bios אשמח לדום איתך בנושא בו

anonimitusa

New member
bios אשמח לדום איתך בנושא בו

התחלנו על אלוהים וספרים שנכתבו עליו ועבודת אלילים ובכלל. ולכן רציתי לשאול אותך כמה שאלות. שבני אדם החליטו שמה שה' כתב בתנ"ך ובברית החדשה הינו בחלקו מסולף? אז רציתי לשאול אותך משהו, אם בעבר ה' התגלה לברואיו ולאחר הסתר הפנים הוא כבר לא מתגלה (העיקר לאחר חורבן בית המקדש כשהשכינה עזבה אותנו) ואין שום דרך למצוא אותו אלא אם נחפש אותו. איך בדיוק נחפש אותו ואיך גם נמצא אותו? האם ה' לא ישאיר לנו ספר שנכבת ע"י בני אדם בהשראת רוח הקודש, ובאמצעות ספר זה נלמד להכיר אותו? אז איך נדע מה מתוך מה שה' כתב לנו הוא אכן ממנו ומה לא? ומדוע להאמין שחלק מתוך מה שכתב ה' איננו ממנו אלא רעיונות מסולפים? האם ה' בעצמו לא אמר שהוא אל קנאי? ואם נעזוב אותו ונאמין באל אחר יפלו עלינו כל הקללות שכתובות בספר דברים? האם כל הקללות אכן נפלו עלינו? (לצערי כל אחת מהן). אז איך נוכל לאמר שה' איננו אל קנאי? הוא בהחלט אל קנאי וזאת רק משום שהאו דואג לחיינו (לא רק הפיזים אלא גם הנשמה שלנו לאחר מות הגוף). ומתוך דאגה זו הוא ציוה עלינו שלא לעבוד אלים אחרים. עכשיו יש להבין מהי עבודת אלילים או עבדה זרה על פי מה שכתב לנו בכדי שנבין מיהו במאת. מיהו על פי מה שהוא הציג בפנינו ולא על פי מה שבני אדם מפרשים. (אותי לא מענינים בני אדם שיצרו דתות והכניסו את ה' לקופסא ואמרו "זה ה' וזהו" "הוא כן אוהב, אבל הוא לא זועם ולא מעניש" "הוא ביקש לא לנסוע בשבת וכן לשקר שקר לבן") דתות הינן המצאה של נבי אדם בהחלט. מדוע? כי הם הוסיפו לדבריו של ה' את מה שהוא בעצמו לא כתב בכלל. ברגע שמוסיפים לדבריו שאינם כתובים יוצרים תורת חיים חדשה = דת חדשה. אז מהי עבודת אלילים? ברגע שאתה מאמין בתורת חיים שלא ה' כתב אותה ולא הוא העניק אותה אתה מאמין באל אחר, ולא באלוהים , אותו אלוהי ישראל בו רבים בעולם מאמינים. ברגע שאתה חי את חייך על פי תורות חיים של מישהו אחר ולא על פי תורת החים שכתב לך ה' בעצמו, אתה מאמין למישהו אחר, ולא לה'. אז מה שקרה הוא, שרבים מאמינים לתורת חים של מישהו אחר שדומה מאד לזו של ה', אלב הוצאו ממנה אותם חוקים, אותה תורת חיים, שלא מוצאים חן בעינינו. (טוב, זה לא מתאים לי, את זה אני לא עושה). בכך שמסננים מה מתאים לי ומה לא, אנחנו בעצם אומרים לה' מיהו צריך להיות. במקום להבים שהוא אלוהים, בורא העולם הזה ומעניק החיים, והוא כבר אמר לנו מיהו. האם אפשר להכניס את ה' לקופסא ולאמר לו "זה מי שאני קבעתי שאתה"? האם אנחנו קובעים מיהו ה', או שה' כבר קבע ואמר לנו מיהו? אם תקרא בעצמך את מה שהוא כתב תוכל גם להכיר ואתו טוב יותר. לדעת מיהו ומה הוא רוצה ממך. למה לקרא מוספים? למה לקרא פרשנויות? הרי זה בדיוק מה שעוישם הדתיים. הם קוראים ולומדים את ה' רק על פי התושב"ע ולא קוראים את המקור שנכתב ע"י ה' בעצמו. אתה מבין מה אני מנסה להסביר לך? יש פה משהו מעוות בדרך בה מציגים את ה'. זוהי גאווה בעצם כשאומרים לה' אני אחליט מי אתה ועל פי כך אני גם אעבוד אותך ואחיה את חיי. בכל פעם שמשהו לא ימצא חן בעיני, אני אחליט שזה לא אתה". זה לא עובד ככה. אלוהים הוא האלוהים ואין שום אל אחר מלבדו. תסכים איתי? אז האם בכדי לעבוד ולהאמין בה' ולחיות את חיינו על פי תורת החיי שלו אנחנו צריככים להיות דתיים? ממש לא! זה לא מה שה' אמר. הוא אמר לנו תחיו את חייכם לע פי תורות החיים שלי ואל תוסיפו ואל תגרעו פסיק מתוך מה שכתבתי לכם בספר הזה. אז מדוע לגרוע? או מדוע להוסיף מה שלא נמצא? ולכן, מאמנים רבים בה' ישראל מפספסים אותו רק משום שהם בעצם מאמינים בתורות חיים שאיננה שלו. היא דומה לשלו. אבל איננה שלו. היא של מישהו אחר. אשמח לשמוע מה דעתך על מה שכתבתי לך כל טוב
 

anonimitusa

New member
מעריכה מאד את התגובה שלך

אני בהחלט מבינה שיש לך אמונה מלאה במה שנכתב באותם ספרים על ה'. אני לא בטוחה עד כמה יש לך את הכלים בכדי שבאמצעותם תוכל לבדוק אם דבריו של הסופר נכונים לגבי ה' או לא. בכל אופן הדבר הפשוט הוא שאתה מאמין למה שכתב ומתאימה לך תורת חיים זו. מה שנאי אומרת לא נאמר חלילה במטרה לגנות את אמונתך אבל תרשה לי למאר כמה מילים בכדי להבין את האמונה שלך. אתה משתמש במילים כגון: נראה לי ש, כנראה.. אם ה' היה.... הוא יכול היה.. ז"א שישנו מקום להנחה כי אולי מה שאתה מאמין לו איננו אמת. אתה בחרת לקבל את תורת החיים ה"מודרנית" הזו כי היא מתאימה ונוחה לחייך כיום. השאלה תמיד תישאר, כשאנחנו מנסים ללמוד את הדרך שתוביל אותנו אל האמת בבריאה הזו, מה קורה אם אולי אני טועה? אני מאמינה בתנ"ך כי הוא ספר שנכתב ללא כל טעויות ברוח הקודש ודרכו ה' מוביל ואתנו אליו בחזרה לאחר החטא הראשון של אדם וחוה בו נפרדנו ממנו פיזית. שהרי נזרקנו מגן העדן. אני גם מאמינה כפי שמליונים אחרים בעולם מאמינים, שהתנ"ך איננו רק מקור חוכמה עולמית לחיים מוסריים אטיים (הרבה מעבר למה שכתוב בספרים בהם אתה מאמין) כי אם גם חוזה את עתיד עמנו והעולם. לגבי מה שקרה, קורה ויקרה בעולמנו. הוא גם הספר היחיד בעולם בו ה' מדבר בגוף ראשון. אין שום ספר בבריאה הזו בו אל מסוים מדבר בגוף ראשון. כל השאר הם פרשנויות, הוספות וכד. מנקודת מבט של התקשורת המועברת בתנ"ך לאורך הדורות, ישנם מעטים מאד האנשים בעולם המאמינים כי מה שיש בידינו כיום איננו מה שהחזיקו הנביאים בידיהם בזמנו. במוזיאון ישראל ניתן לראות את המגילות. מה שיש בידינו הוא מה שהיה בידי אבותינו. הרשה לי לשאול אותך משהו, מתוך אמונה שבליבך ובעיקר משום שהיא מתאימה להגיון בחרת להאמין כי תורת החיים בספרים אלה היא נכונה כנראה. מה צריך לקרות בחיך בכדי שתמצא כי מה שנכתב בתנ"ך הינו האמת? או ליתר דיוק מה יביא אותך לאמונה כי התנ"ך הינו דברו של ה' ושם כתובה האמת שלו? אנחנו דנים בעצם בשאלה מהי האמת בבריאה הזו ובעולם בו אנחנו חיים ומה האמת לגבי נשמתנו? אני בעצם אומרת לך, שאני מאמינה בחשיבות השאלה לגבי "מה קורה לנו בחיינו אלה ואחריהם?" שאלה זו הינה שאלת גורלך האם אתה מסכים לסמוך על ספרים שנכתבו בידי בן אדם והתיאוריה שלו (תורת החיים שלו)? השאלה היא מה חשוב לנו בחיים? לחיות את חיינו בשלום ובאחוה ובאהבה (שהם אכן דבריו של ה') אבל לפספס את הקשר האישי שלי איתו? או להמשיך לחפש את ה' עד שתמצא אותו ממש (לא במקרים או דרכים עלומות) אלא ממש למצוא אותו ולהיות בקרבו והוא בקרבך כשאתה בוחן ובודק את הדרכים שמצאת (את תורות החיים) אם יש בהן אמת או לא. השאלה שלי לסיום היא רק משום שאני אומרת שחתול שחור הוא לבן, לא הופך את החתול ללבן. רק משום שמישהו אומר אין ה', אין פרושו שאכן אין ה'. אתה בעצם מראה לי ספר בו ה' לא מדבר בעצמו והוא בעצם לא מוכיח את קיומו של ה'. כל מה שאמתר בעצם הוא שאתה אוהב את התיאוריה של הסופר, אבל אין פרושו שזו גישה אקדמית ללמידה ולמציאת ה'. האם היית רוצה לדעת מה יקרה בעתיד למדינת ישראל? האם היית רוצה לדעת מה יקרה לעולם בעתיד וזה מתרחש כבר כיום? "חדשות האלוהים" נקרא לזה :)) הכל כתוב שם וה' מדבר בעצמו. והוא אמר לנו שבכך שהנבואות מתרחשות נוכל בעצם להיות בטוחים כי הוא אכן קיים ואמיתי מתוך הספר שלו. זה יותר ממעניין, זוהי אמת לגבי עתידך הנצחי. בשמחה אדון איתך בנושא. תוכל לשאול שאלות על התנ"ך ומה שנכתב בו ובמשחה אוכל להעניק לך תשובות. החל מאדם וחה והחטא ועד אחרית הימים. האם תרים את הכפפה ותרצה לדעת יותר על ה' ולהיכ אותו כפי שהציג את עצמו בעצמו ללא מתווכים? (ללא פרשנויות וללא סינונים?) כל טוב ויום נהדר
 

