29 זנב קשיח או שיכוך מלא?

creth11

New member
אבקש לתקנך - גם על ש"מ תהיה מהיר יותר בעמידה

השליטה שלך באופניים גם בשיכוך מלא טובה יותר ומדוייקת יותר בעמידה של נדבר על פניות,
בפניות אין מצב לפנות מהר בשטח בעיקר פניות הדוקות ללא עמידה על האופניים ועבודה בגוף קרי הטיית האופניים הטיית הכתפיים וכיפוף בירכיים בהתאם וכמובן לחיצת הפדאל החיצוני לסיבוב לקרקע למניעת החלקה.
אם אתה מדבר על מהירות אתה חייב לעמוד גם בירידה טרשית ו\או מסולעת אתה תהיה יותר מהיר בעמידה ועבודה עם הגוף על ש"מ גם אם תעשה את זה על מהלך בולמים של 220
אתה מוזמן להתחיל לראות גם סירטי הדרכה למשל של טל רוזוב (חביב עלי מאוד) וגם רכיבות XC AM ואפילו DH בכל מיתאר שתיבחר כולל תחריות ותגלה שעמידה ועבודת גוף הם העיקר בלי קשר לאופני ש"מ ז"ק 26 או 29 בכל שילוב שתיבחר.
כך שאין קשר לסוג האופניים אתה תמיד תהיה מהיר יותר ובעל יכולת עבירות גבוהה יותר בעמידה.
עכשיו אפשר להיתפלסף על רכיבות ארוכות - גם שם בירידות וקטעים טכניים עומדים אולי פחות נעמדים לכל דבר וחוסכים בקום\שב אבל עדיין בממוצע מחצית מזמן הרכיבה לפחות עושים בעמידה.
כל האמור כמובן לרכיבת שטח, רכיבת דרכים לבנות קקל וכ"ו אכן זה כמו רכיבת כביש לא צריך לעמוד (למעט פניות מהירות כמובן) אבל גם לא צריך שיכוך ושאר דיונים.
 

creth11

New member
גילוי נאות - אני מחזיק ורוכב על ש"מ 140 ועל

ס"ס פלדה פול ריג'יד XC בעיקר סינגלים כ 100 ק"מ בשבוע
בגיל מתקרב ל 59 עם בעיות גב (עמידה והליכה קשה לי) לפני כחצי שנה הייתה לי רגל משותקת לחלוטין בגלל לחץ על עצב בחוליות תחתונות וכאבים שהדביו אותי למיזרון.
מהירות בסינגלים עושה לי את זה
 

ronenal10

New member
יש מסלול בו יש יתרון ברור לש"מ

בישראל הרטובה. מחודש יולי עד נובמבר הדרכים הלבנות הופכות למערכת של מהמורות קטנות.
בדרך שכזו על אופני זנב קשיח ניתן רק לרכב מהר.
משום שכל ניסיון לרכב לאט הופך לסדרת הקפצות בלתי נגמרת.
אופני שיכוך מלא איכותיות, מגהצות את הדרכים הללו.
רק בתוואי שטח זה יש יתרון בלתי ניתן לערעור לאופני ש"מ.
בשטח משובש יספוג המתלה האחורי לא מעט הפרעות לתנועה.
אך אפשר לחיות עם אופני זנב קשיח.
 

creth11

New member
חיסרון של ס"ס הוא בדרכים שטוחות, בעיקר לרכב

חסרות פניות שם רוכבים בסיגנון כביש יושבים מדוושים וזהו (רכיבות נפח) אם יש גם מהמורות קלות זה יקשה יותר על הריג'יד כי ברכיבות כאלה פשוט יושבים ומסובבים מהר רגליים
אלו לא סוג הרכיבות שלי ואני בכלל מתרחק מסגנון כזה למעט קיטעי קישור בין סינגלים וכאלה אז יושבים\עומדים על הס"ס ומחכים בכיליון תחת להגעת הסינגל הקרוב.
 

falou

New member
יש שתי דרכים לא לגמור מסלול "מפורק"

אחת היא שהאופניים ייספגו עבורך.
השנייה היא להיות מספיק חזק, ולספוג עם השרירים.

בתור רוכב לא חזק בעליל, אני יכול לאמר שהשיפור הכי משמעותי מגיע עם השיפור בכושר ובכוח. אימוני שחייה, למשל, עושים בשביל הגב והכתפיים שלי פלאים.
גם תיקון של טכניקה מאוד עוזר לא לחטוף את כל השטח לתוך העצמות.

וזה אני כותב בתור רוכב בשאנטי.
 

falou

New member
אתה לא נתת לו עיצה לפי אופי הרכיבה שלו, אלא..

..לפי שלך.
כפי שנאמר, טול קורה וגו'.
 

chooky

New member
מסכן רק שאל שאלה.

 

falou

New member
הוא לא מסכן

הכסף כבר מוכן לשליפה.
השלב הבא, צילום ושרשור תתחדש, בלתי נמנע.
 
למעלה