב ורציני לא בטוחה שאני רוצה אותך באופן אוטומטי ומחכה בשקט שתחליט שאתה אוהב אותי ולא את כל הבנות האחרות שמחכות לך בתור. אולי בעצם אני רוצה להגשים את עצמי אישית או מקצועית עם אומו סנסיי..

אבל כמובן שבסוף הפרק היא חוזרת לסורה ומוכנה לקפוץ איתו למיטה. מצד שני אי אפשר לומר שהיא לא התפתחה בכלל. קודם כל רואים אותה כדמות פחת שתחית - עכשיו אכפת לה מהעבודה שלה, והיא מעריכה את היצירה של אומו סנסיי ואת ההתמסרות שלו. היא גם מחפשת התמסרות כזאת בפוג'ימוטו ולא מספיק לה רק המראה שלו כמו בעבר. חוץ מזה היא מרשה לעצמה עכשיו קצת פחות לשחק את הבובה העדינה והמושלמת. היא צועקת ובוכה, ומעשנת ופוקדת ושותה בירה בפחית. כל מני דברים שלא בדיוק מתאימים, עד כמה שאני מבין, לדימוי של ליידי יפנית.

אומו סנסיי, בתפקיד גולום בפרק הזה ממש עצבן אותי, אני חייב להודות. מצד שני, מעניין שהוא ידע בדיוק מה הולך לקרות אחרי שהוא ייתקשר לפוג'ימוטו, לפחות לפי הציורים בדירה שלו. זה גורם לי לשאול את עצמי למה הוא עשה את זה בכל זאת.

לגבי זה שבחורה שיכורה... אני לגמרי לא מצדיק לנצל אנשים שיכורים - גברים או נשים. אבל אני שואל את עצמי אם במקרה כזה שבו שני אנשים משתכרים באמת יש אחריות אוטומטית לגבר על כל מה שייקרה ביניהם? הרבה יותר הפריע לי העובדה שוא היה כל כך לא נכון להפסיק כשהוא נדרש לזה, וזה שכשהיא ביקשה ממנו עזרה לחפש את אומו סנסיי הוא התחיל לעשות לה פרצופים.

אה, כן, והשוטרים האלו הצחיקו אותי עם ה- いっぱつ לא יספיק, הם ימשיכו עד הבוקר. זה דיאלוג שהייתי יכול לדמיין בהרבה יותר קלות שוטרים ישראליים אומרים... אישהו זה פחות מסתדר לי עם הדימוי של הおまわりさん המקומי...
 

herouth

New member
האחריות האוטומטית היא על זה שעדיין בהכרה...

שבסדרה הזו - זה כמעט כל הזמן פוג'ימוטו - למעט בפעם ההיא שבעצם האחות של החברה שלו אנסה/ניצלה אותו.
 

tweedle dee

New member
זה היה נכון במקרה הקודם

אבל הפעם אני די בטוח שהיא הייתה בהכרה. היא הפסיקה לדבר והיה נראה כאילו היא ישנה. הוא רקן מעליה, היא הסתובבה והסתכלה עליו בעינים חצי עצומות - הוא התכופף לנשק אותה, היא הרימה את היד אליו, הוא מנשק אותה, ונראה שגם היא אותו ואז היא מכבה את האור. אחרי כמה זמן היא גם עוצרת אותו באמצע (לפני הטלפון). זו לא בדיוק בחורה מעולפת שלא יכולה להביע התנגדות.

יכול מאוד להיות ששיקול הדעת שלה באותו הרגע לא היה מאוד חד, אבל זה נכון גם לגביו. מצד אחד אני מבין מה שאת אומרת, ואני חושב שהסכמה הדדית מרצון, בידיעה ובדעה שלמה היא הכרחית. במצב אופטימי, עדיף גם ששני הצדדים יגידו בדיוק מה הם רוצים במקום להניח מראש או לשחק משחקים. מצד שני לפעמים דברים נאמרים בצורה לא וורבלית - כמו כאן. לפעמים אנשים עושים סקס גם כשהם לא פכחים - כמו כאן. מצד שני, אם באמת היו סימנים שהיא לא בהכרה באותו הרגע, ו/או ברגע שהיא אמרה לו "לא" או הראתה כל סימן של התנגדות אז הוא היה צריך לעצור, לפני שהוא מתחיל עם כל ה"למה, כמה, ואיפה?" שלו.

ובאמת שקשה לי לראות את הסיטואציה הזאת באור שאת מתארת. בניגוד למקרה עם נאצקי, שבו היא באמת הייתה הרבה יותר שיכורה ממנו ובאמת היה נראה שהיא ישנה או למקרה של אחותה איתו - שם אני באמת לא בטוח מה קרה. כאן זה נראה לי יותר כמו שני אנשים די שיכורים שנגררים לסיטואציה הזאת.
 

herouth

New member
אז זהו, שהוא לא מתנהג כמו שיכור כאן.

הוא ממשיך לחשוב ולהתנהג כמו האידיוט הרגיל שהוא.

בכל מקרה, כמו שעניתי לג'וני, יש כאן עוד סתירה עם המציאות, שפתאום היא מתעוררת כאילו לא קרה כלום והכל בסדר כשלפני שניה היא נרדמה באמצע משפט. אז אי אפשר לשפוט לפי זה, ובכל מקרה, זה בדיעבד, כי הנקודה שלו לשיפוט היתה לפני שהיא הגיבה/התעוררה. הרי זה הימור. ואם היא לא היתה מגיבה?

וזה נכון שיש לו נטיה לא לעצור כשהוא אמור - זה רק מחזק את ההשערה שלי שאם היא לא היתה מגיבה, הוא בכל זאת היה ממשיך ולא מסתפק רק בנשיקה כפויה.

בכל מקרה, הסדרה הזו לא מציאותית ברמות, כך שקשה לשפוט אותו כאנס כשבעצם הוא ספיידרמן מינוס אונה ימנית.
 

tweedle dee

New member
טוב, אני לא מתכוון להגן עליו

כמו שכתבתי, גם אותי הבחור מעצבן לא מעט. התמה של "בחור לא יוצלח" שבנות מתות עליו בלי סיבה, היא דבר שחוזר לא מעט בתרבות היפנית הפופולרית, אבל פה לקחו את זה לרמה חדשה - הוא לא סתם ביישן, חסר כישרון, כוח רצון והחלטיות - הוא גם בן אדם אנוכי ומעצבן.

אבל אני לא יכול לשפוט על פי מה שהוא היה עושה אם, אלא על בסיס מה שקרה. ובכל מקרה, תמיד בקולנוע דברים הם אחרים מבחיים. אבל כנראה שאנחנו פשוט קוראים את הסיטואציה אחרת. :)

LOL, ספיידרמן מינוס אונה ימנית. הא?
 
למעלה