גריני

New member
ואני שואלת: מניין הבטחון הזה../images/Emo35.gif

מניין הבטחון שעומד מאחורי הקביעה כי "תנ"ך כי הוא ספר שנכתב ללא כל טעויות ברוח הקודש ודרכו ה' מוביל ואתנו אליו בחזרה"
מניין הבטחון שכל מה שכתוב בתנ"ך - דברי אלוהים חיים הוא
האם רק משום שדורות רבים האמינו בכך הופך את הקביעה הזו לאמת צרופה
ומניין הבטחון שה' אינו משנה את דעותיו/מחשבותיו וכו'? הרי ברור לכולנו שהעולם משתנה, אנשים משתנים, טכנולוגיה מתפתחת וכו'... אם אנחנו מקבלים את הקביעה/הנחה/סברה - שהכל בעולם הוא מה', או אפילו = כל מה שיש זה התגשמות של אלוהים - אז רק מתוך צפייה בעולמנו המשתנה, ניתן להבין שגם אלוהים משתנה.... ואם אלוהים משתנה הרי שדברים שנכתבו לפני 5000 שנה אולי כבר לא רלוונטיים היום... פתחת את ההודעה שלי בהשגה על כך שנכתבים בספר דברים בנוסח "נראה לי", "כנראה" וכו' - וציינת שלעומת ה"הססנות" הזו - לך יש את הבטחון המוחלט בתנ"ך. ואני סבורה שזה בדיוק ההבדל המהותי בין אדם דתי - שאין ספקות בליבו, שאין לו כלל שאלות - הכל ברור, נהיר ו... כתוב.... לבין אדם שמחליט לשאול שאלות, לבחון את הדברים, ולדעתי - זוהי הדרך בה האדם יכול להכיר את אלוהיו היכרות אישית, באופן בלתי אמצעי. משום שכל דרך אחרת, ברגע שאת מקבלת דברים כ"מובן מאליו" כ"אמת צרופה" מבלי שאת בוחנת אותם מתוך המקום האישי-המיוחד לך
, אינך חווה את העולם בצורה אישית, אלא את רואה אותו דרך עיניו של מי שכתב ספר זה או אחר.
 

bios

New member
האם קראת את סדרת הספרים?

נראה לי שאם קראת, אז רק את חלקם, אחרת היית יודעת שהספרים האחרונים ("ידידות עם אלוהים" ו"אחדות עם אלוהים") מדברים בדיוק על השגת הקרבה לאלוהים שאת מדברת אליה. ההבדל הוא שאלוהים בתנ"ך הוא כמו אב זועף ומעניש, שקשה לקיים איתו ידידות אמיתית אלא יותר יחסים של כבוד ויראה, ואלוהים שבסדרת הספרים הוא אוהב ללא תנאי, ומעורר את הרצון להיות שותף איתו בתהליך הבריאה. לגבי שאר התגובה שלך - את מניחה הנחות שעדיין לא הוכחת שהן נכונות, ולכן אין סיבה שנקבל אותן כהנחות מוצא: א. שהתנ"ך נכתב ללא כל טעויות ברוח הקודש - כבר ציינתי שחוקרי התנ"ך מצאו הרבה תופעות בתנ"ך שנראה שההסבר להן היא שיקולים פוליטיים של הכותבים. שלא לדבר על זה שהברית החדשה משנה הרבה מהציוויים של התנ"ך, כך שזה חשוב לאיזה מהספרים מתייחסים כדברי אלוהים. כמו כן, ב"שיחות עם אלוהים" מוצג האבסורד בחלק מהמיתוסים לגבי אלוהים שהתנ"ך מבסס. ב. שאין שום ספר בבריאה שבו אל מסוים מדבר בגוף ראשון - רוב התנ"ך הוא תיאורים הסטוריים בגוף שלישי (למשל "בראשית ברא אלוהים את השמיים ואת הארץ") ורק חלק ציטוט של אלוהים כביכול. למעשה, ב"שיחות עם אלוהים" יש לדעתי חלק גדול יותר מבתנ"ך שהוא ציטוט של אלוהים כביכול. אני מאוד בספק אם ניתן להוכיח את אמיתות התנ"ך באמצעות התגשמות הנבואות בו, שהרי את אמרת שיש להתייחס לתנ"ך ללא פרשנות, וכדי לקשר בין אירועים שהתרחשו לנבואות חייבים להשתמש בפרשנות. למעשה, אחד הנושאים המרכזיים בספר הוא שאין כזה דבר להכיר דבר כלשהו כמו שהוא בלי מתווכים - עצם המעבר של מידע דרך מערכת התפיסה שלנו ודרך החשיבה שלנו עליו הוא סינון, וזו אחת הדרכים בהן אנו בוראים את המציאות שלנו כל הזמן. הגישה בספרי "שיחות עם אלוהים" נותנת תשובות לכל אחת מהשאלות שהצגת, רק שלתשובות אלה אני מרגיש הרבה יותר חיבור, ומוצא בהן יותר עקביות מבתשובות שאני מכיר מהתנ"ך. אם יש משהו שמקרב אותי לאלוהים, זה שאני לא מפחד ממנו יותר, והספרים נותנים לי הסברים שמאפשרים לי צמיחה רוחנית בדרכים אחרות מאשר לציית לציוויים מתוך פחד.
 

