2012-2013 עונת הוצאות מחודשות משנה את הכללים

Soundeath

New member
2012-2013 עונת הוצאות מחודשות משנה את הכללים

בחודשיים האחרונים שמתי לב למגמה שיטתית בכל מיני חברות כמו WB שמתעקשות להוציא מחדש הוצאות ישנות ואפילו חדשות שראו אור רק כמה חודשים. זה יכול לנבוע מכל מיני סיבות:
1. חל ביקוש רב במהדורות מיוחדות שאזלו מהמלאי (OOP) לאורך השנים.
2. קיבלו החלטה לגרום לזילות מוצרים איכותיים אותם שיחררו ועכשיו מנסים למשוך לקוחות חדשים בהחזרתם למדפים.
3. מה לא עושים בשביל אנסט בק, אולי במקום להשקיע טיפה יותר מחשבה במוצר ובלקוחות, פשוט נעשה מסיבת Re-release של מה שכבר הוצאנו בחצי שנה האחרונה ונראה האם תהיה להם דרישה גבוהה שוב.
4. אולי התעשייה בקשיים כלכליים? נהה... כל מה שיצא ושוחרר מחדש אזל מהמלאי שוב.
5. כל הסעיפים הנ"ל נכונים.

מארזים:
מארז דיג'יפק לשליחות קטלנית 1-4 באמזון US\CA
המארז שהיה עד כה בלעדי לבסט ביי ארה"ב, מופיע לאחרונה באמזון ארה"ב וקנדה.
לאחרונה WB משטים בלקוחות שלהם ומוציאים סטילבוקים מחדש, מארזים מחדש..
http://www.amazon.com/dp/B00B5AETMO?tag=seenema-20
http://www.amazon.ca/dp/B00910K6E0?tag=seenema0f-20

מארז "ראש" לסרטי הטורף שהולך לצאת בצ'כיה וככל הנראה יצוץ במדינות נוספות.
המארז יצא לפני כמה שנים בלעדי למס' מדינות כמו יפן והונגריה.

מארז "ראש" לסרט "אני, רובוט" שיצא בבריטניה (כנראה שגם באיטליה).
המארז יצא לפני כמה שנים בלעדי ליפן.


סטילבוקים:
מארז הסטילבוקים לטרילוגית באטמן של נולן יצא בלעדי לאמזון גרמניה ובמהירות אזל מהמלאי.
המארז חוזר למלאי כ"הוצאה מחודשת" בסוף מאי, ההוצאה הראשונה שלו נחטפה ומחירו הרקיע שחקים.
http://www.amazon.de/Trilogy-Steelb...9948&sr=1-3&keywords=batman+trilogy+steelbook
http://www.amazon.de/Trilogy-Steelb...9948&sr=1-1&keywords=batman+trilogy+steelbook

סטילבוק יפן לשני הסרטים הראשונים של באטמן (נולן) שהגיעו בגימור לבן וקלאסלי בדומה להוצאת "פרימיום".
הסטילבוקים יצאו גם בקוריאה אך מכיוון שהם לא יצאו מאותו יצרן, הצבע שלהם קיבל גוון סגלגל מעט אך לא לבן באיכות גבוהה כפי שיצא תחילה ביפן.
הסטילבוקים הולכים לצאת שוב בקרוב אך הפעם ברשת ZAVVI הבריטית.
כידוע שהסטילבוקים עלולים להיות בעלי גוון שונה (בדומה להוצאת "הנוקמים" העולמית אשר צבעי הרקע קיבלו גוון ותחושה שונים).

קנדה הולכת להוציא גל סטילבוקים חדש כאשר חלקו יהיה למעשה "הוצאה מחודשת" למס' כותרים כמו "The Town" שהיה ללהיט היסטרי בלעדי לרשת פיוצ'רשופ (אווו איזה פחד!! רק שלא יקבל את אותו ארטוורק, אחרת תהיה ירידה קלה במחיר ההוצאה הראשונה), הנוקמים, הנגאובר 2, התנגשות הטיטנים, בוק אוף אלי (תהיה הוצאה מחודשת בפעם ה 3).

