72 אנשים טבעו ברחצה בים בשנה החולפת לעומת 12 בתאונות אופניים

evglev1

Well-known member
מנהל
אבל הם נוסעים בקצב של אופנועים

אולי הם לא פוגעים באיכות הסביבה כמו הרכב הממונע, אבל לוקחים את אותו הסיכון.
 

tgranot

New member
אתה באמת חי בסרט....

שאולי תתעורר ממנו עם חס וחלילה תתנגש ברוכב אופניים חשמליות במהירות גבוהה ותשבור איזה מפרק. אולי לא תמות מכך, אבל נזק כלכלי בכאב ואובדן ימי עבודה לבטח ירגם לך.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
זאת בדיוק הבעיה, הם מסירים את מגבלת המהירות

ונוסעים הרבה יותר מהיר מ-25 קמ"ש, אילו היו נוסעים בפחות מ-25 קמ"ש, אבל הרוכבים מבקשים להסיר להם את מגבלת המהירות ולא חסרות "נשמות טובות" לעשות להם את ה"טובה" הזאת ולכן הם נוסעים בקצב של מכוניות על הכביש ולפעמים על המדרכה.

ועוד גם על אופניים רגילים נאסר לנסוע ללא קסדה, אבל גם על החוק הזה שמים פס, ונוסעים בלי קסדות גם על רגילים וגם על חשמליים ואחר כך מתים או הופכים לנכים לכל החיים.
 

marabo

Well-known member
ממש לא, זה הרבה יותר חלש, זה מנוע של מיקסר

המנוע שמותר לפי החוק הוא מנוע של 250 ווט, זה מנוע של מעבד מזון.
בערך שליש כ"ס. הוא מיועד רק לעזור בדווש הרגיל.
בקטנוע מדובר ב 10 כ"ס ומעלה.
פשוט כאשר מדובר בנערים צעירים קלי משקל המנוע קצת יותר זריז מרכיבה רגילה על אופניים.
באשר להשתוללות, אין לי בעיה ששוטרים יתנו דוחות למי שמשתולל, הבעיה שלי היא עם נסיונות החליבה של הלוביסטים.
 

marabo

Well-known member
הנתונים מדברים על 12 הרוגים בסך הכול ב 2017

בנתונים כאלה מול המספר העצום של הרוכבים כניראה שלא מדובר בסיכון כזה גדול.
נהג רכב שפוגע באופניים יכנס לכלא אם אכן ימצא שהוא האשם, אין במדינת ישראל כלא אוטומטי.
בקשר לחליבה, שים לב על איזה חוקים חדשים מדברים:
1. ביטוח חובה: אם כל אחד ממאות אלפי הרוכבים יחוייב ב 1000 ש"ח ביטוח לשנה הרי שחברות הביטוח עשו כאן חליבה יפה של מאות מיליונים.
2. קסדות מלאות כמו אופנוע: אם קסדה רגילה של אופניים עולה 100 ש"ח בערך, קסדת אופנוע עולה החל מ 400 ש"ח. תעשה את המכפלות של מאות אלפי רוכבים במכסים וברווח של היבואנים ותגלה שהחברה האלה יעשו גם הם קופה נאה של עשרות מיליונים.
3. רישום מספרים: היות ואף אחד במדינה לא עובד בחינם הרי שאותו גוף שיבצע את הרישום יגבה אגרות רישום של עשרות שקלים לכל הפחות, יהיה גם גוף שעושה בדיקות, מין מכון רישוי, גם הוא יגבה את ליטרת הבשר שלו. כך שגם אלו יעשו חליבה נאה של מיליונים.
אני יכול להמשיך עם יתר הדברים אבל הרעיון כאן ברור, חבורות של לוביסטים באם כאן לעשות סיבוב דמגוגי על חשבון הציבור החלש והשכבות החלשות שהם עיקר משתמשי האופניים החשמליים.
 

MP3217

New member
12 הרוגים

עשרות או מאות הולכי רגל פצועים\
עשרות או מאות רוכבי אופניים פצועים או נכים
השתוללות מטורפת של ילדים בכבישים והפרעה לתנועה
אינני מבין מדוע אינך רואה טעם בהכשרתם לנהיגה בטוחה
מדובר בקטנוע לכל דבר, ויש צידוק שירכשו ידע ככל נהג אחר ושישלמו מה שכל רוכב קטנוע אחר משלם (ביטוח וכולי)

הלוביסטים אינם מעלים ואינם מורידים

https://www.israelhayom.co.il/article/591703
 

marabo

Well-known member
לא ראיתי בכתבה איזכור על פצועים או נכים, מהיכן הנתונים שהבאת

 

Henry0

Well-known member
700 מאושפזים בשנה

https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.6015976

מהכתבה: "יש לזכור כי הנתונים שבדו"ח מתייחסים לפציעות החמורות שמצריכות אשפוז, וסביר להניח כי מספר הנפגעים בפועל אף גבוה יותר".

