42 קומות של זיהום אויר ורעש בלתי פוסק

tapuzo2

New member
42 קומות של זיהום אויר ורעש בלתי פוסק

לאחרונה אישרה הועדה המחוזית מגדל פינוי בינוי למגורים ברחוב עמק ברכה בתל אביב, בצמוד לנתיבי איילון.
ממש בצמוד. 42 קומות של זיהום אויר, רעש בלתי פוסק ונוף פסטורלי של עשרות אלפי רכבים מתחת לחלון הסלון.
ועכשיו שימו לב לעובדה שעליה נסמכו באישור מגדל מגורים עם איכות חיים כל כך מחפירה (כמו לעשן סיגריות..):
המגדל "הותאם לקירוי עתידי של נתיבי איילון".. מתי? למה? איך? מי החליט? זה אושר? יש תקציב?
אבל ככל הנראה מצאו איזה סקס אפיל במגדל שלמרלותיו אולי מתישהו אי פעם יהיה גג מעל הכבישים הראשיים ומסילות
הרכבת..
מי יהיו הרוכשים של דירות הפינוי בינוי האלו? אנשים שהם ממילא חולים סופניים בסרטן ריאות? אנשים חרשים? אנשים
מי רוצה לרכוש במיטב כספו דירת מגורים שמקבלת אויר מזוהם בפיח 24 שעות ביום, 365 ימים בשנה?
 
זה דומה לאישור של חדרי מעונות ברחוב העצמאות בחיפה.....

כשרואים את העמודונים השחורים (שעשויים מאבן לבנה) שמונעים עליה למדרכות- מבינים כמה מזוהם.
אני תמיד תוהה אם הגדר המקיפה את מתקן ניטור האוויר שנמצא ברחוב משנה את התוצאות.
 

tapuzo2

New member
ברחוב העצמאות הרסו רחוב מסחרי יפהפה עם הצרת המדרכות

במקום הפוך, להגדיל ולפאר את המדרכות, לעשות חסימה ע"י צמחייה בין המדרכות לכבישים
אז תקעו שם את שני נתיבי המטרונית (שיכלו באותה מידה לעבור רק דרך המגינים ופל-ים בשינויי הסדרי תנועה).
מה שעשו בדרך העצמאות זה סיכול ממוקד לכל המסחר שם ולכן שליש מהחנויות נסגרו והבאסטות חזרו.
בנוסף ביטלו 5 קוים שהזרימו אלפי קונים מהכרמל לעיר התחתית (במסגרת עידוד העיר התחתית, כמובן).
בנוסף אין רב קו משולב עם הכרמלית (טוב נו היה להם רק.. 6 שנים.. של עיכובי הקמת הנת"צ כדי להכין את זה..)
 

Azazel

New member
מסכים לחלוטין

היו צריכים לסגור את הפל-ים/יפו למטרונית, ע"ע יפו בי-ם
 

tapuzo2

New member
הסבירו לך מה האלטרנטיבה..

היה צריך להעביר את הנת"צ רק ברחוב המקביל - פל-ים והמגינים עד המושבה הטמפלרית,
זה היה מאפשר לשמור על מדרכות רחבות, הפרדה שלהן בפס צמחיה מהתנועה הסואנת,
היה צריך במדרכות לשים פנסי תאורה וספסלים (אין בכלל), ולשמור על קוי אוטובוס שיורדים
לעיר התחתית שימשיכו לנסוע לאורך שד' העצמאות כמו קו 136 ולהביא לשם קונים.
היה צריך רב קו שכבר יהיה משולב לאוטובוס ולכרמלית לעודד אנשים להגיע לעיר.

כל העברת הנת"צ שם נבעה מהרצון להצדיק את מנהרת התשתיות שעלתה 100 מליון שקל
לקילומטר והיא פשוט מיותרת לגמרה. אם היו מדרכות רחבות אפשר היה את כל הצנרת הזאת
להעביר בצינור רחב מתחת למדרכות עם מרצפות בטון גדולות, כמו שעושים בכל העולם.
 