לאחרונה התחלתי לדבוק אך ורק בהוצאות זרות מאסיה וסטילבוקים בעלי מראה ייחודי (מודגשים).
אז בעיקרון, עם החודשים האחרונים בתחום האספנות נהייתי יותר אדיש לכל ההוצאות המיוחדות, זה התחיל עם מארזים שהחלטתי לבטל ולדבוק בסטילבוקים, אך כרגע זה גם גולש לתחום האהוב עלי.
 

liorb22

New member
זה לא אמור לפגום ביחודיות של ההוצאות המקוריות

כידוע לך, ישנם כל מיני הבדלים בין ההוצאות המקוריות למחודשות, כך שאני באופן אישי לא צופה לצניחה במחירים.
 

Soundeath

New member
זה אכן פוגם בחלק מההוצאות

לצערי זה מה שידוע יחד עם הבדלים מינורים כאלה ואחרים (כמו היעדר ארטוורק פנימי).
הסטילבוק הבלעדי לפיוצ'רשופ לסרט The Town כבר צנח קצת מתחת ל $80.
 

prince9

New member
זה כן פוגע ביחודיות של ההוצאות כי בחלק נגרעות

תוספות ולעיתים גם בתרגומים שחסרים .
 

Soak

New member
בתור מי שפיספס חלק מהמהדורות

אני דווקא מאוד שמח על חלק מההוצאות המחודשות (כמו הראש של סאני והטורף), אבל אני בהחלט יכול להבין למה זה מעצבן חלק מהאספנים


אפשר להתנחם בעובדה שהמוצר שיש אצלכם בעצם לא נפגם מהמגמה הזו, הוא נשאר יפה וכל מה שאהבתם בו נותר על כנו. פשוט לעוד אנשים יהיה אותו... זה לא כזה נורא.
 

liorb22

New member


בזכות ההוצאות מחדש הצלחתי לשים את ידי על הסטילבוק של Underworld 2 שמאוד רציתי להשיג. אומנם אין לו ארטוורק פנימי, בניגוד להוצאה המקורית אבל מאוד רציתי אותו כסטילבוק ומשימה זו הושלמה.
 

Soundeath

New member
הוצאה שניה לעולם לא תהיה כמו ההוצאה הראשונה

בגדול אתה צודק ואני בהחלט מסוגל להבין את הסיפוק בהוצאה שניה של מארז או סטילבוק.
כשמדובר בהוצאה ראשונה של סטילבוק, הארטוורק הראשון מבחוץ עלול להיות תואם להוצאה שניה אך בדר"כ קיימים מס' הבדלים אותם אספן שמחזיק בהוצאה ראשונה יכול לדעת. כמו גוון שונה של צבע או אמדן איכות הסטילבוק מסיבה אחת פשוטה, כשמדובר בהוצאות ראשונות כמו Underworld Trilogy \ I Am Legend \ Saving Private Ryan \ Terminator Salvation \ District 9 \ 300 מגרמניה (חלקם מדיה מרקט), הן היו לחלוצות מארזי מתכת בתחום הבלו-ריי, כל סטילבוק יצא במס' הרצה של 2000 - 4000 עותקים בלבד.
רובם הגיעו עם פס כחול (באנר) עליון ועבה (רובם היו חלקים בלי לוגו), ארטוורק פנימי (זה לא תמיד היה מדד לאיכות), ארטוורק מושקע מלפנים ומאחור (ברוב ההוצאות של היום תמצא גם כיתובים\פרטים לא רלוונטים ע"ג הסטילבוק במקום דף קרטון מוצמד).

כמעט כל ההוצאות המחודשות לסטילבוקים הנ"ל, זכו לעיצוב משעמם ופחות איכות הן מבחוץ והן מבפנים.
לכן רוב הסטילבוקים שציינתי מגיעים לסכומים גבוהים גם הרבה אחרי ההוצאות המחודשות.
300 שיצא עם פס כחול למעלה ותמונה חדה ועמוקה מלפנים מגיעה ל 150-190 ארו.
Saving Private Ryan שיצא עם הדגשות מלפנים (מסגרת עם אותיות וסימנים) מגיע ל 60-100 ארו.
I Am Legend שיצא עם פס כחול למעלה מגיע ל 100-140 ארו.