anonimitusa

New member
באיוס יקר,

אני מעריכה את מה שכתבת אליי. ישנן כמה הערות שרציתי לציין המבוססות על מה שכתבת לי. אריסטוטל שאל : מהי אמת? אתה ציינת כי אתה מרגיש שזוהי המאת עבורך מכיון שאתה מרגיש בנח ומקורב לה' עם התשובות שניתנות בספרים. אנחנו צרייכם להתחיל עם הרעיון כי לאמת אין שום קשר לעד כמה נח לנו או מוצאת חן בעינינו תשובה מסוימת. אם אמת היתה נמדדת על פי הנוחות שלנו העולם היה עדין שטוח והשמש היתה מסתובבת סביב כדור הארץ. בשני המקרים, אנשים היו צריכים לעזוב את "ספת הנוחות" עליה ישבו בכדי להמשיך ולחפש את האמת. מהי אמת ביוס? האם הכסא עליו אתה יושב אכן כסא? עבורנו אנחנו רואים, מרגישים, ואולי גם טועמים כסא, אתה מסיק שהאמת שמוצגת בפניך היא שאתה יושב על כסא. אם תשאל פיזיקאי (מדע הקוונטום) אם אכן אתה יושב על כסא, והוא ישאל אותך, האם אתה באמת רוצה לדעת את האמת. ואתה עונה לו, כן בבקשה, הוא יאמר לך כי אתה יושבת על חלקיקים נעים בלתי נראים לעין שיש ביניהם חלל והם בתנועה מתמדת. כך שמה שאנחנו באמת רואים, טועמים ומרגיישם הינו שקר. אין הוא גשמי בכלל. לכן, מה שנח לנו להאמין שזוהי צורה של כסא, הוא בעצם עולם בלתי נראה של חלקייםק נעים שיאן להם צורה מוחלטת בכלל. אני בעצם אומרת לך שאלוהים הוא כח בלתי נראה לעין שלנו שמסוגל להביא סדר אל תוך הכאוס הנראה לנו בבריאה הזו, בעולם מסביבנו ובין בני אדם. אני באמת מאמינה בכל ליבי כי התנ"ך הינו אמת (ואינני דתיה בכלל) והייתי רוצה לבקש ממך לשלוח ציטוטים מן התנ"ך לגבי אותם קטעים אבסורדים הכתובים בו ומרחיקים אותך מלהאמין כי התנ"ך הינו דברו של ה'. אינני מתכוונת להעמיד אותך במצב לא נעים. אני מאמינה שאתה כמו כל בן אדם בבריאה הזו מחפש את אלוהים. אבל אתה טוען כי ישנם בתנ"ך קטעים לא הגיוניים או לא מובנים ולכן הייתי רוצה להתעמק איתך ברשותך ולנסות להבין מה אבסורד בהם? אני רוצה שתבין משהו לגבי. נאי מאד מאד מאינה בה' ישראל. ובכל ליבי ואהבה מלאה. אינני דתיה בלל כך שלא יובן שאני מייצגת כאן את הדת. אני לא מייצגת שום דת כי דת הינה מערכת חוקים שנכתבו ע"י בני אדם וקשר עם ה' הינו אמונה שבלב ואהבה אליו. אני כן לעומת זאת חיה את חיי על פי תורת החיים שהעניק לנו- לכל בני האדם ולא רק לעם שלנו. העם שלנו רק נבחר להעביר את תורת החיים הזו לעמים האחרים. (עד כמה הוא עושה זאת כיום זו שאלה אחרת). ומהם אותם חויקם או מהי ואתה תורת חיים של ה' שכתובה בתנ"ך? היא בכלל בכלל איננה קשורה להלכה ולתורת החיים של הרבנים (חוקים של בני אדם) אלא לחוקיו של ה' בלבד. ומה הם? מתוך 613 חוקים שנתן לנו ה' יותר ממחצית אי אפשר לקיים היום כי כל מערכת הקורבנות כבר לא נחוצה. בית המקדש נחרב ואי אפשר בכלל לקיים חוקים אלה. אז אילו חוקים נשארו? כל אותם חוקים שאתה גם ככה כנראה מאמין בהם כי ספריו של ניל אכן מציגים את האהבה הבלתי תלויה של ה' אלינו. תורת חיים זו כוללת את כל החוקים הרחניים, הסלחנים, הדואגים, החברתיים לחיים בחברה צודקת הוגנת שעושה משפט צדק ללא אפליה בין גבר לאישה, חוקים הקשורים לאדמה ולארץ. וה' בעצמו אמר לנו- אם תחיו את חייכם על פי החוקים האלה יהיו לכם חיים טובים על הארץ וכן חיים ארוכים. לגבי האמת שישנה בתנ"ך, הנבואות שבה ומציאת האמת של ה'. מכיון שה' בעצמו כתב לנו שם כי אם נחפש אותו נמצא אותו (במלא מובן המילה) אני חיפשתי מכל הלב שלי. רציתי לדעת איפה הוא. מדוע הוא כבר לא נגלה אלינו, מה קרה לעם שלנו, מה עשינו שזכינו לכל הקללות שנפלו עלינו ואכן לזעמו של ה'? (ה' בתנ,ך בכלל איננו אל זועם אלא אל אוהב שמחכה לכלה האהובה שלו לחזור אליו. זהו ספר רומן אהבה בין אלוהים לעם שלו שאמור היה להעביר את תורת חיו לכל הבריאה, וזנחנו אותו. כמה פעמים הוא מבכה על ששכחנו אותו, מבכה על שזנינו ואומר לנו שהוא אוהב ואתנו ולעולם לא יתן לנו להיכחד). אני רציתי לדעת איפה ה'. למה הוא הסתיר את פניו מאיתנו. מנין הבטחון שלי שמה שכתוב בתנ"ך הינו אמת? כי אני מצאתי את אלוהים. וזה בכלל לא קשה לעשות ואין שום צורך לחיות בקבעון חברתי כפי שחיים אנשים דתים ששכחו מן הקדמה. החיים אכן זורמים וממשיכים, בני אדם משתנים ומתקדמים, אבל ה' הוא אותו האלוהים כפי שהיה בזמן הבריאה, כפי שהיה כשכרת איתנו בריתות וכפי שהיה בשמנו של ישוע, וכפי שהוא היום. הוא אותו האלוהים. אנחנו משתנים אבל לא ה'. כל מה שאני אומתר לך הוא שאני מאד שמחה שאתה מחפש את ה' באותם ספרים שעוזירם לך להבין מיהו. אבל בכדי להבין ולהכיר אותו באופן אישי וממשי (לא רק בסימנים ותחושות) אתה צריך להמשיך ולחפש אותו (אם אתה מאמין שניתן למצוא אותו ממש) כי ה' הוא אכן ה' אוהב ומעניק. מי שחי את חייו בדרכו האוהבת אכן יכול למצוא אותו כי זה מה שהוא ביקש מאיתנו לאהוב אותו כפי שאוהבים אבא, ולאהוב את כל ברואיו ללא הבדל מין צבע גזע או אמונה. להעניק לתת לאהוב, לסלוח, לרחם. ה' הוא אהבה. וכשחווים את האהבה שלו וחולקים ואתה עם אחרים אין צורך לחשוש כי לעולם לא נזכה בזעם שלו כלפינו. מדוע ה' זעם על העם שלנו? תסעכים אתי שה' הוא קדוש? בקדושה שלו הוא לא יכול להימצא בקרבת חוטאים וטמאים שעושים מעשי תועיבה. מה עשה העם שלנו לאחר שכרת איתנו ברית להיות אור לעולם? שפכנו דם בארץ, עבדנו אלילי עף ואבן, הקרבנו את ילדינו למולך באש, האמנו בתורות חיים אחרות שאינן שלו שמפיצות שנאה בבריאה ולא אהבה. (הכל כתוב בתנ"ך) עשינו מעשי תועיבה בלתי מוסרים והפרנו כל אחד מן החוקים שנתן לנו. משום נבע הזעם שלו על העם שלנו. לכן אני אומרת, כל התשובות נתונות בתנ"ך. (לא תשובות של רבנים וחז"ל וחכמים, אלא של ה' בעצמו) מה שצריך לעשות הוא רק לחפש בספר המקורי ללא צורך במתווכים. אם המח הוא מתווך הו אלפחות שלך ותינתן לך האפשרות לקרא בעצמך מיהו. (בכדי להכיר הסטוריון אתה תפנה להסטוריונים שכתבו עליו או שתעדיף לקרא מה הוא בעצמו כתב? קודם כל קוראים את המקור ואח"כ בוחנים את הנספחים או הדיעות של אחרים עליו. האם נתת הזדמנות לה' לאמר לך מיהו בעצמו? לצערי יש לך המון דיעות קדומות לגבי התנ"ך ואתה מקשר אותו עם חכמים דתיים רבנים ויהדות דתית שאין לה שום קשר לצערי למה שכתוב בתנ"ך. אשמח לקרא את הפסוקים בתנ"ך בהם ישנן מחלוקות או קיים אבסורד. אני אומרת לך בלב שלם ובידיעה מוחלטת שניתן למצוא את ה' רק מתוך התנ"ך ורק משם. כי הדרך המובילה אליו כתובה שם. הוא במפורש כתב לנו איך אפשר לסיים את הסתר הפנים ולחוות את מלא אהבתו רחמיו חסדו והגנתו כלפי ברואיו. השאלה האם היית מוכן למצוא אותו ללא הסתר פנים? או שמא הקשר שיש לך איתו כיום מספיק לך. כל טוב המון אהבה כי אלוהים הוא אכן אהבה :))
 