בנוסף, ברגע שביטלו מקומות חניה בשביל רחבת דקלים

שבתי הקפה משתלטים עליה (זה מותר?), כמות הקונים הפוטנציאלים קטנה (לדעתי).
למה לחפש חניה אם בקניון זה בשפע וחינם?
 

tapuzo2

New member
לא נכון, השינויים ברחוב הנמל לסגור אותו לרכבים דווקא לטובה

מסכים לגבי משהו אחר - היה צריך לדאוג לחניונים ציבוריים גדולים באזור הזה,
אבל בנוסף חובה לשפר את קוי התחבורה הציבורית לעיר התחתית. למשל ביטלו את קו 136 אליה.
מי שמצפה שאנשים יסעו עד קרית אליעזר ושם יטרחו להמתין שוב 10 דקות ושוב להחליף לעוד אוטובוס
מטרונית טועה ומקשה מאד. במקום קו אחד מהיר לקרית הממשלה דרך המושבה עשו בלאגן שלם בקוים
בגלל הכשלון של אוטובוסי המטרונית ואי מתן זכות נסיעה לאגד בחלק מהקוים בתוך הנת"צים
הפגיעה הנוספת במי שבא ברכב פרטי זה העדר חניונים ציבוריים מספיקים ואני מסכים יחד עם קרית
הממשלה היה צריך להקים חניון גדול של 10-12 קומות ל-3000 רכבים באזור הזה כדי לתת פתרון
לכל מצוקת החניה העצומה שיש לשם, כמו שעושים למשל בשרונה וכיכר גבעון בתל אביב.
דבר שלישי זה רב קו משולב עם אגד כדי לאפשר לאנשים מהכרמל להגיע בכרמלית באותו מחיר נסיעה.
עוד טעות קשה שלא עשו את זה מזמן.
דבר רביעי זה שכל עובדי קרית הממשלה מקבלים מזנונים ואוכל כדי לא לצאת לאכול במסעדות באזור.
זה אומר שבמקום שתראי 100 בתי קפה ומסעדות שמשרתים את קרית הממשלה באזור הזה, יש אולי 30.
 
הצחקת אותי לגבי ביטול חניות ברחוב הנמל.....

חונים שם כל הזמן (פקח אני פורק סחורה).
על זה שנותנים חניה חינם לסטודטים שבאים למכללות בBMW חדישים כבר התלוננתי?
 

ש מים

New member


רק תיקון טעות/אשלייה אופטית: מדובר במכללה פרטית, שהלימודים בה עולים הון. ולכן אין להתפלא שהתלמידים "טחונים" בכסף.
 

ש מים

New member
לדעתי: כמעט כל הבעיות נובעות מאי-הקמת תחנת רכבת בית המכס

אבל יש שמועות שהדבר מתחיל לזוז (כנראה שיש יזם שמגלה עניין)
 

tapuzo2

New member
ברגע שחיפה מרכז פועלת, לא יבנו תחנה חלופית

אגב מבחינת השפעת תחנת רכבת על העיר התחתית אין הרבה שינוי בין חיפה מרכז בקצה אחד של דרך העצמאות
ליד בית דגון לבין תחנת קרית הממשלה שתוכננה בקצה השני. השפעתן על המסחר וכמות הולכי הרגל - לא תשתנה.
 

ש מים

New member
תתפלא.

רבים מאוד(!) מעובדי ומבקרי קרית-הממשלה (כולל בתי-המשפט והמשרדים שסביבם) מעדיפים הגעה ברכב פרטי, בגלל סיבה זו.
 

ש מים

New member
ומבחינת כמות הולכי הרגל ברח' העצמאות

אין ספק שהקמת תחנת בית המכס תשפיע על נפח הולכי הרגל ברח' העצמאות.
 