כמובן שיש גם את הסטילבוקים\איירון-פק(ס) מסין, יפן, קוריאה, הונג קונג, תאילנד, קנדה (שלושת הסטילבוקים לטרילוגית "שודדי אי הקאריביים"), ארה"ב (מעט מאד כמו "מטען הכאב" וסדרת רזידנט איבל (וול-מרט) שבשלב מאוחר יותר הגיעה לפיוצ'רשופ קנדה) ובריטניה (Highlander ועוד).
 

haifaboy

New member
המארז האקסקלוסיבי של שליחות קטלנית

שעשיתי הרבה רעש וחיפושים כדי לקנות אותו דרך ה EBAY עכשיו ניתן להשגו בכל מקום. רק אל תשכחו שהסרט השני ( והכי מפורסם ) בסדרה נעול לאזור A . כל השאר פתוחים לכל האזורים .
 

trilliane

Well-known member
מנהל
"זילות מוצרים איכותיים"?
איזו דרמה...

תקראו לי "משביתת שמחות" אבל אני שמחה שמוצרים הופכים נגישים להמונים. לטעמי יש אגוצנטריות מובנית שדוחה אותי באספנות מגישת "לי יש ולאחרים אין", כאילו העובדה שגם אחרים נהנים גורעת במשהו מההנאה שלך.
לא מדובר ביצירות אמנות חד-פעמיות נדירות, אלא מוצרים מסחריים שיצרנים ציניים מייצרים במכוון בכמות קטנה כדי להרוויח יותר. זו בסך הכול משחק כלכלי ותו לא, וגם להוציא אותן מחדש זה לא יותר מעוד $$$, כפי שהיה תמיד. מי שמשתתף במשחק שלא יתלונן אח"כ שמי שחלב אותו מנסה עכשיו לחלוב עוד גם מאחרים.
 

Soundeath

New member
סליחה.. אבל מרבית הסטילבוקים יוצאים ב $30

בכמות מוגבלת, איפה היצרנים מרוויחים על זה כסף?
הם נותנים "הזדמנויות" לפלח שוק שקופץ עליהם כי הם "אספנים" ולכן הפריטים האלה מראש מוגדרים כ"פריטי אספנות" = לא לקהל הרחב. זה מה שמייחד את המושג אספנות, לכן התכוונתי לזילות מצד היצרנים בלי קשר לכך שבכל כמה חודשים עלולים לצאת מארז חדשים למארזים ישנים שלא מוגדרים כפריטי אספנות.. "re-packaging".

אני אוהב את התגובות שלך
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה זאת אומרת איפה הם מרוויחים על זה?


$30 זה לא כסף? לא ברור לי...
ברור שהיצרנים מנצלים את העובדה שיש אנשים שהפסיכולוגיה של "כמות מוגבלת" מדליק להם את האור בעיניים...
מה שגורם לי לתהות למה אותם אנשים משתפים פעולה עם חברות ענק שעושות עליהם קופה יפה, אבל זו כבר בעיה שלהם.
בכל מקרה, אם לא הייתה שום התחייבות רשמית שמוצר מסוים יצא רק ב-X עותקים, אין על מה להתלונן. הם רוצים להרוויח, אם יש עוד קונים שמוכנים לשלם, הם יוציאו עוד.
 

Soundeath

New member
זה X עותקים + X עיצוב מיוחד + X מקום בלעדי

אני מניח שאת מתמצאת בתמחור של כותרי בלו-ריי אז את כאמור יודעת שהוצאה סטנדרטית חדשה של סרט בחו"ל עולה בין $20 ל $40, כאשר מהדורה מיוחדת (כמו סטילבוק) עולה אותו הדבר או בחלק מן המקרים $50 - $60 כשמדובר בהוצאה מהמזרח או אפילו מתוך ארה"ב כולל משלוח.