bios

New member
יש הרבה סתירות בדברייך

קודם כל, עדיין לא ענית לי אם בכלל קראת את סדרת הספרים "שיחות עם אלוהים". לפי מה שאת כותבת, יש לי הרגשה שאת לא מכירה אותם מספיק, ולכן חסר בסיס לעצם הדיון שלנו. בנוסף, את אומרת שאי-אפשר להכיר את האמת לפי האמת שאנו מרגישים נוח איתה, ואילו ההצדקה שאת נותנת לאמת שאת מאמינה בה היא בדיוק ההצדקה הזאת - ואני מצטט: "מניין הבטחון שלי שמה שכתוב תנ"ך הינו אמת? כי אני מצאתי את אלוהים". ובכן - גם אני מרגיש אני מצאתי את אלוהים, ואלוהים שמצאתי אותו לא חושב שיש רק דרך אחת למצוא אותו. את טוענת שתורת החיים של התנ"ך "כוללת את כל החוקים הרחניים, הסלחנים, הדואגים, החברתיים לחיים בחברה צודקת הוגנת שעושה משפט צדק ללא אפליה בין גבר לאישה" וכמו כן שאלוהים מבקש מאיתנו "לאהוב את כל ברואיו ללא הבדל מין צבע גזע או אמונה". ובכן - יש מהדברים האלה בתנ"ך, אבל יש גם הרבה דברים אחרים, למשל: א. הציווי למחות את זכר עמלק, בגללו אפילו הודח שאול מהמלוכה. ב. אירועים של נקמנות באויבי דת ישראל, למשל הטבח ההמוני בנביאי הבעל אחרי המבחן שהיה להם מול אליהו, או אחרי שבוטלה המזימה להרוג את היהודים בפרס (מגילת אסתר). ג. חוקים המתירים עבדות, גם אם בתנאים הרבה יותר מתקדמים מהנהוג בעולם העתיק. ד. עונש מוות על משכב זכר. והנה דוגמא אחת ישירות מהתורה: "וכי ימצא בקרבך באחד שעריך אשר ה' אלהיך נותן לך איש או אשה אשר יעשה את הרע בעיני ה' אלהיך לעבור בריתו וילך ויעבוד אלוהים אחרים וישתחו להם ולשמש או לירח ...והוצאת את האיש ההוא... אל שעריך ... וסקלתם באבנים ומתו" (דברים יז' ב'-ז') - זו דוגמא לאהבת כל ברואי ה' בלי הבדל אמונה? כמו כן אני ממליץ לך לקרוא את דברים כ"א י'-י"ד לגבי שיוויון האישה - שוב חוק נאור ביחס לימי התנ"ך אבל לא ביחס להיום על פיו מותר לקחת נשים כשלל בקרב, אבל צריך לתת להן חודש להתאבל על הקרובים שלהן. את אומרת שאלוהים אינו זועם ומספר שורות אחר כך מסבירה איזה דברים שעם ישראל עשה גרמו לו לזעום! ("משם נבע הזעם שלו על העם שלנו"). בקיצור - אנחנו יכולים להסכים שאלוהים הוא אהבה, ושהוא מצווה עלינו להתייחס באהבה לכל ברואיו. אני לחלוטין לא מסכים שזה האלוהים שמשתקף בתנ"ך, וזו אחת הסיבות שאיני יכול לקבל את התנ"ך כדברי אלוהים. כמו כן, אני ממליץ לך לקרוא את סדרת "שיחות עם אלוהים" לפני שאת טוענת שהיא מקור פחות טוב לידע על אלוהים מהתנ"ך. יש לי הרגשה שקראת לכל היותר חלק קטן ממנה, או שאם קראת יותר, הרי פספסת חלקים מאוד משמעותיים המסבירים את הסתירה בין דמות האלוהים האוהב ששנינו מאמינים בה לדמות אלוהים הזועם שבתנ"ך.
 

bios

New member
תיקון קטן או אולי בעצם לא כל כך קטן

לגבי מה שכתבתי בפסקה הלפני אחרונה ש"אלוהים מצווה עלינו להתייחס באהבה לכל ברואיו" - ע"פ הסדרה, אלוהים לא "מצווה עלינו" שום דבר, אלא רק נותן לנו עצות כיצד לנהוג אם אנחנו רוצים לברוא את עצמנו בגרסה הנעלה ביותר של החזון הגדול ביותר שהיה לנו אי פעם לגבי עצמנו.
 

anonimitusa

New member
אני אכן לא מכירה את ספריו של ניל

לעומק. רציתי לשאול אותך משוה. כי אני מנסה להבין מיהו אותו האל שמצאת. (לא במובן של תחרות בין אלוהי ישראל לבין האל שלך (לו אתה קורא אלוהים) אלא בנסיון להבין אותך ואת האמונה שלך באל מסוים שאתה מרגיש שמצאת אותו. שים לב שנאי כתבתי לך שמאתי את אלוהי ישראל ואתה כתבתלי שאתה "מרגיש שמצאת את אלוהים". אני לא מרגישה, אני יודעת בוודאות מלאה שמצאתי אותו. שוב, חלילה חלילה לא אומרת זאת בכדי לאמר לך "אני מאצתי אתה לא מצאת"אלא לשאול אותך האם אתה יודע את מי מצאת? האם אתה יודע מי זה האל הזה? האם האל הזה מתגלה בפניך בכדי שתהיה בטוח במאת האחוזים שהוא אמיתי? (לא התגלות במובן של סימנים אלא התגלות ממשית כפי שמשה דיבר אל אלוהי ישראל פנים אל פנים). אתה מבין מה אני מנסה לאמר לך? ישנם אלים רבים בבריאה הזו. לכל אחד מהם ישנה תורת חיים שונה מזו של האחרים. כל אחד מאיתנו חיפש ואולי עדיים מחפש איזה אל כי לכולנו יש את האמונה בלב שאלוהים אכן קיים ולא ממש יודיעם איפה או איך למצאו אותו. אז איך נדע כיצד למצוא אותו? איך נדע איזו בתורת חיים נבחר והיא זו שמובילה ואתנו בחזרה לאלוהים שברא את הבריאה הזו? מנין לנו לדעת כי תורת החיים של החכמים (התושב"ע) הבודהיסטים, השינטואים, הבהאים, המוסלמים, או של ניל הינה תורת החיים של ה'? האם אלוהי הבריאה שהתגלה בפנינו כאלוהי אברהם יצחק ויעקב כתב לבני האדם כמה תורות חיים שעל פיהם נחיה את חיינו וכל אחד מאיתנו בוחר לו את התורה שמתאימה לו? ובעצם כל תורות החיים שבבריאה הן שלו ולכולם מובילות אליו? ומה המשמעות של להוביל אליו או לחזור אליו? האם להרגיש שמצאנו אותו זה מספיק? אז למה אי פאשר לראות אותו ממש? שהרי הוא אמר שיש לו צלם ודמות וברא אותנו בצלמו ובדמותו. או האם אלוהי הבריאה מסתפק בכך שהעניק לנו את תורת החיים שלו ובזה הכל מתסיים? חיים על פי תורתו ומתים וזהו? זוהי תכלית החיים? ומה קורה לנו לאחר מותנו? מה הוא מבטיח לנו אותו האל בו אנו מאמינים? מה קורה עם כל החטאים שלנו שעשינו? (חטא פרושו להחטיא את המטרה של ה') מי או מתי נשלם עליהם? האם ייתכן שאדם בבריאה יאנוס ילדה בת שש ולעולם לא ייתפס וייענש על כך? האם ייתכן שהנאצים לעולם לא ישלמו על מה שעשו לעם שלנו ולעמים אחרים ולכל בעל מום שנלכד ברשתם? מי ישפוט אותם? או שמא הדור הזה כבר מת ואין לנו נשמה והנשמות של הנאצים לא תעמודנה במשפט? האם ייתכן שכל אותן חטאים (פשעים) שנבי האדם עושים בהסתר ולא נתפסו עליהם ולא שילמו על כך מחיר ולא נשפטו בבית דין ישכחו? אז כל החשלים שבחברה פשוט יסבלו וצדק לעולם לא ייעשה בבריאה? האם האל בו אתה מאמין יעשה צדק בבריאה הזו לכל אותם חוטאים (פושעים, שונאים, מפיצי שנאה, קנאים, גנבים, שקרנים, חמדנים, נואפים)? או שהם פשוט ימותו ושום דבר לא יקרה להם, הכל נשכח ונעלם וה' לא ישפוט אותם? האם האל שלך יעשה משפט צדק בבריאה הזו? ואם הוא יעשה משפט צדק, והפושעים שחיים פה בבריאה שהוא ברא וקבלו ממנו חיים, יישפטו, כיצד הם ישלמו את מחיר חטאיהם ופשעיהם? (שהרי חלקם כבר מתים) כיצד הם יישפטו? כיצד יוכל ה' להביא את הבריאה הזו למצב בו אין בה פשע חטא, אי צדק עיוות משפט, שקרים ניאופים ועוד ועוד? אני מבינה מה שכתבת על העמלקים ועל העמים אותם ביקש מאיתנו ה' להרוג (לא לרצוח). האם אתה מסכים איתי שבבריאה הזו קימים אנשים שיודעים רק שנאה ומחכים להרוג את כל מי שלא מסכים איתם או לא דומה להם? (ראה, אנשי נינוה, עמלקים, יונים, נאצים)? ה' בתורת החיים שהעניק לנו אמר לנו שישנם גם אויבים בבריאה הזו. בדיוק כפי שאתה כהורה תזהיר את ילדיך מאנשים רעים ותלמד אותם מי רע ויכול לפגוע בהם, ועם מי לא כדאי להתעסק. ה' כאבא שלנו עשה בדיוק אותו הדבר. הוא אמר לנו ממי להיזהר וגם מה לעשות. כן, לצערי רשע בהתהוותו קיים פה בבריאה. אז כשיעמוד בפניך נאצי שאתה יודע שהוא האויב שלך, תבקש ממנו לעשות שלום? אתה באמת חושב שתוכל לדובב אותו ולשכנע אותו לאהוב אותך כיהודי? לצערי הרב, נאצי לא יהפוך עורו ויאהב אותך, הוא יחפש כל דרך לחסל אותך כי אתה עבורו לא רשאי לחיות אצלו במדינה או בעולם. אתה עבורו חלאת הארץ גרוע יותר מחרק ויש לחסל אותך ורבים כמותך (יהודים). אז מה תעשה מדינה בה יש מנהיגים כשנאצים עומדים לחסל את העם שלהם? יתנו להם יד חופשית לבוא לטבוח בנו? או שמא אין ברירה אלא לצאת למלחמה נגדם בכדי לנסות לשים סוף לרשעות הזו שבהם שמתפשטת בעולם כולו? אז מה אמורים היו בני ישראל במדבר או בארץ לעשות עם אותם אויבים עמלקים? לשחרר אותם ובכך להעניק להם התזדמנות להתעצם ולחסל אותך? או לחסל ואתם בכדי שלא יהוו איום על לחייך וחיי הדורות הבאים? אתה מבין מה נאי אומרת לך? תורת החיים של ה' מתמודדת עם מציאות קיימת בעולם הזה, בבריאה הזו. אהבה היא יפה וזויה דרכו של ה', אבל היא לא עובדת עם כל אחד. מדוע? תקרא בבראשית פרק ג' מה אמר ה' לחוה ולשטן (הנחש). לשטן הוא אמר "זרעך יכה בזרעה בעקב (יפצע אותם), ולחוה אמר "זרעך יכה את זרעו של הנחש בראש" (יהרוג אותם). אתה מבין שישנם בבריאה הזו בני אדם מזרעו של השטן? שמחפשים לחסל להרוג להרוס להטיל אימה ופחד, ליטול חיים, לרצוח, לאנוס, לגנוב,לחסל עמים שלמים כפי שעשו אנשי נינוה והעמלקים, וכפי שרצה לעשות המן בפרס שחיפש לחסל אותנו, וכפי שעשו היונים והנאצים ממשיכיהם? וכפי שישעשו הבאים אחריהם? הפעם הבאה כתובה בספר יחזקאל פרק 38-39 ובמקומות נוספים בתנ"ך. שלום הינו דבר נהדר ורצוי והנכון ביותר לעשותו ורק האהבה היא הדרך הייחידה שיש בה אמת בבריאה הזו. אבל לצערי ישנם בני אדם, עמים שתורת החיים שלהם איננה מלמדת אהבה, כי אם שנאה תהומית ועידוד לרצח והרג שעבורם מותר ורצוי. תורת החיים של הנאצים עדיים קיימת בעולם ומלומדת ומתפשטת ואין בה שמץ מתורת החיים של ה' ישראל. האם אתה חושב שה' ישראל ירשה לתורת חיים שכזו להיות מופצת בבריאה שלו? אם לא, מה עליו לעשות בכדי שתורת חיים זו לא תבוא לידי ביטוי ולא תוביל לחיסולם של עמים? ומהי בכלל התכלית של? מה הוא רוצה מאיתנו? רק שננהיה בני אדם אוהבים כמותו ובזה זה נגמר? כל טוב ויום נהדר
 