tapuzo2

New member
גם העובדה שעובדי קרית הממשלה יגיעו ברכבת לא תשנה

העובדים האלו לא עושים קניות ואפילו רובם לא יוצאים ואוכלים צהריים במקומות סביב קרית הממשלה.
בבניין בתי המשפט ומתחת בניין קרית הממשלה יש אלפי מקומות חניה לעובדים. רובם ככולם מגיעים ברכב.
גם עורכי דין לא תראה ברכבת הם מגיעים לדיונים ברכב, אפילו עם נהג אם צריך.
הציבור שבכל מקרה מגיע באוטובוסים עושה זאת גם היום בפל-ים ובאוטובוס המטרונית ואפילו בכרמלית.
רוב הציבור גם מגיע ברכב הפרטי, בגלל הבעיות בקוי האוטובוס הארוכים שלא מגיעים לעיר התחתית ועכשיו
חלק דורשים בכלל החלפה למטרונית (כמו 136) שזה אומר מהכרמל הצרפתי לקרית הממשלה - 45 דקות
באוטובוס או 15 ברכב. נחש במה אנשים בוחרים.
לכן תחנת רכבת תשנה מעט מאד. מי שצריך רכבת וקרוב לו תחנת מרכז השמונה היה ממשיך להשתמש
בה, בין אם היא ליד דגון או ליד קרית הממשלה. מסלול הנת"צ עוקב בחיפה אחרי מסלול הרכבת (חיפה מרכז,
צומת דולפין תחנת בת גלים, צומת מת"ם תחנת חוף הכרמל. אז הנה, זה לא מביא אנשים לקנות ולבלות שם.
 

אבישי ק

New member
קיימת בעיה תכנונית בחיפה שנובעת בגלל

שמי שמתכנן, מאשר תקציבים, יושב בוועדות הוא ממרכז הארץ.
העדיפות שלו תהיה לפי ראיה ארצית ולא מקומית שלרוב היא לא תואמת.
החישמול הוא הדוגמא הכי טובה
מקומית רע, ארצית מצויין
מטרונית היא עוד דוגמא מצויית
המסלולים תוכננו לפי מה שחשבו שהוא הנתיב המבוקש ביותר, כך גם אושר התקציב.
בפועל היו צריכים להוסיף שלוחה לנשר וטירה, והיו צריכים לפתור את נושא ציר מוריה כדי לתת שירות מלא.
הייתה חשיבה בעבר לחלק את התכנון בין המחוזות השונים בארץ, אבל מסיבות ברורות זה לא יצא לדרך.
 
בהתייחסות לסעיף הרביעי- יציאת עובדי קרית הממשלה לאכול בחוץ

מנסיוני בעבר כשקבלתי משכורת ממשלתית, המשכורת לא הספיקה להרבה , בטח לא לאכילה יומיומית במסעדות
(אפילו שהמחירים באזור נמוכים יחסית).
<וגם ככה יש הרגשה שעובדים ממשלתיים לא עובדים ביעילות, אז אם נראה אותם מטיילים מחוץ לבניינים אז בכלל...
)
 

tapuzo2

New member
לא התכוונתי רק למסעדות אלא לכל סוגי ההסעדה באזור זה

ולא אף אחד לא יגיד שעובדים לא יעיל אם יראו מישהו יוצא לחצי שעה להפסקה..
א. כי גם לעובדים מגיעה הפסקה, ב. כי זה טוב לעסקים מסביב ומחייה את האזור בתנועת הולכי רגל
ג. כי זאת בכלל הסיבה להכנסתה לשם מלכתחילה - לתת תנופה למסחר ולמשרדים בעיר התחתית.
הרי את קרית הממשלה יכלו כמו בניין חברת חשמל המתבודד לבנות כמתחם סגור מול מת"ם, נכון?
ד. לא רק אוכל, הפקידים והבאים לקרית הממשלה לא רוכשים מתנות, ציוד משרדי ובעצם שום דבר
שם. באזורים כאלה בעולם נהוג שלעובדי המשרדים רוכשים מתנות מחנויות או רשתות בסביבה..
ככה בעצם נוצרת מערכת שלמה של הזנה מקומית בין עסקים קטנים לחברות ולמשרדים.
 

ש מים

New member
תקרא שוב מה שכתבה אישה בחופשה

עיקרי הדברים, במיוחד עבורך:
  1. עובדי הממשלה לא יכולים להרשות לעצמם תקציב לארוחות צהרים בחוץ.
  2. לחצי עבודה.
  3. 1/2 שעה להפסקת צהרים זה פחות ממה שמקבלים הטירונים בטירונות שריון בשיזפון!
גם אני מתלבט קשות בנוגע לאי-ההצלחה של העסקים ואני חושב שהטעות הענקית היא (והיתה) ההנחה שעובדי קריית הממשלה הם קהל היעד והינם קהל שבוי. ולא היא! הם כלל אינם קהל פוטנצאלי! החשיבה צריכה לפנות לקהלים אחרים.
 
למעלה