במרבית המקרים יש התחייבות לכך אך זה לא משהו שחקוק באבן. מי ידע שאחרי כך וכך שנים פתאום יחליטו להוציא מארז מסויים מחדש?
ברור שכשיוצאת מהדורה מיוחדת אז הפנייה נעשית באופן אוטומטי לפלח שוק מאד מצומצם עם תקווה גדולה שגם צרכנים אחרים יירכשו כדי לתת לזה ביקוש.
הטענה שלך בכלל רחוקה מן המציאות, הם לא עושים קופה יפה על אף אחד, מי שעושה "קופה יפה" זה רק האספנים המשוגעים לדבר.
איך ערך של פריט אספנות עולה עם הזמן או אפילו לא משתנה? זה בגלל המחיר שהחברה "עשתה" על מישהו? לא.
זה בגלל שהערך של הפריט אספנות "מוערך" ומקודש על ידי הרבה מאד אספנים בכל העולם.

ה"מדליק" עיניים הזה שציינת בתחילת התגובה, נמצא בכל מקום, מרכבי אספנות, בניית לגו, רכבות, מכוניות צעצוע, דגמי מטוסים לראווה, פסלונים (מאין ספור תחומים) ועד לקולקציות מותגים.
אם זה לא היה מדליק אף אחד, את לא חושבת שהעולם היה נראה משעמם יותר?

ברוב המקרים, החברות נהנות מסיפוק הלקוחות ו"מקשיבות" להם בכל תחום שיהיה. וזאת עובדה.
אולי את נאיבית
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה X עיצוב מיוחד? את העיצוב עושים פעם אחת...

ואני לא נאיבית, להפך: אני מבינה איזה רווח הם עושים פה...
ומכיוון שכבר יש להם מוצר שעוצב ונמכר היטב, למה שהם לא יגרפו את הרווח על עותקים נוספים במקום האספנים?
כלומר, אתה אומר שמי שמרוויח כאן זה האספנים, שיכולים אח"כ למכור את הכותרים יד שנייה למי שלא הצליח לקנות בסבב הראשון. אתה באמת חושב שלחברה אכפת מהרווח שלך ושהיא לא רוצה להפוך אותו לשלה?
מי מאיתנו הנאיבי פה?
 

Soundeath

New member
אם את קוראת לסכום סטנדרטי "רווח" אז

את בכל זאת נאיבית. כפי שהדגשתי יש מקרים בהם כן, משיקים הוצאה מחודשת אך לא "מאריכים" את מס' העותקים שכבר יצאו (בדר"כ ההוצאה הראשונה נשארת ייחודית בכל מיני דרכים).
אני בהחלט אומר שבנוסף לרווח (סטנדרטי) של החברות, קיים גם רווח מקסימלי של הפריט בלי קשר למכירתו. הרי מי שקונה אותו היום אולי ירצה למכור אותו בעוד 5 שנים כשהתחום בו הוא אוהב יעבור לו והוא יעדיף להשקיע את כספו בדברים אחרים (הפלא ופלא גם להם יהיה ערך גבוה בעת הרכישה ובעת המכירה).

למה יש את מחירון יצחק (משהו), סליחה אני פשוט לא מתעניין ברכבים אז אין לי מושג למה צריך מחירון כזה שיגיד לי כמה הרכב שלי שווה. אני לא יודע בכמה קניתי אותו מהיצרן? *הומור*
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני קוראת לרווח "רווח"...


אני לא אחראית על התחשיב העסקי שלהם, אבל אני ממש לא מודאגת... אני בטוחה שהם דואגים היטב לאינטרסים שלהם.

הקשר למחירון יד שנייה לכלי רכב לא ממש קשור לענייננו, אז אין לי מושג מה רצית לומר בזה.
 

Soundeath

New member
אני לא יודע מה את מנסה להוכיח בשירשור

אך מה שמשתמע מכך הוא שאין לך חוש ניהולי\עיסקי.
אף אחד לא מינה אותך לכלכליסטית ובטח שלא מצאתי לנכון להכתיר אותך כמבינה בתחום האספנות, למרות שקצת מוזר לי שאת בכל זאת אוספת פסלונים.