anonimitusa

New member
אני אכן לא מכירה את ספריו של ניל

לעומק. רציתי לשאול אותך משהו. כי אני מנסה להבין מיהו אותו האל שמצאת. (לא במובן של תחרות בין אלוהי ישראל לבין האל שלך (לו אתה קורא אלוהים) אלא בנסיון להבין אותך ואת האמונה שלך באל מסוים שאתה מרגיש שמצאת אותו. שים לב שנאי כתבתי לך שמאתי את אלוהי ישראל ואתה כתבתלי שאתה "מרגיש שמצאת את אלוהים". אני לא מרגישה, אני יודעת בוודאות מלאה שמצאתי אותו. שוב, חלילה חלילה לא אומרת זאת בכדי לאמר לך "אני מאצתי אתה לא מצאת"אלא לשאול אותך האם אתה יודע את מי מצאת? האם אתה יודע מי זה האל הזה? האם האל הזה מתגלה בפניך בכדי שתהיה בטוח במאת האחוזים שהוא אמיתי? (לא התגלות במובן של סימנים אלא התגלות ממשית כפי שמשה דיבר אל אלוהי ישראל פנים אל פנים). אתה מבין מה אני מנסה לאמר לך? ישנם אלים רבים בבריאה הזו. לכל אחד מהם ישנה תורת חיים שונה מזו של האחרים. כל אחד מאיתנו חיפש ואולי עדיים מחפש איזה אל כי לכולנו יש את האמונה בלב שאלוהים אכן קיים ולא ממש יודיעם איפה או איך למצאו אותו. אז איך נדע כיצד למצוא אותו? איך נדע איזו בתורת חיים נבחר והיא זו שמובילה ואתנו בחזרה לאלוהים שברא את הבריאה הזו? מנין לנו לדעת כי תורת החיים של החכמים (התושב"ע) הבודהיסטים, השינטואים, הבהאים, המוסלמים, או של ניל הינה תורת החיים של ה'? האם אלוהי הבריאה שהתגלה בפנינו כאלוהי אברהם יצחק ויעקב כתב לבני האדם כמה תורות חיים שעל פיהם נחיה את חיינו וכל אחד מאיתנו בוחר לו את התורה שמתאימה לו? ובעצם כל תורות החיים שבבריאה הן שלו ולכולם מובילות אליו? ומה המשמעות של להוביל אליו או לחזור אליו? האם להרגיש שמצאנו אותו זה מספיק? אז למה אי פאשר לראות אותו ממש? שהרי הוא אמר שיש לו צלם ודמות וברא אותנו בצלמו ובדמותו. או האם אלוהי הבריאה מסתפק בכך שהעניק לנו את תורת החיים שלו ובזה הכל מתסיים? חיים על פי תורתו ומתים וזהו? זוהי תכלית החיים? ומה קורה לנו לאחר מותנו? מה הוא מבטיח לנו אותו האל בו אנו מאמינים? מה קורה עם כל החטאים שלנו שעשינו? (חטא פרושו להחטיא את המטרה של ה') מי או מתי נשלם עליהם? האם ייתכן שאדם בבריאה יאנוס ילדה בת שש ולעולם לא ייתפס וייענש על כך? האם ייתכן שהנאצים לעולם לא ישלמו על מה שעשו לעם שלנו ולעמים אחרים ולכל בעל מום שנלכד ברשתם? מי ישפוט אותם? או שמא הדור הזה כבר מת ואין לנו נשמה והנשמות של הנאצים לא תעמודנה במשפט? האם ייתכן שכל אותן חטאים (פשעים) שנבי האדם עושים בהסתר ולא נתפסו עליהם ולא שילמו על כך מחיר ולא נשפטו בבית דין ישכחו? אז כל החשלים שבחברה פשוט יסבלו וצדק לעולם לא ייעשה בבריאה? האם האל בו אתה מאמין יעשה צדק בבריאה הזו לכל אותם חוטאים (פושעים, שונאים, מפיצי שנאה, קנאים, גנבים, שקרנים, חמדנים, נואפים)? או שהם פשוט ימותו ושום דבר לא יקרה להם, הכל נשכח ונעלם וה' לא ישפוט אותם? האם האל שלך יעשה משפט צדק בבריאה הזו? ואם הוא יעשה משפט צדק, והפושעים שחיים פה בבריאה שהוא ברא וקבלו ממנו חיים, יישפטו, כיצד הם ישלמו את מחיר חטאיהם ופשעיהם? (שהרי חלקם כבר מתים) כיצד הם יישפטו? כיצד יוכל ה' להביא את הבריאה הזו למצב בו אין בה פשע חטא, אי צדק עיוות משפט, שקרים ניאופים ועוד ועוד? אני מבינה מה שכתבת על העמלקים ועל העמים אותם ביקש מאיתנו ה' להרוג (לא לרצוח). האם אתה מסכים איתי שבבריאה הזו קימים אנשים שיודעים רק שנאה ומחכים להרוג את כל מי שלא מסכים איתם או לא דומה להם? (ראה, אנשי נינוה, עמלקים, יונים, נאצים)? ה' בתורת החיים שהעניק לנו אמר לנו שישנם גם אויבים בבריאה הזו. בדיוק כפי שאתה כהורה תזהיר את ילדיך מאנשים רעים ותלמד אותם מי רע ויכול לפגוע בהם, ועם מי לא כדאי להתעסק. ה' כאבא שלנו עשה בדיוק אותו הדבר. הוא אמר לנו ממי להיזהר וגם מה לעשות. כן, לצערי רשע בהתהוותו קיים פה בבריאה. אז כשיעמוד בפניך נאצי שאתה יודע שהוא האויב שלך, תבקש ממנו לעשות שלום? אתה באמת חושב שתוכל לדובב אותו ולשכנע אותו לאהוב אותך כיהודי? לצערי הרב, נאצי לא יהפוך עורו ויאהב אותך, הוא יחפש כל דרך לחסל אותך כי אתה עבורו לא רשאי לחיות אצלו במדינה או בעולם. אתה עבורו חלאת הארץ גרוע יותר מחרק ויש לחסל אותך ורבים כמותך (יהודים). אז מה תעשה מדינה בה יש מנהיגים כשנאצים עומדים לחסל את העם שלהם? יתנו להם יד חופשית לבוא לטבוח בנו? או שמא אין ברירה אלא לצאת למלחמה נגדם בכדי לנסות לשים סוף לרשעות הזו שבהם שמתפשטת בעולם כולו? אז מה אמורים היו בני ישראל במדבר או בארץ לעשות עם אותם אויבים עמלקים? לשחרר אותם ובכך להעניק להם התזדמנות להתעצם ולחסל אותך? או לחסל ואתם בכדי שלא יהוו איום על לחייך וחיי הדורות הבאים? אתה מבין מה נאי אומרת לך? תורת החיים של ה' מתמודדת עם מציאות קיימת בעולם הזה, בבריאה הזו. אהבה היא יפה וזויה דרכו של ה', אבל היא לא עובדת עם כל אחד. מדוע? תקרא בבראשית פרק ג' מה אמר ה' לחוה ולשטן (הנחש). לשטן הוא אמר "זרעך יכה בזרעה בעקב (יפצע אותם), ולחוה אמר "זרעך יכה את זרעו של הנחש בראש" (יהרוג אותם). אתה מבין שישנם בבריאה הזו בני אדם מזרעו של השטן? שמחפשים לחסל להרוג להרוס להטיל אימה ופחד, ליטול חיים, לרצוח, לאנוס, לגנוב,לחסל עמים שלמים כפי שעשו אנשי נינוה והעמלקים, וכפי שרצה לעשות המן בפרס שחיפש לחסל אותנו, וכפי שעשו היונים והנאצים ממשיכיהם? וכפי שישעשו הבאים אחריהם? הפעם הבאה כתובה בספר יחזקאל פרק 38-39 ובמקומות נוספים בתנ"ך. שלום הינו דבר נהדר ורצוי והנכון ביותר לעשותו ורק האהבה היא הדרך הייחידה שיש בה אמת בבריאה הזו. אבל לצערי ישנם בני אדם, עמים שתורת החיים שלהם איננה מלמדת אהבה, כי אם שנאה תהומית ועידוד לרצח והרג שעבורם מותר ורצוי. תורת החיים של הנאצים עדיים קיימת בעולם ומלומדת ומתפשטת ואין בה שמץ מתורת החיים של ה' ישראל. האם אתה חושב שה' ישראל ירשה לתורת חיים שכזו להיות מופצת בבריאה שלו? אם לא, מה עליו לעשות בכדי שתורת חיים זו לא תבוא לידי ביטוי ולא תוביל לחיסולם של עמים? ומהי בכלל התכלית של? מה הוא רוצה מאיתנו? רק שננהיה בני אדם אוהבים כמותו ובזה זה נגמר? כל טוב ויום נהדר
 

