Bara svenska

liranlotker

New member
הממ

יהיה קצת קשה להעביר "שיעורי שבדית", מה גם שאין לי ממש זמן לתכנן כאלה דברים. מה שכן, אני מבטיח להשתדל ולענות על שאלה שמישהו מהפורום מעלה בכל הקשור לשפה, או לחיים במדינה עצמה.

p i n g o

New member
../images/Emo13.gif

חשבתי על דקדוק בסיסי, מאחר ואתה אומר שהדקדוק שלי כזה "זוועתי"...

liranlotker

New member
רעיון לא רע בכלל

אבל שוב.. קשה לכתוב מערכי שיעור בפורמט של פורום.. לא ממש לעניין. בגלל זה אני אומר - יותר הגיוני שאלות ספציפיות על עניינים ספציפיים.

liranlotker

New member
Jag skriver på svenska varje dag

Jag jobbar med svenska människor, jag skriver mina eMail på svenska, jag läser saker på svenska, men jag får nästan aldrig skriva på hebreiska. Då vill jag skriva på hebreiska, det är mycket mer intrresant för mig ;) Men.. Om det är viktigt för dig, jag kan skriva på svenska när jag svarar dig. Vad vill du prata om?

liranlotker

New member
Ett litet fel där

המשפט jag känner ganska häftigt צריך להכתב Jag känner mig kanska häftigt וכן, בגלל שהוא bisats (משפט משני, איך אומרים את זה בעברית) צריך לכתוב : Jag förståd allt så känner jag mig ganska häftigt

p i n g o

New member
שאני אבין,

מתי שהמשפט הוא משפט משני צריך להפוך את הנושא והפועל?

p i n g o

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo51.gif../images/Emo70.gif

זה מסוג הדברים שאם אין לך שיעורי שוודית מובנים אין מצב שתדע אותם...

davgrun

New member
liranlotker איפה למדת לכתוב שבדית?

Det ska vara: Du kan inte ens skriva bokstäverna rätt även används i en positiv sats

liranlotker

New member
jag studerade på folkuniversitetet

Och du har rätt, jag skrivde det fel, men jag skriver svenska som du skriver hebreiska - ingen skilnad. Jag säger inte att jag kan jobba som en lärare, jag säger bara att jag vet mer om svenska än mest av människorna i forumen. Om du har ett problem med det, du är helt välkommen att skriva här oftare och berätta mer om svenska. Det speler ingen roll för mig.

davgrun

New member
Till liranlotker

Det heter "skrev" inte skrivde. Det är ett oregelbundet verb Det heter skillnad med två l

למעלה