5 דקות מנוע

מנוע חשמלי

ע"מ להחזיק מטוס ססנה 152 המונע במנוע 118 כ"ס באויר המהירות להשגת טווח מירבי דרוש כח של כשבעים עד שמונים כ"ס. 1 כ"ס = 750 וואט. כלומר דרוש מנוע בהספק של 0.75 * 70 = 55kW . נניח שנצילות המנוע החשמלי "רק" 50% - כלומר צריכת ההספק מהמצבר כמאה ועשרה קילו-וואט. לך וחשב מה משקלו של מצבר שצריך לספק 110 קילו-וואט למשך חמש דקות! (רמז, יותר מדלק הדרוש לטיסה של שעה על מנוע בנזין!) ועכשיו תחליט האם הפתרון שהצעת - מעשי. (כל המספרים בהערכה גסה. מובן שחישוב מדוייק ייתן תוצאות שונות במקצת, אך לא מהותית) אריאל אריאלי
 
מנוע ססנה

מאחר ומשהו נראה לי "לא בסדר", הלכתי ובדקתי את נושא הספק המנוע של ססנה 152. להלן כמה ממצאים מעניינים: ססנה 152 מצויידת בוורסיות שונות של מנוע לייקומינג O-235. O-235-L2C : Compression Ratio = 9.7:1 מפיק 118 כ"ס ב 2800rpm בגובה פני הים. O-235-N2C : Compression Ratio = 8.1:1 מפיק 116 כ"ס ב 2800rpm בגובה פני הים וישנן עוד מספר וריאציות של המנוע O-235 , לכולם יש בסביביות ה- 118 כ"ס. מסיבה כלשהיא בספר המטוס של ססנה 152 נתון הספק המנוע ב- 2550rpm ואכן כתוב שם 108 כ"ס. ייתכן כי הסיבה לסתירה נובעת מהעובדה כי ססנה 152 אינה מצויידת בפרופלר פסיעה משתנה, עובדה המגבילה את ההספק המכסימאלי שניתן להפיק מהמנוע (אין אפשרות לקבלת מכסימום סל"ד בגלל הפשרה שבין פסיעה לשיוט לפסיעה להמראה), אך, כאמור זו השערה בלבד. אם למישהו יש הסבר אחר, אשמח לשמוע. אריאל אריאלי
 
למעלה