bios

New member
כל כך הרבה שאלות...

ולמעשה על רובן אני יכול לענות מהידע שמועבר בסדרת הספרים. לצערנו, דפי הפורום צרים בשביל להסביר את הכל. לכן אני באמת ממליץ לך לקרוא את הספרים, בהם הנושאים האלה מוסברים בחן, בהירות והומור. אני אנסה לתמצת את התשובה שהייתי כותב לך ב-2 סעיפים קצרים. א. אני ממליץ לך לקרוא את "משל הנפש הקטנה והשמש" שלינק אליו מופיע בראש העמוד של הפורום, והוא מסביר על רגל אחת אבל באופן נפלא למה יש רוע בעולם, ולמה אלוהים לא אוהב רק אנשים שנראים לנו "טובים" אלא את כל הבריות. ב. אני אצטט מ"ידידות עם אלוהים" (עמ' 252) "שוב אני אומר: שימו קץ לטוב ביותר. כי זו הבשורה החדשה: אין כל גזע עליון, אין אומה גדולה ביותר. אין דת אמיתית אחת, אין פילוסופיה אחת מושלמת. אין מפלגה אחת שצודקת תמיד, מערכת כלכלית מוסרית עליונה או דרך אחת ויחידה להגיע לאלוהים. מחקו את הרעיונות האלה מזיכרונכם. הוציאו אותם מחווייתכם. הוקיעו אותם מחברתכם. כי אלה מחשבות של חלוקה ושל פירוד, ואתם הרגתם זה את זה בגללם. רק האמת שאני נותן לכם עכשיו תושיע אתכם: כולנו אחד". כל טוב...
 

anonimitusa

New member
אני מסכימה איתך לחלויטן שה' אוהב

את כל הבריות כולן. ה' לא שונא הת החוטא או הפושע כי אם את החטא, המעשה עצמו. הק אכן אוהב את כל הברואים שלו. ומסכימה איתך לחלוטין עם סעיף ב' שהזכרת. באהבתו ובתורת חייו של ה' כפי שהיא משתקפת מן התנ"ך וגם לאחר בואו של ישוע אין כל גזע עליון (אבל יש חלוקת תפקידים), אין אומה גדולה אין דתות בכלל. להאמין בה' זוהי אמונה ולא דת. (דת הינה חוקיהם ותורת החיים של נבי אדם- אמונה הינה מן הלב והיא תורת החיים של ה' בלבד ואתה חי את חיך על פי תורת החיים שלו כי אתה אוהב אותו). בדת אתה מקיים את החוקים כי אתה חייב. זה לא נכון שבאמת של ה' אין פילוסופיה אחת מושלמת. פילוסופית החיים של ה' היא אחת כי האמת שלו היא רק אחת. כיצד ישפוט ה' את הבריאה הזו אם לא על פי החוקים ותורת החיים שנתן לנו? הוא אמר לנו שישפוט אותנו על פיהם. אבל מי שחזר אליו לא יצטרך לעמוד שמשפט הזה בכלל כי עבור ה' אין בו חטא או פשע. הרקורד נמחק :)) נאי חייבת לאמר לך שהאמת של ניל איננה המאת של ה' ומדוע? כי ניל לא יכול להעניק לך חיים בחזרה. הו א לא יכול להעניק לך את החיים שכל האנוזות איבדה בחטא הראשון של אדם וחוה כשנזרקנו מגן העדן. האמת שלו לא יכולה להחזיר אותך לגן העדן ואני בספק אם הוא יכול להבטיח זאת. (לא אומרת זאת כביקורת אלא כעובדה מציאותית). האם תאה כמאמין בתורת חיו ובאל שהוא מציג בפניך יכול למאר שאתה בטוח במאת האחוזים שאתה מגיע במות גופך לגן העדן ובחזרה לה'? ה' במפורש אמר לנו שיש נה רק דרך אחת להגיע אליו ודרך זו בוטאה במילותיו שלו באמצעות אותה ברית שכל אחד יבחר לכרות איתו ובה הוא בעצמו יעניק לך רוח חדשה A NEW SPIRIT . האם ניל הבטיח לך רוח חדשה והכניס בך את אותה הרוח? האם הרגשת מה קורה לך בגוף כשצונחת עליך רוח הקודש? ואתה עומד בפניו ה' ולא ממש מבין מה קורה לך. אתה מבין עד כמה אתה קטן וה' הוא אדיר ומלא באהבה. אתה חווה את מלא אהבתו אליך בעוצמה שאי אפשר לתאר במילים. (אני לא ממציאה את הדברים האלה. ישנם מליוני בני אדם בבריאה הזו שחזרו כמוני לה' וחוו את החוויה הזו ויודיעם בוודאות מלאה שחזרו לה'. האם אתה יודע בוודאות מלאה שהאל בו אתה מאמין יכול להעניק לך חיים? יכול להתגלות בפניך? אם האל שלך לא התגלה בפניך הוא לא אלוהים כי אם רק אל עם תרות חיים יפה אבל שלא מובילה אותך לשום חיים אחרים טובים יותר. כשמוצאים את ה' הכתוב בתנ"ך גם רואים אותו. זה מה שאני מנסה לאמר לך. ואם לא ראית אותו ואתה לא בטוח לאן אתה מגיע לאחר מות הגוף, סימן שלא מצאת את אלוהי ישראל אלא אל אחר. השאלה היא מיהו האל הזה? ומנין לך שהוא לא יזיק לך בשלב מסוים? אל איננו בשליטה שלנו, אנחנו רק בני אדם ואין לנו שום כח שיש לאלים אחרים. אלוהים אמר לנו שישנם אלים אחרים ויש להם כוחות והוא הזהיר אותנו מפניהם ואמר לנו כי אם נבחר בהם אנחנו בוחרים במוות (מוות של הנשמה, כי מות הגוף בתנ"ך איננו מות). ה' אמר לנו זאת בכדי לשמור עלינו, בכדי להזהיר אותנו ולא בכדי להפחיד אותנו. הוא הראה לנו את הדרך לחזור לאיו ולמצוא אותו והוא האלוהים היחיד בבריאה הזו שגם מתגלה בפני ברואיו שלא כמו האלים האחרים. מה דעתך?
 