ביטוח
ביטוח אינו הוצאה.
אמנם אם אין תאונה הרוכב מוציא כסף, אך אם יש תאונה הביטוח משלם עבורו.
מה שהינו הוצאה לרוכב הינו רק העמלה של חברות הביטוח, לא סכום הפוליסה.
 

marabo

Well-known member
בשביל זה קופת חולים ובטוח לאומי

המספרים כאן לא גדולים ובשביל זה יש קופת חולים ובטוח לאומי שמטפלים בכל פציעה שאדם נפצע ברחוב או בבית.

ובאשר לחברות הביטוח, הם הולכות לגרוף קופון ענק.
צא וחשוב, יגבו מכל רוכב 1000 ש"ח כמו שדובר פה ושם.
אם יש רבע מיליון רוכבי אופניים החשבון מסתכם ב 250 מיליון.
כעת נניח שבממוצע על פציעת אופניים הביטוח ישלם לכל אחד מה 700 האלה 20000 ש"ח הרי ששילם 14 מיליון. ואתה יודע מה, בא נתפרע ונגיד שישלם 50 מיליון לכל הנפגעים. יוצא שחברות הביטוח עשו סיבוב יפה של 200 מיליון ש"ח.

בתכלס, המספרים לא גדולים, הפציעות ברובן לא חמורות כי אופניים זה כלי קל שנע במהירות לא גבוהה יחסית וכולם רוצים לעשות כאן סיבוב דמגוגי על המצב שנוצר ולחלוב קופון.
 

Henry0

Well-known member
קל לזרוק מספרים באוויר

אם סכום הפוליסוות הוא (לחישובך) 250 מיליון, ורווח חברות הביטוח הוא 200 מיליון,
אזי לפי דעתך עמלות חברות הביטוח הוא 80% מסכום הפוליסה.
לו זה היה רק חלק קטן ממה שאתה כותב, כבר אלפים של חברות ביטוח, מכל העולם, היו ניכנסות לפעול בישראל.

עזוב את שולחן האמונות הלא מבוססות, וחזור לשולחן החישובים ההגיוניים.
 

marabo

Well-known member
הציבור בישראל הוא כצאן מובל לטבח בעניינים אלו

ואכן, לא סתם מופעל כאן קמפיין אגריסיבי תקשורתי מטורף לטובת כל החוקים הללו. לקמפיינים כאלה יש עלות של הרבה כסף וברור שכסף גדול עומד מאחורי זה
כי יש כאן בונננזה מאוד שמנה.
אז אולי אני טועה בחישובים לכאן או לכאן אבל זה לא משנה את העיקרון.
 

Henry0

Well-known member
השאר במחוזות ההגיון

חברת ביטוח מצליחה במיוחד מרוויחה בבמוצע כ- 5% מהפוליסות,
וזו הצלחה אדירה.
ברגע שיש מרווח טיפה יותר גדול, ניכנסים חברות ביטוח מכל העולם לתחום.

כאשר אתה מדבר על 80% רווח, אתה פשוט נכנס לתחום שלא קיים מעשית,
ומסיק מסקנות שלא יכולות להיות טובות יותר מההנחות שלך.
 

marabo

Well-known member
קודם כל אנחנו מדברים על מדינת ישראל

ואני לא יודע אם חברות ביטוח מכל העולם רשאיות לפעול כאן. אבל זו בכלל לא השאלה. אתה סתם נכנס לפרטים שלא אני ולא אתה יודעים אותם במדויק.
מה שאנחנו רואים זה קמפיין אגרסיבי ומשומן ללא כל פרופורציה, 700 פצועים בשנה ו 12 הרוגים גם אם הנתונים נכונים זה עדיין לא הדבר הכי מסוכן שיש כאן, הרבה יותר אנשים טובעים בים כל שנה והרבה יותר אנשים מחליקים ברחוב או סתם נחבטים ממשהו בדרכם מפה לשם.
אנחנו יודעים איפה אנחנו חיים כך שברור שכסף גדול עומד מאחורי כל זה.
 

Henry0

Well-known member
דבר בשם עצמך

אם אתה לא יודע, זה לא אומר שאני לא יודע.

כן, כל חברה מארץ אחרת יכולה לפעול בישראל, אם ישירות ע"י שתציג למפקח על הביטוחים שהיא עומדת בתנאים הנחוצים, או כחתם משנה של חברה ישראלית קיימת.
יותר מ- 90% מהביטוחים הנעשים בישראל, הם בביטוחי משנה בחברות הגדולות באנגליה, במיוחד לוידס.