הקשר למחירון יד שנייה לכלי רכב קשור לענייננו ומכיוון שלא היה לך מושג בדבר ממה שכתבתי עד כה, למה שתביני.
אנסה לפשט זאת עבורך (שוב), יש לך אוסף נכון? אספנים מכל מיני מקומות בעולם חולקים את אותו יצר כמוך באותו תחום, נכון?
אוסף הוא עסק כלכלי נכון? יש מדד של ערך מוסף בנוסף לערך כספי, נכון? יש פסלים שעולים 30 ש"ח ויהיו פסלים שיעלו 500 ש"ח, נכון?
הפסלים האלה מגיעים מחברות שונות, נכון? בהתחלה הפסלים ניתנים לרכישה מוקדמת, נכון?
לפעמים הפסלים אוזלים מהמלאי, נכון? מה קורה למי שמעוניין ברכישת פסל מסויים או "גל פסלים" (נגיד של 5 שיצאו באותו חודש)?
הפסלים שיצאו כ"מהדורה מוגבלת" או לא, הופסקו לייצור המוני - נכון? איך נוכל להשיג את הפסלים המסויימים שיצאו?
נכון שיש דרכים כמו פורומים או איביי ודומיהם למציאת הפסלים? לפי דעתך מי קובע את מחירם של הפסלים המוצעים למכירה לאחר שהם אזלו מהחברה?

מי שאוסף את הפסלים האלה ושומר עליהם ממממממממשששש טוב, ימכור אותם במחירת עלות שלהם או במחיר כפול?
מי למעשה יקבע מהו הערך לפסל שבו חשקה נפשך? את? אם לפי דעתי הפסל זול, למה שהוא יימכר במחיר שווה לכל נפש?
אולי אספנים אחרים מעריכים שהפסל המסויים הזה או "גל הפסלים" שיצא באותו חודש, מקבל ערך רב בגלל איכויות הפסל בקרב אספנים ובקרב החברות שמוציאות אותם?
למעשה אין לאספנים מכל העולם "מדד איכות" לפסלים אותם את אוהבת לאגור בבית, נכון?
יש לך אולי לוח מחירות מסודר לכל מיני פסלים שיצאו? אולי תחלקי עמנו את הלוח הנהדר הזה?

אם פסל מסויים מקבל "הערכה" מכל מיני בחינות והמחיר שלו רק עולה עם הזמן, היצרן הרוויח על פסל $30 מצרכן מקומי?
מה קרה למי שרצה את הפסל שעלה $30 ואזל מהמלאי? מה קורה למג'דה הילדה הקטנה שרק רצתה פסלון איכותי וגרה בירדן?
מג'דה תצטרך לשלם עליו גם משלוח בינלאומי, נכון? כמובן אם יש לירדן יחסים דיפלומטים עם שאר אומות העולם..
מג'דה תשלם על פסלון $30 + משלוח בינלאומי $70 + מע"מ + עמלות מכס והגענו כבר ל $130
מה קורה למי שפיספס את המכירה המוקדמת לפסלון שנמכר ב $30 ב 500 עותקים בלבד לחברת "א.א. ובניו"?
נכון שמג'דה הקטנה לא לבד ושיש עוד אלפי אנשים כמוה ממדינות אחרות? איך הם ישיגו את הפסלון הנחשק?

נצא מנקודת הנחה שכעבור 5 שנים מג'דה החליטה לעבור לתחביב אחר, התחתנה הבסבוסה, ילדה 2 ילדים והחליטה ללמוד באוניברסיטה..
הפסיקה להתלהב מהפסלון והחליטה להציע אותו למכירה באיביי, בכמה מג'דה תמכור? האם היא תרצה להפסיד עליו כסף או תנסה לפחות לחפש פסלונים דומים באיכות ותברר עליהם כמה הם עולים היום = ערכם האמיתי.
היא תמכור אותו ב $200 וייתכן שהמחיר יגיע גם ל $1000.
לדעתך היצרן ירוויח על הפסל הזה חצי מהסכום שלה?
ברור שהיצרן הרוויח כאן "יפה" $30 כפול 500 יח' = $15,000 ובפועל הוא משלם לפועלים שלו, שכירות הבניין, ארנונה, דמי חסות לג'יני מהבלוק ואולי גם ל 50 סנט.
וואו, שיגעון ליצרן אך בפועל מי שיצא נשכר היא למעשה האספנית מג'דה וחבריה מכל העולם שהקדישו את זמנם והפכו זאת לתחביב, בזכותם הפסל שלך יימכר רק ב $1000.

THE END
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא מנסה להוכיח דבר. ויתרתי ומיציתי, תודה.

 
למעלה