bios

New member
כבר השבתי לך

אני לא יכול לדון איתך ברצינות כשאת קובעת כל מיני קביעות על הספרים של ניל בלי שקראת אותם בכלל, בעוד אני כן למדתי את התנ"ך שעליו את מתבססת. (למשל הקביעה "האמת של ניל איננה האמת של ה' ומדוע? כי ניל לא יכול להעניק לך חיים בחזרה"). אנחנו יכולים לדון כאן על כל מיני דברים כלליים, אבל איני יכול לדון איתך בספרים של ניל, בגלל שאת פשוט לא מכירה אותם ודורשת ממני להפריך כל מיני קביעות שלך לגביהם שאין להן בסיס. אם את מעוניינת לדבר על הנושא הזה, אני אשמח להמשיך אחרי שתקראי לפחות את הספר הראשון. אם את מעוניינת לדבר על דברים אחרים, בלי להניח הנחות על הספרים של ניל, את מוזמנת גם כן.
 

anonimitusa

New member
מה שאני מנסה לדון איתך איננו הנסיון

להוכיח או להראות לך שהספריו של ניל אינם האמת של ה' כי הרי זו אמונה ואני לא יכולה להוכיח לך אמת או חצאי אמיתות באמונה מסוימת. תסכים איתי? אמונה זה דבר שבלב והיא לא מדע עם נוסחאות שניתן להפריחם. אני רק מנסה להראות לך שישנם כלים בעזרתם נוכל בחון ולבדוק אם האמונה בה בחרנו, או תורת החיים שמישהו מציג בפנינו ובה בחרנו להאמין, היא אכן תורת חיים שמתאימה כמו כפפה ליד לחיים אותם אני חיים כיום במציאות העכשוית. אני מעלה בפניך שאלות ותהיות שמנסות להביאא ותך לידי הצגת שאלות לגבי האמונה שלך. לא בכדי לערער לך את האמונה אלא בכדי להביא אותך למודעות לגבי כל תורת חיים בעולם והיא= לפני שמקבלים תורת חים כשלהו לחיינו עלינו לבחון ואתה ולבדוק אותה מכל הכיונים. ומדוע? תורת חיים שמישהו מצגי בפנינו איננה רק דרך המאפשרת לנו לחיות את חיינו טוב יותר בבריאה הזו אלא הינה בראש וראשונה הדרך למצוא את אלוהים הבריאה. תסכים איתי? העיקר הוא לחזור אליו כי נפרדנו ממנו, קרה משהו בתחילת הבריאה שהפריד והרחיק אותנו מה' (החטא הרחיק אותנו, אדם וחוה בחרו בתורת חיים של מישהו אחר ונזרקנו איתנו לארץ ובכך כל האנושות נפרדה מה'). ז"א השלאה היא מה כל אחד מחפש בתורת החיים בה הוא בחר? 1.לחזור אל אלוהים שברא אותנו ולשים סוף לפירוד שקרה בין ה' לבני האדם? (ולא לחזור לשום אל אחר כי ישנם אלים אחרים ויש להם כוחות) והחשוב ביותר למצוא את ה' ישראל במלוא מובן המילה? וכשמוצאים אותו חיים בשלום ובאהבה שהוא מעניק לנו ועוזר לנו לחלוק עם כולם, והוא זה שבעזרתו ובכוחו יביא שלום לחיינו לבריאה הזו. הוא משתמש בנו בכך שביקש מאיתנו לחלוק את האהבה שלו עם כל בריותיו. או האם חשוב לנו 2.רק לקיים קשר אישי עם אלוהים ולא משנה אם חזרנו אליו או לא? (כי מישהו אמר לי שאי אפשר לחזור או לראות אותו ואני מאמין לו מבלי שבדקתי אם יש אמת בדבר). העיקר שאני מאמין שהוא קיים. או אולי 3.רק לחיות את חיי בשלום עם כל הבריות, באהבה ולעשות בכוחות עצמי שינוי בבריאה הזו בכדי שכולנו נוכל לחיות בה בשלום? ולאלוהים בכלל לא איכפת מה אני עושה איך ואם יש לי קשר איתנו או לא. העיקר שאהיה בן אדם טוב? מה התכלית של הבריאה הזו בעצם על פי תוכניתו של אלוהים? שהרי ישנן תורות חיים רבות כלכך וכל אחד מציג בתורה הזו את האמת שלו ונבי אדם בוחרים אם להאמין לו או לא. ז"א מישהו בא ואמר לך, ה' איננו מחנך או שופט אותנו, ה' הוא רק טוב ואוהב וכשהמציאות של החיים מראה לנו בחיי היוםן יום שלנו כי אנחנו כהורים כן מחנכים את הילידם שלנו, כן מכונים אותם, כן מזהירים אותם מסכנות, כן "מחנכים אותם למשמעת" כשהם עושים טעות המסכנת את החיים שלהם (לא לגעת באש, או להכניס עיפרון לשקע החשמל, לרוץ לכביש, לקפוץ מגובה..) אז מדוע אלוהים כאבא שלנו לא עושה זאת? הוא בהחלט שועשה זתא ואמר לנו שיעשה זאת לא בכדי לפגוע בנו אלא בכדי לחנך אותנו. הוא כבר יודע מהן הסכנות בבריאה הזו (אנחנו לא יודעים ורק חושיבם שאנחנו יודעים כמו שילד חושב שהוא כבר יודע הכל). האם אתה כהורה תיתן לילד שלך לרוץ לכביש סואן ותחוות תאונה בכדי שבפעם הבאה הוא ילמד שלא לרוץ שוב? ומה אם הוא ימות? אלוהים מחנך אותנו למשמעת רק מכיון שהוא אוהב אותנו ודואג לנו. אתה מבין מה אני אומרת לך? כשאתה אומר ה' לא זועם ולא כועס אתה בעצם אומר שיש בו רק צד אחד של המטבע כי אמרו לך שהצד השני לא קיים, וכאן אני שואלת אותך, מדוע אתה בחרת חיד להאמין לזה מבלי לבדוק ולבחון אם תורה זו יש בה אמת בחיי היום יום שלך? לצערי אין בה אמת. כי אבא שאוהב את הילדים שלו יחנך אותם, ינחה ואתם, יזהיר ואתם מסכנות וממצבים של מות. לצערי תורת החיים בה בחרת איננה מלמדת אותך זאת כי היא מלמדת אותך שה' לא זועם כשהוא מנסה להזהיר אותך ממות ואתה בכל זאת תבוחר לרוץ לכביש או לשתות רעל, או להכניס את האצבע לחשמל ולמות. אם תמות איך תוכל לחלוק את אהבתו של אלוהים עם כל ברואיו? שהרי ה' יצר עם בשביל המטרה הזאת. ולא משום שהעם שלנו חכם יותר או מוצלח יותר. פשוט בחר בני כי הוא אהב את אברהם והבטיח לזרעו שמן העם שהוא יצור תגיע תורת החיים שלו והאהבה אליו לכל הבריות בעולם ולכולם תינתן ההזדמנות לחזור אליו. תלערי אני לא יכולה לקרא את כל ספריו של ניל לא משום שלא יהיה מעניין מאד לקרא בהם אלא משום שאינני יכולה לקרא את כל אותן תורות חים אחרות בבריאה הזו (תורת החיים של האיסלם,הבודהיזם, השינטואיזם, הדאואיזם, של הבהאיים וגם זו של ניל והמון אחרות). האם המטרה של אלוהי ישראל היא שנחבר לנו תורת חים שמתאימה לנו בכדי שחיינו יהיו טויבם יותר? או שהמטרה שלו להחזיר אותנו אליו ולסיים את הסתר הפנים ולהביא לכל העולם ישועה ואת האמת שלו שהוא האהבה בהתגלמותה כולל מלחמות באויבים שהוא ילחם עבורנו, וכולל שפיטת הבריאה כולה על פי אמות המידה שנתן לנו (מוסר, צדק, וקוים אדומים למהו פשע וחטא). מישהו בבריאה הזו הרי חייב לשים קוים אדומים למהו צדק, מהו מוסר, מהו פשע או מהו חטא? ומישהו לבסוף ישפוט את כל הברואים על פי אמות מידה אלו שהציב. מי יעשה זאת? אין צדק בעולם? הרשעים לא ישפטו על המעשים שלהם? הנאצים או העמלקים לא ישפטו על הרצח הנתעב בבני אדם? אם אתה לא מאמין שה' שופט ויעשה משפט צדק כפי שאמר לנו שיעשה אז האל בו אתה מאמין איננו אל צדק בכלל והאהבה שלו איננה אהבה אבסולוטית כי הוא לא ידאג לך כחלש בחברה והרשעים ימשיכו להרוס ולרצוח מבלי שהאל שלך יעשה דבר בנגון. זה נראה לך שזה אלוהים? זה האבא שהיית רוצה שיהיה לך? אהבה כוללת דאגה וכוללת גם מלחמה עבורך, עבור חייך בכדי שאתה לא תיפגע ולא תמות. ה' ישמור ויגין לעיך בכל מחיר ולשם כך הוא יילחם באויבים. אין ברירה אלא להילחם כי ישנו רע בבריאה הזו לצערי. תבין שאני לא מאחלת לרשעים למות בכלל לא. ה' איננו שונא את הרשעים אלא את הרשע, החטא עצמו, המעשה ולא את בני האדם. יש הבדל עצום פה. אבל אם האדם ממשיך לבחור ברשע הוא לבסוף גם ילשם על כך. כמו בכל בית משפט בארץ, כך ישנו גם בית המשפט של ה' שם יישפטו גם אלה שהתחמקו ממשפט והאנושות לא שפטה אותם. מקוה שאני מעבירה את המסר בצורה ברורה וחלילה ללא משוא פנים (נאי מנסה לפחות, גם אני רק בת אדם ונופלת בקטעים האלה) וסליחה אם נתתי תחושה של "אני טובה יותר ואתה טוב פחות" זה בכלל לא מה שאני מנסה לדון איתך. כי אם לנסות להבין באילו כלים השתמשת כשבחרת באותה תורת חיים של ניל שמייצג עבורך את אלוהים. כל טוב ויום מקסים
 

