ABCהשמיע קול יש אפשרות אחת

מדור 26

New member
לידיעתך: לעולם איני מתחזה בשם אחר.

הדימיון שלך עובד שעות נוספות, אז תנוח קצת ואולי תתחיל לחשוב בהיגיון,
ובכן, אני מבטיח לך בהן צדק, שמאז שהתחלתי להשתתף בדיונים של פורום תפוז, מעולם לא עשיתי שימוש בשם אחר מזה שמופיע כאן.
באשר "לחיי עולם הבא" ולחיים אחרי המוות, לו נוכחתי אף פעם, שמישהו אחרי מותו, נתן סימני חיים לאהוביו או לכל אדם חי. לפיכך, אין לי כל סיבה להאמין בחיים אחרי המוות, לא בגהינום ולא בגן עדן, שאף בהם איני מאמין בקיומם.
באשר להסבר שלך על 50/50 אחוז, אינו נכון. כל זמן שאין הוכחה לקיומו של דבר מה, הוא לא קיים. את החשבון שלך אפשר להלביש על כל דבר, כמו למשל, אתה בטח לא מאמין, שישוע הנוצרי הוא הבן של אלוהים (גם אני לא) אבל מיליונים רבים של נוצרים מאמינים שכן, אז תסכים גם בעניין זה להלביש את תרגיל 50/50 אחוז?
מה דעתך?
 
אתה והפרופסור שלך תועים ובגדול מכיון שהבנת המקרא

היא לא נחלתכם , כ''כ אתה והפרופסור שלך כותבים את המעורות והניסים שהתרחשו כעובדות ואילו תענתכם היא מדוע אינו מזכיר את מעמד הר סיני
ומכן את טוענים שיציאת מצרים כלל לא היתה
אז ילדון בוא נלך לאט לאט לפי הפסוקים, ונלמד בעיון את מה שכתוב
א,אתה טוען נשאלנו פעם: איך יתכן שיהושע בן-נון, האוסף את העם לשכם ומספר לו את תולדותיו - החל מאברהם אבינו ועד אותו יום (יהושע כ"ד, א'-י"ג) - אינו מזכיר, ולו במילה אחת, את מעמד הר סיני! ואפילו את שם המדבר ("סיני") אינו מזכיר.
תשובה:הפסוקים שהבת מתארים אך ורק את השגחת ה' אל העם ,הוא מונה להם מאיפה ההשגחה התחילה דהיינו מאברהם ליצחק וליעקב לבניו ולצאצים שלו היינו בני ישראל.
אחרי הסתר פנים במצרים ה' מתגלה למשה ומצווה אותו להוציא את בני ישראל ממצרים
ושוב פעם דרך ניסי דהיינו קריעת ים סוף וטביעת המצרים ביםוכו'
בזה ה' מראה לעיני כל עם ישראל את שמו את ידו החזקה ואת גודלו
לאחר שבני ישראל חוטאים מגיע בלעם לקלל -שוב פעם ה' מאיר פניו לבני ישראל ולא נתן לבלעם לקלל,
לאחר מכן כל ההשתלשלות נחלת ארץ ישראל

לך תגיד לפרופסור שלך שילך לשאול מה כתוב אצל הנוצרים והמוסלמים ,למה ללכת רחוק שיפתח את התורה שהיא מלאה וגדושה במקום ללכת לשדות אחרים
 
ואגב טפשון

זה לא מדבר סיני התכוונתה אולי למדבר סין?!
אבל זה לא משנה כי זה היה הר סיני
 

מדור 26

New member
אני לא צריך לשאול את אף אחד, מלבדך...