לא התייחסתי לשאר הדברים שכתבת, כך שאין צורך שתלאה אותי בפרטים הללו.
אני לא בא להגן על אף צד מהצדדים, אלא רק על היגיון המחשבה.
 

marabo

Well-known member
אתה שוב ניטפל לפרטים

כמו שכתבת, בסופו של דבר חברות הביטוח בארץ הם סוכני משנה של חברות בחו"ל כך שהחברות בחו"ל למעשה מיוצגות כאן בעקיפין כך או אחרת כך שהכסף שישלמו בעלי האופניים יגיע בחלקו או אולי ברובו גם ככה אליהן.
אבל כמו שכתבתי לך, הפרטים האלה לא ממש מעניינים אותי, ברור לי שמאחורי הקמפיין המתוזמן הענק הזה עומד כסף גדול, מי וכיצד יהנה מזה לא ממש משנה לי.
 
שניכם צריכים להשאר במחוזות ההגיון

חברות ביטוח אינן מרוויחות חמישה אחוזים ולא שמונים.
הן מרוויחות בין חמישה עשר לעשרים וחמישה אחוזים.
כאשר הן מגיעות לרף התחתון הן מעלות מחירים.
לגבי ייתר הנתונים שהובאו: 700 נפגעים זה המון!!!
פיצוי כספי ממוצע במקרה של פגיעת גוף מסתובב סביב ה 100K
צריך לזכור שבמקרה של פגיעות גוף משולמים ימי עבודה אבודים, פיצויים על כאב, אובדן כושר השתכרות וכיו"ב.
תביעות גוף שנסגרות על 20-30K נחשבות מבחינת חברות הביטוח ממש ל"סילוק מטרד" , והן מציעות סכומים שכאלו ללא שום הדיינות.
 

Henry0

Well-known member
אתה מדבר על רווח ברוטו

הרווח נטו הוא בין 4-5%.

חישוב הרווח של חברת ביטוח הוא לא דבר פשוט, כי החלק העיקרי של עודפי הכספים, הינו לשם תשלום עתידי.
אדם שמשלם היום פרמיה, אולי תהיה לו תאונה בעוד 20 שנה, והכסף שהוא משלם היום צריך לכסות את עלות התאונה העתידית.
כמה תאונות תהיינה בעתיד? כמה הן תעלנה? כמה כסף נחשב בחברות הביטוח כרזרבות עתידיות? אלו לא שאלות פשוטות, ויש לזאת השלכות של מיסוי, כי מסים משלמים רק על הרווח מעבר לרזרבות המוכרות לצורך זה.

כך שהמאזנים הרשמיים לא נותנים את התמונה האמיתית.
את התמונה האמיתית יש לחפש ברווח האלטרנטיבי.
אם תחום הביטוח לא מושך כל כך הרבה חברות עם הון חוזר ענק (כמו אמאזון או פייסבוק), כניראה שרווח חברות הביטוח לא אטרקטיבי מספיק.

לחברה שבה אני עובד, יש הון חוזר לא קטן (עם מאזן הגדול ממאזן מדינת ישראל), היא שקלה להיות המבוטחת של עצמה, ונמנעה מכך.
 
על מה אתה מדבר חברת ביטוח שמבטחת אלפי מבוטחים לא אמורה

לצפות לסטיות משמעותיות בתשלומי הפוליסה.
גם לא אמורים להיות "עודפי כספים" כי החל מהחודש הראשון (בממוצע כמובן כי מספר הפריטים הוא כמה אלפים)צפויות להגיע תביעות .
ומכאן שאין צורך להחזיק ב"רזרבות" בטח שלא רזרבות משמעותיות כפי שאתה טוען.

יכול להיות שיש אי אילו סטיות , נניח סטיות עונתיות אבל כל אקטואר טירון אמור לחשב את זה.
ב רווח של 4-5 אחוז??
לא נראה לי סביר בעליל שהן מסתפקות ברווח כזה , אולי אם אתה מחלק את ההוצאות הקבועות ומשית אותם על ההכנסות.
אבל חשבונאית זה לא נכון לחשב בצורה שכזו
 

marabo

Well-known member
פגיעות הגוף של אופניים הן לא כאלה חמורות

ברוב המקרים מדובר במכות יבשות ושיפשופים בעור.
במקרים קיצוניים יש סדק קל בעצמות.
לכן גם הסכומים עליהם דיברתי עם הגזמה רק כדי להמחיש את האבסורד של מה שהולך כאן.
 
תתפלא לשמוע

ברגע שבתאונה יש נפגעים , גם אם מדובר בנפגעים קל מאוד העלות היא גבוהה כי מתמחרים אובדן ימי עבודה, ופיצוי על כאב וכיו"ב.
וחוץ מזה בתאונות של אופניים לרוכב אין הגנה ולכן גם במהירות נמוכות יחסית יש לעיתים פגיעות קשות
 
למעלה