bios

New member
שוב הרבה שאלות

בשביל לענות עליהן כראוי צריך לכתוב כאן ספר (הי, בעצם ניל כבר עשה את זה :) ). אני רק יכול להגיד לך שסדרת "שיחות עם אלוהים" מספקת תשובות לכל השאלות שהעלית. אני לא יכול לפרט אותן כאן, אבל אני אציג בפנייך בשיא הקיצור כמה עקרונות שהן מבוססות עליהם: א) כולנו אחד (כל הבריאה) ב) יש מספיק לכולם ג) אנחנו איננו הקיום הפיזי שלנו, אלא הנשמה שלנו ד) כלול את עצמך בין אלה שאתה אוהב ה) אין דרך אחת להגיע לאלוהים (=לאמת) ככל שנפיץ את הבשורות האלה, והן יקלטו אצל אנשים, יש סיכוי גדול יותר שנגיע לעולם בו אנו מבקשים לחיות ולחיים האישיים שאנו מבקשים לכל אחד מאיתנו. הדרך של מיתולוגיה של איסורים אלוהיים, עמים נבחרים ומלחמות על תורת החיים הטובה ביותר כבר נוסתה, ולא הביאה את העולם למצב שאנו רוצים בו.
 

cacaroto

New member
לדעתי ..שורש הבעייה

שאת\ה עדיין אומרת אלוהים ואולי עדיין חושבת (כמו רוב האנשים, גם החכמים שבפורום) שזה איזו יישות עליונה. באותו רגע שהבנתי ש""אלוהים"" הוא רק חוליה בשרשרת אינסופית של דימיון. התורה הפסיקה ממזמן להיות עבורי משהו בעלת משמעות. איך הסקתי את זה : שני ספרים: "עולמה של סופי" -- רומן על תולדות הפילוסופיה "שיחות על אלוהים 1" --- בסוף הספר ""אלוהים"" אומר משהו שאפשר לחשוב עליון שעות.
 

cacaroto

New member
תיקון ופירוש (האינסוף)

אולי קצט נשמעתי משתחצן\מתרברב. סליחה. פירוש: האדם הוא גרגיר אחד של אבן מוצקה. אותה אבן מוצקה היא בעצמה גרגיר של סלע. אותו סלע הוא בעצמו גרגיר של הר. אותו הר הוא בעצמו גרגיר של כוכב. אותו כוכב הוא בעצמו גרגיר ביקום. אותו יקום הוא בעצמו אבן קטנה בשיחות עם אלוהים 1-- אמר "אלוהים" לניל משהו כזה (פחות או יותר): "יש רמות של ידע שלא תוכל להחיל בעודך בחיים. כי אז יגמר המשחק" "כעת אפתח לך צוהר אל האינסוף: קח אבן, חתוך אותה לשניים.... כך גם אין סוף להגדלה." "אלוהים הוא הכל . דימיון הוא מעל לאלוהים. הוא האינסוף" אשמח אם מישהו יצטט את הקטע המקורי מהספר.(שיחות 1) בשיחות עם אלוהים 3- נאמר שאחרי שאדם מת נתנות לו שלוש אפשרויות. בסמוך לזאת נאמר שהוא מעניין לומד אחרי שהוא מת מספר דברים. הרי לא יתכן שכשאדם מת נגמרת אפשרות הלמידה. כי אז איזה הרפתקאה יש במוות? חשבתי לעצמי שאולי האדם לומד את האינסוף כשהוא מת.
 

חי אדר

New member
הרהור קטן

מבחינת המהות האל לעולם לא מתגלה בכבודו ובעצמו לאדם ולא לשום נברא. האדם עצמו מגלה את האלהים. האל הוא ישות הנבדלת מהחומר ובן תמותה אינו יכול לבא במגע עם האלוהות. גם הנביאים אינם רואים את האל, אלא משיגים מהפעולות של האל הנגלות בטבע את התפיסה אודותיו.
 

anonimitusa

New member
אני חייבת לתקן אותך

מכיון שאלוהים (אלוהי ישראל) בהחלא שהתגלה בפני בני אדם בתנ"ך. אני יכולה להראות לך את המקומות אם תרצה. אברהם ומשה ראו את אלוהים, דיברו איתו פנים אל פנים. לגבי אלים אחרים. הקביעה שלך היא נכונה. אלים אחרים (יש שקוראים להם אלוהים בטעות כי חושבים שכל האלים בעולם הם בעצם אלוהים) מעולם לא התגלו בפני בני אדם והם ישות נבדלת מן החומר כפי שציינת. אדם בהחלט שיכול לבוא איתם במגע וישנם בני אדם שנוכחו בקיומם. אלים אחרים קיימים בהחלט בבריאה הזו ויש להם גם כוחות. השאלה היא איזה אל עובד כל אחד מבני האדם, באיזה אל בחר כל אחד מאיתנו להאמין. לגבי אלוהי ישראל שזיהה עצמו בכינויים רבים (אל שדי, יהוה, אדני, אהיה, אלוהי אברהם יצחק ויעקב, אדני ירא) הוא איננו אל שהאדם בעצמו מגלה אותו, כי הוא אל קדוש ואמר לנו שללא קדושה (בחטאים או בפשעים או בטומאה) אי אפשר להיות בקרבו, אי אפשר לראות אותו. הוא זה שמקדש אותנו ולא אנחנו אותו. הוא זה שמחזיר אותנו אליו ולא אנחנו מחזירים אותו אלינו. הוא אלוהים ואנחנו רק הברואים שלו. כפי שברא מלאכים ושרפים כך גם ברא בני אדם. אנחנו בוחרים אם להאמין לו ולתורת החיים שלו או לא. הבחירה בידינו אם לחזור אליו ולחפש אותו, והוא כבר מחזיר אותנו אליו וכשמוצאים אותו אפשר גם לראות אותו. הוא כתב לנו בתנ"ך מהי הדרך המובילה אליו ורק באמצעות תהליך הכפרה (בו הוא מסיר מעלינו את הפשעים שלנו, סולח לנו עליהם, מקדש אותנו) חוזרים אליו. ואני לא מתכוונת לכפרה של התרנגולת ביום הכיפורים שהיא בכלל לא הדרך של ה' לחזור אליו. זוהי דרכם של בני אדם שמקריבים חיי תרנגולת בכדי לזכות בחיים. ולכן כשאמרת שה' לא מתגלה בפני בני אדם זה לא נכון. אני אראה לך כי אלוהי ישראל אמר לנו שהסתר הפנים יסתיים וזה אכן קרה וקורה למי שמחפש אותו מתוך דבריו שכתב אלינו בתנ"ך.
 
למעלה