המסכנה מדבריך, שהתורה לא שייכת לנושא...תירוץ עלוב...
ספר לי, "חכם גדול",היכן ראית, מה כתוב אצל הנוצרים והמוסלמים על מתן תורה...
לדימיונך אין גבול...
ראה מה כותב רב יהודי:
הרב שבתאי רפפוט כותב:
פרשת מתן תורה פותחת בתאריך: "בחודש השלישי לצאת בני ישראל ממצרים"
ישנם מאורעות, בהם ציין הכתוב את מועד התרחשותם, כדוגתת יציאת מצרים, פטירת אהרון, היום בו פסק המן לרדת, ועוד. ואולם יש מאורעות שאין לנו לגביהם
תאריך, צריך להבין מדוע ומה המטרה? מדוע למיתת משה לא נקבע תאריך, ואילו למות אהרון, יש תאריך? מדוע אנחנו יודעים את התאריך בו הגיעו בני ישראל
למדבר סיני ואילו המועד למתן תורה נשאר בספק?...

המסקנה ההגיונית שלי - לא היה מתן תורה.
 
50 יום מיציאת מצרים בטו' ניסן ועד למתן תורה בז' סיוון


50 יום מיציאת מצרים בטו' ניסן ועד למתן תורה בז' סיוון.
2. קבלת הלוחות הראשונות ביז' בתמוז. לחות שניות ביום כיפור שלאחר מכן.
חטא המרגלים בשנה שניה בתשעה באב.
מות מרים י' ניסן של שנת הארבעים
מות אהרן ראש חודש אב בשנת ארבעים
מות משה רבינו ז' אדר סוף שנת הארבעים.
הברית בחורב זה מעמד הר סיני.
הכל כתוב וידוע איני מכיר את הרב הנ''ל אם בכלל הוא רב
אבל הפסוקים מעידים בעד עצמם פי מיליון מהמקורות שאתה שואב ממנו
3. כן עד אמצע בית שני.
 
לי סיפורים אל תספר ירונקה' מדור 26 וABC

אפילו האולטרה החילונים לא מסוגלים לשמוע או לראיין אותך
אלה אם כן אתה מציע להם תשלום תמורת ריאיון כזה או אחר
 

E טי

New member
ההימור של פסקל

הבעיה עם ההימור של פסקל היא שאין רק דת אחת.
ואם תקיים את הדת הלא נכונה אתה עלול גם לקבל עונש.
 
זאת הבעיה שהוא מהמר כרוני

במעמד הר סיני ה' נגלה לעיני מיליני עם ישראל שראו ושמעו אותו,קיבלו את התורה ואמרו נעשה ונשמע לכן היהודים אינם מהמרים והולכים אך ורק על בטוח
 
אין טיעון אחר ביהדות

יציאת מצרים והתגלות ה' לעיני עם שלם זו הבסיס העיקרי ליהדות להיותו לעם
 

E טי

New member
לכן אני לא מבין למה אתה משתמש בהימור של פסקל

 
זאת כדי ליישב את השכל

הימור כזה או אחר זה לא משנה , אם אדם ילך עם השכל הישר יגיע למקום חפצו בשלום.
 

קליט

New member
בן אדם אמור לחקור

ולהגיע למסקנא הנכונה, ולעבוד את ה' בכל ליבו
 
נבין:

הבורא- אין לו זמן ואינו תלוי בזמן, לכן אין לו מושג של `אחרי- לפני`.
אצלו זה כל הזמן. הוא רואה עבר, הווה ועתיד של כל ניברא וניברא בבת- אחת.
מביט לסוף דבר בקדמתו- רואה ויודע את סוף הדבר עוד בטרם היותו.
האדם הנברא- יש לו נקודת התחלה ונקודת סיום, לכן יש לו הווה, עבר ועתיד.
הוא אינו יכול להגיע לעתיד מבלי להתקדם דרך ההווה.
האדם מוגבל לראות תמיד ואך ורק בנקודת הווה..
 

playtrip

New member
אני ראיתי דיוקן של הרב שלי שנפטר בעננים זמן מה אחר פטירתו.

ז"א שיתכן שיש המשך, או שלפחות יש טכנולוגיה שיודעת ליצור דמויות מדוייקות מאד בעננים.
 
