D&D או AD&D

BluePrint

New member
אהה....

אם האורך והרוחב שווים, אז מותר לשנות את הדעה עם נקודת המבט כי זה לא משנה. (בעיקר בגלל שאז זה בכלל לא תנין)
 

backdoorslam

New member
גלגולה של שפה - מיועד בעיקר לBP

קודם כל דע לך שאני מאוד מעריך את נסיונותיך. אישית אני חושב שטיבול השפה העברית במונחים לועזיים זהו תהליך טבעי שעובר על כל שפה מדוברת. כמעט כל המילים בשפה העברית נלקחים ומעובדים משפות אחרות (בעיקר משפות שמיות, יוונית ולאטינית). שפה זה דבר דינאמי, והיא תמשיך ותשתנה מן הסתם גם מבלי שנתכוון לכך באופן פעיל. תיהיה בטוח שגם ביאליק וגם סופרי התנ"ך לא דיברו בדיוק כפי שכתבו (ש"י עגנון זה סיפור אחר). מה גם, שלמרות שאנחנו כותבים בפורום, אני רואה בזה מקום לשימוש בשפה יומיומית, מדוברת. אם הייתי, נניח כותב תזה לתואר ראשון - מן הסתם הייתי בוחר יותר בקפידה את הביטויים שאני משתמש בהם. אני מבקש ממך, בלופרינט, שתניח לי - אני עושה את בחירת המילים שלי לאחר מחשבה, וגם אם לא, אז זה בגלל שאני רוצה להיות מובן בצורה כזאת או אחרת. בכל אופן, אני שוב רוצה לחזק את ידיך כקונפורמיסט. ואגב, אני מוכן בכיף לדון איתך על הנושא המרתק הזה. אני מאוד אוהב בלשנות ומכיר את הנחיצות שבתמורות שעוברות על כל שפה מדוברת.
 

DDN

New member
../images/Emo6.gif

 

*גלעד*

New member
הוא יותר ירוק...

הוא 100% ירוק, בעוד האורך שלו הוא כולה מטר ומשהו...
 

דרגורן

New member
האם הוא ירוק מבפנים?

רק שטח הפנים שלו ירוק, בעוד הוא ארוך גם מבפנים. (וזה בלי לדבר עם תנינים חומים, שהוא בכלל לא ירוקים, אלא אם הם אכלו משהו ירוק... וגם זה לזמן קצר)
 
תלוי בהרבה דברים

> 1. מה יותר מהנה(לדעתכם)? ת'אמת - הכי נהניתי במו"ד הישן. אולי בגלל שהייתי צעיר מאוד, והכל היה נורא חדש וקסום. מו"ד2 הייתה מגושמת, אבל יחסית יותר פתוחה לאפשרויות שיפוץ ושיפור, ומו"ד3 די חלקה, אבל מסתמכת יותר מידי בכבדות על קסמים ודרגות (נגר בדרגה 5 ?!) > 2. מה יותר מאתגר(לדעתכם)? מבחינת האתגר במשחק, אין הרבה הבדל בין השלוש, אם ככל שעולים במהדורות, הכללים נעשו גמישים יותר, וליבה של השיטה, שיטת הקרב, הוא יחסית יותר קטלני ומאפשר מהלכים מעניינים במהדורה השלישית. אישית, הרבה יותר אהבתי את המכניקות של סטורמברינגר. > 3. באיזה סוג אפשר לפתח יותר את העלילה(גם לדעתכם)? לעלילה אין שום קשר לשיטה, אבל בשיטות שבהן יש יותר גמישות בבניית דמויות, כישורים וכו', יש פחות מגבלות "טכניות" על העלילה. אם החוקים לא מאפשרים לך ליצור מכשף אורקי בן מאתיים שנה, לדוגמא (אני יוצא מנקודת הנחה שלא החלטת לכופף את החוקים) אז קצת קשה להכין הרפתקה בה אתה יוצא למגר את מזימותיו של אחד כזה. אישית, אני מעדיף שיטות ללא סוגי דמות מובנים אלא כשרונות. מבחינה זו, המהדורה השלישית קרובה, אבל לא מספיק. כמו כן אני לא כל כך אוהב את ההיצמדות היתרה שלה לדרגות ועלייה בדרגות - הם אפילו די הצליחו לחסל את מושג ה"אדם הרגיל". אם פעם הודגש כי גם אם ראש הצבא יכול להיות בדרגה 12 אבל כפוף למלך שהוא אדם בדרגה אפס, הרי שבמהדורה השלישית די מובלע שהמלך יהיה אציל בדרגה יותר גבוהה מנסיך הכתר, ורצוי שדרגתם תהייה גבוהה מזו של הגנרל - אחרת אין להם לגיטימציה. וזה כבר יותר מיד אריתמטיקה בשבילי ופחות מידי רוח עלילתית.
 

אלדריון

New member
למרות שבמישטרים פיאודליים...

למלך יכולה להיות גם "דרגה" כלוחם (גם עם נמוכה) כתוצאה מאימוניו בילדותו, מסעות ציד מלכותיים, וכיצא באלה...
 

ganja man

New member
אני די חדש במשחקי תפקידים...

אז מישהו יכול להסביר לי מה זה מו"ד 3(המהדורה השלישית). תודה...
 

shadowfax

New member
אתה יכול יותר לפרט?

אתה מכיר שיטות מישחק כלשהם? שיחקתה פעם במ"ת? יהיה יותר קל לי לבנות תשובה אם אני ידע קצת יותר.
 

ganja man

New member
אני חדש...

אני אמור ללכת לקנות ספרים עוד מעט(אני וחברים שלי הגינו את הרעיון לפני חודש בערך(הרעיון לשחק במשחק תפקידים)), בנתיים שיחקתי רק במשחקי תפקידים במחשב...
 
למעלה