נכון מאוד מאוד

הפילוסופים שואלים שאלה: מה קדם למה: הביצה לתרנגולת או התרנגולת לביצה?
הכופר מסכן יש לו תסביך באמת אם הביצה קודם, מי עשה את הביצה? ואם התרנגולת קודם איפה הביצה שהייתה קודם?
כשאין בורא יש בעיה אבל כשיש בורא אין בעיה.למה? - הוא ברא הכל מוכן!

לעיניינו
כל מה שהמדע אומר בתחום הזה זה סברות זה תיאוריות זה אפשרויות להגיד שום דבר לא ברור.

שאלו את סטיבן הוקינג. על המפץ הגדול הוא אומר שהעולם נברא מפיצוצים.
=אגב גם סטיבן מודה שיש מתחנת לבריאה -הוא מחפש כיצד התרחש=

אז היה תלמיד אחד בן 15 בערך באילת ששאל את המורה שלו
``המורה, איך נברא העולם?`` אמרה לו: ``היה פיצוץ`` אמר לה: ``מה התפוצץ?`` אמרה לו: היו שני גופים שנפגשו והתפוצצו.`` אמר לה: ``המורה, ומי פוצץ אותם?`` אמרה לו: ``צא החוצה!``

סיבך אותה לא יודעת לענות. זה לא כתוב בתקן של משרד החינוך. יהונתן קדם
אני עוד לא הבנתי דבר כזה= איך אפשר לפוצץ ויבנה? אני לא מבין למה מביאים פועלים ערבים פועלים יהודים לבנות? – שים פצצה ויהיה בנין! זה מפיצוצים בנה עולם לא בנה בניין וסידר את האנשים וכולם יושבים צוחקים מפיצוצים.
אני מקווה שאף אחד לא יתפוצץ פה. יש כאלה שיש להם הפעלה מאוחרת.


אבל בכל אופן צריך להבין: ככה מוכרים לאנשים ואנשים קונים. קונים. אינשטיין ענה. אינשטיין בגיל מבוגר הגיע למסקנה ``העולם מעיד שיש בורא``. רק אינשטיין לא היה יכול לחזור בתשובה . הוא אמר ``אני כבר מבוגר וזקן בשביל לעשות שינוי ומהפך בחיי. אני כועס על הורי שלא למדוני יהדות. אבל אני מודה - יש בורא לעולם.``

ועכשיו מדור 26 ןABC עצה קטנה:
אי אפשר לברוח מהמציאות הזאת. ינסו לבלבל אותך באלף תיאוריות תבדק רק את הדברים תיאוריה או הוכחה,
מה ההוכחה? בא נשמע לאט לאט.
קודם תלך עם השכל ישר כדי לראות יסוד להוכחה.
בלי יסוד אין כלום!

ואני אגלה לך את הסוד: את הסוד הזה אומר הרמב``ם: אדם נבון ופיקח ידע. כך מתחיל הרמב``ם את ספרו המדע ביד החזקה 14 כרכים ספר הראשון ספר המדע להרמב``ם במשנה תורה.

אומר הרמב``ם: ``יסוד היסודות ועמוד החכמות לידע שיש שם מצוי ראשון והוא ממציא כל נמצא``

ביאור

``סיוד היסודות`` אם אתה רוצה להעמיד איזה יסוד בעולם איזה דבר מסוים חייב שיהיה לזה יסוד אם אין יסוד אי אפשר להעמיד.
``יסוד היסודות ועמוד החכמות`` אי אפשר לחוכמה שתשען בלי הדבר הזה . אין חכמה שתתקיים בלי העמוד הזה:
``יסוד היסודות ועמוד החכמות לידע`` אתה צריך לדעת את זה
``שיש שם מצוי ראשון ממציא לכל נמצאים``

אם אין לך את היסוד הזה אתה רק פקה פקה כלאם פאדי אתה מדבר לא לעניין.
עלולי כלאם ואולו כלאם`` מילים,רק דיבורים. צריך הוכחות. אין לך עדיף לשתוק.
 
למעלה